December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    goedenavond!!!

@imm: welkom!!
    @kelly: jeetje dat is niet niks! Maar kan (als je wilt tenminste) mij een beetje uitleggen wat borderline is? Ik weet dat het met liegen te maken heeft, maar dat is ook het enige wat ik weet eigenlijk. Dan kan ik er een beetje een idee bij krijgen zeg maar.
    @mariebel: mooooooooooooooooooi!!!!

Hoe is het verder hier?

VAndaag de intake bij de verloskundige gehad. Ik heb hun bij die andere 2 ook gehad, dus eigenlijk voelde het heel vertrouwd.
    Mijn ijzer was ok, 8,6. Dus prima! Toen ze vroeg naar mijn gewicht zei ik '53 kilo ongeveer' (en dat is de waarheid). Ga ik op de weegschaal staan, 58,5 kilo!!!! Jeetje, 5,5 kilo erbij en pas 10 weken zwanger! Nou ja ik ben niet zo dik dus ik kan het hebben, maar is toch niet niks! Ik heb gehoord dat het door suikerziekte kan komen.......Ik ben geprikt, dus ik hoor het snel genoeg als ik suiker heb.

Hier dringt het bij mijn ventje aardig door. Hij las zelfs de 'Wij jonge ouders'. Nou dat is een wonder!!! Bij die andere had ie zoiets van 'ach ja we zien wel'. Maar nu hihihi zoooooo schattig! Elke keer even op de zwangerschapskalender kijken hoe ver het is enz. Ook heel de hyves weet het nu door hem. Echt heel lief hiihihi :D

Ik moet zo werken :'(. Had me ziek gemeld omdat ik echt niet leuk moe ben, en er echt heel erg doorheen zit. Zegt ze doodleuk, 'probeer het maar gewoon, dan hoef je geen zwaar werk te doen' Nou lekker dan. En dan zou ik morgen een gesprek hebben na mijn nachtdienst hoe nu verder en hoe het gegaan is. Nou ja zeg, dan heb ik er nog lekker wat aan. Ach ja, bazen! Ik denk zowiezo dat ik ga solliciteren bij mijn oude stageadres, want dit is echt best wel zwaar! En mijn contract is maar 24 uur. Met die nachturen haal ik het financieel wel, maar ik kan er niet op bouwen, en er komt natuulrijk nog wekl een spruitje bij!!

2. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    O dat is wel vervelend dicky. En meestal zijn nachtdiensten wel moeilijk. Wel knap dat je dat nog doet nu de 3de op komst is. Alleen is het tegenwoordig niet anders om het financieel te redden.
    Wel leuk dat je babytje goed groeit en jij dus al wat kilo's bent aangekomen. Hoop alleen niet dat je suiker te hoog is.

3. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    ja inderdaad vriendlief, ik ben er nog niet over uit wat ik wil............
    ik moet helaas gaan werken, moet me gaa n omkleden!

groetjes, kus, Dicky

4. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hey meiden!

Hier ben ik weer eens: mijn naam is susan, ben 26 jaar en was al een decembermama, maar denk dat ik mezelf opnieuw moet voorstellen! zolang heb ik niks meer getypt! haha!
    Maargoed, die verhuizing hakt er behoorlijk in...

Nog even over de dooierzak... ik had het gevraagd met de echo en de echoscopiste vertelde dat hij volgende week zal gaan verdwijnen... dus dan in week 11 ongeveer.. maar dat zal ook wel per persoon verschillend zijn!

Is er iemand bekend met het hebben van een cyste (vochtblaasje) op 1 van beide eierstokken? Ik heb er dus 1 van ongeveer 4 cm en ben benieuwd of iemand weet wat er doorgaans mee gebeurt?

liefs Suus

5. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ suuskebab; haha nee hoor we kennen je nog wel ;)

ik had net voordat ik zwanger werd (dus in februari) ook een cyste (vochtblaasje) op een van mn eierstokken, een week later was die al gehalveerd en nog een week later vanzelf weg! ze zeiden tegen mij dat het geen kwaad kon.....

