@Sylvia, dan kan ik me het goed voorstellen en ook van je vriend. @Caruli, waarom zat je in angst? Was de uitslag niet goed toen?
nee de uitslag was wel goed maar tijdens de echo met de meting was zo bang dat het niet goed uitkwam terwijl je hier vaak genoeg leest dat de uitslag slecht is en ze wel een gezond kindje krijgen nou ik vind het niks hoor het is maar een kansberekening.. van mij hoeft het niet meer
Goedesmorges! Hier een onzeker weekend gehad ivm wat beige/bruinverlies vrijdag, was maar 1-malig hoor, maar toch. Nu is de onzekerheid weer een beetje weg gelukkig. Wilde vanochtend de gyn gaan bellen voor een echo extra, maar bedacht me dat ik 1 van de velen zal zijn die onzeker is. Nou ja, wel de poli gebeld omdat ik de tijd van mijn afspraak donderdag vergeten was en vroeg wanneer de 2e echo eigenlijk altijd gebeurd, bij welke termijn. Zegt die botte doos (die elke maandag achter de telefoon zit volgens mij...) dat dat de 20 weken echo is......Dus ik merk op dat ik dat heel raar vind, de 1e echo met 6 weken en daarna pas weer met 20 weken.......Ja, zegt ze, of je moet een combinatietest doen met 12 weken. Nou, mijn broek zakte echt van m'n kont af hoor! Ik geloof ook niets van wat ze zei. Dat betekend dus dat je een combinatietest moet gaan doen (wat natuurlijk alleen maar extra kosten met zich meebrengt dan een echo) zodat je je kindje nog es kan bekijken! Belachelijk gewoon! De vorige keer dat ik haar aan de tel. had was ze ook al zo bot en gaf ze ook verkeerde informatie bleek later. Tja, en met zo'n kort lontje als dat ik nu heb ben ik in staat om haar terug te bellen en te zeggen wat ik van haar vind.....en dat zijn geen aardige woorden kan ik je zeggen . Kan me ook zo opwinden over van alles en nog wat! Kan er echt nix aan doen. Probeer me dan wel in te houden, en dat lukt ook meestal wel, maar van binnen KOOK ik! Had altijd al een wat kort lontje, maar nu......verschrikkelijk! Sinds vrijdag dus minder pijnlijke borsten, maar voel vooral 's avonds nog wel mijn buik en is dan ook opgezet. Vandaag werd ik overvallen toen ik opstond door een duizeligheidsaanval gecombineerd met misselijkheid.........Ben echt naar beneden gerend en heb snel een liga fruitkick gegeten en toen ging het meteen beter. Wie van jullie begint al een klein buikje te zien? Bij mij voel je het meer als je langs mijn onderbuik gaat, maar je ziet het niet zo. Alleen 's avonds zie je mijn hele buik opzetten en dan zou je wel kunnen zien dat ik zwanger ben . Kan niet wachten tot mijn buik dikker wordt! Wil er zo graag mee showen! Ik wil trouwens thuis bevallen. Ik woon op 2 minuten van het ziekenhuis en er zijn nog 3 ziekenhuizen in de buurt (binnen straal van 20 minuten met auto), dus dat zit wel goed als het nodig is. Ik wilde vroeger altijd in het ziekenhuis bevallen totdat ik stage liep bij de verloskamers. Je mag pas komen als je al 5 cm ontsluiting hebt en zag hoe die vrouwen vaak binnen kwamen met heftige weeën in een rolstoel.......Zie mezelf niet in de auto nog moeten stappen als ik al heftige weeën heb en dan ook nog door het ziekenhuis met weeën in een rolstoel. Nee, laat mij maar gewoon rustig thuis blijven dan. Vind het ook een nadeel dat je dan binnen 3 uur weer weg moet zijn uit het ziekenhuis (tenminste dat was in dat ziekenhuis)...... Ook ik wil graag borstvoeding gaan geven. Lijkt me zo leuk en speciaal!!
Nog een tweetal uur en ik mag naar de gyn voor de eerste echo! Ik ben ondertussen 1 kg bijgekomen en geef nog 's ochtends borstvoeding, 's avonds niet meer (meisje had niet meer genoeg). Zo spannend, aftellen tot straks!!!
