December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ja, je moet natuurlijk wel een ziektekostenverzekering afsluiten, dus we krijgen het wel vergoed. Maar het ging me meer om het feit dat we echt iemand nodig hadden, ook met het oog op mijn zwangerschap...en achteraf vertelde ze pas dat zij ook bezig is. Maar goed, wij hebben besloten dat we het wel zien tegen die tijd. De meeste vrouwen willen nou eenmaal kinderen, vooral rond deze leeftijd en ik vind dat overal wel weer een oplossing voor is. Tot nu toe lukt het ook niet echt bij haar...dat vind ik dan ook wel erg rot. Ze is wel heel dankbaar dat we haar toch houden en daar krijg je ook wel weer veel voor terug. Het is ook meer dat wij voor het eerst iemand aan hebben genomen...is zowiezo ook best eng. Maar goed..komt allemaal goed!!

2. MamaToontje

2 apr 2009
    85
    0
    0
    Regio Utrecht
    @chicken, natuurlijk komt er overal een oplossing voor. Wel spannende tijden dan voor jullie. Misschien heb ik het gemist, maar wat voor bedrijf hebben jullie?

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Lijkt me inderdaad best even lastig chicken, maar het loopt vast allemaal goed!

@sporten, ik loop hard, nou ja hard...ik (s)jog wat. Toen ik zo misselijk en moe was kon ik het nauwelijks opbrengen en het zal vast niet zo heel lang meer duren dat het zwaarder wordt. We hebben geen auto en ik fiets en wandel veel, daar hou ik me maar aan vast ;)

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Sporten? Wasda?
    Nou ja, ik heb van kinds af aan gedanst en tot een tijdje terug dansten mijn man en ik nog steeds. Alleen op een gegeven moment danste de leraar meer dan wij de kans kregen te dansen én hij bleef er maar figuren erdoorheen drukken, met als gevolg dat 't niet meer zo leuk was allemaal...

Ik zou graag ooit willen leren schermen en misschien 't dansen weer oppakken...

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik heb samen met een compangon (ook een vrouw!!) een administratie/belastingadvies kantoor. Heel leuk. Ik doe het al 6 jaar en m'n compagnon is er in januari bijgekomen en nu dus ook iemand in dienst. 3 meiden..heel leuk!

Zit net weer even aan m'n dagelijkse bak fruit...iemand een stukje kiwi?

6. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Sporten iehhhh, nee ik loop meerdere keren met de hond en ook op mn werk heb ik voldoende beweging. Dat vind ik genoeg.

@kiwi: lekker, ruilen voor een perzik?

7. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Dag dames, eventjes tijd voor het forum....Wel een ego berichtje, kom vanavond wel even meekletsen...

Ga zo een box ophalen bij de Kringloper; zo'n gave oude met gedraaide spijlen en een telraam! Nu nog bruin, maar gaan m gebroken wit schilderen! De bodem is niet verstelbaar maar mijn handige mannetje heeft daar al een oplossing voor! Ook gaan we er zelf een lade onder maken, echt een klein projectje!

De babykamer wilden we eigenlijk ook tweedehands kopen en zelf schilderen enzo, maar heb nu op internet wel een hele gave nieuwe gezien. Als de prijs een beetje te doen is...gaan we denk ik toch maar een nieuwe kopen! Hier een linkje van de kamer, kan ook in andere kleuren bestellen! Het is het type forest....
    Kids Factory / Babykamers, Peuterkamers

Op een kinderstoel ben ik aan het bieden, dit is de link van marktplaats!
    Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen

Ik vind dit allemaal ZO GAAF!!!

ps vertellen doen we maandag, dan mag iedereen het weten! Zondag ben ik 12 weken dus....Ook zo spannend!

Liefs Happy :)!

8. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hai meiden,

Hier nog een december mama :D Half december komt onze kleine spruit :D
    Ik zit ziek thuis vanwege de zwangerschap, dus ik kom vaak op het forum kletsen..

9. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Welkom Juffie, hopelijk voel je je snel beter....

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hoi Juffie, welkom... Wat vervelend dat je je zo ziek voelt! Hopelijk is 't snel weer over!!8)

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Welkom juffie! Waar heb je last van?

12. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hoi hoi,

@ steken bij te snel opstaan: hebik ook! vooral zeg maar onder in mijn rug... auwie doet egt pijn!

@ beeb voelen: bij mij zal het nog wel ff duren ;) het is mee eerste dus ja.. dat scheelt meestal he.. nou ik kan nie wachten iig! hoewel ik wel af en toe wat plopjes voel die ik niet kan plaatsen.. nou we merken wel of het meer word hihi

en inderdaad, het is bij mij ook het belangrijktste op het moment hoor, de zwangerschap.. hihi is normaal denk ik..