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Vanavond veel te zwaar getafeld (uit eten geweest met collega's) en nu dus een hele dikke buik! HihI :D
    Nog 1 dagje, dan mag ik op vakantie voor een weekje. Hoop dat de tijd dan wat sneller gaat. Ben zo aan het aftellen tot mijn eerste echo en de eerste afspraak met de VK.

7. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik pleit eigenlijk voor sterilisatie bij borderliners...alleen mag je dat nooit hardop zeggen volgens mij....en meestal is t kwaad al geschied.

:cry:
    Ik ben zo overdonderd van deze opmerking dat ik gewoon niet weet wat ik moet zeggen.
    Het doet me in ieder geval echt heel veel zeer.
    Zelf ben ik een borderliner en heb hier heel erg veel onder geleden in het verleden. Ik ben nog steeds onder behandeling/medicatie. En nu wordt er op dit leuke decembermamas topic opeens geinsinueerd dat ik en eventuele mede borderliners geen goede moeders kunnen zijn.
    Borderline bestaat uit verschillende degradaties dus scheer ze aub niet over 1 kam.
    Ik zou het jammer vinden als mensen die hier niets over weten een heel verkeerd beeld over deze psychische aandoening krijgen.

Ik hoop iig dat iedereen hier een fijne dag heeft gehad. Ik heb met mijn vader lekker gegeten in een restaurantje en morgen ga ik door naar mamsie. Even een familie ronde!

Voor nu, weltrusten en voor zo: Goeiesmorgens!

Liefs Faye

8. Imm

Imm Lid

29 nov 2008
    53
    0
    0
    Nu nog Mama! Straks Student!
    Capelle aan den ijssel
    Goedemorgen meiden!

Hoe is die hier.. Nog klwaatjes?

9. Zeeprest

Zeeprest Lid

18 mrt 2009
    93
    0
    0
    ZH
    Niks van aantrekken Faye ;) Zolang jij weet dat je een goede moeder bent of zal zijn, moet het jou aan je goddelijke kont roesten. Er valt heel goed te leven met borderline, en dan heb ik het over de lichte vorm ervan. Ik heb ook een lichte vorm van borderline, kan er goed mee omgaan, hoef geen medicijnen te slikken en het beheerst mijn leven niet.
    Ik reageer soms wat heftiger en harder op gebeurtenissen. Ik heb van mijn 18e tot mijn 20e en van 23e tot 24e ook in een inrichting gezeten. Voor mij is dit alleen maar goed geweest en ben ik er heel wat sterker door geworden. Ik heb al vanaf mijn 12e anorexia, dit in combinatie met borderline. Maar omdat ik deze ziekte heb, mag ik geen moedergevoelens hebben? Of kan ik niet zorgen voor mijn kinderen?

Beetje voorzichtig zijn met uitspraken zoals deze, is net zoals dat iedereen gilt, dat alle mensen met een kleurtje slecht zijn en niet werken. Onzin dus ;)

10. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Lieve Faye,

Natuurlijk zijn er vele levels in borderline, maar het verhaal van Kelly waarin ook uit-huis-plaatsing, kinderbescherming etc. aan te pas komen, zijn natuurlijk de zware gevallen.

Ik heb zelf 18 jaar met een zware borderliner geleefd, en het grijpt mij enorm aan wanneer er zo heen en weer gegooid wordt met kinderen. Als je je kinderen gaat mishandelen en verwaarlozen, en dat is aan de orde van de dag bij borderliners (en natuurlijk ook in gezinnen zonder ziekte), dan had je er niet aan mogen beginnen.
    Mijn jongste zusje is nu 22, en haar leven is een puinhoop. Ten eerste door de gevolgen van, en ten tweede omdat ze erfelijk belast is.
    Mijn moeder's moeder had het ook, en die heeft zichzelf, na 30 jaar roepen het te doen, in 2007 van het leven beroofd. Haar kinderen konden het niet handelen, dus mocht ik de puinhoop weer bij elkaar vegen. Opmerkingen komen uit een gevoel, uit een ervaring.
    Hoe graag je ook wilt, je komt er nooit los van.

Het spijt mij dat ik je gekwetst heb! En ja ik had het subtieler, en duidelijker moeten brengen. Want natuurlijk als je je ziekte onder controle hebt, en grotendeels kunt functioneren in de maatschappij is er niets aan de hand...sorry lieve faye!

