December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ doortje: heb vast contract...
    @ chicken: jep... ach ja, eerst magie je niet, dan doe je je werk niet goed en dan heeftie toch weer een zwak..
    begin nu langzaam wel hoofdpijn te krijgen maar ja.. ff laten bezinken en na de vakantie ff kijken.. zou eind september officieel worden dus... dan ff de rechtsbijstand inschakelen...

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik zou het lekker even voor gezien houden voor vandaag. Als ie je zo mag, dan laat ie je nu lekker naar huis gaan. Enne....niks zomaar tekenen he!!!

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oh.. en ff detail.. de baas neemt ook ontslag.. hij was al aant solliciteren...

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: nope.. doe ik niet.... ik laat me ook ontslaan.. ga niet zelf ontslag nemen.. ga zodra het officieel is de rechtsbijstand inschakelen en dan zien we wel verder.. laten hun mij maar ontslaan dan krijg ik een vergoeding en anders niet.. ik ben het nergens mee eens op dit vlak natuurlijk!

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Nee hoor, goedzo! En als je hulp nodig hebt, of als ze rot gaan doen, ik ken een bizar goede arbeidsjurist!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    joyce: jeetje balen zeg! :x

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: oeh vertel? heb sowieso een verzekering bij de interpolis.. dus zou goed moeten komen toch?

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ caruli: jep... maar ja, er zijn ergere dingen....

9. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    nou Joyce, mooi balen. Zou idd lekker naar huis gaan! Maar met een vast contract heb je een hoop rechten hoor!

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Die vent staat dus 80% van z'n tijd in de rechtbank voor arbeidskwesties. Ik heb al een paar zaken met hem gedaan en het is echt een bullebak om het zo maar te zeggen. Maar als je rechtsbijstand hebt, dan krijg je er een toegewezen...

11. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    klopt.. maar word op economische situatie gegooid he!
    ik heb nu veel rechten dus... ach ja, zal zo ff kijken.. denk idd dat ik wel eerder naar huis ga...

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    je hebt zowiezo recht op ww.
    als je ontslagen word.

ik ben nu ook aan het wachten, heb van het uwv al een voorschot van mijn salaris gehad en nu moet ik nog langs het uwv om een ww aan te vragen.

succes meid

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik dacht ook een voordeeltje te hebben....ben natuurlijk zelfstandige en sinds vorig jaar hebben wij ook recht op een zwangerschapsuitkering. Dit is echter "maar" het minimumloon. Ik vind het raar dat er niet gekeken word naar wat je in de zaak verdient. Maar goed, nu dacht ik dus, wellicht wordt het gedekt door mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering. Nou ik had geluk (dacht ik), er stond inderdaad in dat ik recht heb op 16 weken uitkering. Wel met inachtneming van de eigen risicotermijn. En weten jullie wat die termijn is? Juist....een half jaar!!!!!!! Baal ik wel een beetje van. Maar ja, misschien had m'n premie ook een stuk hoger geweest zonder die eigen risico termijn. Jammer toch?

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: das wel jammer ja..

@ caruli: ja dat klopt, maar das % van je loon toch?
    en dan vraag ik me af: pakken ze mijn loon anno nu? of anno na mijn verlof dus als ik ouderschapsverlof opneem?
    maar ja, eerst maar eens zien of het door gaat en hoe en hoe ze dat dan voor mij in gedachten hebben!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    das idd 70% van je laatst verdiende loon
    maar hoe ze dat berekenen weet ik niet

ik krijg eerst dan 2 maanden 75% en daarna 70%

maar ik krijg niet zoveel omdat ik altijd 0 uren contract heb gehad, en dus verschillende uren heb gemaakt

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ach ja, ik zie het tegen die tijd wel... eerst maar eens een officiele brief krijgen dat het zo is.. en de rechtsbijstand inschakelen... kan goed dat ik dan ff wat anders probeer te regelen tegen die tijd.. dan maar geen dag minder maar bijv 1 dag thuis ofzo.. dan is laatst verdiende loon tenminste nog hoog! ipv 80% van nu... anders zou ik dan 56% krijgen van wat ik nu krijg... en anders 70% van nu.. das toch best wel een verschil dacht ik zo.. maar ja, kan ze me vast wel mee helpen toch?

17. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    hai dames...

heb weer even bijgelezen maar de helft alweer vergeten.. (zwangerschapsdementie :D)

maar ff kort een reactie

@caruli denk aan je vandaag!! *knuffel*

@joyce ik heb ook te horen gekregen dat me contract niet verlengd wordt ze nemen we wel zwanger aan maar ik vlieg er wel uit omdat ze me anders moeten betalen terwijl ik op zwangerschaps verlof ben... :S

@afscheiding heb er ook ontzettende last van! ik gebruik gewoon inlegkruisjes ze zeggen indd dat het er meer van wordt maar ik voel me niet echt prettig als ik met een lichte broek loop en ik ga zitten en voel het zooo eruit lopen (sorry voor de details ;) ) gelukkig bestaan er tegenwoordig ook inlegkruisjes voor strings!!

@chiquita zou ik ook niet tegen kunnen kinderen mogen vies worden laat ze lekker eten en spelen is de wasmachine goed voor! gelukkig hier geen last van een schoonmoeder!

@babykamer showen natuurlijk zet ik een foto neer als ie af is denk dat ik in het weekend het behang er eens af ga halen ben ik al 4 dagen aan het doen maar heb er gewoon geen zin in!

@placenta de mijne ligt ook voren rechts maar nog net niet voor de uitgang ik hoop dat ie daar ook niet voor gaat liggen! maar ik weet nu wel waar mijn bloedingen af en toe vandaan komen

@iedereen die ik vergeten ben sorry!

@hier ben weer net zo misselijk als in het begin echt balen gewoon hou nix meer binnen maar heb wel overal zin in.. vooral erg rot als ik bij een klant ben werken en ik om de 15 min boven de wc hang die mensen denken ook...
    voor de rest heb ik het gewoon ontzettend warm! lang leven de ventilators...
    en ons zwembad in de tuin!! waar ik nu ook weer heerlijk in ga dobberen dus dames fijne dag nog!

liefs

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Joyce, tuurlijk kunnen ze je daar goed bij helpen!

19. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    pffff mag ik al naar huis???

20. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: leek me ook al!

@ doortje: hahaha.. zit me ook al te vervelen.. ach ja.. niet te veel laten opvallen dat er wat speelt... rest mag het nog niet weten dus....

Deel Deze Pagina