December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Bapsie: Dat is minder, hopen dat de fysio helpt!

Heb er nu nog geen last van :) Dat was de vorige zwangerschap wel anders waar ik met 20 weken al bijna geen kant meer op kon :x

Probeerde net even buiten te gaan zitten onder het zonnescherm die de hele dag al uitstaat, maar het is niet uit te houden. dan ben ik toch blij als ik dinsdag t/m zaterdag overdag moet werken. Kan ik er 's avonds tenminste van genieten....

2. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    @joyce; joepie!
    Ik wilde net ook bellen voor een pretecho, maar moet natuurlijk even checken of vriendje ook kan?! Dus eerst overleg en dan morgen een afspraak maken!

3. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @moontjemoon, hier nog één die dit weer niet echt kan hebben tijdens mijn zwangerschap. Normaal vind ik dit weer heerlijk, maar ik wordt helemaal niet goed, als ik langer dan 20 minuten buiten ben...pfff.

@ bapsie, pfoe dat valt ook niet mee, nu al naar de fysio voor BI. Hopelijk werkt de fysio en heb je er niet zo veel last van.

Ik ga even wat teruglezen!

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ suus: in lommel bij echobaby hebben ze volgende week nog plaats ;) hihi wel belgie, maar ja.. Kreeg hier overigens eerst voicemail piepjes (denk de voicemail box vol) maar gelukkig werd er ook opgenomen..
    Echo son kreeg ik niet te pakken: eerst antwoord apparaat en toen in gesprek dus vandaar toch die in Lommel ff geprobeerd
    Lommel is overigesn 50 euro.. echoson 75..
    In westerhoven zit er ook nog eentje.. maar die zag er zo profi en medisch uit.. en das nou weer niet de bedoeling... we willen nu een leuke echo omdat die 30 juli nog medischer is dan de standaard 20 weken echo.. en dus met echte artsen en dus geen filmpje :(

5. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @ teruggelezen....heb ik net alles teruggelezen, valt mijn internet ineens weg...dus ben veel al weer vergeten. SORRY!!!

@ chicken, leuke wagen. Leuk hé, die inkopen doen?

@ flauwte, vervelend hoor! Doe wel rustig aan!!!

@ collo, spannend meid, hopelijk kun je vandaag nog terecht en is er niks aan de hand.

@ joyce, spannend hoor een pretecho en niet duur!

6. hihihhi ik moest echt lachen toen ik dit las.. de vriend van mijn zus vroeg of we al wisten wat het werd, mijn vader dus heel droog: het wordt een baby. ;)

Wat kletsen jullie veel zeg.. ik kan het allemaal niet bijhouden.. ik zei gister tegen mezelf ik moet wat vaker hier kijken, maar ik kan het niet onthouden ;) Maar wat is het onwijs warm he!
    Oh wie vroeg waar ik op vakantie ben geweest in Frankrijk, in Bretagne geweest. In de buurt van Rennes.

@ Bapsie hoe voelt bekkeninstabiliteit nou? Volgens de fysio heb ik alleen bekkenklachten, aangezien ik geen last heb van mijn schaambeen (het is alleen aan de zijkant en achter, maar zorgt er wel voor dat ik niet meer kan staan op mijn linkervoet :) ) weet jij of dit klopt?

@ Dees ik ben ook wel benieuwd wat jullie krijgen! Denk 'n meisje.

@ Chicken leuk dat jullie al de wagen hebben gekocht! Wij gaan de wagen woensdag bestellen. Heb er ook al zo'n zin in, al is het een hoop geld..

@ Xenas zo dat is ff schrikken.. :( kan vast een combinatie van de warmte zijn en te veel doen. Rustig aan he. Vooral met dit weer kan je nu eenmaal minder hooi op je vork nemen.

Blehh ik heb de 20 weken echo pas over 4 weken.. dan ben ik al bijna 21 weken, maar goed. Ik houd het wel vol tot die tijd. 4 weken is toch niet zo lang?

