Hi allemaal! @poohbeer: heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Ik ga voor je duimen, het komt vast goed! @kml: Heb je die steekjes met name links? Ik heb nl gelezen dat je baarmoeder in het begin van je zwangerschap wat scheef ligt en dat je met name links steekjes kunt voelen ivm oprekken van de baarmoeder. Ik heb gisteren voor het eerst een buikecho gehad (met 12 weken) daarvoor altijd een inwendige echo. Inderdaad volle blaas als het een uitwendige echo wordt. @jose: ik heb een inwendige echo gehad met 10 weken en daar kon je alles heel goed op zien!
Hoi Sylvia, Meestal vanuit mijn lichaam gezien rechts, maar vanuit andere mensen links, maar nu voel ik het ook aan de andere kant, bij mijn liezen ook. Ik denk dat mijn baarmoeder aan het groeien is.
We zijn trouwens gisteren nog even bezig geweest met een kleine update op onze eigen gemaakte babie-site. Het kloppende hartje is opgenomen met de angelssound, het geluid hiervan staat nu op de site
dees: mooi is dat he om te horen hoe neem je dat op? lig je dan met je buik naast de pc ofzo? ps ik heb dit keer geen kabeltje bij de angelsound gekregen dus kan het helaas niet opnemen ook al zou ik weten hoe die van mij kan ik sinds 3 dagen ook horen geweldig
@caruli; we hebben afgelopen weekend een verlengkabeltje gekocht van zo'n 3,5 mtr. , deze aangesloten op de pc en met een speciaal programma'tje het geluid kunnen opnemen. Met het bijgeleverde snoertje bij de angelssound konden we idd niet veel beginnen, was veels te kort.
@Caruli en Dees: gaaf dat jullie het hartje al kunnen horen. Ik heb 'm ook maar het is bij mij niet gelukt. Kunnen jullie me wat tips geven hoe ik het wel voor elkaar krijg? Wat is bijvoorbeeld de beste "locatie"? Ik dacht net boven het schaambeen, klopt dat?
Hoi meiden, hier nog een decembermamma! Gister onze eerste echo gehad, ik ben vandaag precies 9 weken zwanger en uitgerekend op 24 dec. Weet niet hoe ik mijn banner precies kan aanpassen, weet een van jullie dat? Oh ja, allemaal natuurlijk van harte gefeliciteerd met deze superwondertjes! Liefs Ester
dees: waar haal je dat kabeltje? en zit dat programma er dan bij? ilse: ik doe flink wat babylotion (had ik nog) kunt ook geleidingsgel gebruiken of olie en dan bij je schaambot zoeken bij mij zit ie altijd links tussen mijn lies en schaambot in ik kan hem ook niet altijd in een keer vinden hoor geluid op zijn hardst en geduld hebben
@ilse; Ik kon het hartje eerst ook niet makkelijk vinden, uiteindelijk heb ik hartje kunnen horen net boven mijn schaambeen aan de linkerzijde. Ik ga dan ontspannen op mijn rug liggen en maak langzaam wat draaiende bewegingen. Je kan ook proberen de angelssound schuin naar onderen te richten, het kan best zijn dat je kindje wat dieper ligt en dus wat moeilijker te vinden is.
@caruli; zo'n kabeltje is vast wel te vinden bij de plaatselijke electronica-winkel. Wij hebben hem gekocht in veenendaal, de BCC had hem helaas niet meer en verwees ons door naar een andere toko in het winkelcentrum. Naam weet ik zo niet meer.
Hoi Dees, Dank voor de tips. Heb eigenlijk datgene al geprobeerd wat je net vertelt... denk dat hij/zij nog een tijdje verstoppertje aan het spelen is. Je leest trouwens ook dat je vaak niet eerder dan 12 weken een hartje kan horen. Ik vrees dat ik even geduld moet hebben.
ilse: klopt meestal zeggen ze minimaal 12 weken maar goed je kunt het altijd proberen he... ik kon tygo met 10 weken horen en deze nu dan ook al maar heb ook een wat hoger liggende baarmoeder misschien scheelt dat ook wat heel veel succes meid, hopelijk hoor jij je ukkie straks ook
Meiden, wat schrijven jullie veel! Gezellig hoor! Ik had gister een heel verhaal getiept, maar de site deed raar, dus verhaal weg Sorry als ik niet op iedereen reageer. Voor degene die een echo krijgen vandaag: SUCCCES!!! Ik hoop op veel goede berichten! Iemand vroeg of je met 10 weken al iets kon zien met een uitwendige echo. Ja, dat kan. Ik had met 9 weken ene uitwendige echo. Ze moesten wel even zoeken en soms flink hard drukken, maar we kregen onze boef te zien! Mij is niets verteld van een volle blaas, maar ik hoor het vaker. Vandaag 12 weken zwanger! De eerste mijlpaal! Volgende week weer naar de gynaecoloog. Ik hoop dat hij weer even gaat spieken met de echo! Hebben jullie ook de hele dag door zo'n snaaitrek? En dan bedoel ik geen trek in gezonde dingen... Chips, chocola, alles! Ik moet mezelf echt inhouden, want ik word eentientonner. De vorige zwangerschap was ik 25 (!!!) kilo aangekomen. Alles was er redelijk snel weer vanaf, maar toch! Dus ik probeer maar wat meer brood enzo te eten, dan heb je minder trek erna! Jullie nog ideeen? Groetjes!!
@mamatoontje...ik probeer gewoon gedurende de dag zo nu en dan een boterham te nemen. En ik eet echt megaveel fruit momenteel...had ik vroeger nooit trek in, maar nu...hahaha. Als je zorgt voor een bodempje de hele dag, heb je minder trek in snoep...denk ik. @Sylvia...ik heb geen weegschaal in huis, dus heb geen idee!! Ben zelf heel slank, maar kan nu al broeken niet meer aan, denk dat er bij mij al twee kilo bij zijn...
@sylvia; ik ben nog niks aangekomen. Broeken van voorheen kan ik echt niet meer aan, zitten veels te strak rondom mijn buik en heupen.
Ik kan zelf ook alles nog aan, maar de eerste dingen beginnen al een beetje strak te zitten... @Dees: gefeliciteerd met je 12 weken!
Goedemiddag meiden, jeetje sinds gisteravond weer een hoop bij te lezen zeg. Kom net lekker bij de nagelstudio vandaan ff lekker me nagels weer laten doen. @Dees wat een fantastisch geluid zeg, wauw!!! Wij hebben het hartje van onze beeb nog niet gehoord maar dit is echt gaaf. @Alle meiden die vandaag een echo hebben veel plezier!! Ik ben denk zelf ook al wat aangekomen, mijn broeken gaan ook steeds strakker zitten en ik kan ook wel de hele dag dooreten en dan echt vanalles. Vrijdagavond ga ik met me moeder kijken voor zwangerschapskleding haha
@sylviaM; Bedankt!! We lopen zowaar bijna gelijk op @kelly25; Mooi om te horen he! Echt een mooi kloppend hartje van een klein drukte makertje Hier gaat het trouwens sinds gisteren nog steeds niet helemaal lekker, voel me heel slapjes en futloos. Ik durf eerlijk waar de deur niet uit te gaan, ben veels te bang dat ik onderuit ga. Voorlopig ga ik ff niet meer in bad...boehoe en het is nog wel zo ontspannend. Mijn bloeddruk was vorige week bij VK ook maar 95/65....