@Joyce..ik heb ook een nieuw soort matrasje gekocht. Hierop zit een soort van extra laag waar gaten inzitten. Je moet er ook een speciaal hoesje voor hebben, daar zitten dan gaatjes in. Als het kindje dan per ongeluk op z’n buik komt kan hij gewoon door blijven ademen. Dekbedje wordt inderdaad afgeraden. Maar ik heb een dekentje met een dekbedovertrekje. Het dekbedovertrekje heeft aan de bovenkant ook een gaasje, dat mocht het tegen het mondje of neusje komen, dan kunnen ze ook doorademen. Kost wel wat, maar het matrasje gaat ook 5 jaar mee, dus voor een volgende..))…kun je het ook nog gebruiken. @zwangerworden…nee, ik heb geen dekbedje. Ik heb trouwens een 4-seizoenen dekentje. Dat zijn er twee op elkaar voor de winter en die kun je van elkaar afhalen in de zomer. Ik heb het gekocht bij babydump. Zij adviseerden mij ook goed trouwens.
@ chicken: ja die.. daar denken we nog over na want tegen de tijd dat het kindje kan draaien, issie oud genoeg om als reflex te draaien... tenminste lijkt ons dan.. We hebben nu een normaal matras en denken nog na of we de losse variant willen hebben (in september mama mazzel dagen bij de prenatal.. dus korting ) Hadden nu zoiets van: hadden ze vroeger toch ook nie? Denk dat we verder gaan voor gewoon dekentje met lakentje.. maar zijn we nog niet echt mee bezig.. we hebben bedje en matras van de babydump en ook wij werden erg goed geholpen! en matrasje is van de korting die we kregen bij het bedje..
hihi...ja, die heb ik ook van de korting gekocht. Lekker is dat he, heb je een kamer besteld en mag je nog lekker rondstruinen en dingen uitzoeken. Vroeger hadden ze het inderdaad ook allemaal niet....maar ja....ik ken mezelf een beetje, dan denk ik...nou ja, doe die dan maar!! Het is inderdaad wel goed om het nog aan de kraamhulp te vragen..doet ik!
@Dees: Veel succes met je sollicitatie! @Chicken: Niets van aantrekken hoor, dikke knuffel voor jou! Pfff waar bemoeit hij zich mee.. Meubels: Wij hebben gewoon een 2ehands kamertje gekocht via MP, prachtig grenen voor een leuke prijs Auto: Aangezien ons starletje echt te klein is straks zijn we druk bezig met een nieuwe auto, de keus is gevallen op de betaalbare maar erg ruime Dacia Logan MCV. Maandag gaan we een proefrit maken en als het bevalt zullen we meteen tekenen. Als het even kan willen we namelijk nog meeprofiteren van de slooppremie en zomerkorting, toch weer 2000 euro..
Joyce: in dec heb ik een curettage gehad en in maart was ik weer zwanger., Het zwanger raken is hier nooit een probleem geweest gelukkig. Ow en een dekbedovertrek met een dekentje erin mag wel. Caruli: groot gelijk dat jullie eerst familie inlichten Ik wil het geslacht ook niet ergens op internet hebben staan tot na de bevalling. Riti: leuk volgende week trouwen!! Jullie schieten dus al behoorlijk op met de babykamer Chiquita: Kunnen we je nog opvrolijken? Naja soms heb je zo'n dag he, rothormomen. Werkt ook niet echt mee als de kids ook nog eens een zeurbui hebben. Sterkte vandaag. Dees: heel veel suc6 met je 2e gesprek! Ik duim voor je! Om wat voor baan gaat het? Chicken: klinkt als dat je collega wat loopt te stangen, tuurlijk ga je in je verlof niet werken! Vanmiddag controle bij de vk. Ga nu mn zoontje even naar bed brengen anders is hij niet op tijd wakker.
