December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @ilse, ja irritant he....het ene moment denk ik de stress zal na vandaag wel afnemen, maar aan de andere kant had ik vorige keer pas bloedverlies bij 13 weken....dus ja misschien verschuif ik vanavond de stress wel tot na de 13 weken...bah wordt er niet goed van...

Jij ook heel veel sterkte vandaag! En pas op voor een tennisarm met al dat duimen ;)!

2. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    lieve meiden, goedemorgen!

@moontjemoon; heel veel sterkte met dit verlies... en vooral ook op de moeilijke momenten van afscheid nemen :cry: Hou je taai!

@kml, happy, poohbeer en ilse (geloof ik), nou ja, aan iedereen die een echo heeft vandaag, heeeeeeel veel plezier en succes en jullie beebjes doen het vast allemaal prima!

@ happy; even over je kwaaltjes, ik heb ook al een aantal weken geen gevoelige borsten meer hoor! Ik heb me er ook wel druk over gemaakt, maar had gelukkig de angelsound net op tijd! Mijn borsten waren eind week 8 niet meer gevoelig (dus een paar dagen laten als jij) maar toen hoorde ik wel een hartje kloppen! Als dat niet zo was geweest, had ik me er ook veel meer druk over gemaakt! Succes vandaag!

@maaikyb; meid, ik heb echt respect voor je! Ik vind het zo knap hoe jij omgaat met al die onzekerheid en dat gewacht! Hoe voel je jezelf? Heb je kwaaltjes en dat soort dingen? Hoe lang ben je nu zwanger? Ik hoor het wel!

@all; sorry als ik niet op iedereen persoonlijk heb gereageerd, ik reageer op hetgeen in onthouden heb, maar doe mijn best zoveel mogelijk te onthouden!

liefs Suus

3. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hey Wendy,

Probeer wel positieve energie uit een goede echo te halen en bedenk dan dat je verder bent dan de vorige keer. Makkelijk gezegd, dat weet ik, maar zo probeer ik het een beetje op te pakken. Elke dag is er één die je weer dichterbij een goed "eindresultaat" brengt.

4. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hey meiden, ik kom nog even "toi toi toi" brengen voor de echo's!!!! allemaal veel sterkte met de zenuwen en zometeen lekker genieten!! ik lees vanaaf wel hoe de echo's waren, ik denk aan jullie en duim!!!!

@suus, tja gister had ik gezegt k*t maar nu gaat het wel weer. Nou had ik al zeer weinig kwaaltjes, maar mijn darmen liggen nog steeds stil en mijn borsten zijn nog steeds anders en dat waren dan ook wel mijn enige kwaaltjes eigenlijk.. "Ik hoop heel veel, maar ik reken nergens op" is eigenlijk mijn motto en ik heb zulke lieve mensen om me heen die met me meeleven dat doet echt goed. Ik zou nu vanaf de originele berekening 8 weken zijn en volgens de meting van de vk nu 6.
    hihi bedacht me net, jippie weer een nachtje voorbij nog 6!

Allemaal genieten van het mooie weer!! ik moet ervandoor, moet weer aan het werk en ben (weer is) te laat :p :)

XO

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen lieve meiden!!

Voor degenen met echo's vandaag....heel veel succes meiden....zet hem op!!!

@happy, bij mij neemt de gevoeligheid van m'n borsten ook af nu. Ze zijn ook niet meer zo heel hard.

@meiden met stress...we slepen elkaar er wel doorheen...nog even volhouden en we zijn zo met z'n allen de 13 weken voorbij.

xxx

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hé Suusbuddy....hoe is het met jou?

7. jose1710

jose1710 Lid

24 nov 2008
    62
    0
    0
    Hoi dames...

Al een tijdje niet meer geweest sorry :oops:
    Maar druk druk druk...
    Vorige week te horen gekregen dat het nichtje van mijn man met 16 weken een dood kindje in haar buik had kreeg gelijk weer helemaal de kriebels.. Echt super zielig voor haar.

Ik moet vanmiddag voor het eerst een echo maken en ben echt super super super zenuwachtig... Duimen jullie met mij mee??

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hoi Jose, wat erg van het nichtje van je man...vreselijk zeg...

Hoe ver ben je....je ticker is niet zichtbaar...;). En tuurlijk duimen we met je mee! We hebben er hier op het forum speciale kunststof duimen voor aangeschaft... :) ...onze echte duimen zijn al versleten!!