@ chicken; schaam, ik sport helemaal niet.. alleen zwem ik een keer in de week maar dat is meer voor de leut.. en ik laat de hond uit hihi :D

@ dees; je kunt ook in het eerste gesprek niks zeggen en als het eventueel meer vorm krijgt (bijv 2e gesprek) dan het wel zeggen, mits ze het al goed kunnen zien natuurijk dan weten ze het al hihi succes hoor!

@ juffie; gefeliciteerd en welkom, hopelijk voel je je gouw weer een beetje beter dan!

13. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ happy; wat een leuke box en kinderstoel zeg! heel schattig ;)
    heerlijk he zo een beetje te neuzen overal!

14. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    nu een banner???

15. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hoi Meiden,

Nou ik ben nog niet helemaal thuis hoor hier op de site....
    Ik voel me lichamelijk prima, maar ben erg druk ik mijn hoofd. Lijstjes maken etc klinkt me erg bekend in de oren. Wil eigenlijk de babykamer nu al klaar hebben (hebben nog niks)Precies weten hoe ik de opvang ga regelen en hoe ik borstvoeding moet geven. Merk ook dat ik er moeite mee heb minder te gaan werken. Ben nou eenmaal zo'n iemand die alles naar zich toe trekt onder het mom"Als ik het zelf doe weet ik in ieder geval dat het goed gebeurd"(lees, zoals ik het wil) Heeft iemand anders hier ook last van????

16. MamaToontje

2 apr 2009
    85
    0
    0
    Regio Utrecht
    Pfff, als ik jullie zo lees, voel ik me bijna schuldig dat ik zo weinig met zwanger zijn bezig ben. Ik heb vorige week maar een kledingsetje gekocht, zodat het even tastbaar is voor me. Ik ben denk te druk met andere dingen. Op mijn manier geniet ik heel erg! Het gaat alleen zo verschrikkelijk snel deze keer...

Welkom juffie! Ik ben ook wel benieuwd waarom je thuis bent, als je het wilt vertellen natuurlijk!

@chicken, jij bent dus handig met belastingdienst enzo? Altijd handig om te weten! :)

@zwangerworden, relax!!! Je hebt nog zolang de tijd en het mag ook best een beetje leuk zijn om met dat soort dingen bezig te zijn! Stel jezelf doelen als dat helpt; op die datum is dit af, enz. Misschien geeft het je wat rust! Het komt heus allemaal goed.
    En straks als moeder weet jij het ook het beste, maar dat betekent niet dat anderen het niet goed doen! Anderen doen het anders dan jij, maar niet beter of slechter!

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @MamaToontje: als je maar geniet en dat doe je... De één slaat aan 't hamsteren en de ander doet dat niet. Niks mis mee... Bij Noah deed ik dat ook pas later, terwijl ik nu al 'n hamsterdrang heb...

Verder hebben wij vandaag onze box opgehaald, die we via MP gekocht hebben! Jippieee!! We waren niet van plan al een box aan te schaffen, maar deze vonden we zoooo grappig!

18. MamaToontje

2 apr 2009
    85
    0
    0
    Regio Utrecht
    @happy, gave box! Hebben ze daar wel kleden voor? Of misschien ben je zelf wel handig met de naaimachine?

Wat betreft spullen hebben wij het meeste nog. Als we straks verhuisd zijn, ga ik los met shoppen... :D

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    'k Heb er twee kleden bij. Eén van stof en één afneembare, dus dat scheelt al. En ik ben niet súperhandig met de naaimachine, maar ik ga wel proberen te zien of ik zelf ook nog een boxkleed kan maken.

Wij hadden hier ook een aantal dingen nog; de wagen, een buggy en driewielers en zo. En ook nog wel wat kleertjes en speeltjes en zo van Noah, maar zaken als 'n box en zo hebben we weggedaan in de afgelopen zes jaar...

Mijn man heeft trouwens van m'n moeder een boekje gekregen over aanstaand vaderschap. Zo één met 1001 tips... Hij vermaakt zich er kostelijk mee merk ik... :p
    Zelf heb ik een tijdje terug het boekje 'krijg nou tieten' van Claudia de Breij gekregen. In één woord hi-la-risch!

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Goeieavond meiden!!

@mamatoontje..niet schuldig voelen hoor. Ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, ik ben wel met m'n zwangerschap bezig, maar nog helemaal niet met spullen kopen. Ik heb nog niks gekocht. Ik vind het ook nog wel vroeg en vind het ook leuk om de aankopen te spreiden.....niet alles in één keer.
    En ja, ben handig met belastingen. Morgen, maandag en dinsdag nog examens en als ik dat haal ben ik belastingadviseur...pffff...zou blij zijn als ik klaar ben met leren..ben het zat!!

Deel Deze Pagina