December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    goedemorgen..

ben ik ook weer heb een vermoeid weekend gehad.. dus ben niet online geweest.. gister een super moederdag gehad!! zijn met de kinderen even naar een speeltuin geweest. lekker groot en moeders waren gratis :) maar was zooo moe dat ik het niet langer trok dus zijn we er maar 3 uurtjes geweest.. mijn dochter had een super mooi lieveheersbeestje gemaakt en als je de vleugels open draaide zat er een foto in van haar :) zoooo leuk.. moest bijn ajanken :p

net terug van de vk... weer een echo gehad... en ja hoor alles was goed.. een vruchtzakje MET kindje :) en we zagen eerst geen hartslag wat opzich niet verontrustend was maar opeens begon er iets te kloppen :) was zooooo mooi... dus ik ben helemaal blij.. het kindje was op de echo 6w6d dus komt wel overeen he :)

iederren nog ene fijne moederdag gehad??

de rest van de meiden succes vandaag met echo en vk visites..

ohja ben erg misselijk dus zit aan de babyvoeding.. dta blijft er in.. bambix rijstebloem vanlle....

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @runner, zeker weten! Normaal kom ik nog geen gram aan en kan ik eten wat ik wil, nu ben ik volgens mij al 2 kilo aangekomen..haha..heeeeeeeeeeerlijk!

3. bapsie

bapsie Niet meer actief

hier nog last van obstipatie, vermoeidheid (maar niet zo erg als vorige week) vlagen misselijkheid en weinig kunnen eten (ben 2 kilo afgevallen) en 's avond een flink opgezette buik!!! ooh ja en bij te snel van houding veranderen duizelig!

4. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Vandaag 11 weken!

5. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    chicken: ik weet eigenlijk niet of ik aangekomen ben heb geen weegschaal.. wel krijg ik de helft van mijn broeken niet meer dicht :( wel aan mar dict niet.. moet ook zeggen dat mn buik toch wel wat boller staat..denk dat ze daarbinnen ruimte aan het maken zijn

6. chiquita

chiquita Actief lid

5 nov 2008
    248
    0
    0
    bapsie: dat duizelige begint bij mij te komen... en moe ben ik ook super.. maarja kan er niks tegen doen..

7. Lente1973

Lente1973 Actief lid

13 nov 2008
    398
    0
    0
    O wat erg.. en dat wist ik.. al die namen en verhalen gaan zo doorelkaar... schaam me rot!!
    Voor jou dan nog even geduldig zijn...

Bij mij gaat de misselijkheid langzaam wat minder erg worden :( aan de ene kant heerlijk aan de andere kant heb ik iets van WAAROM?!?!
    De vermoeiheid is nog wel erg aanwezig!!

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Lente..is het niet zo dat het hcg vanaf wk 10 afneemt? Dat liet tenminste het meisje van MvM me zien. Daarom kan je misselijkheid dus ook afnemen. Ik merk het dat ik nu veel minder moe ben.

9. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Ik woon nu in gelderland, achterhoek, terwijl ze hier altijd personeel genoeg hadden. Woonde toen mijn dochter geboren werd in amersfoort, dat was toen echt een ramp.
    Ben thuis bevallen, kraamhulp kwam binnen na geboorte dochter, moest naar zkh, dus kraamhulp alles schoongemaakt toen we weg waren. Volgende dag weer naar huis, mijn man had tel gehad dat er iemand anders kwam van een heel ander kraambureau...!?!
    Heb toen wel elke dag dezelfde gehad, maar fijn was het niet.

Kraambureau wat ik nu uitgezocht heb geeft de garantie dat je elke dag dezelfde krijgt en garanderen ook de geindiceerde uren, niet het min van 24. Maar dat is wel als je het vroeg genoeg aangeeft, vandaar.
    Moet nu toch in zkh bevallen, dus die ellende heb ik iig niet meer.

@chiquita; gefeliciteerd met je goede echo!

10. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Hey andere decembermamam's,

Toen ik net wist dat ik zwanger was ben ik hier al eens op de site geweest maar heb het in het begin niet bij kunnen houden met lezen :oops: . Ik heb net een aantal pagina's terug gelezen dus ik ben weer een klein beetje op de hoogte. Leuk om te lezen dat een aantal van jullie een super leuke moederdag hebben gehad. Mijn mannetje is niet zo romantisch en hij had er echt niet aangedacht om iets voor mij te doen... Nou ja hij heeft ook zo zijn goede kanten hoor :)

Ik zie ook dat veel meiden dezelfde kwaaltjes hebben als ik. Ben ook zo moe de laatste tijd! En heel misselijk....

Ik lees ook dat er al een aantal meiden zijn die hun broek ook niet meer dicht krijgen of in ieder geval dat hij niet meer lekker zit. Ik kan nog wel mijn broeken dicht krijgen maar 's avonds zitten ze echt niet meer lekker, ik heb nu al af en toe het idee dat ik al mega dik ben!

Ik ga weer proberen om alles weer bij te houden met lezen!

11. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @lente1973; ik heb vandaag gelezen dat je kwaaltjes in week 10 op zijn hoogte punt zijn, en daarna afzakken. Vanaf week 16 blijft het gelijk tot het einde.
    Jij zit in week 11, dus don't worry! ;).

Ik heb helemaal geen klachten....bij mijn eerste ook niet, dus ga ik er maar vanuit dat het niet bij mij past...LOL

Groetjes,
    Wendy

12. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    hi meiden,

Hebben jullie nog tips voor een zwangerschaps bh?

13. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik beloof dat ik binnenkort eens goed zal teruglezen, maar ik moet even kwijt dat ik het allemaal wel heel spannend vind worden...volgende week dinsdag heb ik mijn termijnecho en vandaag heb ik bloed laten prikken. Ben een beetje zenuwachtig nu, ook voor de echo, maar we moeten er gewoon vanuit gaan dat alles goed is..anders maak ik mezelf gek. maar toch ben ik bijna ziek van de zenuwen stiekem al een beetje! Hebben jullie dat ook (meiden die ook moeten wachten op de termijnecho voor ze echt een teken van leven zien?)?

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @kml..ik heb 22 mei pas de termijnecho. Volgende week vrijdag. Ik begin nu toch ook best zenuwachtig te worden. Duurt echt lang voordat je zoals je zegt echt een teken van leven ziet/hoort. Ik heb wel het idee dat het allemaal goed zit, maar toch hou je onzekerheid. Ik zie dat je net zo ver bent als ik.

15. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Hoi Chicken,
    Spannend he?! Ik heb de echo de 19e omdat ik daarna een paar daagjes weg ben en ik liever daarvoor wilde natuurlijk! Gelukkig kon dit. Ik voel me ook naarmate de weken verstrijken steeds een pietsie zekerder, maar ben nog steeds onzeker en ook zenuwachtig voor de echo! Dat je ineens iets raars ziet ofzo...maar we moeten er vanuit gaan dat het allemaal goed is en we prachtige kleintjes zien met kloppende hartjes volgende week op de echo!!

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Dubbel fijn dat je een paar daagjes weggaat...daardoor echo eerder en je gaat lekker even weg!! haha. Waar ga je naartoe?
    We gaan er inderdaad gewoon vanuit dat alles goed is. We zijn al zo'n eind gekomen!!

17. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hallo meiden!

Hier ook niets van vriendje gehad voor moederdag :( . Was wel een beetje teleurgesteld moet ik zeggen, maar hij vind dat het nu nog niet telt......Toen hij merkte dat ik echt een beetje teleurgesteld was heeft hij wel ontbijt gemaakt. Ook hij is niet zo romantisch helaas. Ik ook niet, maar wilde toch wel al wat aan vaderdag gaan doen eigenlijk.....maar nu begin ik te twijfelen omdat hij er zo over denkt. Hij zegt ook dat hij het ook nog allemaal zo onwerkelijk vind omdat er nog geen dikke buik is en hij de baby niet kan voelen. Tja, nog ff wachten! Wel van vader en stiefmoeder kleine kado's gehad en een kaartje, dus was toch een klein beetje moeder in spé dag.

