December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Ah... wist ik nog niet... zwangerschapskwaaltje? ;) Ja... ben ik nog niet he... dan weet je dat niet.. hihi

2. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Ik ga mij bij deze afmelden voor nu! Tot snel weer! Knuf!

3. bapsie

bapsie Niet meer actief

wat een geklep hier...

maak me er niet druk over dat ik t niet kan vinden, was alleen wel leuk geweest :)

4. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Ben er ook weer vandoor!
    Dikke kus!

5. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    @manoe: tijd voor een foto! ;) Wanneer heb jij je volgende echo? En heb je het je omgeving al gezegd? (sorry als je het al hebt geschreven, heb een hele tijd gemist....)
    @joyce: ik begrijp dat het heel eng is om het je baas te vertellen! Nou ja, hij weet het in ieder geval. Denk je dat je baan er onder lijd? Nee toch? En trouwens, daar hebben ze absoluut het recht niet toe! Heb je het nog wel naar je zin daar?
    Ik moest ook gewoon gaan zitten toen ik het moest vertellen. Die van mij was er ook niet zo van gecharmeerd, maar ja werk in de zorg dus op zich zijn ze daar misschien wat milder. Maar goed, ik heb mijn baan nog..........En die uitrekendatum is ook al niet al te handig, maar ja kan moeilijk al bevallend gaan werken! :D
    Heb er wel bij verteld dat er geen rekening gehouden hoefde te worden met me, en dat ik zelf mijn grenzen wel zou aangeven. Gelukkig heb ik ook geen 'zware' mensen op de afdeling en geen enge ziektes waar ik mee in aanraking kom.
    Godszijdank doen mijn collegas er ook normaal over en ze vragen er eigenlijk nooit naar.

Ach ja we zien wel!
    Dames, ik ga koken(zelfgemaakte spaghetti, jammie!), de kids zitten lekker 'The Ant Bully (ng)' te kijken.
    Mischien tot vanavond! (als ik niet al in slaap gekukeld ben op de bank hahahahaha :D)

6. bapsie

bapsie Niet meer actief

Wat vervelend dat jullie bazen zo naar reageren... werk zelf ook in de zorg en die van mij vond t echt fijn en is oprecht blij :) en mijn collega's (die t weten dan) ook :)

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    dag dames,

Mijn echo was super en zo duidelijk allemaal! alles der op en der aan en bewoog heerlijk! Mooie duidelijke foto's gekregen en zal er één plaatsen. Volgens de echo ben ik 4 dagen verder en zou ik nu 11,1 week zijn en 30 nov. uitgerekend zijn maar moet dat even met mijn vk overleggen..

hier de foto:

8. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @missflower, goed nieuws! Geweldig. Mooie echo! Genieten!!!!!!!!

9. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    @ Bazen Mijn baas is vanaf het begin op de hoogte doordat we de 5 de ziekte op school hebben gehad. Vandaag vroeg hij me of ik wist wat ik ging doen met vervanging?!! IK vind dit begrijpelijk, maar nog erg vroeg...
    We komen er eigenlijk nog niet zo uit.
    Mijn vriend heeft, na heeeel lang, zoeken een leuke baan, maar moet daarbij wel vaak sávonds weg en is soms onverwacht laat thuis..... Ik werk in het onderwijs en weet niet of ik er nu al aan toe ben om mijn klasje op te geven.... Ik zou het bijvoorbeeld erg vervelend vinden om drie dagen in 3 verschillende klassen te staan. Daarbij komt dat mij arbeidsvoorwaarden gewoon stukken beter zijn, alleen al 12 weken vakantie per jaar....
    Was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik 5 dagen zou blijven werken en hij iets anders zou gaan zoeken voor 2 dagen. Nu beginnen we hieraan te twijfelen..... PPPFFFFTTTT Wil hier eigenlijk nog helemaal niet mee bezig zijn.....Iemand anders er al wel uit????

10. bapsie

bapsie Niet meer actief

ik snap het niet helemaal, moet jij voor je eigen vervanging zoeken??? heb je geen vast contract???

ik wil straks minder gaan werken, werk nu 4 dagen en wil dan 3 dagen per week gaan werken neem aan dat mn baas dat goed vind en anders eerst met behulp van onbetaald verlof(kan even neit op de naam komen maar dat kun je krijgen voor je kinderen en kan je baas eigenlijk niet wijgeren)

11. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @werken/bazen, momenteel werk ik fulltime als Software Engineer. Zou hooguit 24 uur per week kunnen, voor minder uren krijg je bij ons geen baan.
    Mijn man is full-time thuis bij onze zoon van 7. Denk dat dit ook zo blijft, of ik moet frummel niet af kunnen staan aan hem in 2010 ;).
    Hij werkte altijd in de wegenbouw, 7 maanden werken, 5 maanden vorstvrij. Maar dan wel weken maken van 120 uur per week! We zagen hem eigenlijk nooit, daarom hebben we geruild. Ik werk dus 40 uur per week + reistijd. En hij doet het huishouden, en kan heerlijk koken. Dus helemaal goed.

