Goedemorgen! Ben ik soms de enige die deze ochtend zo vroeg uit de veren is om te gaan werken? Wat is het hier stil joh, sinds gisteren! Ik ben al aan het afkicken! Ik was hier gisteren even in de stress want ik had een kruidvat test gedaan met + en - (die had ik nog liggen) en de + verscheen wel direct, maar uiteindelijk was de contolestreep toch dikker dan de teststreep en dat vond ik wel vreemd! Ik had gehoopt en verwacht dat de teststreep donkerder zou zijn! Hij was wel heel duidelijk verder hoor... Heeft iemand ervaring met deze testen? Dit is namelijk wel de eerste keer dat ik deze test doe en hij positief word zeg maar... Ik had met mijn nod de 2 voor 5 van de kv. Nu ben ik weer geneigd om de 2 voor 5 te gaan kopen om de kijken of daar de streep nog wel vanaf knalt! Ik ben toch wel een beetje bang geworden na alle verhalen over missed abortions... aangezien ik me zo goed voel! Zo ff een lang ego-verhaal, maar ik ben het in ieder geval even kwijt! liefs suus!
Jeetje....ben even een paar dagen niet hier geweest en zie nu ook dat Elegance ook zeer slecht nieuws heeft gekregen....Verschrikkelijk veel sterkte meid..... Doortje ook sterkte met het verlies van je buddy's babytje...Probeer maar even van je vakantie te genieten... Ilona gefeliciteerd met je 6 weken! Roos; spannende dag vandaag! Hier wordt geduimd! Moontje fijn dat je gerustgesteld bent, toch fijn dat je direct mocht komen voor een echo, dat geeft wel een fijn gevoel naar je verloskundige denk ik. Ik ga straks de verloskundige bellen! Dat vind ik al zooo spannend, laat staan dat we daar echt heen gaan! Denk niet dat er een echo inzit voor onze vakantie (gaan 22 mei weg), maar dan zijn we er in ieder geval een keer geweest.
He Suus, Ben ook aan het werk hoor, bah. Ik heb geen ervaring met de testen waar je het over hebt...Het zal toch wel goed zitten. Ik denk dat de ene vrouw ook meer HCG aanmaakt dan de andere...Heb je nog andere symptomen, misselijkheid?
He meiden, wat een rust hier. Het is nu een stuk beter bij te houden. @ Suus, volgens mij moet je je niet al te druk maken (makkelijk gezegd natuurlijk) iedere vrouw maakt weer anders HCG aan. (De ene minder dan de ander) en elke test is ook weer anders. KAn me voorstellen dat je dezelfde test van de vorige keer weer wilt doen. (Die zal denk ik wel wat duidelijker zijn dan. @ iedereen met goed nieuws, Super zeg. Houden zo. Geniet ervan! HIer: Kwaaltjes vallen mee. KAn alleen niet zo goed tegen honger. Normaal kan ik dan lang wachten met eten, maar nu merk ik echt dat ik regelmatig moet eten, anders voel ik me vervelend (Misselijk kun je het niet noemen) Boobies groeien gestaag. Als ze net zo goed groeien als bij de eerste dan staat me nog wat te wachten Woensdag mag ik eindelijk voor de eerste echo naar de vk. Kan niet wachten. Ben wel al weer wat geruster op alles. Ik heb me echt een paar dagen heeeeel onzeker gevoeld, maar dat is gelukkig nu over. Zijn er trouwens al mensen die hebben nagedacht hoe lang ze willen doorwerken? (4 of 6 wkn van te voren stoppen?) Ik twijfel zelf nog. De vorige keer ben ik 6 wkn van te voren gestopt, maar toen werkte ik nog full-time. Denk dat ik nu ga proberen om tot 4 wkn te blijven werken.
Haaai, Hier gaat het ff niet zo goed. Erg last van mn bekken, zo naar fysio toe. Ook zonet 3x wezen spugen...jakkkkkkkes. Najaa hoort erbij he? Liefs, Mili
@suus meis idd niet te druk maken..de testen reageren volgens mij ook niet bij iedereen gelijk (ik had ook testen waar mijn schoonzus vet posi mee testen en bij mij was er niets te zien) maar was niets aan de hand. ik heb ook nog de neiging om die KV 2voor5 te halen om het nog eens te vergelijken.. @happy ik ga voor je duimen!! @mili aj das even niet fijn..onthouden dat het voor dat kleine beebje is! @missflower succes met je intake, spannend!! @ Caruli & roos op naar een mooie echo!! @hier laatste vakantie dagje morgen weer aan het werk! van de ene kant jammer, maar ook wel weer fijn..hopelijk vliegt de tijd dan voorbij!! XxX
Ik heb net gebeld! Afspraak 18 mei, Joepie! Ga er maar vanuit geen echo te krijgen...Zou je dat als vrouw kunnen eisen?? Als ik er toch voor betaal?
