Welkom hier Lotte en gefeliciteerd!! Die onzekerheid ken ik hoor, ik kon het in het begin ook nieteens geloven.. Moest het echt even een paar dagen laten bezinken voor ik helemaal blij werd De kans is ongeveer 10% dat het mis gaat, maar ik lees het liever als 90% dat het goed gaat. Elke week word je een stukje blijer
Ok dank jullie wel! Ja we zien wel, alleen is het huis dat te klein als het er 2 zouden zijn! Het kindje slaapt al bij ons, en in 2011 krijgen we een nieuw huis toegewezen, het word gesloopt . Mijn jongste heeft ook gewoon tot haar 2e geslapen bij ons. Gaat prima! Ze slapen nu op 1 kamer, heb maar 2 slaapkamers, dus een tweeling word moeilijk hahaha ach ja stel dat het zo is, zou het geweldig zijn. We vinden heus wel een oplossing! @caruli: rosbief? Ongaar tot half gaar vlees is gevaarlijk voor je kindje meid!
Owww 10 %! Dacht nog veel meer. Dan ga ik het vanaf nu proberen te zien zoals jij zegt...Dat dus 90% goed gaat! Durfde niet eens een banner te maken haha. Net pas gedaan. Bedankt voor je felicitatie! In nl krijg je pas met ongeveer 12 weken je eerste echo he? Als je wilt en je betaald het zelf kan het dan eerder?
Hay allemaal, @Lotte: Het ligt een beetje aan de verloskundige en aan je voorgeschiedenis wanneer je de eerste echo krijgt. Volgens mij is het vrij gebruikelijk dat je de eerste echo tussen de 8 en 10 weken krijgt. Ik zou me niet te druk maken (Makkelijk gezegd, dat weet ik) en gewoon genieten van en wennen aan het idee dat je zwanger bent. @Dicky en de anderen met al een bol buikje: VOlgens mij komt de baarmoeder pas rond 12 weken boven je schaambotje. De dikke buik komt waarschijnlijk doordat je darmen opgezet zijn. @iedereen die vandaag de familie ingelicht heeft: Ik hoop dat iedereen een leuke lieve reactie heeft gehad van de familie. Geniet maar van de aandacht en felicitaties, en ik zou het zeker niet laten als ze je willen verwennen @iedereen die al last heeft van kwaaltjes: Hopelijk blijven de kwaaltjes dragelijk en kun je toch nog genieten van de zwangerschap (dat doen de meesten zeker) Kom net bij mn ouders vandaan, lekker gegeten. Hier nog steeds geen enkel kwaaltje, maar dat had ik bij mn dochtertje ook niet echt. Ik ga zometeen die kleine mup van me lekker in bad doen, flesje geven en heerlijk in bed doen. Zo heb ik ook nog wat tijd voor mezelf vanavond (mannetje is werken ) @iedereen: geniet van de avond en tweede paasdag. X
Ha ladies, Ik mag me hier ook melden Heb afgelopen maand bewust niet meer in het NOD forum van april gepost, en zie hier! Zwanger. Maargoed, we hebben dan ook tegen de klippen omhoog gesext deze maand (maart) dus het kon eigenlijk niet anders. OVerigens had Caruli het voor me gependeld, dat ik in maart zwanger zou raken. (Pendel maart betekent toch zwanger in maart???) Nu nog kijken of het ze het geslacht ook goed had.....hahahhaha Omdat mijn cylci zo onregelmatig waren weet ik niet voor wanneer ik ben uitgerekend, in ieder geval ergens rond de 14/15de. Ik had het netjes in mijn onderschrift bijgehouden maar dat is helaas verdwenen. Ik ben er ook nog niet uit of ik wel bij een VK wil lopen ofdat ik direct naar het zkh bel. Moet ik nog even over nadenken. Nou alle dames me al voor zijn gegaan, proficiat! Geniet ervan!
Hey , Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk kraamboek waar je vanalles kan bij noteren en waar uitleg in staat , en ik vind niet echt één naar mijn zin kunnen jullie me helpen? hebben jullie een tof idee? groetjes
Goede avond Zo te zien allemaal een gezellig pasen gehad? Voor de mensen die het verteld hebben hoe reageerde ze? Altijd benieuwd naar hun reacties ik hoop dat het allemaal fijne reacties zijn geweest.. hier zijn mijn ouders na 1,5 jaar nog eens op bezoek gekomen.. we hebben het dus ook niet verteld.. en het stomme is ik ben er zo niet mee bezig dat ik ook de behoefte nu niet heb om het te vertellen.. ik ben zeker heel blij.. maar een paar weken verder willen zijn nu alleen nog ons geheimpje en samen genieten en afwachten over het bolle buikje, bij mijn andere zw had ik na 6 weken echt last als ik mijn broeken dicht deed, dit deed pijn in mijn bm.. ik weet niet wat het nu gaat worden ik hoop nog een tijdje mijn kleren aan te kunnen houden, maar zal zeker andere kleding gaan dragen als het weer pijn gaat doen.. @kind op de kamer laten slapen.. nog nooit over nagedacht hoe we het allemaal gaan doen ik denk gewoon op eigen kamer, wel hebben we al een idee over hoe we de baby kamer zouden willen.. maar dat komt denk ik door de vorige zw verder alles ok hier?
