December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ chiquita; hoop dat jeje gouw beter voelt ;)

@ faye; hier ook gestopt met roken eigenlijk vanaf mn eisprong (dmv Clomid) voor het geval dat ;) heb toen nog wel af en toe een peukje gerookt tot ik wist dat ik echt zwanger was en nu helemaal geen moeite meer! maar inderdaad, ik zie me zelf straks zo weer roken hihi ;) mocht ik dan nog eens zwanger worden dan stop ik gwoon weer!

@ here; meiden vandaag horen we of ons eindbod word geaccepteerd (huis) helemaal spannend!!!!!

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Goedemorgen!!

@Faye, ik heb nooit gerookt, dus gelukkig geen last van. Alcohol ben ik wel helemaal mee gestopt. Ik drink nog wel gewoon koffie, dat mag ook best, zolang het geen liters per dag zijn. Ik drink 's ochtends en 's avonds een lekker bakkie!!! Verder eet ik wel gezond, ik probeer er wel goed op te letten, beter voor het beebje..;)

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Jippie! Vandaag over 2 weken de echo!!!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    goedemorgen meiden :D

ik ben vandaag 16 weken zwanger! :D

nu nog 16 weken erbij en dan zijn we al een heel eind voor ons doen hihi

5. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    goedemorgen!

Caruli; gefeliciteerd met de 16!

@faye; ik ben gestopt op 29 januari dit jaar! Ik heb er ook absoluut geen moeite mee, maar ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik na de bevalling een paar trekjes wil proeven! Dan ben ik bijna een jaar verder en ik ga dan ook echt niet meer beginnen met roken, wil alleen weten hoe het valt...

@chicken; aaaah! nog 2 weken! Ik moet nog 2 weken en 3 dagen wachten...;) Maar ze gaan vanzelf om!

@all; sorry, ben ff vergeten wie wat zei, excuses dus! ;)

Owja, eindbod huis: SPANNEND!!!!!!!!! Suusje duimt! :D

Ok, ik maak me druk:
    Mijn buik groeit nog niet echt naar voren, is dat erg? Ik heb zo eens zitten denken, bijna 18 weken en nog niks of amper wat te zien....Nu ben ik weer bang dat frummeltje niet hard genoeg groeit ofzo...Het enige verschil met mijn 'oude' buik is dat ik vlak boven mijn schaambot en verdikking heb, maar de rest van mijn buik is nog gewoon de oude volgens mij.... Zou dat door mijn buikspieren komen? Ik ben nog steeds gewend mijn buik in te houden en doe dat ook nog steeds onbewust...Iemand een idee?

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ roken: heel lang geleden gedaan en heel snel gestopt eigenlijk zonder problemen.. vind het altijd wel hjammer als mensen 9 maanden gestopt zijn en dan toch weer beginnen! is je lichaam net van alle verslavingen af.. je longen weer schoon... maar ja, eigen keuze!

@ libido: het doen helpt idd om het libido te verhogen, maar met deze temp! pfff... en dat vind mijn vriend al helemaal!! maar: straks ff mijn bestelling van ladies night ophalen :D:D wie weet vinden we weer nieuwe inspiratie! haha.. afgelopen weekend ook seks gehad en was echt super fijn!! :D.. (op die harde buik erna na dan, maar ja.. detail ;) zo pijnlijk is het nou ook weer niet) was ook weer 2 weken geleden dus! is wel stuk minder dan tijdens de eisprong tijd.. hahaha

@ kamertje: gister dus wezen kijken, maar viel beetje tegen.. op zoch wel wat gezien, maar niet dat we dachten JA!.. terwijl we nog wel goede verhalen hadden gehoord!! maar ja... binnenkort maar ff naar de babydump enzo...

@ chicken: de 20 weken echo? jeuj!!
    wij maandag de pretecho! en over 2 weken de type I....
    heb er echt zin in!! :D

Mensen die niet tegen onsmakelijke verhalen kunnen.. nu stoppen met lezen!!

