collo: fijn dat je man het nu ook kan voelen dretjuh: nou t gaat beginnen.. de baby is on the move wel fijn dat je t weer voelde! gewicht: achja zal me een worst wezen hoeveel ik eigenlijk aankom ga lekker genieten en die kilos gaan er naar de zwangerschap wel vanaf op t einde kwam er bij mij juist niet zoveel bij.. dus dat scheelt.. in beide zwangerchappen laatste 6 weken maar 3 kg erbij... nou hier wel goed geslapen maar had wel een uurtje langer gemogen.. kids zjn ondertussen weer elkaars hoofd in aan het slaan dus ga dr maar eens tussen springen
Goedenmorgen! @panos, fijne vakantie! @collo, leuk he, dat voelen? In het begin twijfel je nog, maar het wordt steeds duidelijker! Genieten maar. @drehtjuh, ook al de baby voelen, superleuk! Hier laat ons kereltje zo af en toe flink van zich horen! Ik verbaas me hoeveel kracht zo'n uk heeft, ondanks dat de placenta voorlicht. Erg leuk en fijn ook om te kunnen voelen! @gewicht, maakt mij eigenlijk ook niet zoveel uit. Het gaat wel minder hard dan de vorige zwangerschap. Toen was ik 25 (!!!) kilo aangekomen, maar alles is ook weer verdwenen. Ik hield erg veel vocht vast ook. We zullen het wel zien deze keer. Zolang alles goed gaat met zoon en mij vind ik het goed!
goeiemorgen allemaal! Heb even uitgeprobeerd wat joyce en chicken uitlegden: ontspannen op de bank, hand op je buik, en....jaaaaa! Beebje kwam er naartoe! Jeeeeeeeeh! Ik ga weer aan het werk!
@ doortje: woehoe! zie je wel, niks om je druk over te maken! die was gewoon ff ergens anders in zijn zwembadje aant spelen! @ annemonique: ja.. ging in begin behoorlijk hectisch hier! kan goed dat je uiteindelijk wel een reactie hebt gekregen maar 20 paginas verder enzo... of dat het er inderdaad tussendoor is gefloept.. gebeurd wel eens he! Nu nog wel eens hoor... dan stelt iemand een vraag en is eht wel druk maar niemand die de vraag kan beantwoorden en dan is het ook tomdietomdietom.... hihi maar je bent van harte welkom hoor! wel heftig! miskraam van 2-ling! en dan snel erna weer zwanger?? @ gewicht: langzaam begin ik aan te komen! jeuj! maar nog steeds niet op gewicht van voor de zwangerschap..
panos: fijne vakantie meid annemonique: ja wij weten het geslacht al, we gaan eerst de familie inlichten en dan het forum kan mijn mond nu al bijna niet dichthouden hihi
Wat een goede en fijne berichten allemaal! @ voelen; Ik vind het zo gezellig ! @ gewicht; ben nu iets van 3- 4 kg aangekomen, wat ik best netjes vind gezien de bergen die ik eet en vooral heb gegeten . @echo; fijn zeg al die mooie echo's, wij zijn maandag aan de beurt en ik kan niet wachten. @buik; vind al die zwangere buiken zo mooi. Merk dat ik er op straat ook op let (onbewust), hihi. @home; de commode komt vandaag helemaal af, jeee, eindelijk. Wat heb ik lopen zwoegen op het ding zeg (uit elkaar en gerepareerd, schuren en verven), maar ben erg blij met het resultaat! (hij is 'gewoon' wittig nu trouwens) Dat geeft me nog twee dagen om te beginnen met het maken van een stukje wand (de kinderkamer is nog geen afgesloten ruimte). Want volgende week woensdag trouwen (klein) en dit weekend gaan we maar eens wat voorbereidingen treffen. Erg leuk allemaal, heb er erg veel zin in. De bruidstaart maak ik zelf, dat is nog de grootste klus (en moet redelijk op het laatste moment). Ben al lang blij dat ik een leuk (en een beetje anders dan anders) jurkje heb gevonden waar m'n buik in past. Nu even duimen voor mooi weer want hij is erg mini .