@Sylvia, leuk!!! Ik vind hem zo ontzettend stoer! @Caruli...dat heb ik dus ook. Ik zou me ook heel veel zorgen gaan maken. @Nursy...volgens mij is het toch normaal dat je met 12 weken een echo krijgt?? Wat een raar mens zeg, zeker last van de maandagochtend!! @Liliay..spannend en superleuk!! Laat je het snel weten? Veel succes!
dat van die echo klopt wel, je krijgt 1 termijn bepaling en dan de 20weken echo... maar omdat met 6/7 weken vaak moeilijk te zeggen hoe groot t beebje precies is mag je soms nog een keertje extra komen na 2 weken. 10/12 weken is de termijn echo normaal als je geen voorgeschiedenis hebt zeg maar
Vanmorgen weer gespuugd.. bah bah bah! Rob was boven en Jesse zat op de bank een broodje te eten.. Die hoor ik eraf springen, rent naar me toe, legt zijn hand op mijn rug, en zegt.. mama bah.. mama bah! Was zoooo schattig! Moest er helemaal van huilen! En mijn borsten... o my god! Wat doen die pijn zeg! Verder reageer ik even niet, zit op mijn werk. en heb eigenlijk nog geen bal gedaan hahaha! Kom vanavond of vanmiddag weer gluren! Ik wil trouwens in zh bevallen...op 1 of andere manier vind ik thuis eng...Ben bang dat er wat gebeurt... En met Jesse ook in zh bevallen.. beviel me prima! Misschien ga ik er nog anders over denken Ik wil wel weer proberen om bv te geven. Met Jesse lukte het niet... ingetrokken tepels.. tepelhoedje.. veel kolven, geen toeschietreflex, weinig melk... ik die er helemaal onzeker over was... was geen succes.. na 6 weken ermee gestopt. Maar toch zou ik dat wel weer willen proberen!
hallo ladies... k ben er weer mijn laptopie is weer gemaakt zover dat kon maargoed hij doet het weer. k heb net alles terug gelezen dat waren zoveel paginas!! kan iemand mij een klein updatje geven please hier gaat verder alles goed wat mer misselijk maarja dat is ook wel normaal denk ik en best wel wat slijm verlies.. verder alles wel goed.. ohja en moe moe moe...
Hai meiden, Wil even kwijt dat ik zo opgelucht ben en vind mezelf geweldig stoer!!! Voor de dames die het eerder hebben gevolgd Ik was die muts met de gyn die mijn afspraak bij de vk maar niks vond. Wou vanaf vrijdag dus de afspraak bij vk afbellen, maar kreeg ze niet te pakken!!!! Vanmorgen kon ik bellen tussen 9 en 11 maar kreeg niemand te pakken. Ik ben in de auto gestapt en erheen gereden. Daar aangekomen heerlijk gesprek gehad. Gewoon kunnen vertellen dat dit allemaal spanning heeft veroorzaakt bij me en dat ik toch echt nog even drie weken wil wachten met een afspraak bij de vk. Dit vond de vk geen enkel probleem......... He he Voel me echt tien kilo lichter. Kennen jullie dat? Dat je je enorm druk maakt over andere mensen, hoe ze reageren of hun gevoelens en dan uiteindelijk blijkt er helemaal niks aan de hand te zijn!!! Ik denk dan ook altijd achteraf bah heb ik me daar zo druk over gemaakt?? Hier vanmorgen de keuken uitgesopt, boodschappen gedaan, en een was gedraaid. Ook had ik nog allerhande klusjes die ik heb afgehandeld. Heerlijk dagje zo ver...
