December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Zo.. nu weer ff vanaf 439..

@ doortje: ik snap je angst, maar kan allemaal echt hoor! Zeker als je nu gewoon super moe bent! Na 12 weken wisselen de hormoontjes he ;)
    Maar gefeli met je echo!!

@ minimouse: gefeliciteerd!

@ lage bloeddruk: ja, maar regelmatig eten en veel drinken helpt.. dus eerst eten en dan douchen ;)

@ suuskebab: ja leuk! Ben wel benieuwd naar de mensen achter de verhalen EN mijn buddy’s :D

@ caruli: hoe was het? Oh lees het al. Goed dat die goed was! Nu op naar goeie bloeduitslagen!

@ lisette: iedereen is welkom hier!

@ daddyo: ik zou overleggen met de vk of het kwaad kan of met de GGD ofzo.. kan me namelijk voorstellen dat infectiegevaar dan groter is.. Wij hebben ook besloten: als de inentingen teveel risico geven voor mij nu, dan geen Bali L maar hoop dat het gewoon allemaal kan hoor! :D

@ happy: wij hebben het voor de echo verteld aan de meesten met mijn verjaardahg: vk had hartje gehoord toen.. was toen net geen 11 weken.. en genen die er niet waren met verjaardag na de echo.. en was toen 11 w en 2 d

@ onrustig slapen: ja… en vriend word er idd soms wakker van.. wel zielig ;)

@ xenas: i know: maar wil niet hele mailbox vol met berichtjes ;)

@ chicken: je voelt weerstand.. niets hards, maar er zit iets…
    Cursus is taaie stof, wel interessant.. maar ook vermoeiend.. nu ff koffie pauze.. pffff

@ happygappy: wat een verhaal joh! Maar erg knap van je dat je er zo mee om ging en gaat! En super dat je met je huidige man nu ook een toekomst samen en kindje samen en alles enzo.. super!

@ riti: hahaha.. ken het beetje.. heb van de week hele adresboekje geupdate en alle waardepunten van de DE opgeteld! Haha.. maar wat betreft kopen nog niet hoor ;)

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oh! en inmiddels is de cursus klaar! :D jeuj

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Zo zit ik me suf te oriënteren op flessen... Bij Noah heb ik altijd difraxflessen gehad, maar goed, dat was gewoon de eerste die ik tegenkwam. En nu blijk ik ineens een soort flessenobsessie te ontwikkelen, hahaha! Zijn er trouwens nog meer as mamma's die flesvoeding overwegen?

Maar 't gevoel van 'het moet allemaal in orde zijn' ken ik heel goed (ook zonder poetsdrang). Ik vind het geen ramp als 't niet stel op sprong allemaal zo is, maar het moet wel een gestage vooruitgang in zitten... Ook qua babykamer en zo...
    Wagen en buggy en zo had ik allemaal nog, bedje hebben we een tijdje terug al gekocht dus nu inderdaad 't matrasje nog en een box en dan hebben we de 'grote' dingen in principe in huis... Kan ik verder gaan tutten met de kleine dingen.

Mijn man gaat trouwens zelf een aankleedtafel maken. 't Kindje komt in een heel klein kamertje, dus 't wordt een klapmodel. (De commode, 't kind niet natuurlijk, haha!)

Ook handig: las ik in de folder van de kraamzorg: 'zorg ervoor dat het bedje niet te dicht in de buurt van een verwarming, een raam of een deur staat'... Nou, dan zullen we 't bedje moeten optakelen, want hoe we 't ook neerzetten, het staat áltijd in de buurt van én een raam én een deur én een verwarming...

4. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    haha een klapmodel kind!

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    en ik was nu juist zo blij dat we het voor elkaar gaan krijgen dat de kinderkamer nu net èn een deur èn een raam èn een kachel krijgt :p:p:p

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    ben benieuwd naar je takelsysteem ;)

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Voor de werkende mamas en papas die verlof willen aanvragen (ouderschapsverlof), hier de regeltjes:
    SZW – Ouderschapsverlof – Ouderschapsverlof: informatie voor werknemers

En voor zwangerschapsverlof:
    SZW – Arbeidsvoorwaarden – Verlof en werktijd
    en
    SZW – Zwangerschaps- en bevallingsverlof – Zwangerschaps- en bevallingsverlof: informatie voor werknemers

En hier voorbeeld van aanvraagformulier ouderschapsverlof:
    http://www.ouderschapsverlof.com/aanvraag.doc

Oh! en vergeet niet: je krijgt ouderschapsverlofkorting a 3.99
    Rekenvoorbeeld ouderschapsverlofkorting
    EN: het is beter in delen op te nemen.. stel je doet 1 dag in de week en dat 2,5 jaar lang en je wisselt van werkgever.. dan vervalt je recht.. erg jammer als dat bijv al binnen 6 maand is! maar je kunt dus ook zeggen ik doe 5 delen van 6 maand ;) truukje!

8. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    HappyGappy; Ik ga borstvoeding geven, maar werk met babies in een kinderziekenhuis, dus heb wel wat ervaring met flessen :). De TommieTippie flessen vind ik ideaal als vrouwen deels borstvoeding geven en daarnaast ook de fles (wil zelf ook borstvoeding geven, met 1 of 2 keer per dag een fles zodat papa ook wat kan doen en omdat ik vind dat het kind zo direct went aan beiden). Verder de Difrax vind ik ook super flessen, alleen merk je wel dat sommige kinderen meer behoefte hebben aan een bredere speen, maar daar heb je tegenwoordig van Difrax ook oplossingen voor nu ze ook een bredere speen hebben gemaakt. Ik vind de Avent flessen echt ondingen, ze zijn veel te stroef en vaak te breed vind ik......maar sommige vrouwen zweren erbij.....nou, ik dus echt niet!

Hopelijk kun je hier wat mee.....

9. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @joyce81, thanks!
    Als ik naar de rekenvoorbeelden kijk zou je dus eigenlijk altijd 6 weken van te voren moeten stoppen...als je kindje dan 2 weken na de uitgerekende datum komt heb je recht op 2 weken extra; dus 18 weken ipv 16!

10. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @fles/borst, ik ga definitief voor flesvoeding.
    Heb 7 jr geleden een week stress gehad omdat de borstvoeding niet wilde lukken. De kraamhulp bleef maar volhouden: Morgen stroomt het eruit...Yeah right! Na 6 dagen heb ik de stekker uit de borstvoeding getrokken en geeist dat ze mij ging vertellen hoe dat met het aanmaken van de flessen in zijn werk ging voordat ze naar huis ging.
    Ik was 2,5 uur per voeding bezig...30 minuten voor mezelf en dan kon ik weer! Max aanleggen, kolven, lepeltjes gewijs melk geven aan Max...wat een drama!
    Omdat ik nu weer niet 1 kramp heb in mijn borsten vind ik het gezegend en ga ik voor Frisomelk ;)!

Oja, ik heb altijd difrax flessen, die met die kronkel, gebruikt...super flessen! Alleen wel zorgen dat het rubbertje onderin goed zit, anders loopt alles zo weer over je aanrecht.

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    @Angelsound
    Volgens mij is niet bewezen dat deze kwaad kan hoor. Het is alleen ook nog niet bewezen dat het compleet onschadelijk is.
    Dat is ook de reden waarom ik van de VK eigenlijk niet zo veel cola light meer mag drinken, van aspartaam is ook nog niet vestgesteld dat het onschadelijk is. Maar ik heb mijn sigaretten al opgegeven, de cola blijft! Daar kan ik echt niet zonder.

@RiTi
    haha, wat herkenbaar. Al wordt ik hier door mijn man tegen gehouden. Maar na vrijdag (eerste echo) dan ga ik los. Heb al een hele mooie 2e hands Quinny Buzz gezien en heb ook al diverse studies in baby-spul gedaan. Welke conclusie heb jij mbt het matras. Welke moeten we kopen? En wat is jouw mening over de Aerosleep? Lijkt mij wel een veilig idee...
    Hier ook geen poetsdrang...

@Happy
    Ja, ik heb ook geen balzaal hoor. Het komt gewoon te staan waar ik het leuk vind en dikke gordijnen beschermen het kindje wel tegen de tocht. is jouw man zo handig? De mijn heeft echt twee linkerhanden, dus als ik iets wil, moet ik het zelf doen. Maar dat geeft niks, want ik kan toch alles beter...hahaha :)
    Denk dat ik niet volledig borstvoeding kan geven. Nu mijn borsten zijn gegroeid heb ik net een A-cup, dus als dit zo blijft moet ik nog zien dat ik daarmee mijn kind voldoende mee kan voeden. En wat Nursy ook zegt, het is wel leuk als mijn man ook af en toe kan voeden, dus ik ga voor de combi. Of in het ergste geval compleet voor de fles. Maar ik ga wel proberen om borstvoeding te geven.

12. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Collo003; de grote van je borsten wil niet zeggen dat je geen borstvoeding kunt geven of hoeveel productie je hebt hoor! Er zijn vrouwen die helemaal geen borsten hebben, maar alleen een tepel die hartstikke goed borstvoeding geven en vrouwen met cup DD die helemaal geen productie hebben......

Ik ben echt een voorstander van borstvoeding, maar als het niet lukt, dan lukt het niet. Ga het zeker wel proberen, maar laat me niet gek maken door zo'n kraamverzorgster......sorry hoor, maar die geven soms ook rare adviezen die helemaal niet waar zijn of achterhaalt. Ben bang dat de kraamverzorgende niet blij gaat zijn als ze mij moet helpen.......;)

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Nursy: Ik heb m'n oog laten vallen op flessen van dr. Brown, ken je die toevallig ook? Ik had namelijk bij difrax toch erg vaak dat ze of lekten of toch vacuüm zogen etc... En enig idee wat je 't beste kunt aanschaffen: brede hals of smalle?