@Panos: Weet niet of je het nog leest, maar fijne vakantie!! @Collo: Heerlijk dat je nu ook jullie meisje kan voelen, mooi gevoel @Dretjuh: Rond begin week 20 ging ik de kleine ook steeds vaker voelen Werkse doortje!
riti: nou commode staat mooi toch ik laat dat mn man mooi doen ik doe t normaal maar mag en kan niet zoveel tillen en te veeld oen merk dat echt in mn buik dan.. dus ja.. hier staat t bed van mn dochter ook.. pfff nou verder ben ik hartstikke sjaggie dus wordt ene leuke dag mn man is volgens mij blij dat ie avond dienst heeft.. kinderen zijn vandaag in een zeur bui dus wordt gezellig hier in huis... achjaa is zo voorbij...
Goedemorgen!! euh goedemiddag is het al bijna Gisteren de 80e verjaardag van mijn opa gevierd, erg leuk maar een vermoeiende dag geweest. lag uiteindelijk om 23.30 in bed. Vanmorgen helaas al vroeg wakker geworden met een volle blaas en vreselijke kramp in mijn beide kuiten aauuwww Vanmiddag om 13.40 de 3e controle bij de VK, zal niet zo veel spannends aan zijn. @gewicht; ben nu zo'n 3kg aangekomen, lijkt me vrij netjes @20 wkn echo; morgen zijn wij aan de beurt, kijk er alweer erg naar uit om ons frummeltje te zien. Zenuwachtig ben ik niet, komt misschien nog wel. Ohw ja en morgen heb ik mijn 2e gesprek van de sollicitatie die nog liep, 1e gesprek was zeer positief! Ik was zo blij en ben nu reuze benieuwd naar het gesprek van morgen. Ik hoop op goed nieuws zodat ik na de vakantie met me nieuwe baan kan gaan beginnen
Goedemorgen meisjes....ik vind het knap dat iedereen het allemaal zo bij kan houden wat iedereen schrijft. Ik lees wel alles, maar het is soms teveel om overal op te reageren...sorry!!! Ik heb een huilochtend....het werd me echt even teveel. Druk op kantoor en dan ook nog een ex-compagnon die nog wel op kantoor zit, maar niet meer in de zaak, die vroeg hoe we het allemaal gaan regelen als ik straks met verlof ben. Nou m'n collega en ik zijn daar allang uit en ik maak me ook niet te veel zorgen erover. Gaat ie toch lopen zeiken aan m'n kop...ja maar dit en ja maar dat....nou sorry zeg dat ik zwanger ben!!! En waar bemoei je je eigenlijk mee, jouw zaak is het niet meer. pffffff....sorry meiden, zit er echt even helemaal doorheen. xx
Nou, misschien als je met verlof bent kun je je wel bezighouden met wat installatie van software voor 2010 enzo. Pleur lekker op zeg...waar bemoeit hij zich mee!!!!!!! Bleghhhhhhhhh
Hallo allemaal. Ik zit nog steeds op mijn wolk (van de 20 wk echo) Ik ben helemaal zwanger en vind alles geweldig. Mijn moeder is gisteren komen logeren we hebben we de hele stad onveilig gemaakt. s'avonds samen met vriend en moeder geluisterd naar de angel sound, wat een mooi moment. @Meubels. Ik vind een compleet kamertje kopen veel te duur en denk dan ook aan losse kastje als commode en een los ledikant (ikea) Ze hebben bij de ikea ook een leuke klamboe voor over het bed. Verder alles lekker tweede hands/ van vrienden. Wel willen we een reiswiegje op een standaard (mozesmandje) Voor de eerste weken. Zo kan het kindje toch in een geborgen bedje naast ons of in het ledikant of box worden gezet. Het hoort dan alle geluiden en ligt op eigen kamer maar wel in een klein wiegje.... @bedje wat moet je trouwens veel dingen kopen om en een wiegje en een ledikant op te maken. Matras, molton, matrasbeschermer, flanelen laken, laken, en een dekentje. En dat een paar keer in twee maten. De wieg maat heb je geloof ik ook nodig voor de wandelwagen. @Kinderwagen We hadden helemaal bedacht de easy walker qtro silver moest het gaan worden. Maar toen ineens toch twijfels en willen nu waarschijnlijk de maxi cosy mura 4. en dan donkerblauw met groen. Welke wagens hebben jullie?? Vraag me af of deze wagen in mijn fiat punto passen? @ Auto Hier is de auto gekte ook toegeslagen vriendlief moet een grotere wagen. Lag ook wel in de planning dus hebben hard gespaard. Denken nu aan een toyota corolla station. @vakantie eerst lekker een week of 2 kamperen en dan nog een weekje om samen te klusen aan de babykamer..... Heerlijk @Geboortekaartje Bij mijn vk hebben ze een map liggen met kaartjes die mensen na de geboorte hebben gestuurd. Echt geweldig want zo kun je er in een klap heel veel zien en op ideeen komen. Spreek jullie snel
nou chicken, laat je niet gek maken hoor! Sommige mensen kunnen zo zeuren! Als jij het allemaal al geregeld hebt, dan zou ik me geen zorgen maken! Ja ik weet het, hormonen... Die ex-compagnon is gewoon zijn eigen stress op jou aan het projecteren!