ZOOOOOOOOOOOOOO.. ff bijgelezen.. nu het antwoord (pfff in word is het 4 paginas ) @ maaike: thanks!.. tja lang verhaal maar ja.. vind het beetje kinderachtig van hem en ik ga me daartoe niet verlagen. Ik heb ook aangegeven dat ik hem een goede baas vind, ook al liggen we niet op 1 lijn of mist die klik.. ik denk dat juist: ga dan juist mee lunchen! Hoe kun je anders ervoor zorgen dat het weer normaal word!? Heb al een tips van funkie gehad en ff googlen leert dat ze gelijk heeft! Dus komt mooi uit moet ik alleen snel vertellen dat ik zwanger ben! Oh zon balletje is wel leuk ja! @ roos: steken heb ik ook gehad, nu niet meer zijn darmen en baarmoeder! Helemaal normaal dus, maar ook ik werd er soms een beetje bang van! Komt vast goed joh! Hoe was je echo? Edit: zo te lezen goed maar minder ver? Gefeliciteerd! @ suus: uhm, wat niet snap aan werk verhaal?? En darmen: mazzelaar! Ik vrijdag voor het laatste de grote boodschap!! Gistere 3 keutels en thats it!!... niet leuk en auw en stom vind ik het heb zelfs al aambeien! En met die tests: gewoon er vanuit gaan dat het aan de test licht joh!! Hihi.. ik vond die fijn en die van 2 voor 5 minder dus.. Enne dat janken en niks kunnen hebben is zeker een kwaal!! Heb ik soms ook!! Haha heeeel vervelend, maar het schijnt na 12 weken minder te worden . Mijn vriend heeft ook kluun gelezen en als ik een bui heb dan zegtie of oh ja ff meeveren of oh uhm.. ff liggen tot de storm over gaat .. ik moest me iig niet druk maken want kon er toch niks aan doen! @ gien: balletjes nee, meer wit ja.. met vlagen @ minimouse: bij jou ook verkeerd gegaan? Nou das ook stom!! Dikke knuffel meis!! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. @ doortje: beetje laat maar fijne vakantie! En ik duim voor je hoor! @ doorwerken: ik hoop tot 4 weken vantevoren.. maar anders misschien wel 5 ofzo.. @ happy: waarom zou je een echo willen eisen? Je krijgt er sowieso 2 he! 12 weken en 20 weken.. tenzij er medische indicatie is en dan krijg je er veeel meer maar ja.. als je te vroeg doet kun je ongerust worden he lijkt me ook niet echt handig! @ zwangerworden: foliumzuur klopt.. tot 10 weken is het beste, maar langer kan geen kwaad.. dus alsie er bijzitten maakt het niks uit.. Waarom had je overigens afspraak bij de gyn? Vanwege mmm? In mijn boek staat dat als je al bij gyn loopt dat je dan eerst naar haar gaat en als alles normaal loopt je dan naar de vk gaat.. en loop je nergens dan bel je gewoon de vk op Zou gewoon alles laten lopen zoals het staat en dan tijdens gesprek uitleggen dat je niet beter wist en beste wilde ofzo.. @ nursy: denk dat het heel normaal is dat ze wisselen of afnemen of wat dan ook je hormonen doen vanalles en die richten zich denk ik dan op dit en dan op dat en dan veranderd de samenstelling van de hormonen of ik bedoel meer de hoeveelheid van elk hormoon enzo.. snappie? @ tkonzijntje: in liefde oorlog en zwangerschap is alles geoorloofd.. dus niet aantrekken wat de anderen misschien denken! Als jij je beter voelt de vk te bellen dan bel je de vk! Bloed kan komen van seks of harde ontlasting dus.. Edit: lees net je reactie dat je toch hebt gebeld en het mis is . Heeeel veeel sterkte en succes!! @ ilona PS: nee toch, jij ook al!! Weet je het zeker?? Heel veel sterkte! @ kimarbi: ik weet echt niet wat ik moet zeggen hoop toch goed@ veel sterkte @ testen: nou denk dat het wel uitmaakt hoor! Tuurlijk meotie donkerder, maar denk dat je dan wel zelfde omstandigheden moet hebben.. dus niet meer gedronken en savonds als de eerste sochtends was.. snap je? En verder ook het zelfde merk want kan dat die andere gewoon anders reageert ofzo../ @ bevallen: liefst in ziekenhuis, scheelt rotzooi he hahaha.. dus puur praktisch gezien.. @ kml: nee hoor.. wees blij dat het ff wel lukt! Ws heb je iets gegeten waardoor