@ obstipatie of hoe het ook heet.. vanmorgen half uur lopen persen! voor een konijnekeutel.. godsamme... gewoon net alsof er kurk in zit die niet weg wil.... :(.. had gelukkig nog lax clysma dinges en geloof wel iets geholpen maar is zo frustrerend!!

Ok: nu kan iedereen weer meelezen!!

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ suus: ja kan door je buikspieren komen.. ik vind het wel fijn dat ik niet hoef in te houden haha.. (was ik ook niet gewend maar voelt nu ook niet fijn als ik het doe..)
    en nee hoor is helemaaal niet erg!!.. zijn genoeg die bijna geen buik hebben bij bijv 7 maanden dus! kan straks ineens heeeel hard gaan!
    maar ms dat de dames met ervaring je nog meer gerust kunnen stellen..

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @suuskebab, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken meis. Ik heb een beetje hetzelfde als jij. Ben jij ook lang? Als je lang bent dan duurt het volgens mij zowiezo iets langer dat je iets ziet, omdat je in de lengte draagt. Mijn buik is wel opgezet, maar meer doordat alle andere organen weggedrukt worden. De bobbel boven m'n schaambot wordt wel steeds dikker nu. Ik denk echt dat het van heel veel dingen afhangt. De VK heeft toch gezegd dat het op schema ligt? Daar kun je echt op vertrouwen. No Worries!!! xxx

9. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Joyce...bedankt voor het smakelijke verhaal..haha..maar ik ken het wel. Gelukkig kan ik ineens al 3 dagen goed naar het toilet. Pas je wel op met teveel persen....kun je aambeien van krijgen he!!! Bij mij helpt koffie drinken 's ochtends ook heel goed trouwens.

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: ik zei nog zo: niet lezen als je er niet tegen kunt.. hahaha.. Tja.. probeer vanalles en soms loopt het als trein.. en soms nie... aambeien: heb ik al gehad en de tube sperti ligt al klaar! hahaha... helaas helpt koffie niet.. en de roosvicee laxo ookniet.. wil nu zemelen gaan proberen op advies van zusje (die heeft er altijd last van! ook zonder zwanger te zijn... kan alles doen, helpt niks.. zelfs in ghana at ze toen ze 12 dagen niet kon gewoon maar wat van de straat want dat leverde bij iedereen wat op.. en bij haar: nog niks!)... dus..

@ suus: zie wat chicken schrijft! als die bobbel groeit en volgens de vk dicht genoeg bij je navel zit is alles goed joh!
    Ws merk je ook dat als je naar wc moet voor kleine of grote boodschap dat die bobbel dan ook dikker is toch??
    komt helemaal goed! straks haal je ons gewoon in joh!!

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Joyce, ik zag pas ook een reclame op tv van nieuw spul. Is bij de drogist te krijgen. Zijn ook volgens mij vezels...

12. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    goedemorgen!!!!
    Warm he! Komt er bij jullie ook zo weinig uit jullie handen? Hier wel, het lijkt wel alsof er 10 kilo aan mijn hangt bij elke beweging die ik doe....

@suuskebab: misschien een stomme vraag, maar was dit de eerste? Ik geloof het wel he. Bij mijn eerste zag je pas echt wat na 5 maanden, maar dan ook maar een klein beetje.....

@panos: welkom! Hoe lang ben je nu?

@chicken: het is voorbij voor je het weet!