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hee meiden, vanaf donderdag ben ik amper thuis geweest, druk met vanalles....pfff.... maar ik ben er weer.

@Bloedverlies; kan goed door de warmte komen begreep ik van de VK.

@Bandenpijn; heb ik niet veel last van nog.

@Jongen/Meisje; ik wil het graag weten maar mijn man niet. :(

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @moontjemoon & desiree1986; ik zelf denk idd ook een meisje. Of we het iedereen gaan vertellen is nog niet zeker, haha. Vriendlief weet nog niet of hij het wil delen, ikzelf ben van mening dat iedereen het mag weten. De grootste verrassing is en blijft de naam en hoe hij/zij eruit ziet :D

9. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    #5289 Feddar34, 29 jun 2009
    Laatst bewerkt: 29 jun 2009
    @ moontjemoon:
    Ah ik zie dat wij gelijk oplopen en ook beide onze 20 weken echo hebben as dinsdag! Gaan we ook nog op dezelfde tijd ;) (11u)?
    Ik kan in ieder geval echt niet meer wachten zeg.. Vind het echt kei spannend!

Kom net weer af van de verloskundige. Alles is goed alleen mijn bloeddruk is een beetje te laag:
    100-45. Dat verklaart het bijna flauwvallen van gister :).

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Vraagje.. zijn er hier wel eens mensen naar de tropen geweest?
    hoorde vandaag namelijk: eerst zonnebrand, dan ff wachten.. en dan de deet troep..
    alleen: zonnebrand moet je regelmatig herhalen... en deet eigenlijk niet.
    Maar iig: hoe doe je dat dan? Je smeert je 'sochtends in.. gaat leuk op pad.. 2 uur later opnieuw smeren -maar dan smeer je over de deet heen... dus?? zou je dan uur in de schaduw moeten wachten zodat je de deet kunt smeren??

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ben 'n keer op Curaçao geweest en daar smeerde ik de zonnebrand gewoon maar over de deet heen...

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ja, ken het deet-zonnebrand dilemma. Blijft lastig vind ik zelf hoor.

Ik doe wat de apotheek ook schrijft :
    Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - DEET

Zonnebrand in laten trekken en dan deet.
    De duur van de werking van de deet is ook afhankelijk van het percentage deet in de creme of spray, ik gebruikte om die reden 30% en smeerde beide vaker.

Voor malaria kan je zons- op en ondergang hanteren dat scheelt weer smeren met die 'troep', maar voor dengue of zelfs teken geldt dat weer niet.

Aankleden is in ieder geval en goed idee als je het niet vertrouwd.

Het is even klooien, maar het is het waard ;)

13. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    gien: ja de keuken is idd niet echt super.. vind ik dan de kleur dan.. nou ben benieuwd hoor!!! ik hoefde eigenlijk niet te verven maar ben er vandaag toch mee begonnen.. dat bruin ben ik helemaal beu!

joyce: mijn schoonouders wonen in een tropisch klimaat.. ik deed deet wel herhalen.. en gewoon over mn zonnebrand heen.. ik wete niet of ze het hier ook verkopen maar ik had ook een keer zonnebrand met deet erin... was wel duur :(

zo ik ga er vandoor ben kapot na een dgje verven en heb zo een vriendin op bezoek tot straks :)

14. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ chiquita; ja he die kleuren... dat snap je echt niet haha dat iemand dat gebruikt maarja is natuurlijk van jaren terug (althans mijn smaak he ;))

15. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hallo dames,

Heb net alles braaf terug gelezen, maar ga niet op iedereen reageren..... Gelukkig lijkt het op bi na met iedereen goed te gaan.Er was wel iemand met wat bruinverlies hoop dat dat ook goed gaat. En zag ook nog een leuk huisje voorbij komen.