het nu wel lukt! En lage rugpijn is echt geeeeen symptoom van slecht gaan.. ok? Zie mijn reactie op elegance maar, zat een website bij!.. rugpijn is normaal omdat je botten in je bekken losser gaan zitten En die verhalen hoor je toch wel,. Of je nou hier zit of niet gewoon positief blijven en genietenvan de kwaaltjes die je wel hebt!... tuurlijk ben ik ook wel eens bang als ik het lees, maar ga er gewoon vanuit dat het hier wel goed zit! @ hier zijn: was ff weekendje weg! Maar ben er weer!! En heb jullie gemist hoor! En ook mijn buddys!!! (had bijna willen smsen hihi) in mijn boek staat ook dat de kans best groot is.. en in andere boek dat na 9 weken de kans kleiner word . @ namen: ja.. meisjesnaam wel.. jongensnaam nee.. @ chicken, happy en sylvia: wij weten het ook nog niet.. als we nu moeten kiezen wil je een kindje met down? (want das natuurlijk de hamvraag) dan is dat voor mij twijfel en mijn vriend een liever niet.. maar ja.. het blijft een kans en het is er wel al.. en wat als blijkt dat de test het mis had of je doet na de kans een punctie je krijgt een mk en vervolgens geeft de punctie aan: gezond kindje Plus: kun je het aan om het als het zo is weg te laten halen ? Dat zijn eigenlijk de vragen die we aan onszelf stellen @ sylvia: lees bij jou dat er sowieso een verhoogd risico is das inderdaad dan wel een goede reden ja.. @ elegance: oh wat goed om wat van je te horen en dat alles goed met je gaat!! Super hoor! En je onderschrift: wat een mooie tekst!! Laat inderdaad maar weten hoe het was! En kom nog maar eens langs als je straks aan de klus bent!! Sluit me ook helemaal aan bij de woorden van mijn buddy chicken! @ mir: welkom! @ spacitron: ga ik ook proberen ook handig in de kroeg he! @ angelsound: zit nog in dubio om het aan te schaffen .. misschien wel leuk inderdaad . @ de huizensituatie: in principe gaan ze akkoord met mijn eindbod maar ze willen eerst nog met de adviseur overleggen en die is 11 mei terug van vakantie!.. maar ik mag al een beetje juichen! Jeuj!.. en deze week komen ze al ff kijken voor de meubels!! In Eindhoven zaterdag nog een kijker gehad . Maar die vond de woonkamer weer te klein! Jesus.. altijd wat te zeuren he! @ ego enzo: Wij hebben het verteld! woehoe! Hihi.. zaten al ff te dubben.. maar dachten op Koninginnedag , waarom niet vertellen aan onze mamas? Ik bedoel: dat zou betekenen nog 4 weken wachten.. terwijl als het mis zou gaan hun het ook horen en dan leeft het ook een stuk meer plus: waarom zouden we niet nu al mogen genieten!.. dus vandaar.. Alleen ja, die ene zagen we het hele weekend, de mijne niet en dat vond ik toch raar uiteindelijk dus naar babydump en c1000 vanalles gekocht en ingepakt en op naar mijn moeder die had echt bij het uitpakken zoiets van echt waar?? oh!! Wat leuk!! En hoe voel je je? En gewoon doorleven hoor! en mijn vader goh, moet ik straks naast oma slapen! hihi kregen ook een bloemetje enzo.. 1 zus weet het nu ook.. (die is verstandelijk gehandicapt en woont thuis en vond het erg leuk om tante te worden!).. hihi (we hadden het nieuws dus ook pas toen gehoord van apeldoorn.. heftig he!... hadden jullie ook gehoord dat 1 van de doden een zwanger vrouw was??..) En dit weekend gingen we weekend weg met zijn mama.. en zus en aanhang en dus tijdens kamers inruimen: ja we hebben een vroeg Moederdag kadootje dus die pakken het uit.. nee toch? uh jawel oh gefeliciteerd oh wat leuk! En hoe ver? Etc etc allemaal tranen in de ogen! Hihi Uiteindelijk was het ook wel handig hoor dat ze het wisten.. was paar keer echt moe!... en chagrijnig.. en kon weinig eten enzo.. haha.. maar zo lief hele tijd! Uiteindelijk ook kadootje gehad de ene krijgen we pas over 4 weken na de echo de ander kregen we gister.. een muziekdoosje met een engeltje een beschermengeltje . Zo lief!... (had ook niet gezien dat ze het hadden gekocht dus! Haha Maar ja, ze zijn ook zoooo enthausiast.. zo leuk! En allemaal gaan ze er gewoon vanuit dat het allemaal lekker gaat groeien! Geweldig! .. nu mijn zus en zusje nog ben benieuwd die ene vliegt door het dak denk ik haha.. de ander is wat gematigder in haar actie denk ik maar op andere manier enthausiast.. Verder dus echt verstopt, zo vervelend!! En mijn (.)