@caruli: JEEEEEEEE

@roken/ alcohol: Ik ben bij mijn eerste dochter gestopt toen ik wist dat ik zwanger was (was niet makkelijk, per direct, maar een beebje in je buik doet toch wat met je!) en daarna niet meer gedaan. Wel vaak getwijfeld, maar godzijdank niet aan toegegeven. Alcohol vind ik lekker, vooral 's avonds een wijntje als de meiden op bed liggen, ff uitpuffen. Die laat ik nu staan......al vanaf dat ik gestopt ben met de pil in januari, vanwege de vruchtbaarheid zeg maar

@libido: mijn vriend weet me altijd wel zo ver te krijgen.......tja wat wil je met zo'n goddelijk lijf naast je hahahahahahahahahaha.
    Al moet ik zeggen dat met die warmte het niet minder word, maar onder de douche is ook een oplossing ;)

@obstipatie: ach man, hou op! Ik lijk wel een konijn! Activia wil wel helpen en anders ontbijtdrink. In ieder geval iets met veel vezels. Ook druiven, dadels en dat soort dingen helpt ook nog wel eens.

@kamertje: hier in huis moet nog zo ontzettend veel gebeuren!!!
    ER moet nog opnieuw behangen worden (is echt niet meer om aan te zien) de trap moet nog geschuurd en geverfd (nooit eigenlijk meer aan toe gekomen na de geboorte van de jongste)
    Onze kamer moet nog uitgezocht worden, kledingkasten uitgeruimt, je kent het wel.
    Maar het wiegje, de maxicosi, de adapters ervoor en kinderwagenbak zijn al binnen. Ook hebben we een ontzettend lief pakje besteld op deze site : liefiedepiefie

zooooooooooo lief!!!

ach ja misschien maak ik me ook gewoon te druk. ik heb nog 5 maanden te gaan (nou ja, waarvan waarschijnlijk nog maar 3 productief hihihihihi

13. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Suus; maak je geen zorgen hoor! Het groeit bij iedereen even snel maar bij de 1 zie je het sneller. Ik ben klein van stuk dus komt het sneller (volgens de VK) en bij langere mensen heeft het kindje meer ruimte om 'binnen' nog even te groeien. En als je niet lang bent; bij de eerste duurt het sowieso een tijdje voordat je het ziet!

@Caruli; HOERA! GEFELI!!!!

@Panos; Welkom, 't is gezellig hier. ;)

@Joyce; Herkenbaar hoor, had het bij mijn vorige zwangerschap ook. Melkchocolade was het enige wat echt hielp (en dan natuurlijk wel een hele reep achter elkaar) ;)

14. geriannes

geriannes Actief lid

8 jun 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    nou alleen vandaag nog werken en dan heb ik in ieder geval 6 weken vakantie heerlijk
    hebben net onze nieuwe bedrijfskleding gekregen nou dat past nog net dat word nog leuk na de vakantie

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    Goedemorgen meiden,

We zijn vandaag weer in het wkz geweest, en alles was weer goed!!!!!

We liepen per toeval tegen de arts aan waarbij we in het begin van de zwangerschap mee deden aan een onderzoek naar zwangerschapsvergiftiging in t algemeen...dus Wim vroeg haar of ze geen tijd had om ff snel te kijken of ze al kon zien wat het wordt....haar antwoord:
    SCHILDER NIET METEEN ALLES ROZE, MAAR IK NEIG HEEL STERK NAAR EEN MEISJE......hahaha. We hebben ook een echo foto mee gekregen waarop de cheeseburger te zien is....geen hotdog dus ;).
    Morgen hebben we een pretecho bij Jan de Koning...kijken wat hij zegt.

Nu ga ik eerst even eten, want ik val zowat om ;). Kom straks nog even reageren op jullie berichtjes!

