December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    wisten jullie dat alleen in nederland de gewoonte is om niks te zeggen tot 12 weken? we zijn het enigste land op de wereld :) dat zei mijn gyno en na wat speurwerk kom je ook deze dingen tegen op internet :) :)
    Het verbaasde me wel heel erg maar zelfs ons buurland duitsland doet er niet moeilijk over.. :)

2. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Hey allemaal,

Ik heb weer een tijdje niet gereageerd, wel meegelezen hoor ;)
    Hier eigenlijk weinig nieuws te melden. Kwaaltjes vallen volgens mij redelijk mee. Volgens mijn mannetje niet :evil:
    Ben alleen nu snottie verkouden. pffff, niet leuk. maar ach, gaat wel weer over.
    JIPPIE, morgen eerste echo. Wel pas laat, dus ben blij dat ik moet werken. Dan gaat de tijd tenminste snel. Ik heb pas om 18:15 uur een afspraak!

@ vertellen: Eigenlijk wilden we het deze keer wat langer voor ons houden. De vorige keer lukte mij dat niet :rolleyes:
    Deze keer is het mn mannetje niet gelukt. Heeft het al op zijn werk aan iedereen verteld, en aangezien wij voor hetzelfde "bedrijf" werken, zal het niet lang duren voordat het op mijn afdeling doorgedrongen is. Hoop dat het tot vrijdag nog even stil blijft. Als de echo goed is ga ik het vrijdag vertellen op mijn werk.
    De familie weet het wel al, en eigenlijk veel anderen ook :oops:

Donderdag 8 weken. Begint nu al best een beetje op te schieten met ons allemaal he? Ben trouwens wel jaloers op degenen die nu al 10 weken zijn hoor. Lijkt nog zo ver weg! :(

Over de babykamer hebben we nog niet zo goed nagedacht. Ik merk wel dat we daar een stuk minder mee bezig zijn dan bij de eerste. Bij de eerste hadden we binnen 3 maanden al meer dan de helft geregeld. Nu hebben we nog niets gedaan, behalve de VK bellen :confused:

Zijn er meer meiden die dat hebben, dat ze, omdat het de tweede of derde is, minder "hard van stapel lopen". Ik heb echt zoiets van, Dat komt nog wel, alle tijd

3. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Kimbrasser: Jeetje dat is schrikken zo'n ongeluk. Ik hoop dat je kleine frummel zich goed vasthoud. Hoe is het nu met je?

@elegance: Wat moet dit bizar voor je zijn! Je had natuurlijk al helemaal afscheid genomen enzo en nu ineens hartactie maar nog steeds de spanning of het goed blijft gaan. Ik ga heel hard voor je duimen en volgende week heeft je ukkie gewoon een groeispurt gemaakt! knuffel!

@hier: klachtjes wisselen een beetje, ene dag iets erger dan andere. Heb vandaag een beetje baaldagje, ik zou me zo graag weer eens goed willen voelen met honger en lekker veel energie. Maar goed dat zal er voorlopig niet inzitten en het is voor ons mooie wondertje.....

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    dannie: heel herkenbaar meid
    wij doen hier ook nog niks aan de kinderkamer
    straks op den duur nieuwe kamer voor casey bestellen
    (heeft nu een doorgroeikamer)
    en dan alles even opnieuw inrichten

maar voorlopig nog niet
    met 7 maanden zullen we het ongeveer af gaan hebben denk ik ;)

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    psss zal ik jullie eens een geheimpje vertellen....

ik zit nu al met een positie broek aan :oops: :oops: :oops:

6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Wel vertellen, niet vertellen....ik vind het moeilijk!!
    De vorige 2 zwangerschappen hebben wij het wel verteld maar beide werden een miskraam...de mensen om me heen probeerden mij te troosten, maar ik had er niks aan.
    Ik was boos op mijzelf.
    waarom ik niet?
    Verdien ik het niet?
    Zie je wel ik kan het niet. enz. Persoonlijk vond ik het heel erg dat iedereen het wist.

Nu ben ik bijna 10 weken en lijkt alles goed te gaan. Gisteren had ik de telefoon in mijn handen, klaar om mijn zus te bellen......maar deed het toch niet. Wij hebben afgesproken te wachten tot de echo op 28 mei (13 weken)

7. bapsie

bapsie Niet meer actief

hihi kan niet wachten tot ik ze mag kopen van mezelf...nu nog niet alhoewel mn broeken vooral 's avond behoorlijk strak beginnen te zitten!

8. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    elegance: dat is waar nu ik me me dat bedenk ze zeggen het idd overal gelijk tenminste waa rik geweest ben en mn mans familie wist het ookal gelijk.. mijn fam weet nog van niks :oops:

caruli: dat 2 mensen 1 gedachten ding die had ik vroeger op de middelbare school in mn agenda staan vond dat zooo grappig!

ik heb net mn eesrte posities truitjes/topjes gekregen via de post.. zoo luek maar deze zijn strak dus kan ik nu ookal aan :)

caruli: een positie broek aan.... super!! die zitten zooooo lekker.. nog even en mag ze ook weer aan :)

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    @caruli: Vandaag geshopt. Nog geen positie broek gekocht, maar singlets. (hempjes) Ik koop meestal alles in small, maar hield er rekening mee dat mijn buik gaat groeien en kocht 3 singlets in medium.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja idd de broeken zitten wel lekker
    maar pff schaam me wel een beetje hoor :oops:
    nu al met 7wk
    terwijl ze zeggen dat je baarmoeder voor de 12 weken niet eens boven je schaambotje uitkomt

nou dan heb ik flinke darmen :) :)

maar goed zoals ze zeggen: bijkomstigheid van nr 3 zwanger zijn he ;)

11. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    caruli: ik weet het... dit is ook nr 3 eigenljk 4 voor mij... en ben net 6 weken.. nouja morgen en toch zitten de meeste broeken echt al strak rondom mn buik.. dus ik dnek nog 2/3 weekjes en mag ze oficieel aan :p hahaha

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @chiquita, wat zijn dat voor truitjes? Van welke site?

13. Zeeprest

Zeeprest Lid

18 mrt 2009
    93
    0
    0
    ZH
    Hallo allemaal!!

Zo vanmiddag heerlijk gezwommen met me kiddie, daar lekker een patatje gegeten, toen weer ff gezwommen en daarna op huis aan. Ben nu gebroken :D Was stervensdruk in het zwembad, was ff vergeten dat het nog vakantie is.

@ positiebroeken...ik kan mijn normale broeken ook bijna niet meer aan :( Zitten te strak bij me buik, sommige broeken krijg ik niet eens over mijn goddelijke kont :)

Ik ben begin wel steeds meer nerveus te worden voor de echo morgen...ben zo bang dat het fout zit :( Terwijl ik daar helemaal geen reden toe heb, heb wel veel last van groeipijn...ik vergelijk het met soort menstruatiekrampen...hebben jullie dat ook? Borsten doen ook nog steeds erg pijn, vooral als ik s'ochtends wakker word :evil:

En oh mijn hemel, ik heb een nieuwe verslaving...Fjördenmix en Smörrdrop :D :oops: Zijn te verkrijgen bij o.a. de apotheek en de drogist. Heb vandaag 2 bakjes gekocht, eentje is er al bijna leeg :oops:

Liefs!

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb ook groeipijn. Daar schrik ik soms best van....inderdaad een soort menstruatiekrampen.....zal wel goed gaan daarbinnen... :)

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Afgelopen weekend ook mijn 1e positiebroek gekocht, de meeste broeken kan ik nu al echt niet meer aan. Ze beginnen al echt te knellen in mijn buik.
    Gelukkig kan ik mijn werkkleding nog wel aan(denk alleen niet heel lang meer), met deze zuster-kleding is er dan ook nog niks te zien gelukkig :D
    Heb mezelf nu al aangeleerd dat wanneer ik thuis kom en niet meer weg moet ik heerlijk een lounge-broek aantrek, zitten comfty 8)

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ik heb zin in mac donals!!!!
    en uhm ja.. ik wil ook weten van welke site de shirts zijn!!!
    \en vertellen klopt ja.. je mag pas blij zijn na 12 weken en tot die tijd moet je vooral je mond houden terwijl het dan het zwaarst is! (moe, misselijk, etc)

17. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
  18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hé Joycieeeee! Mac Donalds......hmmmm...zit net aan een rol chocoladekaakjes...haha. Maarrrrr ook al sinaasappels en een banaan op!
    Jij ook al weer 8 weekjes he, ik morgen 9. We gaan goed!!

19. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    joyce: mac donalds krijg ik nu dus echt niet weg! en friet enzo ook niet bah.... :S
    bijmn vorige zwangerschap wel een mac verslaving gehad. maar denk dat ik deze zwangerschap oversla...

ik ben nu meer van fruit en idd drop...

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @chiquita, bedankt voor de site. Zien er zeker uit dat ze lekker zitten!! Ik ga eens snuffelen. Die roze meegroeibh is ook best mooi trouwens.

@eten, ik eet alles wat los en vast zit...hahaha

Deel Deze Pagina