December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    die zaak ken ik niet nu is r`dam ook wel ver weg van mij

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Chiquita...is ook goed om er niet teveel over na te denken..daar is de zwangerschapstijd ook eigenlijk veel te mooi voor!! Eet smakelijk voor straks!!

@Meloen....ik beheers me niet meer hoor nu....ga het weekend gewoon shoppen..hahahaha

3. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chiquita, eetze!!

@ chicken, INSLAAN!! :D:D

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    hahaha Hamsteren!!!! Het erge is dat ze al de nieuwe wintercollectie hebben....ik dacht altijd dat je voor meisjes veel meer leuke kleding kon kopen...maar mijn hemel voor die kleine mannetjes hebben ze leuke dingen!! Woon je ook in de buurt van Rotterdam?

5. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo heb weer gegeten :) zoontje op bed... dochter alfred aan het kijken..

kleding: ja ze hebben wel leuke kleding voor jongens maar voor meisjes hebben ze veel meer keus.. met de uitverkoop is er ook bijna niks jongens...:( das wel minder

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Mijn excusses voor het zomaar inspringen..

*EGO BERICHT*

Afgelopen dagen weinig tijd gehad om te forummen..
    Zo zijn we een dagje wezen varen met kennissen en erna uit eten geweest..
    Proefrit gemaakt met de nieuwe auto..
    Dinsdag wezen trouwen!!!!!!!!!!!!!
    Echt geweldige supermooie dag om nooit meer te vergeten!
    Naar de dierentuin geweest..
    Nog eens uit eten..
    De nieuwe auto gekocht, over een maandje hebben we hem als het goed is :D
    En tot slot nog maar een keer lekker een dagje weg en uit eten geweest..
    Nu rest er alleen nog een enorme berg wasgoed en wat ander achterstallig huishouden, maargoed ik ben er weer! :p

*EINDE EGO BERICHT*

7. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Hallo!

Nog ff een aanvulling over de mex griep, (sorry weet dat jullie het er niet meer over willen hebben):

- regelmatig handen wassen/handgel gebruiken is wel van belang, zeker als je in een winkel/restaurant oid bent geweest. De kans dat je het virus aan je handen hebt en met die hand je neus of mond aan raakt is groter dan dat je het oploopt via de lucht. (tenzij iemand natuurlijk midden in je gezicht hoest)

- mex griep is een virus en IEDER virus is gevaarlijker voor een zwangere vrouw dan voor niet zwangere. Dit komt vooral door de koorts die met een virus gepaart gaat en koorts geeft risico's zoals bijvoorbeeld vroeggeboorte. Belangrijk dus om koorts te onderdrukken met paracetamol. Je moet als zwangere dus altijd uitkijken voor een virus en er zijn altijd wel virussen actief. Alleen normaal gesproken word er niet zo'n aandacht op gevestigd dus dan ben je er niet zo mee bezig.

- Je hebt als zwangere vrouw niet meer kans om de griep op te lopen (sommige zwangere hebben nooit zo'n goede weerstand als tijdens de zwangerschap). Als je gezond eet, evt extra vitamine neemt en regelmatig beweegt en buiten komt kun je je weerstand op peil houden en heb je net zoveel kans dat je het krijgt als een niet zwangere. Het is wel zo dat ALS je het hebt je als zwangere meer kans hebt op complicaties. De gevaarlijkste complicatie momenteel is longontsteking. Je moet wel heel ernstig verzwakt zijn wil je daar tegenwoordig nog aan dood gaan in nederland...

-Voor informatie kun je het beste de site van RIVM aanhouden, hierop is betrouwbare informatie te vinden. een heleboel weten ze ook gewoonweg nog niet. Veel informatiebronnen zijn aan het speculeren en roepen de meest bizarre dingen waardoor we alleen maar bang worden gemaakt.
    Natuurlijk is het allemaal best een beetje eng maar meer als je weerstand op peil houden kun je gewoonweg niet doen.
    Ik heb trouwens wel begrepen dat de zwangere vrouwen uit het buitenland die tot nog toe zijn overleden ofwel veel te laat medische hulp hebben geraadpleegt ofwel ook een chronische ziekte hadden.

8. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Sorry voor mn lange bericht hierboven;)
    Ik probeer jullie alleen wat meer info te geven en miss iets gerust te stellen. Ik heb deze info trouwens beroepsmatig verkregen via de GGD.

9. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Al die grieptoestanden. bah.
    Ik ben niet snel bang maar ze dwingen je haast om bang te worden haha.

Gefeliciteerd met je bruiloft en nieuwe auto saskia!

Ik zit nu nog op mijn werk, lekker helemaal alleen ( onderwijs dus iedereen heeft vakantie) even achterstallig werk ingehaald.

Nu even afronden en dan naar huis.

Heeft het bij jullie ook zo gestormt vannacht?
    rond 13.30 werd ik wakker, slagregen,onweer en enorme wind.
    heerlijk onder de dekens gekropen en verder geslapen haha.

groetjes

10. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @elmo: haha werd jij pas om 13.30 uur wakker;) Dat moet het hier nog worden:p

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hé super PSje!! Heel goed om dit te lezen. Als jij ons nou een beetje op de hoogte houdt, dan komt alles goed! :D:D

12. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    hai dames!

heb een paar daagjes nie geschreven heb veel moeten werken en 's avond was k blij als ik met de voetjes omhoog mocht! :D

@saskia gefeliciteerd!! hoop dat jullie een super dag hebben gehad

@griep ben er niet zo bang voor en als je het krijgt dan krijg je het toch je kan wel vaker je handen wassen etc maar het "hangt" in de lucht zeggen ze dus tja...

@phoobeer gefeliciteerd met je 20 weken! weer een hele mijlpaal bereikt he! (tenminste zo voelde ik het)

@storm... geen last van gehad hier. heeft niet eens geregend ofzo...

@iedereen die ik vergeten ben sorry!!! :S

vanavond 20 weken echo ben benieuwd durfde vanmorgen niet op me telefoon te kijken in de angst dat ze weer gingen afbellen maar hij is nog niet gegaan.. dus ik ga ervan uit dat vanavond om kwart voor 6 eindelijk onze beeb weer in beeld komt..
    en nu maar hopen dat hij/zij goed ligt we willen zoooo graag weten wat het wordt..

nou dames een hele fijne dag ik ga hier eens beginnen heb helaas nog steeds geen poetsvrouw ;)

liefs

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Jippieeeeeeeeeeeeee, goed nieuws. Suekes heeft een kloppend hartje gezien vandaag!!!!!!! Ben zo blij voor haar!!!

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hihi idem hier hoor ;) ,maar ja wat doe je dr aan?:p

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    HAhaha.....ben ook wel benieuwd...:D

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Gaat wel goed hoor, op mn bekken na. daar heb ik echt veel last van en ik vraag me ook echt af hoe lang ik het nog vol kan houden. maar goed, volg ceasar therapie en het gaat dan wel. Gewoon rustig aan doen daar waar kan :)

17. bapsie

bapsie Niet meer actief

#6917 bapsie, 30 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2009
    ik zou niet zomaar zoveel vitamina c gaan nemen, dagelijks fruit en een sapje zit al flink wat in aan vitamines!

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @bapsie, dat is waar, maar de niet-chemische vitamine c, daarvan plas je het teveel toch weer uit...kan dus geen kwaad. Ik kom namelijk niet dagelijks aan m'n hoeveelheid fruit...:). Ik heb in ieder geval gehoord dat het geen kwaad kan....en anders weet ik het ook niet meer....:D:D

19. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    #6919 1Dondersteen, 30 jul 2009
    Laatst bewerkt: 30 jul 2009
    *breek in*

Hallo! is Kippetje eh... CHicken hier?
    Kunnen jullie haar laten weten dat ze een pb heeft gekregen...
    Liefs Muurtje!

*breekt weer uit*

EDIT!!!

HAHAHA! GEVONDEN!!! Hoest?

Edit 2.... te laat... Chicken is al weer weg... zucht...

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    hahaha.....daar ben ik weer!!! Heb je teruggekrabbelt...lekker op je rug..hihi

Deel Deze Pagina