Hier haalt vriendje ook nog steeds bloed onder mijn nagels vandaan hoor! Hij weet ook precies wat hij NIET moet doen en dan doet hij het juist. Vind het soms ook gewoon leuk om me op te fokken en dat ik dan boos wordt :evil: . Totdat ik vorige week in huilen uitbarstte. Daar schrok hij wel van want ik ben helemaal niet zo. Ben best een pittig wijffie :D (ook al zeg ik het zelf). Moet wel zeggen dat ik de laatste week meer emo ben geworden en minder snel geirriteerd.

Roken: ik ben een maand voordat ik stopte met de pil gestopt met roken. Ik had met mezelf afgesproken dat ik alleen zwanger mocht worden als ik NIET meer rookte. En dat is dus gelukt! Is inmiddels 14 maanden geleden.......Mijn vriend was tegelijk gestopt met mij, maar die is na 8 weken weer begonnen (stiekem, want ik heb hem betrapt :confused: ). Toen we in de medische molen kwamen en bleek dat zaad van vriendje niet goed was is hij weer gestopt. En met goed resultaat want zaad was 3x verbeterd in 6 maanden tijd! De dag na de posi test is hij weer begonnen met roken......Balen! Hij mag niet binnen roken en wil nog wel stoppen voordat de baby er is. Wil geen stomende papa achter de kinderwagen!!

Net aangemeld bij de VK (ga over van de gyn naar VK) en kraamzorg aangevraagd via verzekering (krijg dan gratis kraampakket thuisgestuurd). Wordt nu wel heel echt allemaal voor mijn gevoel.

18. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Een paar daagjes naar Parijs...heerlijk!!
    Heb jij nog last van dingen? Ik heb veel bandenpijn ineens en weer last van misselijkheid (dat komt en gaat)...al kan dat ook komen door de spanning :)
    En jij hebt je echo lekker in het weekend zodat je even de tijd hebt er van bij te komen ervan te genieten (op mijn werk kan dat toch minder he).

19. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hoi meiden,

Sorry even ego bericht:
    Ik heb echt een klote weekend gehad. Afgelopen vrijdag werd mn hond plotseling erg ziek (bijna 12 jaar maar altijd heel gezond), na 2 bezoeken aan de dierenarts en verschillende medicatie dat allemaal niet aansloeg hebben we hem zaterdagochtend in moeten laten slapen. Ik ben zo verdrietig, mis hem verschrikkelijk en telkens als ik naast de bank kijk (was altijd zn plekje) kan ik wel janken. :cry: Hij was de laatste 24 uur echt zo ziek en dat was zo zielig om te zien dus ik weet dat we alles hebben gedaan maar dat dit het beste was. Het was echt niet eerlijk geweest om het nog langer te rekken maar ik mis hem zo!!!
    Mn mannetje is werken en ik ben nu dus voor het eerst echt ALLEEN thuis en ik had nooit gedacht dat een hond zo'n verschil kon maken maar voel me nu echt eenzaam en het is hier zo stil. Geen gesnurk of getrippel, geen natte neus tegen mn hand omdat ie even aandacht wil :(
    einde ego bericht.

@iedereen met echo: veel plezier! eindelijk jullie uk in levende lijve zien!

Ik ga proberen even afleiding te vinden!
    Liefs psje

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Oh wat lekker naar Parijs!! Dat wordt genieten!!

Ik merk sinds het weekend dat ik wat minder moe ben. "Gelukkig" zijn m'n borsten nog steeds pijnlijk en groeiende, dus dat houdt me gerust. Ik had het weekend wel ineens last van de zon...merkte ineens dat ik het echt te warm kreeg en dat heb ik normaal nooit. Verder weinig kwaaltjes. Op zich natuurlijk heel fijn, maar maakt je ook meer onzeker. Ja, ik heb op vrijdag de echo, meteen 's ochtends. Ik ben ook vrij op vrijdag altijd, dus dat is wel erg leuk. Denk dat ik na een goede echo lekker een kadootje ga kopen voor beebje..hihi

Heb jij al dingen gekocht?

Deel Deze Pagina