December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Thuis bevallen lijkt mij ideaal. Lekker vertrouwd met manlief en alles wat ik nodig heb binnen handbereik. Helaas wonen wij dan in een vakantiehuis (huis verkocht) en vind het een beetje onsmakelijk. Dus beval ik in het ziekenhuis!! Het heeft ook zijn voordelen, als er complicaties ontstaan kunnen ze gelijk ingrijpen.

2. jesje08

jesje08 Niet meer actief

chicken ik wist idd dat ik et nog lang niet kan voelen maar het is zon raar apart gevoel hihi!
    alsof er een kikkertje rondspringt vanbinne haha

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @dds, het is een kansberekening, maar het kan ook helemaal de andere kant op uitpakken. Als ik in de risicogroep zou vallen, dan zou ik het zeker doen, maar waarom je zorgen maken terwijl het niet nodig is. Dan loop je 9 maanden in spanning en dan heb je toch een gezond kind, of andersom, dat het goed uitpakt en je toch een Downkindje krijgt. Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen.
    Jouw vriendin had dus een verhoogde kans, maar liet ook geen verdere onderzoeken doen...waarom dan bij voorbaat wel de kansberekening doen? En hoe kun je je voorbereiden op een kind met Down?

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Jesje, je darmen worden ook wat slapper geloof ik, door de hormonen. Het is inderdaad een apart gevoel dat geplop vanbinnen....

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Volgens mij moet ik echt eens aan het werk...hahaha

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ jesje: ik gok je darmen en wat gas'...

@ dds: je mening klinkt duidelijk en goed doordacht.. wat ik bedoelde met risico is punctie en vlokkentest.. bloed en echo is inderdaad geen risico.. wat jij zegt klopt ook wel: het is niet niks zon leven...
    maar er zijn er genoeg met down die wel een normaal leven leiden...

@ chicken: ja doe ik ook, maar ja, wil ook geen "hangers" he! hahaha

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Je bedoelt van die dingen die op je buik bungelen...hahaha

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: ja die ja! hahahaha .. binnenkort maar eens op jacht naar dingen die minder jeuken, duwen, trekken, weet ik wat en toch ondersteunen!

9. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Zal zo'n groeibh worden denk ik....maar zijn die niet erg onelegant?

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: ja Zon ding ja.... die schijn je ook leuk te hebben.. maar word goed zoeken! anders word het gewoon snel dat ding uit savonds en mannetje in toom proberen te houden! haha

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Goedemiddag dames,

Morgen alweer 10wkn :D:D
    Jeetje wat gaat de tijd toch snel zeg!
    Ik hoorde jullie het al hebben over kinderwagens en baby-kamers.....hmmz misschien wat snel en voorbarig maar wij hebben de kinderwagen+maxi-cosi al binnen.
    Afgelopen week gekocht....nou ja gekregen van mijn ouders :D
    Van het merk Mutsy en dan type Joey, heel stoer ding in de kleur zwart met grijs.
    Op koniginnedag zijn we nog even wezen shoppen voor baby-kamers, en om heel eerlijk te zijn hebben we een zeer mooie kamer gezien en ook gelijk maar besteld :oops:
    Wij waren er zo weg van en tja er stond op=op bij....konden het niet laten.

Voor de rest voel ik me goed, ben alleen heel gauw moe moe en nog eens moe.....partnerlief moet er ff goed aan wennen en kent me niet terug. :(

12. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    over de combinatie test.. ik ga m niet doen. ik heb m altijd wel gedaan maar meer omdat het een verplichting was. bij de 20 weken echo zien ze of er echt wat mis is en dat is voor mij genoeg. zoals iemand al zei stel dat je een positieve uitslag hebt dus kans 1 of 56 of 1 op 40 ben je er de hele zwangerschap mee bezig inplaats van genieten. en dan blijkt het achteraf gezond te zijn.. dat is niks voor mij... ik wil echt deze komende maanden genieten en liever niet stressen!

mijn boobs begin ik nu ook wel te voelen terwijl ik dat in mn 2e zwangerschap na bv gegeven te hebben aan kindje 1 helemaal niet had.. en nu toch weer wel.. misschien dan toch een meisje he :p

nou ga maar es naar mn kinders. he onze slaapkamer even om getoverd tot speelland geloof ik maar kan ik even lekker op bed liggen :)

13. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    dees85: nouja een kamer moet je ggeloof ik ook echt wel optijd bestellen.. want dat duurt zolang met leveren hoorde ik.. eigenlijk best wel schandalig maarja..
    je kan het maar hebben he :p

ben pas 6 weken en al aan het kijken voor die dingen.. maar alleen kijken hoor :p

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chiquita; we kwamen er van het weekend achter dat de kamer al in week 22 geleverd zou worden. Kan ze helaas niet bereiken, dus maar ff een mailtje getikt met de vraag of de kamer niet wat later in het jaar geleverd kan worden... vind over kleine 4wkn toch echt nog te vroeg hoor. En daarbij is de kamer dan nog helemaal niet klaar....

15. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    dat is wel heeel snel zeg.. toen ik zwanger was van mn zoontje hoorde ik mensen die echt pas 6 maanden later ofzo hun kamertje gelevrd kregen :confused: zul je m 3 maanden van te voren besteld hebben..

16. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hoi meiden,

@Joyce: wow bijna huis verkocht, alvast een beetje gefeliciteerd!

@Combinatietest: wij laten het niet doen. Het is een kans berekening. Als ie aangeeft 1 op 50 zit je in de stress en als ie aangeeft 1 op 2500 ben je relaxt en kan het alsnog mis zijn. Het is mooi dat de kans om te onderzoeken er is maar ons beebje is welkom zoals het is..
    Hoorde trouwens van een collega een verhaal: een vriendin van haar was zwanger van 1e kindje. bij 20 wkn echo bleken er allemaal afwijkingen te zijn en Gyn raadde aan de zwangerschap af te breken omdat de afwijkingen niet met het leven verenigbaar zouden zijn. omdat die mensen zwaar gelovig zijn hebben ze de zwangerschap voldragen, word er toch een compleet gezond kind geboren! Mijn hemel, je zou de zwangerschap afgebroken hebben!!!

@meiden met verstopping: ik kreeg bij de vk afgelopen week een proefverpakking Colonclean mee. Dit zijn 2 soorten vezels die je door de melk of jusdórange mengt. werkt echt super! ik heb gelijk een grote verpakking aangeschaft. Kost ong 8 euro en is te koop bij apotheek en drogist. Is helemaal veilig voor de kleine en werkt als een trein. Ik kan echt weer dagelijks naar toilet zonder enige moeite.

@klachten: vanochtend voor het eerst overgegeven, jak! En het gekke is, ik was niet eens misselijk! ik ben al weken misselijk zonder te spugen en vanochtend niet misselijk en ineens kwam alles eruit! echt zo vies :( Nu voel ik me verder wel beter dan eerst dus dat is dan weer een voordeel..

@vertellen: nog steeds niemand verteld hier. eigenlijk vind ik het nu wel leuk dat we een geheimpje hebben, misschien wachten we toch wel tot de 12 weken. Van mannetje mag ik beslissen wanneer we het vertellen. eigenlijk ben ik een beetje bang. Stel dat het alsnog mis gaat (ga er niet vanuit) dan ben ik bang dat iedereen medelijden met ons krijgt, zo van aaach al 2 keer mis erg he! Daar hou ik niet zo van....

17. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ik durf nog niks te kopen hoor....Wachten braaf tot de 1e echo...Wij hebben het ook nog niemand verteld; zou vreemd zijn opeens zo'n auto van babydump voor de deur hahaha! Met mijn buurvrouw weet gelijk de hele wereld het dan!

@Joyce; gaaf dat iedereen zo leuk reageerde!
    Over die echo....ik ga het gewoon met mijn intake vragen. Is het nee is het nee en anders kunnen we even binnenspieken hoe het gaat (ben dan 8 weken). Anders moeten we gewoon geduld hebben....

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @PSje...jeetje dat is echt een bizar verhaal!!! Nou kijk, daarom twijfel ik ook heel erg aan de test. En net als wat Joyce zei, er zijn ook heel veel kindjes met Down die een heel goed en leuk leven hebben. Natuurlijk wil je geen kindje met Down en wil je dat het gezond is, maar het is voor ons ook welkom.

19. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ik denk wel dat ik niet eerder zou beslissen de zwangerschap af te breken tot er 100% zekerheid is...Dus echt een vlokkentest of punctie. En bij welke kans we dit laten doen (1 op 10 of 1 op 100) weet ik eerlijk gezegd niet....Moeilijke questie hoor dit....

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ook wij doen wel de combinatietest, afhankelijk van de uitslag kijken we wel verder.
    Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat wij een groot risico lopen, maar jah je wilt toch graag een soort van kansberekening...

Deel Deze Pagina