Hoi, Caruli Sterkte! neem de tijd. Hier de 20 weken echo achter de rug. Alles was goed te zien en zag er perfect uit. Alleen wordt het weer een reusje. Nu alweer >P95. Nikki was bij de geboorte >P97,7 Ik ben vandaag 20 weken en 1 dag maar volgens de metingen zat ik op 21+4. Met 16 weken liep ik nog op schema dus de kleine heeft een groeispurt gemaakt de afgelopen 4 weken, dit verklaard ook mijn pijnlijke harde buiken volgens de verloskundige. Nou jullie zijn weer op de hoogte, ik ga even de zon in. Groetjes!!!
elmo: super dat e echo goed was zeg en je krijgt gewoon een heel mooir reuze kindje met de kerst is bij jou de beeb er zeker wel pooh: ja weet dat ik rustig moet doen en doe t nu ook heb alles af alleen nog even wat boodschappen doen en dweilen maarja dan is t klaar.. chicken: ik koop behang altijd bij decohome sommig behang is ewl duur maar dan heb je ook wat en persoonlijk vind ik vlies behang super dat is nu ook t enige behang dat ik nog koop.. kerst: ja ik ben 30 dec uitgerekend dus ik vind t wel spannend. of hij komt met kerst of met oud en nieuw of erna of er toch midden in.. haha t is suprise suprise.. wordt t 2009 of toch 2010
@mroos: geniet ervan!!!! Spannend!!! @elmo: ahh dat kan nog bijtrekken he, het hoeft geen 10 ponder te worden. Mijn beebje nu die lag 6 daagjes voor op de groei dus das ook behoorlijk, maar dat trekt vast wel goed joh
Allereerst: @Caruli: meid ik wil je deze dagen veel sterkte wensen en weet dat we er ook zijn voor droevige of minder leuke dingen, je hoeft je daarvoor niet te verontschuldigen. @20-weken echo: spannend. op zich alles goed alleen lag de placenta erg laag. dit kon betekenen dat het een keizersnee werd en dat er meer kansen was op bloedingen. de echoscopiste zei ook dat ik niet meteen in paniek moest raken als ik bloed verloor en dat ik dan moest doorgeven dat de placenta laag ligt. er was nog wel een mogelijkheid dat de placenta met de groei van de baarmoeder mee omhoog ging. met de 30 weken moet ik weer een afspraak maken om een echo te maken van de placenta om te zien of hij goed ligt. (was opzich wel wat schrikken, mijn moeder heeft met de zwangerschap van mij ook een voorliggende placenta gehad en die is los geraakt, ik ben toen met spoed met een keizersnee gehaald en was een maand te vroeg). verder zijn we helemaal goed gekeurd en kunnen we weer verder met een "gerust" hart. volgens 20 weken echo 1 dag eerder uitgeteld kwam op 13 december uit. zijn er hier nog meer meiden die bekent zijn met laag liggende placenta's? geslacht: mijn husband wou het niet weten en ik heb me daar bij neer gelegd en we hebben er niet specefiek om gevraagd (maar zag ik nou met het opmeten van de beentjes iets er tussen hangen???) we wachten wel af en volgende week heb ik mijn pretecho en misschien dat ik dan de verleiding niet kan weerstaan....
goedenavond!!! @caruli: heel veel sterkte de komende dagen, als er iets is kan je pb'en he! @toontje:dat is inderdaad niet zo mooi, een lage placenta. Ik heb het ook gehad, maar eigenlijk zonder bloedingen of lasten. Het is later nog bijgetrokken en bij de extra controle lag hij niet voor de baarmoederuitgang dus was het geen probleem. Het kan nog heel goed dat het geen probleem is hoor! @hier: groei ik ontzettend hard. Voel me gigantisch! Heb een foto in mijn album gezet samen met de commode en de maxi cosi. Is jullie hummeltje ook zo druk? Niet te geloven.....het lijkt wel alsof hij meer beweegt dan slaapt! Meestal zie je ook een echt bult aan de buitenkant komen, zelfs waar de placenta zit, die zit bovenin voor. De echoscopiste zei nog, dan voel je het daar veel minder omdat het werkt als een stootkussen. Nou volgens mij denkt onze knul hetzelfde hahahahahahaha Wel leuk hoor, maak me alleen een beetje zorgen over de laatste loodjes. Als hij zo beweeglijk bliijft denk ik dat hij eerder word geboren, en vraag ik me af hoe mama moet lopen en zitten hahahahaha Kus
@laag liggende placenta: Ik had met Layla een placenta die zo laag lag dat hij zelfs een deel voor de opening zat. Als hij niet verschoof dan moest ik een keizersnede laten doen omdat je anders inderdaad al dat gezeik krijgt.... Gelukkig was bij de echo rond 30 weken alles omhoog geschoven en was er niks aan de hand
Kerst dit jaar Laat ik maar over me heen komen. Ik hoop dat mijn man een beetje mee wilt werken, anders worden het frietjes.... Met een beetje mazzel is mijn beebje dan al geboren, kan ik lekker Carpaccio en biefstuk eten.... Daar kom ik mijn bedje wel voor uit denk ik..