Hier lekker genieten van het weer. Wij hebben de 20 wk echo al met 18 wk. Eigenlijk willen de gyn je na 20 wk zien, maar dan ie die van ons op vakantie. Ze begeleid ons nu al zo lang dat ze het gewoon zelf wil doen. Kan ze zaken niet goed zien of beoordelen dan mogen we 2 weken later, bij 20 wk, bij een collega terugkomen. Vond het zo fijn dat we naar haar mogen....

@herinneringen: Schrijven jullie ook een babyboek. Vraag me af of ik niet te weinig "bijhou"voor later. Ben nu begonnen met lintjes mijn buikomtrek te meten. Misschien leuk voor later???

@ geslacht :Oja eerst wou mijn vriend het geslacht weten en ik niet nu wil ik het eigenlijk wel weten, maar weet dat ik het niet voor me kan houden (denk ik) Alles van de zwangerschap was al zo snel bekend omdat we in de mmm zaten en iedereen mee leefde met de behandeling...VInd het ook leuk om "ïets" voor mij en vriend te hebben. Wat vinden jullie???

16. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi hoi,

Joyce, weer wat geleerd! haha ik had van mijn fysio gehoord dat ze niet konden kraken tijdens de zwangerschap. misschien durft zij dat gewoon niet aan;) haha.

Ik heb ook vandaag gebeld voor een pretecho en mag a.s. maandag om 14.00! jippie ik ga naar Jan Koning in Ochten.
    Hij schijnt het geslacht al met 16 weken te kunnen zien en heeft het tot nu toe nog niet fout gehad.
    Ik ben benieuwd.
    Ook al zou hij het geslacht niet kunnen zien dan nog lijkt het me super om thuis rustig een dvdtje van je springende hummeltje te kunnen zien.
    En ik krijg nog de 20 weken echo en groeiecho's dus nog kansen genoeg om het geslacht te zien.

Mijn man en ik houden het geslacht wel voor ons. Net als de vorige zwangerschap.
    Bij de eerste wist ik het niet.

Groetjes!

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Xenas81
    Wat eng zeg! Maar misschien wel goed dat je even een schop onder je kont van je eigen lichaam krijgt. Ik merk het ook snel als ik teveel doe. Maar ik wil ook niet lui zijn ofzo, dus doe ik toch altijd meer dan goed is. Rustig aan meid! Jouw verhaal helpt mij ook wel weer wat rustiger aan te doen.
    RiTi
    Fijne vakantie!
    Chiquita
    Aqua & Lime=mooi!!! Bij mij wordt de babykamer in die kleuren. Vind het zo'n mooie frisse combi.

Chicken
    Ja, daar hebben ze best mooie aanbiedingen he? Ik vond die blauwe Maxi Cosi ook niet mooi. Heb die fel groene genomen. Idd ook 85,- voor betaald.

@iedereen
    vandaag bij de VK terecht gekunnen en naar het hartje geluisterd en daar is alles OK. Ben dus weer helemaal gerust gesteld. Moet nog wel even een plasje inleveren bij de huisarts deze week, maar ik ga er vanuit dat het te maken heeft met een overaktieve stoelgang...dat kan natuurlijk ook nog. Lees van alles over constipatie, maar hier nog nooit zulke aktieve darmen gehad...

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Oeps dubbel

19. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Elmo, ik ga zaterdag naar Jan de Koning ;)...ben benieuwd! Veel plezier morgen!

20. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    elmo & poohbeer: ik ga waarcshijnlijk ook naar jan koning want die is het dichste bij.. maa rik moet nog even 2 weekjes geduld hebben...

collo: de vk van een vriendin van mij zei dat ookal over die stoelgang en bloed verlies.. alleen zij was toen 7 weken ofzo.. wist eigenlijk niet dat dat ook kon.. maar goed dat alles goed is kun je weer lekker genieten :)
    als het nu weer een jongetjes wortd worden het waarcshijnlijk weer die kleuren lime en aqua.. meisje wordt wel roze :)

nou ik ga zo bed opzoeken kan wel merken dat ik wat heb gedaan want mn buik trekt enorm.... :(

Deel Deze Pagina