@all; bedankt voor het succes wensen voor mijn sollicitatie @annemonique; het gaat om een baan als wijkziekenverzorgende, werk nu nog in het ziekenhuis als leerling verpleegkundige maar wordt per 1 september 'ontslagen'. Gelukkig heb ik nog een vooropleiding als Verzorgende IG'er waarmee ik volgens mij ook goed mee uit de voeten kan. Ben nu zo weg naar de VK voor de controle, daarna gaan manlief en ik even een kijkje nemen voor geboortekaartjes
Dankjewel voor de knuffel Sas!! KNUF terug! @Annemonique...ga ik niet doen, ze zoeken het maar uit..hihi..Succes bij de VK!
Dees: he balen dat je moet stoppen als leerling verpleegkundige of wilde je dat zelf? Ik heb zelf de HBO-V gedaan, maar werk in de psychiatrie. Suc6 bij de vk!
Dames, ik heb nog wat in de aanbieding: Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen en Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen
chicken: nou ik weet niet wat ik had gedaan als ik in jou positie stond ik denk dat er een grote explosie zou zijn... pffff wat een gezeur zeg!!! bedje: ik weet niet waar je t allemaal voor nodig hebt om eerlijk te zijn maar ik heb nog nooit ene matras beschermer of molton gehad.. gewoon matrasje en hoeslaken erom en klaar.. ik heb rond de 6 maanden er gewoon een dekbedje opgelegd bij beide kids.. want ze konden al draaien en dingen van zich af gooien etc (? dat deden ze trouwens toch t laken of dekbed van hun af schoppen) ik ben dus ook niet echt van plan dat nu wel allemaal te kopen.. heb voor de eerste maanen gewoon een lakentje met dikkere slaapzak en matras met hoeslaken .. klaar... als die extra dingen pffff soms zie ik welles dingen bij e uitzetlijst staan dan denk ik die heb ik nog nooit gebruikt en heb al 2 kids :S nou ben wat vrolijker kids zijn ook bij gedraait
joyce: helaas tv heb ik al.... ik heb ook nog heeeeeeel veeel nieuwe babykleertjes te koop ( mijn grote hobbie babykleertjes verkopen)
ja dat bed opmaken....heb het echt even 2 keer moeten lezen. Vind molton + hoeslaken wel genoeg eigenlijk....
@chiquita...ook wel eens fijn voor ons, zo'n nuchter persoon, wat matrasjes enzo betreft..hihi. Ik denk dat iedereen daar heel verschillend in is. Vooral als het allemaal zo nieuw voor je is. Het beebje ligt ongetwijfeld overal net zo lekker op. Misschien word ik bij een volgende (als het zo mag zijn) ook makkelijker en misschien wel niet..hihi. Als ik het niet had mogen uitzoeken had ik wellicht ook iets anders verzonnen. Het kost allemaal best geld!!
pfff hoe dom ook... Heb het plannetje bruidstaart al een tijdje in m'n hoofd, moest alleen nog wat laatste dingetjes halen bij de tafel van 18 hier in de stad (heeft hele leuke taartdeco spulletjes en zo ook 'mijn' glansspray). Die heb ik pas op het laatst nodig voor de afwerking...je voelt m al...lekker uitstellen zoiets...zijn ze op vakantie . Noooooit meer gechecked, lekker suf want dat zat er wel een klein beetje in natuurlijk . Maar goed, nu besteld, en duimen dat het op tijd komt!
misschien een domme vraag maar waar heb je een molton voor nodig? wat ik dan wel had is on ding dat babys net omrollen ben even de naam kwijt
Dat anti omrol ding mag volgens mij ook niet. molton doe je onder hoeslaken om matras te beschermen tegen vocht zoals zweet.. badstof achtig
ze zeggendat t niet mag klopt maar ik gebruik t toch zonder sliepen mijn kids bijna niet.. vond t ideaal.. en ga m dit ker ook weer gebruiken.. of kraamzorg daar nu mee eens is of niet..ik begin nu al tegen kraamzorg op te zien erg he :S
ik heb m niet op mn matras om eerlijk te zijn.. nooit gehad ook. ja wel 1 keer maar da ding schoot er telkens af en ik werd er gestoord van
hmm.. ik heb een molton die hetzelfde is als een hoeslaken wat systeem betreft.. dus die schiet er niet af.... schijnt beter voor matras e.d. te zijn dus wij hebben ook.. hihi... sja... gewoon doen als je je er goed bij voelt hoor!