@Poohbeer: Hier ook de knoop doorgehakt: ik heb ten eerste geen zin in wéér een hoop gedoe (en dat wás 't bij Noah wel) en ten tweede weet ik uit ervaring dat 't voor mijn energiehuishouding, die natuurlijk niet denderend is door mijn fibromyalgie, funest was...

@Collo: mijn man is inderdaad erg handig. Wist ie zelf ook niet hoor, kreeg vroeger altijd te horen dat hij maar niet aan gereedschap moest komen... Terwijl hij hier toch al aardig wat dingen zelf in elkaar geknutseld heeft...

14. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Die flessen van Dr. Brown zijn nieuw inderdaad. Zie steeds meer kinderen ermee komen. Ik weet het niet zo goed eigenlijk. Het zijn wel ECHTE typische amerikaanse flessen vind ik. Het schijnt dat je er minder lucht mee aanzuigt, maar duidelijk verschil met de Difrax merk ik niet. Alle flessen lekken trouwens (is mijn ervaring). Je moet de rubbertjes van de speen goed door het gat heentrekken, dit is namelijk al vaak het probleem dat ze lekken. Verder ook het rubbertje in de bodem van de fles goed erin doen en de bodem goed RECHT aandraaien (niet TE strak, anders trekt hij dus vacuum.....). Ik zou zelf kiezen voor de smalle flessen om mee te beginnen, als je merkt dat je kind liever een brede speen wil (merk je door veel lucht aanzuigen tijdens drinken, en dat het dus steeds het vacuum los laat) kun je altijd nog een brede speen proberen. De meeste kinderen vinden de smalle versie prima, dus......
    Soms vinden kinderen de spenen van Difrax te kort (komt de speen niet ver genoeg in de mond en dan laten de kids ook steeds de speen los, dus wordt vacuum verbroken), dan heb je tegenwoordig ook langere spenen van Difrax.

Hier trouwens alle spulletjes al besteld vorige week! Heb alles bij de baby-dump besteld en wordt in week 34 geleverd. LEUK!!! :D:D

15. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ voeding: Het is m'n eerste en wil graag borstvoeding proberen. Niet gehinderd door enige kennis ga ik het wel merken allemaal :).

Werd wel enthousiast van die tommie tippie flessen, niet gebaseerd op veel hoor, gewoon mijn indruk.

@ matrasjes en zo. Heb nog niet echt nagedacht over de aerosleep, denk niet dat dat wat wordt voor ons. (vrij kostbaar ook) Heb gekeken naar matrasjes (voor ledikant) van 8-10 cm dik, met binnenvering (ventilatie), polyether en katoenen tijk, dat zijn er veel :D. Uiteindelijk geslaagd bij babypark.

16. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @happygappy, nou een gedoe vond ik het ook. Het vreet energie, je kan het niet zomaar even uit handen geven.
    Ik was inderdaad iemand met normaal cup D en dus geen borstvoeding ;). Er kwam nog niet een kwart van wat Max moest drinken.
    En ja tegenwoordig zou ik daar ook anders in zijn, maar destijds wilde ik het graag en was ik voor het eerst moeder, dus wist ik veel wanneer die melk op gang komt. Nu laat ik mij niks meer aanpraten ;). Van de week in het WKZ begonnen ze al: Borstvoeding? NEEEEEEHHHH!!! O, ja maar ik ben er wel voorstander van hoor zei ze. Ik zei prima, maar ik begin er echt niet meer aan!

17. kelly25

kelly25 Lid

23 apr 2009
    98
    0
    0
    thuiszorg
    bollenstreek
    Jeetje wat een verhalen allemaal zeg, had heel wat bij te lezen!

@Happy; leuk dat het gelukt is gisteravond met de maxi cosi.

@hoofdpijn; al de hele dag wil maar niet wegtrekken wordt er helemaal gek van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@schoonmaken???; ik werk in de thuiszorg elke ochtend 3 uurtjes ben al blij als die erop zitten dus nee thuis nog geen zin in gehad.

18. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier ook een aanstaande mama die borstvoeding gaat proberen ;)
    Ben wel zo dat als het echt niet wil dat ik niet koste wat het kost wil doorzetten, het moet wel leuk blijven voor moeder en kind..

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Jippie!!! Morgen kunnen we de box ophalen waar we gisten op geboden hebben!! :D:D:D
    Echt, anders hadden we nog wel even gewacht met 't aanschaffen van een box, maar deze is zoooo geinig... 't Is namelijk een zeshoekige en dat vonden we wel erg apart.:p:)

@Nursy: dank je wel voor je info, kan ik weer mee verder in mijn queeste naar een goeie fles. :)

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Collo..het is inderdaad niet echt bewezen van de Angelsound, maar zolang ze er aan twijfelen gebruik ik het maar niet. Beter het zekere voor het onzekere.

Ik wil ook proberen borstvoeding te gaan geven. De grootte van de borsten zegt inderdaad niets. Mijn schoonzus heeft echt dubbel D ofzo en had bijna geen melk. Mijn moeder had hele kleine borsten en kon de hele buurt zo ongeveer van melk voorzien..haha.

Deel Deze Pagina