December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Elegance, Mir; jeetje wat verdrietig. Het is inderdaad oneerlijk. Heel veel sterkte!

Vind het maar lastig allemaal, kan er geen peil op trekken hoe ik me ga voelen de komende dag, het kan ècht alle kanten op. De vermoeidheid kan er soms zo ongelofelijk hard inhakken, dat m'n benen verzuren halverwege de trap, en de volgende dag jog ik weer vrolijk m'n rondje en is er weinig tot niets aan de hand. Zo gaat het ook met de misselijkheid en eten eigenlijk. Kan me zo vreselijk verheugen op iets lekkers, dat ook halen en maken.....en dan vind ik het vreselijk! Wil vooral niet klagen of moeilijk zijn, maar kan mezelf zo vreselijk in de weg zitten, bleh. Wordt soms ook ineens zo moe van dat eet-gedoe, wat wel en niet. Dan wil ik rood vlees met rode wijn en al die dingen die je even niet mag. Voel me soms net een klein kind, zo teleurgesteld en boos om zoiets kleins.

Ik noem het dan ook maar zwangerschapsbalen....mag best had ik bedacht. Ik ben heel blij, enorm gelukkig, bevoorrecht enz enz....maar ik baal er af en toe wel van.

sow, dit lucht al ff op! :D

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @joyce....bijna naar de vk!! Krijg je dan meteen je echo of moet je daar ook een andere afspraak voor maken..(je hebt het vast verteld, maar ik onthou momenteel net m'n eigen naam..haha)

@RiTi...weet je wat je kunt doen met wijn? Ik heb soms ook ineens heel veel trek. Dan krijg ik een klein glaasje en een leeg glas ernaast en dan neem ik een slokje, even lekker in je mond houden en dan in het andere glas uitspugen...hahahaha....heb je toch de smaak even. Ik heb er eigenlijk nu helemaal geen trek meer in.....maar soms met warm weer en dan heeft m'n vriend een biertje en dan doe ik hetzelfde...hahaha

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: nee ik hoor ook tot de gelukkigen die nadat ze bij de vk zijn geweest een verwijzingsnummer krijgt en dan het echocentrum moet bellen voor een afspraak ;)
    heeft te maken met wel of geen combi test. dat bespreken we namelijk dan en wil ik dat wel krijg ik een ander verwijzingsnummer.. we hebben nu besloten, denken we tenminste, dat we die combi niet doen tenzij de vk ons kan overtuigen van wel doen...
    Ben alleen steeds meer van mening dat down-kindjes niet altijd een probleem hoeven zijn en soms wellicht "makkelijker" dan kindjes met ADHD ofzo of iets waarvan je niet weet wat het is dus ook niet hoe er mee om te gaan.. (ik bedoel.. net als dat niet elk "normaal" mens hetzelfde is zijn ook mensen met down niet allemaal hetzelfde.. zitten toch gradaties in IQ, EQ etc.. bijv de een is lekker rustig de ander een opstandige puber vanaf geboorte) En dat laatste kun je niet testen en zo'n kindje zou je ook niet "wegdoen". en dan geniet ik liever van de zwangerschap.. en daarna van het kindje, hoe hij of zij ook is...

@ wijn: haha.. das een goeie.. ik ga voor het glas wijn nemen en niet van drinken met verjaardag denk ik.. en dan stiekem steeds in de keuken pas wat drinken...hehe
    of sapje in rose kleur kopen.. ook handig ;)

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik sluit me echt helemaal bij jou aan. Ik denk er precies hetzelfde over. Wij gaan ook de combitest niet doen. Onze vk is er neutraal in...geloof wel dat ze neigt naar niet doen, omdat het echt een kansberekening is. Je krijgt nog een foldertje erover ook als het goed is.

5. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoi,

Ook ik sluit me er bij aan. Ook wij doen de combitest niet ook al word ik in juni 36 jaar. Het gaat mij teveel onrust brengen als het getal 1:200 of een grotere kans weer gaat geven. Wat als er 1:199 uit komt. Dan sta je voor de keuze of je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie moet gaan doen. Het kan dan zijn dat je met een vervolgtest aantoont dat er geen afwijking is en dan heb je al die tijd in grote spanning geleefd. Daarnaast zegt een uitslag 1:>200 ook niet per se dat je geen kindje met Down of een andere chromosomale afwijking krijgt. Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die de test wel doen maar wij kiezen er voor om het niet te doen. Puur op gevoel.

6. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Net een hele reactie getypt, is hij volledig verdwenen......dus nu maar in het kort.

Ook wij doen geen combinatietest. Een kindje met Down is bij ons ook welkom namelijk.
    Down is niet het ergste wat je kan overkomen. Geloof me, werk in een kinderziekenhuis. Zie zoveel ellende om me heen en die kinderen zijn vaak gewoon "gezond" geboren. Ook weleens voorgekomen dat een kindje werd geboren en bleek dat het Down had terwijl het niet uit de screening was gekomen of echo's. Het is maar net inderdaad hoe het IQ is en hoe je er zelf mee omgaat.