goedemorgen! toontje: ik had bij mn zoontje een laag liggende placenta maar heb met mn kussen onder mn kont geslapen.. dat kon welles helpen volgens de gyn ( ja vaag margoed) maar hij was na 2 weken idd al wel verschoven niks meer aan de hand.. wel moest ik toen hij laag lag rustg aan doen niet flink sporten ofzo.. elmo: lang leve de echos.. mijn vader was dik 7 kg en 61 cm ja dat hadden ze van te voren niet geweten anders zou mn oma vast wel een keizersnee hebben gehad.. pff moet er niet aan denken.. nou ik heb gister met hubbie mn schoonmoeder opgehaald.. alles ging goed.. gelukkig is het huis ook goed gekeurd... alleen we gingen even wat eten mn zoontje had net zn eerste hap naar binnen maar zn mondje werd wat vies gelijk afvegen pfff kan ik zo niet eten laat dat kind lekker eten.. t wordt bij de 2e hap toch weer vies.. maarja man lief had er maar wat van gezegd... irritaties en hormonen :S
goedemorgen meiden ik kon niet wegblijven.. ik ben al wel chaggie opgestaan, heb het zo gehad met opmerkingen van mensen ach het is 2 jaar geleden, waar heb je het nog over... geniet van je zwangerschap en vergeet het verleden :x grrr tuurlijk ben ik blij met dit nieuwe ventje in mijn buik, maar dat wil toch niet zeggen dat ik mijn manneke niet meer hoef te missen! zie je ik was er al bang voor, ik ga een dikke vette klaagdag hebben vandaag denk ik maar goed zo als mijn meissie uit bed komt even eten, dan boodschappen halen, ze wilde vanmiddag chocolade fondue doen. hopelijk leid dat me af. gisteren zei ze nog tegen me: mama morgen is een leuke dag he? ik zei oh ja wat is er dan zei ze; dan word tygo 2 jaar (met een dikke smiley op haar gezicht) tis zo mooi om te zien hoe kinderen ermee omgaan. fijne dag meiden, zal jullie dag niet verpesten misschien tot straks.
@caruli, heel veel sterkte meis...ik snap niet dat mensen zoiets kunnen zeggen! Wij kregen van de week bij de gyn nog een echo foto van ons beebje van 2,5 jr geleden wat met 13 weken in een miskraam eindigde...mijn man schoot ook meteen vol...t doet ook nog steeds zeer...kan mij dan ook niet indenken hoe het verlies van Tygo moet zijn.... Sterkte en een dikke kus!
@mroos, gefeliciteerd met je goed echo! En natuurlijk met je ZOON, haha die mannen lopen hard in december... Grote voeten?? Wat grappig dat ze dat nu al kunnen zien...zit het in de fam?