@ Lotte welkom hier en gefeliciteerd! Ik ben ook nog bang dat het fout gaat soms, maar steeds minder, aangezien het ook steeds langer al goed gaat. Je kan eerder al naar een echobureau gaan en bijv. met 8 weken een echo laten maken dat moet je zelf betalen als je er geen medische indicatie voor hebt. @ mamaria ook welkom hier en gefeliciteerd Hier ook al een opbollend buikje! Kan idd de baarmoeder nog niet zijn, die is nu nog niet zo groot. En heb keelpijn gekregen vandaag flink balen. Gelukkig over 5 nachtjes krijg ik een echo
Desiree, waarom heb jij zo vroeg in de zwangerschap al een echo? Ik heb nog niet eens aanstalten gemaakt om de vk te bellen. Ik weet ook nog niet of ik dat wel wil. Heb nogal een trauma van mn vorige bevalling dus ik mag in principe ook meteen het zkh bellen. Moet er nog even over nadenken.
Ik liep al bij de gynaecoloog, heb ivm medicatiegebruik een licht verhoogd risico op afwijkingen. Nu is dat risico echt heel klein hoor.. maar krijg gelukkig toch vroeg een echo om te kijken of het hartje klopt. Hoe was jouw vorige bevalling dan gelopen.
Niet zo fijn. Het duurde heel lang (45 uur) en het duurde gewoon heel lang voordat de vk wat deed. Uiteindelijk ook een knip en pomp. Ben daardoor gewoon erg geschrokken en bang voor een nieuwe bevalling. Ik heb dat toen in het zkh aangegeven en mocht ze bellen als ik weer zwanger was. Maargoed, het is inmiddels 1,5 jaar geleden en de angst is nu al een stuk gezakt. Dus ik moet er nog even over nadenken. Fijn dat je zo vroeg het hartje al kunt zien/horen.
Hallo allemaal. Wil me ook voorzichtig aanmelden bij de dec mama's. Ben na een vruchtbaarheidsbehandeling zwanger. Weet niet hoe mijn cyclus loopt omdat ik twee weken geleden voor het eerst een eisprong heb gehad sinds een jaar.... Op donderdag had ik een twijfeltest en nu alleen nog maar zwanger op testen (en heb er inmiddels al veel gedaan!!!) Over 2 wk mag ik naar de gyn voor inwendige echo. Merk dat mijn vriend en ik helemaal in de wolken zijn en slaan misschien iet wat door, Zijn al bezig met kinderkamers enz op het internet. Ik vind het best spannend eigenlijk die eerste 12 weken. Ik heb (nog) geen klachten behalve wat krampjes hier en daar. Heeft iemand anders daar ook last van??? Wanneer vertellen jullie het aan je ouders? Ik weet dat mijn moeder morgen belt om te vragen hoe het in het ziekenhuis was (waar ik niet ben geweest omdat ik toen al zwanger was!!!) Ik denk dat ik een smoes verzin en het later aan haar vertel als ze weer in de buurt is. Ze woont 200 km verder. Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Hee Lotte, Leuk dat ik je hier weer zie! Ik ben ook zwanger en ben 10 december uitgerekend! Ik had het nog in het topic man 40+ gezet, maar die berichten zijn verdwenen. Anyway, ben dus derde ronde zwanger geworden van mijn 40+ vriend hoera! En jij dus ook groetjes, kml
@all Van harte aan alle nieuwe december mama's!!! December wordt echt één babyboemmmmmmmmm!!! Wat een maand!
Hier nog een december mama, als alles goed blijft gaan natuurlijk. 15 december is de datum wat veel decemer mamma's zeg!
dus je kan al rond 6 - 8 weken ook al een echo laten maken? ik wil dat wel heel graag, om het hartje te horen kloppen, etc. Maar zonder medische indicatie doet de verloskundige dat zeker niet? waar kan je dat dan nog meer laten doen, en hoeveel kost dat dan?? liefss
Het gaat goed hier zo te zien! Gefeliciteerd meiden! @Roos: Helaas kan je alleen een echo laten doen wanneer je een verleden hebt. Ik mag woensdag ivm mk in december. Misschien een pretecho bij echobureau proberen? Ach, wacht lekker meid!
oke thanx voor het antwoord annie1979. dan ga ik toch maar wachten , maar dat wachten duurt zo lang...