Ik heb zelf een broertje met een ernstige vorm van ADHD, nou kan je zeggen dat je daar ook niet gelukkig van wordt hoor! Daar heeft de familie ook de rest van zijn leven zorg aan. Die doe je ook niet weg als je erachter komt dat het kind wat mankeert. Zie ook weleens kinderen die bijv. een ongeluk hebben gehad of meningitis en die houden daar ook of een handicap of beschadiging aan over. Oordeel dus niet op basis van: daar zit ik de rest van mijn leven aan vast......Ik heb hier soms erge moeite mee als mensen dat zeggen.

Misschien trap ik nu mensen tegen de schenen, maakt me niet uit. Wil het wel gezegd hebben. Ben absoluut niet tegen abortus hoor, vind het in sommige gevallen een wijze beslissing......Gelukkig mag iedereen zelf een keuze maken, maar bij ons is het dus wel welkom. Wij doen die combinatietest ook niet aangezien wij geen risicofactor hebben. We zijn beiden nog jong en het komt in de familie niet voor.

Sorry voor mijn misschien felle reactie.....Zwangerschapshormonen he?! :D :confused:

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: foldertje hebben we al.. maar zo veel heb je daar niet aan vind ik...

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @nursy. Gelijk heb je!! En als ze zeggen daar zit je voor de rest van je leven aan vast. Ik bedoel..je zit toch zowiezo voor de rest van je leven eraan vast? Hoewel ik "eraan vast" ook altijd al zo raar vindt klinken. Net of het een last is....het is toch juist iets geweldigs!!

9. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Tja, je mag al blij zijn als je uberhaupt zwanger kunt worden en dat het kleintje blijft zitten! Wij zijn zelf ook met behulp van de medische wereld zwanger geworden......
    Nee hoor, wij zijn heel stellig. En inderdaad vind ik "eraan vast zitten" ook zo zwaar klinken. Ook van Downtjes kun je ontzettend genieten! Zijn vaak ontzettend leuke kinderen hoor! Heb er wel een zwak voor......

Mensne beseffen vaak niet dat zo'n kind die gezond geboren is, ook nog maar gezond moet zien te blijven de rest van zijn leven.

Ik weet dat er al eerder een discussie is geweest over dit onderwerp hoor. Heb toen niet gereageerd omdat de hormonen niet veel goeds zouden doen als reactie ;) , maar kon me nu niet meer beheersen......

10. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ bapsie; hoe isset gegaan meid met je echo?

@ Wendy; ook voor jou heel spannend joh!

@ elegance; nee toch meis, wat erg! we hadden het allemaal zo gehoopt en nu is het dan toch voorbij, ik wil je heel veel sterkte wensen voor vrijdag en hopelijk komt er gouw een nieuw beebje voor jullie...

@ Nursy; daar sluit ik me volledig bij aan ;) zo denken wij er ook over~!

@ here gaat alles nu super goed, de vermoeidheid word duidelijk minder en sinds gister echt een buikje gespot :D super! wel heb ik onder inmijn rug sinds gisteravond hele felle steken, de tranen sprongen gewoon in me ogen en ikging er bijna van onderuit... :S iemand enig idee waar dat van kan zijn....

@ wil iemand mij in de agenda zetten? maandag intake verloskundige en waarschijnlijk ook meteen 3 e echo :D anders krijg ik die dinsdagavond!

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Gelukkig is het een keuze die je hebt, dat is aan de andere kant ook wel weer fijn. En ik respecteer ook iedereen z'n mening en keuze. Maar ze moeten dan wel met goede argumenten komen en niet bijvoorbeeld dat je er aan vast zit of dat je je er dan in ieder geval op kunt voorbereiden als de test niet goed uitpakt...die snapte ik toen echt niet.

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ gien: ja, zijn je hormonen die maken je bekken losser en je gewrichten en dan zijn ze dus flexibeler en kan dus op spiertjes en zenuuwtjes duwen..

13. bapsie

bapsie Niet meer actief

De echo was goed :D kindje bewoog en is zelf 1 dag verder 9w en 5d ben helemaal blij :)

straks maar gebak voor op t werk kopen denk ik ;)

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    YOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEE Bapsie!! Wat fijn om te horen...heb je foto?

15. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ joyce; oja dat had ik al ergens gelezen ik denk ik zalt is vragen ;) is niet fijn iig!

@ Bapsie; JEEEEEEEEEEEEEEJ goed man! ben ook wel benieuwd naar de foto!

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ bapsie: jeuj! jeuj! jeuj!! woehoe!

17. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Bapsie: gefeliciteerd met je goede echo!!

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Meiden, hebben jullie toevallig dat verhaal van Doris gevolgd? Dat meisje van 4, lag al maanden te wachten op een donorhartje. Ze had een zeldzame hartziekte...nu is ze overleden. Ik zit hier echt bijna te janken. Ook zoiets waar je over na moet denken...donor zijn...

19. bapsie

bapsie Niet meer actief

op t scherm was t veel duidelijker maar ben helemaal fliefd, lag echt al druk te spartelen, zo lief!!!

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    hihihi...bapsie...is toch logisch dat je er fliefd op bent...het is een plaatje!!!

Deel Deze Pagina