Ik begin zelf rond half 7 a 7 uur als t kan bij de klant (om 5 uur op, AUWIE), als Max dan goed en wel uit school is ben ik weer thuis. Kunnen we lekker met z'n alle aan tafel om half 6.

Groetjes,
    Wendy

12. jesje08

jesje08 Niet meer actief

ik heb vandaag mijn eerste echo gehad.
    volgens mij eigen berekening zou ik nu 7 weken en 4 dagen zijn.
    alleen was het op de echo maar 5 weken en 1 dag!
    ik snapte er niks van en het enige wat we zagen was een ring met een stip.

ze vroeg me wanneer ik een test had gedaan.
    dat wist ik niet precies meer en ze moest het echt weten want als ik bv vier weken geleden een test had gedaan had ik dus wel verder moeten zijn en was de kans op een miskraam erg groot.
    dus ik alles berekenen daar.
    ik moest 18 april ongi worden,dat bleef uit alleen kreeg ik roze verlies.
    ik heb toen 8 dagen later positief getest.
    dat was de 25e.
    dus in die berekening zou het kloppen dat ik 5 weken ben.
    maar ik baal echt heel erg ervan.
    ik ging erheen met de gedachtte dat ik 7 weken was,dus genoeg kon zien en ok het hartje kon horen.
    maar dat is dus niet zo..
    het was veel te vroeg voor het hartje en het was dus ook alleen maar een stipje.
    ik heb wel een foto gekregen en die zal ik zo in het album plaatsen..
    ik ben dus als ik 5 weken ben 12 january uitgerekend en das op de verjaardag van mijn man!
    maar nu vraag ik me dus af..normaal gesproken gaan ze uit van de eerste dag van de laatse menstruatie en daar 40 weken bij optellen..zal dat nu ook zo zijn of zullen ze van de 5 weken uitgaan?
    ik weet het niet meer maar het ws echt een behoorlijke teleurstelling!
    ik heb pas geleden een miskraam gehad en nu is de kans dus ook nog dik aanwezig dat het niet goed gaat.
    ik had echt de gedachte van ik ben 7 weken en we zijn op de goeie weg..nu duurt het dus weer langer

13. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @suuskebab Ik zag trouwens net dat ik vergeten ben bij mijn berichtje aan jouw, van gisteren, dat ik een notitie voor mijzelf (dooierzak) had laten staan, ik wil op mijn controle even vragen hoe die van mij eruit ziet,je zult ook wel denken huh? Sorry.

@joyce81 gefeliciteerd met je 9 weken mijlpaal :)

@juttel ik duim voor je dat alles goed zal zijn en mag blijven gaan!

@iedereen met een mooie echo, Goed zo, geniet ervan :)

@poohbeer Wat een verhaal, super dat je nu eindelijk zwanger bent

@Faye23 wat een mooei duidelijke foto, eind nov kan het misschien toch net 1 dec worden wie weet (alleen de kleine) ;)

@Manoe Wat lief van van je man dat cadeau

@Dicky Succes morgen

@Ilse1973 Ook mijn baas is super lief, en ook hij was al op de hoogte ivm vorige mk. Hij vraagt vooral na het weekend en ben je nog gelukkig en blij hihihi. Collega's weten het nog niet alleen 2 meiden op de kamer en 2 vriendinnen daar de rest niet.

@bapsie ik heb gehoord dat sommige vrouwen de angelsound pas vanaf de 12e week kunnen gebruiken?

@Dees85 11 weken gefeliciteerd nog maar 1 weekje :)

@gien Ook jij gefeliciteerd met je 11 weken

@MissFlower ook jij al iets verder net zoals Faye23 :) ook hier zie je weer hoe mooi en duidelijk de baby erop staat zeg :)

@zwangerworden Hopelijk zijn jullie er snel uit. Hier wil ik een dag minder gaan werken en mijn man 1 dag minder. En dan 3 dg opvang.
    Maar even kijken want mijn man meot eerst nog maar eens zien of hij mag blijven en juli of sept zit gedetacheerd en alle tijdelijke contracten zitten er nu doorheen.