Liefs,
    Wendy

11. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Goedemorgen! Haha...nog kwaaltjes?? Op dit moment... dat m'n broeken allemaal knellen om m'n buik! Heb eigenlijk geen broeken die helemaal goed zitten, dus moet nodig gaan shoppen!! Ga dit weekend alleen weg,dus geen tijd... Wat een groot probleem he? :) :) :)

@ Suuskebab, mijn schoonzus heeft ook een cyste gehad op haar eierstok, waar ze achter kwamen tijdens de zwangerschap en deze moest operatief verwijderd worden. Maar dat hangt helemaal af van de grootte en plaats. In het zhs weten ze wel wat bij jou van toepassing is. 4 cm lijkt me niet heel groot, dat ie in de weg gaat zitten.

Mooi, ga even mn tas inpakken! Misschien tot straks en anders ben ik er dinsdag weer!
    Groetjes!

12. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Goedemorgen dames!
    Heftige discussie hier over borderline....Ik heb er gelukkig zelf in mijn omgeving nooit mee te maken gehad, maar ik kan me voorstellen dat dergelijke opmerkingen voor sommigen hard aankomen. Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar je kunt wel een beetje rekening houden met anderen, toch... Laten we het gezellig houden hier ;) !

Hier goed gevoel vandaag, gisteren zo verschrikkelijk moe geweest. Voel me nu een beetje "opgeruimd". Maandag voor intake. Heb de papieren binnen, die gaan we dit weekend maar eens invullen. Er staat trouwens echt bij dat bij de intake geen echo plaatsvindt :( ....Nog langer wachten dus. Gelukkig gaan we eind volgende week naar de Domincaanse Republiek :) dus dan zal de tijd wel snel gaan!

Chicken, nog een paar nachtjes meid!!

Susan, we weten nog wel wie je bent hoor, wordt je huisje mooi?? Heb je nu meteen de babykamer al ingericht??

Trouwens, die babykamer die ik gezien had (en de link hier had gezet) wordt het niet. De kast is te klein (1.60 bij 1m), ik ken mezelf, die moet GROTER! Wel jammer, het bedje en de commode waren perfect! Tijd genoeg om een andere te zoeken gelukkig.

13. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Er zijn best een paar dames die in eerste instantie zwanger zijn geweest van een tweeling...helaas is het bij hun niet bij beide kindjes goedgegaan. Ben toch erg benieuwd of er nog tweelingmama's in december gaan bijkomen. Ik dacht dat er wel een paar dames dachten zwanger te zijn van een tweeling (mRoos). Ik heb daar altijd over gedroomd...Denk altijd in twee namen, twee bedjes etc. We zullen zien! Ik zou het niet erg vinden in ieder geval!

14. Zeeprest

Zeeprest Lid

18 mrt 2009
    93
    0
    0
    ZH
    Ik was in eerste instantie ook zwanger van een tweeling, maar bij de echo daarop bleek 1 vruchtzakje afgestorven te zijn. Heel jammer, was best teleurgesteld, maar was allang blij dat de ander het wel goed deed :D

Oehh, ik kan me trouwens zo ontzettend kwaad maken over de woningbouwvereniging :evil:

Mijn vriend en ik hebben beide nog ons eigen huis, betalen ons eigen huur enz. (maar zijn te klein voor een gezin met 3 kinderen) Maar hij staat al meer dan 11,5 jaar ingeschreven, dus zijn we aan het reageren op eengezinswoningen. Want er komt natuurlijk een 3e tubbie aan (vriend heeft ook zoontje, die bij zijn moeder woont en om de 2 weken hier is) Nu is die achterlijke woningbouw alle mooie woningen op de vrije woonmarkt aan het plaatsen. Betaal je minimaal 800 euro p/m aan huur :( :evil: En staat er een keer een mooi huis op, dan reageren er minimaal 100 gezinnen op zo'n huis. Waardoor wij elke keer naast de pot piesen!