mroos: gefeliciteerd ook een zoon leuk! caruli: nouja zeg dat mensen dat uberhaupt durven zeggen! jeetje zeg... ik zou t mn stro niet een suitkrijgen laat staan er aan denken om zoiets te zeggen.... mensen hebben zoiets blijkbaar zelf nog nooit mee gemaakt. om een kind te verliezen... je draagt t je hele leven bij je.. maar dat snappen veel mensen schijnbaar niet.. nou meis komt vandaag helemaal goed.. en ja kinderen gaan er mooi mee om konden wij dat ook maar maarja prober er toch een klein beetje een leuke dag voor jullie gezin er van te maken. ofja leuk. lekkeer met je gezin genieten... tygo is er ook vast bij
Goeiemorgen! @Caruli: meis, wat kunnen mensen toch bot zijn! Misschien gaan de scherpe kantjes er in de loop der jaren af, maar het verdriet blijft. Tygo zal altijd een deel van jullie gezin zijn! Gooi alles er maar uit hier, en en zie het niet als een klaagzang! Wij zijn er voor je! En wat een schatje is je dochter toch, dat ze dat zegt! @Kerst: ben 20 december uitgerekend, iedereen roept: oh dat wordt een kerstkindje! Daar stel ik me dan maar op in Dus geen plannen! @werktitel beeb: lammetje. Zit een heel verhaal achter, maar mijn zus en ik zijn dol op schapen (weten zelf ook niet meer waarom ), dus de kleine in mijn buik is een lammetje! @druk kindje: Gisteren protest in de buik hahaha. Ik lag gisteravond half op mijn zij, half op mijn buik. Hij/zij ging flink te keer, ik lag echt te giegelen, zo'n mooi gevoel! @dicky: hoe is het met je? Komen jullie er een beetje uit? Ik hoop het! En je buik is super mooi!! @Toontje en mroos: Gefeliciteerd met de goeie echo's! Ik mag vrijdag, spannend!!! Wie is er nog meer niet geweest voor de 20 weken echo? Voel me een beetje remi... Verder heb ik een blaasontsteking, echt zo stom! Heb er vaker last van, maar hoopte dat het tijdens de zwangerschap mij bespaard zou blijven. Nu 7 dagen 4x per dag antibioticum slikken! Het helpt gelukkig wel.
@ toontje80: he das toevallig! Had mijn moeder bij mij ook (placenta voor de opening)!.. alleen.. zij wist het niet van te voren……. En ik wilde door de placenta heen.. (10 dagen voor uitgerekend dus netjes op tijd… mijn mams geen naar de wc en dacht dit is niet goed, en idd wat bloed en toen voelde ze een brok dacht ze.. iig.. toen dus met binnen dicht terug naar bed gegaan en heeeeel stil gaan liggen… paps wakker gemaakt die dokter gebeld vervolgens ambulance (detail: mijn opa was de chauffeur van de ambulance! Dus mijn oma heeft buren gebeld die naar ons huis zijn gegaan en die de ravage van bloed hebben opgeruimd en dan mijn zussen hebben wakker gemaakt.. ) mijn mams heeft 45 min gelegen voor de ambulance er was….. binnen 15 min kan het mis gaan….. Eenmaal in ziekenhuis was het een sluis van chirurgen en binnen 10 min was ik er.. en mijn moeder was rustig: in de ambu had ze me gevoeld en hartje gehoord.. Maar iig: ik ben heel blij dat ze nu echos maken en at mijn placenta hoog aan de achterkant ligt.. maar kan me je schrik voorstellen!! @ druk: sja.. kleintje was druk maar ben maandag naar de kraker geweest en nu lijktie rustiger.. ms datie ff rustig is ook omdat gister de overdracht was die ik stiekem toch wel spannend vond ofzo.. kweetut nie… beweegt nog wel hoor, maar ietske minder.. ach ja, komt goed!! @ kerst en oud en nieuw: is altijd al half gepland bij ons (ene dag naar die andere dag naar die etc)… maarum.. ik zie wel! Of de kleine gaat mee of ik ben dan nog zwanger.. we’ll see! @ caruli: heeel dikke knuffl vanaf hier!!... kan me voorstellen dat je er nog regelmatig aan denkt en aan hoe het zou zijn.. en wat een lieve reactie van je dochter!! …. Is ontroerend en schattig! @ grote voeten: heeft ons kleintje ook! Hihi.. maar ja, ik heb 43 dus..
doortje: ik mag 14 aug pas voor 20 wk echo dus zal wel 1 van e laatste zijn.. remi ben je in ieder geval niet joyce: jeetje heb je zon grote voeten.. nouj ik heb ook niet de kleinste maat. maat 40/41 en dat vind ik al irri om schoenen te vinden... mijn man heeft mt 45 nu moet ik zegge dat mn zoontje oko erg hard gaat die zit in 22 nu.. en je moeder heeft bij jou dus ook een hele bevallings verhaal gehad zeg..