Goedemorgen/middag! Ahhh chicken! Steek je hand uit naar hem en zeg gewoon: Talk to the hand, because the head isn't listening! Laat hem maar lekker links liggen en huil nog even een potje, dan komt alles goed! En wat je net zei, ik kan ook echt lang niet alles onthouden wat ik heb gelezen, maar hoop dat niemand het persoonlijk opvat! Wat ik in zijn algemeenheid ff kwijt wil is: Wat gaat het toch goed bij iedereen! Daar ben ik echt blij om! Iedereen gefeliciteerd met de goede echo! En voor de meiden die nog mogen gaan (zo speciaal) heeel veel succes, ik duim voor jullie! Zo Suus is weer klaar!
Dankje Dees en Doortje...ik moet me ook niet gek laten maken....maar ik heb het al zo druk, probeer alles goed te doen, alles klaar te krijgen op kantoor, thuis, de baby, vriendje blij houden..bla bla bla bla.. @zwangerworden...ik heb in plaats van een lakentje en een dekentje, 1 dekentje en dan een dekbedovertrekje eroverheen. Schijnt veel makkelijker te zijn dan een apart lakentje...tip?
@ opmaken bedje: geen zeiltje hahaha... kreeg tip van een vriendin namelijk.. mag niet meer maar staat wel op de lijst! Zij adviseerde zelfs om gewoon stapeltje met spullen klaar te leggen, kun je meekijken met de kraamverzorgster en ben je meteen klaar oh en ook GEEN hoofdbeschermer en GEEN dekbed (mag niet..) overigens kregen wij van de kraam instantie een boekje en daar staat dit ook allemaal in.. (wat je nodig hebt zeg maar) En zwangerworden: diezelfde vriendin heeft ook alles van ikea.. kastje hebben ze opgehangen want hoorde te staan enzo, maar was zo ook handig dus! @ chicken: adem in, adem uit, dikke knuffel vanaf hier! Fijn he, dat je je er nu zo extra druk over maakt (over wat iemand zegt of waar iemand zich mee bemoeit)... Gewoon laten lullen! hij bemoeit zich idd met zaken die niet van hem zijn! Anders zeg je gewoon "als je niks leuks te melden hebt, kun je dan aub gaan?" @ dees: succes met je sollicitatie! @ auto: we hebben beiden een lease auto dus er word niks nieuws gekocht... MAAR, mijn vriend heeft wel bedacht dat hij zijn motor gaat verkopen.. nu al weinig tijd, straks nog minder en als er dan wat zou gebeuren enzo.. dus wachtie paar jaar en kooptie dan een tour ipv race/sport motor hihi.. Wel lief datie zo bezorgd en ermee bezig is.. maar ik vind het stom dat ik niet zou mogen klussen (bijv verven: veel te slecht voor me.. en meubels in elkaar mag wel, maar mag niet tillen dus dan eigenlijk ook liever niet die panelen... pfff) @ kinderwagen: wij hebben de quinny speedy.. was echt simpel met invouwen!.. en volgens mij past dat wel... Gewoon met je fiat naar de winkel toe @ chicken: ik typ reactie vaak in word, dan hoef ik niet alles te onthouden
@ chicken, Heel herkenbaar hoor die momenten dat het je allemaal wat te veel wordt. Maar voel me daarna ook altijd wel weer helemaal op en top. Dan is de druk even van de ketel. Als jij met verlof bent ga je gewoon heerlijk genieten en helemaal niet aan het werk..... PS Dat overtrekje is wel een goed idee. Dat gebruik je dan later zeker voor om het dekbedje??
@ chicken: mag dekentje met daaroverheen een dekbedovertrek?? zou ik ff goed navragen voor de kraamverzorgster meteen zegt: leg maar mooi in de kast de komende 2 jaar! en idd: je niet gek laten maken hoor! maar snap en ken je gevoel helemaal! lekker janken en alvast een knuffel bij je vriendje bestellen vanavond! @ suus: daar sluit ik me bij aan!!