Liefs,
    Wendy

16. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    suus: het komt vanzelf wel.. als je lang bent kan zijn dat langer duurt lligt ook aan je bouw en alles...

joyce: gelukkig nu nog net zon last van obstipatie ga niet elke dag maar t gaat vanzelf ;)

libido: tja dat is er wel maar met dit weer pfff het is zo heet bij ons op de kamer en dan die bezwete lchamen van het uhm liggen hebben we er allebei geen puf meer voor hahahaha.. dus zal volgende week wel weer goedkomen ;)

ik heb veel last van mn stuitje kan bijna geen stap verzetten.. herkent iemand dit? begon net opeens :(

17. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Verslavingen: Ik ben een maand voordat ik stopte met de pil gestopt met roken, dus vanaf 1 maart 2008 nu. Heb nog wel in een boze bui 2 x een sigaret opgestoken, maar vond het echt verschrikkelijk vies!! Ben er nu wel echt vanaf kan ik zegggen. Heb ook helemaal geen behoefte meer. Had ik vorig jaar zomer nog wel, dan zit je op het strand en dan miste ik het wel.
    Heb verder een cola verslaving ;), dronk wel 1,5 liter (als het niet meer is) per dag, maar dat ben ik wel veel minder gaan drinken.
    Verder dronk ik al helemaal geen alcohol, alleen als het warm was een Corona met een limoentje :D........Verder eigenlijk nooit behoefte aan alcohol....totdat het ineens warm werd de afgelopen dagen. Hbe wel een paar kleine slokjes bier genomen van mijn vriend, kon het echt niet weerstaan. En die paar kleine slokjes kan geen kwaad......

Buikgroei: Heb wel al een buik, maar alleen van mijn darmen die omhoog gedrukt worden. Boven mijn schaambeen heb ik een ieniemienie heuveltje........en ben ook al bijna 17 weken. Moet het dus hebben van mijn darmen :p.

18. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    @faye: Oja.. het enige wat ik enorm mis op eetgebied is carpaccio. Zoooooo lekker. Zucht. Maar ook dat overleven we wel :)

@suus: Vind het best meevallen met je buik. Best wat te zien toch? En wees blij dat je nog buikspieren hebt, die zijn bij mij al jaren ver te zoeken helaas...

@dicky: Thanks. Bijna 17 weken. Moet nog even uitvogelen hoe ik zo'n banner onder mn berichten krijg.

@stuitje: Weet niet meer wie het was, maar er had iemand last van zn stuitje. Volgens mij is dit je bekken. Heb ik een paar weken geleden last van gehad, maar nu gelukkig niet meer. Kan echt gemeen pijn doen.

@kamertje en andere spullen: Wij hebben dus nog helemaal niks. AAAHHHH! willen morgen naar een wagen gaan kijken. Ledikant en commode nemen we waarschijnlijk van vrienden over. Nog tips voor de wagen? We hebben geen flauw idee waar we op moeten letten.

NU lekker van het weekend genieten. Heerlijk! Volgens mij blijft het lekker weer, alleen een paar graadjes koeler (mag ook wel weer :))

19. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hihi, bedankt allemaal! :D Ik ben 1.73, dus niet extreem lang hoor! Maar ach, die buik komt vast vanzelf inderdaad, ik had even een miep-momentje! De vk zei ook dat de baarmoeder goed op schema lag, dus ik maak me al niet meer druk! Thanks!!!

Sorry, moet ff snel weg en ben dus een beetje ego bezig... maaruh, maak ik de volgende x weer goed!

@ joyce; gebroken lijnzaad! Dat werd mijn ook geadviseerd na het stoppen met roken, om je stoelgang wat op gang te brengen... en iedere ochtend inderdaad koffie en een snee peperkoek! :D

tot snel! xx

20. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @ suus, even om je gerust te stellen. Ik ben maar 1.70 meter en bij ons eerste kindje had ik pas bij de 21 weken zwangerschapskleding nodig. Bij somige groeit de buik gewoon minder snel, dan bij de ander. Dat heeft niets met de groei van je kindje te maken. De vorm van de baarmoeder en je buikspieren spelen natuurlijk ook een rol. Ik zelf ben nu 17,5 week en heb zo'n zelfde buikje als jij en dit is onze tweede beeb. Dus NO WORRIES!!!!! Ok?

Deel Deze Pagina