9. [​IMG]

Ik heb gisteren een termijnecho gehad, en het was zo mooi, was echt al een minimensje te zien. En het kleintje was telkens op en neer aan het dansen en de beentjes en armpjes aan het bewegen.. hier een fotootje, ik heb er nog meer op me babysite staan :D

Voor wie vandaag een echo hebben, heel veel succes! Ik duim voor mooie kindjes!

10. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Potver!

Heb ik net een heel verhaal geplaatst, kom ik er nu achter dat ie er gewoon niet tussen staat!

Maargoed...

@chickenbuddy, met suusbuddy alles kids! Hoop met jou ook?
    Kan iemand mij nu eens vertellen wanneer we officieel 'veilig' zitten qua afnemen kans miskraam? Is het 12 weken of 13 weken? Ik weet het niet meer!
    ennuh, gaan jullie het ook binnenkort van de daken schreeuwen? Ik wel! Kan niet wachten! Begin denk ik deze week al!!!

liefs Suus

ik ga snel werken! :(

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hé Suus, met mij ook alles prima!! Dat zou ik ook wel eens willen weten inderdaad...

@Desiree....meid wat een prachtige echo!!! Ik ben aan de ene kant ook wel heel blij dat ik vrijdag pas de echo krijg...als het goed is is het dan ook al zo'n mooie....bij vroegere echo's zie je toch nog niet zo heel goed de vorm van je beebje.
    Heb je het hartje ook gezien en gehoord?

12. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Hee meiden,

Bedankt voor al jullie duimen en bemoedigende woorden..
    Alle anderen die vandaag ook moeten: heel veel succes!

Ik heb nog een vraag: Ik ga ervan uit dat ze via mijn buik de echo maken, maar ik had ergens gelezen dat je baarmoeder net boven je schaambeen pas kwam met 11 weken. Hoe kunnen ze dan via mijn buik alles zien? Het is vast een hele domme vraag, maar ik stel hem lekker toch. ;)

@ Poohbeer, bedoel je dat als je bijna 11 weken bent dat de kans dat het misgaat al kleiner is?

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @kml...je kunt het beste zorgen voor een volle blaas. Deze duwt de baarmoeder dan omhoog volgens mij en dan kunnen ze prima een echo maken. Ik moet 1 1/2 uur van tevoren uitplassen en dan binnen 15 minuten een liter water drinken.

14. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Suus, check deze link maar eens: http://www.nvog-documenten.nl/index.php ... ijn_id=750

Het is een document over herhaalde miskramen maar in Tabel 3 staat de kans op succes en op miskraam naar zwangerschapsduur bij echoscopisch aangetoonde vitale zwangerschap [61]

Je moet even klikken op "analyse beschikbare kennis" en dan op "herhaalde miskramen zonder oorzaak" In tabel 3 staat de bedoelde informatie. Als je bij 10 weken hartactie hebt gezien dan is de kans op een miskraam 0,6% en de kans op een gezonde zwangerschap dus 99,4%.

15. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Hee bedankt voor de tip! Dat heeft niemand mij nog verteld.. :)

16. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Ik vraag gewoon om een inwendige echo... zie je direct goed resultaat. De vorige keren vond ik het veel te lang duren voordat ze goed beeld hadden. De laatste keer dat ik een echo had hebben we het ook eerst inwendig gedaan: prima beeld en toen ter vergelijking nog uitwendig en het beeld was veel onduidelijker. Ik ben niet superslank en heb een buikje dus dat telt natuurlijk ook mee.

17. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik was tijdens de echo 9 weken en 6 dagen zwanger en die was ook gewoon uitwendig ;)

18. jose1710

jose1710 Lid

24 nov 2008
    62
    0
    0
    Ja was echt heel erg zielig voor haar!
    Ik ben op dit moment 10 weken zwanger..
    Kan echt niet wachten tot 16.10 uur..
    Wie van jullie heeft ook een echo gehad met 10 weken?
    Kan je dan alles al goed zien?

19. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Foto's staan in mijn album Jose, in het echt was het nog veel duidelijker ;)
    Kon heel goed het hoofdje herkennen en zag de armpjes en beentjes al bewegen :D
    Hartje kan je dan ook heel goed zien en horen kloppen.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Joehoe!!! Vandaag 12 weken :D

Ik ga straks even naar het lab om bloed te laten prikken, daarna even de vk bellen ivm afspraak voor de combinatietest.
    Ik belde gisteren naar het ziekenhuis en kreeg doodleuk te horen dat ze de komende weken geen tijd hebben....kort gezegd dat ik dus te laat ben dan.....erg fijn zeg.
    Dus de VK maar even bellen wat ik nu het beste kan doen...

Deel Deze Pagina