(.) beginnen nu echt! Jeetje . Auw!!... haha.. en moe, nog steeds en recalcitrant en volgende moment lief.. en andere moment traantjes en dan met vlagen misselijk en met vlagen dat dingen met niet meer smaken maar mijn vriendje vind dat ik er goed mee om ga allemaal Oh ja! Gaan jullie ook de beestjes sparen van de hema? Vind ze zooo leuk!! Oh ja! Het weekendje: 1 dag flink gewandled.. ik was moe!!! Op gewoon! 1,5 uur liggen slapen en wilde ook graag naar de wc wat niet lukte.. avonds smaakte het eten niet.. wat een k u t dag (tenminste, het wandelen was leuk.. maar ja jullie snappen me vast wel!).. dag erna nog weer gewandeld en ook weer op, maar gister lekker vroeg bedje in! Vriendje met hoofd op buik gelegen hahaha.. de lieverd maar hoorde alleen mijn hartslag (duh).. en allemaal kusjes op (.)(.) gegeven voor de pijn Vandaag 8 weken!!!!!!!! Woehoe!
@Joyce...zo, ben je weer bijgekletst? haha Gaaf hoor hoe iedereen reageerde!!!! Genieten he! Errug he die (.)(.)....wel schattig van je vriendje. Ze kunnen best lief zijn..hihi. Ach die van mij is ook een schat....ook zo trots dat ie papa wordt en ik de mama van z'n kindje. Ik lig ook iedere avond zo vroeg op bed...niet normaal. Kreeg gister een jankbui dat m'n vriendje me wel heel saai moest vinden..hahahaha..
@ chicken: haha.. zooo herkenbaar!! .. hier preciezs zelfde! en idd.. die dingen my god!! nu doen ze eigenlijk bijna continue auw......... en voel idd de kliertjes al!... pfff... en de bh staat er aant einde van de dag in.....
@ veel gekletst, vanmorgen hier geweest, moet nu al weer 3 pagina's teruglezen!!!! hahaha @ joyce, zo goed als huis verkocht! Super en alvast een voorzichtige proficiat!
Hier mijn mening over de combinatietest/ nekplooimeting: Gewoon doen! Het is een kansberekening, maar als de kans groot is dat jullie een kindje krijgen met down syndroom, wil je daar toch op voorbereid zijn??? wij willen absoluut geen kindje met down syndroom, je leven veranderd helemaal en wat doe je het kind aan? Wij vrouwen moeten blij zijn dat wij een combinatietest mogen laten doen. Nogmaals het is een kansberekening, maar ik wil de kans wel weten. En als je daarna kiest voor een vruchtwaterpunctie of vlokkentest is aan jezelf. Een combinatietest is onschuldig voor de baby en geeft je een indicatie. Een collega van mij heeft het ook laten doen. 1 op 56. Echt schrikken voor haar. Zij heeft gekozen (mooi he, dan wij vrouwen mogen kiezen) om geen verdere onderzoeken te laten doen. Haar zoon is gezond ter wereld gekozen. Ja voor haar was het een rot tijd, maar ze heeft zich kunnen voorbereiden op een kind met down syndroom. En gelukkig was dat niet nodig!!!
ik heb even een heel rare vraag misschien.. ik voel sinds vandaag steeds een soort plopjes het lijken we minischopjes,de huid an mijn buik gaat ok omhog bij zon plopje.. heeft iemand dit ook? zou haast denken dat ik veel verder ben. gaat ook steeds door dan weer ff rustig en dan 3x binnen 2 seconden echt heel apart.
Ik doe dat ding ook meteen uit als ik thuis ben. Vriendje altijd meteen van slag...hahaha...schijnt ook goed te zijn heb ik gelezen als je je bh zoveel mogelijk uit hebt thuis. pfff...moet denk ik toch wat minder eten...heb een heel opgezette buik weer....ziet er niet uit..hahaha..
@jesje...denk dat het lucht in je darmen is. Ik heb dat ook weleens. Je kunt de baby nog lang niet voelen. De eerste geloof ik pas vanaf een maand of 4-5..