Wij hebben nu op 3 huizen gereageerd, weet je wat de hoogste inschrijfwaarde is?!! meer dan 20 jaar :( Ik vraag me echt af, waarom iemand die al meer dan 20 jaar ingeschreven staat (waarschijnlijk al een gezinswoning heeft) reageerd.
    Woningbouw kijkt tegenwoordig ook niet meer naar de aantal personen die mee verhuizen, maar alleen maar naar de woonwaarde. Dus een vrouw die bijv gaat scheiden en 1 kind heeft, kan dus op een groot huis reageren, en moeten gezinnen zoals ons, maar op een flatje van 4 hoog gaan zitten :(

Word er moedeloos van!!

*zo klaagmodus uit*

:)

15. mroos

mroos Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Ik lees elke dag trouw mee maar laat weinig van me horen haha.

@Happy79, ja ik heb idd het vermoeden dat ik een tweeling heb maar er kan ook helemaal niks van waar zijn natuurlijk. Maar ik voelde al aan dat ik zwanger was voordat ik er uberhaupt iets van merkte (3/4 dagen voor NOD) en vaak klopt mijn gevoel wel. Woensdag weet ik het! dan heb ik intake+echo.

Nu lekker naar school en vanavond werken haha heerlijk. Gelukkig weet mijn bijbaantje het nu wel en mag ik lekker gemakkelijk werk doen!~

Fijne dag allemaal!

Liefs Mroos

16. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Hallo allemaal.

Tijd niet geweest maar hier is alles goed. 1 december komt ons 5e kindje (via keizersnede), apart om het nu al te weten ;)

17. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!

Over borderline is voor allebei de verhalen wat te zeggen, het is inderdaad maar net hoe de persoonlijke ervaringen van iemand zijn! Ik heb een tante met borderline en vind het in haar geval heeeeeeel verstandig dat ze geen kinderen heeft gekregen ivm drugsverleden etc. Maargoed, geen enkele situatie is dezelfde!

@happy; ja de babykamer blijft nu gelijk leeg! Er staan nu allerlei dozen enzo, maar word straks wel gelijk ingericht voor onze frummel...

@juttel; ik sta gewoon alleen onder controle bij de vk en daarom krijg ik over 2 weken nog een echo om te zien of de cyste groter of kleiner is en zoja, wat te doen... en natuurlijk mag ik dan nog even naar ons kleintje zwaaien :D

@hier; ik moet zo weer gaan werken... ben 6 dagen vrij geweest ivm de verhuizing en ik ben dus absoluut NIET uitgerust! ik ben er gewoon nog meer moe van! maarja, 1 dagje en dan mag ik morgen ECHT uitslapen, morgen komt er eindelijk een keer niemand om iets te doen....pffoe fijn hoor!

@late reactie; welkom Imm!!!

18. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    @Suuskebab: welkom terug ;) Bij mijn 2e echo zagen ze bij mij ook een kleine cyste (vochtblaasje) aan mijn linkereierstok. De echoscopiste zei dat dit heel normaal was en je daardoor kon zien dat het eitje van links kwam en dat dit het resterende gedeelte was (geelachtog lichaam ofzo, follikel) en dat die meestal vanzelf verdwijnt zodra de placenta is ontwikkelt. Het is de voedingsbodem van het eitje geweest en geeft nog voeding af totdat die placenta klaar is..... altans, dit zei de echoscopiste.

19. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Heeft iemand al last van zijn buikspieren, zou dat kunnen?? Als ik te snel op sta uit een stoel ofzo, krijg ik echt zo'n pijnscheut. Ook als ik plat ik bed lig 's avonds voelen mijn buikspieren een beetje trekkerig aan....

20. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Welkom voor alle "nieuwelingen" en voor Suuskebab ;). Dacht dat ik de grootste moeheid achter de rug had maar het heeft toch weer toegeslagen hoor, nog even en ik val achter mijn pc in slaap: heb ik straks QWERTY op mijn voorhoofd staan ... gniffel.

Verder valt het hier mee met kwaaltjes: moe dus, en een vol gevoel. Gisteren ineens last van mijn darmen maar weet niet of dat van de zwangerschap komt.

Iedereen alvast een fijn weekend!

Groetjes,
    Ilse

Deel Deze Pagina