Wie slikt er eigenlijk ook Dagravit Mama&Baby van de december mama's? Mij bevallen die prima! Ga ook gewoon de hele zwangerschap ermee door, ook bij de BV (als het allemaal zo ver mag komen!)
@ echo, je kan het altijd proberen toch?? @multiv. ik heb die van centrum, materna. Ik blijf ze ook gewoon gebruiken. ga maar even de boodschappen doen.. heb eigenlijk niet echt zin, maarja gedaan is gedaan he
Ik slik puur mama van vsm heb alleen wel gehoord van mijn gyn dat je foliumzuur maar tot de 10 week hoeft te slikken?! Verder heb ik nog een vraagje misschien kunnen jullie me advies geven?? Maandag was ik bij mij gyn en die was een beetje verbaasd dat ik al voor 5 mei een afspraak met de vk heb gemaakt. Ze vind het dubbel werk om en bij haar en bij de vk te lopen. De gyn wil me 22 mei zien voor een een gesprek over prenatale screening en een echo....Daarna vind ze kan ik een intake bij de verloskundige doen. Ik bellen naar de vk om afspraak af te zeggen, zegt de vk dat dit wel een hele rare gang van zaken is en dat ik het beste de afspraak kan laten staan!!!!!!!(krijgen ze per client betaald of zo???) Ik wil natuurlijk graag naar de vk dus ik dacht prima dan ga ik toch gewoon heen,. Maar nu maak ik me er best druk over, mijn vriend kan op 5 mei moeilijk vrij krijgen en het voelt alsof ik mijn gyn belazer, die me toch al een tijd lang steunt.... Heb vanmorgen nogmaals vk gebeld maar zijn pas maandag weer te bereiken. Kan toch niet maandag bellen dat ik dinsdag afzeg??? Jeetje wat een gedoe allemaal........ tips???
Hoi Happy, Mijn borsten zijn groot en gevoelig, verder voel ik dat alles daarbinnen aan het veranderen is, soms een krampje, soms een wat trekkerig gevoel. En heb erge moeite om naar de wc te gaan! En soms ben ik erg misselijk, maar gisteren viel het mee! Vroeg wakker vaak en snel moe. En jullie?
@Elegance: heel veel sterkte meid! @Moontjemoon: ik ben inmiddels ook eind nov uitgerekend (iedere keer als ik een echo heb krijg ik er weer een paar dagen bij..), maar blijf ook hier lekker hangen hoor! @happy79: ik slik ook de vitaminepillen van Dagravit Mama&Baby de kwaaltjes zijn hier nog aardig te doen, heb wel een paar x per dag een vlaag van misselijkheid maar als ik dan snel iets eet gaat dat helemaal goed. Ik eet tegenwoordig een cracker voor het slapen gaan.. Verder vaak/veel moe
@zwangerworden: ik ben ook al bij de VK geweest vorige week en spreek pas volgende week mijn Gyn (ze kon niet eerder). Bij mijn eerste zwangerschap zei de Gyn ook dat ik naar de VK mocht zodra de Gyn een zwangerschap had vastgesteld....
@sylvia, We hebben maandag een kloppend hartje gezien, dus de zwangerschap is al wel vastgesteld....Denk dat ik me ook een beetje druk maak omdat je natuurlijk niet op de verkeerde voet wil beginnen bij de vk...
@Happy, Ik heb ook pas 26 mei mijn eerste afpraak (dus nog geen echo) bij de VK. Zit mezelf ook af te vragen om misschien een vroege echo (bc met 8 weken) bij een echo bureau te laten maken. Van de andere kant, waarom zou ik het doen? Het kan daarna nog zo lang misgaan en dan heb ik ook weinig aan een momentopname van 8 weken. Ik denk dat ik maar gewoon probeer positief te denken en wacht op mijn 12 weken echo...hoe moeilijk het ook is...
Hey meiden, Moet het even kwijt, want ben 8 weken vandaag!!! Joehoe. @kwaaltjes: Gister een omhelzing met de wc :S Verder bijna nooit misselijk maar nu al voor de 3e keer opeens heel erg en dan moet het er ook uit... Pijnlijke/gevoelige (.) (.) Zeurend soms een paar steekjes in me buik. Niet altijd maar soms zo 2 dagen lang. Sneller moe, maar overdag vol energie! Snel lofe benen, na een stukkie lopen. En ja heel emotioneel, kan echt om alles janken..