@jesje08 Niet opgeven hoor lees maar mijn verhaal de gyn was zo op een mk aan het drammen dat ik er helemaal deprie van werd. Maar ik bleef positief, en voila was het een vanishing twin de ander zat verstopt, en alles okay, met kloppend hartje (Dikke week later) wel misschien 1 wk korter zwanger maar dat hoor ik vrijdag.Dus niet opgeven, wanneer mag je weer terug?

14. jesje08

jesje08 Niet meer actief

dior het voelt zo rot!!ja jouw verhaal is zo mooi he!hou ik me ook maar aan vast..
    het voelt gewoon zo dubbel.
    ik heb 15 juni pas weer een echo dus moet een maand wachtten..
    hoop dan wel wat te kunnen zien want dit is slopend.

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ alle meiden met goede achos etc: Van harte!!!

Hier ook alles oke. Weekend lekker weg naar CP.

Groetjesssss,
    Mili

16. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @jesje08 Oh dat duurt nog zo lang zeg :( Je zult wel gek worden val al je gedachte's tenminste dar had ik en mijn gevoel alsof ik in een 8baan zat dan vrolijk dan deprie en angstig. Hopelijk is het heeeel gauw 15 juni ik duim duim duim voor je dat je net zo'n prachtig resultaat zult zien als bij mij en je wachten beloond wordt [-o<

17. jesje08

jesje08 Niet meer actief

ja nou idd het duurt nog zo lang!
    ik moet nu nog een maand in de onzekerheid zitten.
    vind het zo moeilijk..
    aan komende maandag moet ik wel naar de vk toe en leg haar dit ok voor.
    misschien dat ik tussentijds nog een echo kan krijgen ofzo weet het ok niet maar pff..
    als ik het hartje maar hoor dan ben ik gerustgesteld.

18. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @jesje08, ik zou het ook echt geen 4 wkn gaan uitzitten hoor!
    Zou gewoon eisen dat ze over 1,5 week nog een kijken....of anders HCG bloedtesten doen.
    Hartje horen kloppen doen ze pas rond 12 weken, omdat de straling dan zwaarder gezet moet worden van het echo apparaat, en er nog geen duidelijkheid is of in een eerder stadium negatieve invloeden heeft op de embryo. Tenminste zo is dat in het WKZ. Het hartje kan je wel zien kloppen op de echo.

Liefs,
    Wendy

19. Hey meiden nou ik klets hier niet zoveel meer mee want kan het niet bijhouden.. ik ken ook niet echt iemand goed hier! Maar ik zag net een paar echo's voorbijkomen. Voor degenen die een goede echo hadden, gefeliciteerd!!

@ Jesje als je een langere cyclus hebt kan je niet echt van je laatste menstruatiedatum aangaan.. kan je beter datum van je positest als 4 weken zwanger aanhouden..

Ik had nog ff een vraagje ik ben nu 10 weken zwanger maar ik maak me telkens zorgen of het nog wel goed zit daar omdat de laatste echo alweer 3 weken terug was en ons kindje toen nog wel klein was voor de termijn.. hartje klopte wel telkens mooi.. is het wel 'normaal' dat ik me zo zorgen maak.. het is ook nog onbekend wanneer ik de termijnecho heb, want het ziekenhuis belde de echo voor donderdag af :evil: (ik kreeg gelijk de neiging het ziekenhuis af te gaan branden)

20. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    Ik moet me helaas afmelden hier.
    Ik heb vanmiddag een miskraam gehad.

Gisteren de verloskundige gebeld omdat ik wat bruine afscheiding had bij het afvegen, ik maakte me al zorgen omdat ik helemaal geen zwangerschapsverschijnselen had. Volgens de verloskundige geen reden om me zorgen te maken, maar ze begreep wel dat nog een week wachten op de eerste echo erg lang was omdat ik in januari al een miskraam heb gehad. Vanmorgen een beetje rood bloedverlies bij het afvegen, gelukkig kon ik al meteen terecht voor een echo. Daar zagen we een heel klein vruchtzakje waar niet eens echt goed een vruchtje te zien was. Ik had al vier weken geleden een positieve test, dus zo pril kon het echt niet meer zijn.
    Vanmiddag kreeg ik wat meer buikpijn en bloedverlies en is de miskraam echt op gang gekomen. Gelukkig was het lichamelijk allemaal niet zo heftig als de vorige keer, maar ik ben heel verdrietig.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en een mooi gezond kindje.

Deel Deze Pagina