@ brigitte, nou ja, ik heb het ziekenhuis gebeld en ze was ervan overtuigd dat het kon, ik moest het vrijdag even aangeven als ik me daar prettiger bij voelde maar het kon gewoon, heb het daarna gegoogled en daar staaat ook dat het mag. Ik mag hopen dat zij weten wat ze advieseren toch??? usmommy, tja, je ben me inderdaad bijgebleven omdat je uit de usa kwam haha. Welke dag ben je uiteindelijk bevallen? Ik de 16de. Van een klein schattig meisje dat inmiddels is uitgegroeid tot een klein schattig duveltje wat is ze toch stout soms heerlijk gewoon.
Ik zou een tweeling ook gaaf vinden maar dan zouden we niet meer in ons huis passen haha. En we hebben al verbouwd zodat de 2de ooit een eigen slaapkamer kan hebben
was gezellig bij de vlos, leuk mens mag over 2 weken voor echo en dan 2 weken daarna bij haar in de praktijk (ze krijgt dan een nieuw apparaat dat ze fe wil uitproberen) ben helemaal blij
@gien: Wat gaaaf zeg die echo's. Wat een mooi kindje is het al hihi Hey december mommy's Net de verloskundige praktijk gebeld en mag 5 mei komen voor mn intake en eerste echo!! Ze vroeg mn laatste dag van mn laatste menstruatie, maar dan ben ik dus eigenlijk pas 7 weken tijdens mn eerste echo. Maakt dat uit? Kan je dan al wel wat zien? Dat is al over 3 weken...whaaaaaa Eindelijk begin ik blij te worden hihi. Durfde niet, maar het begint te komen Ze zei aan de telefoon dat je tegenwoordig een combitest en een 20 weken test vergoed krijgt en gaf me een site waarop ik kan kijken wat t inhoudt. Die onderzoeken bevatten dus ook een nekplooimeting, is dat gevaarlijk voor het kindje? Ohja, ze zei ook dat ik voor de echo een volle blaas moet hebben. Ik moet er om 20:45 zijn, dus ik heb geen idee vanaf hoe laat ik dan niet zal drinken haha. Straks moet ik zo nodig plassen dat ik het niet meer op kan houden Owww dames, dit is spannend hihi. Heb er zin in! Hoop dat we iets kunnen zien! Nog maar 3 weken Jippieeeeeeee Liefs
@ Mamaria ik ben 26 oktober bevallen van een jongen (gemiddeld in gewicht en lengte) en hij is nu uit gegroeid tot een klein reusje hihi Grappig dat we nu weer samen zwanger zijn hihi ik ben wel benieuwd wie je nou bent hahaha @ lotte1987 volgens mij kan het geen kwaad hoor dat je dan pas 7 weken bent, bij mijn eerste heb ik met 6 weken een echo gehad en ook al hartaktieviteit gezien, ik zou gewoon een uurtje van te voren een lekker groot glas water drinken en dan niet meer plassen dan is je blaas aardig vol. Je krijgt waarschijnlijk een uitwendige echo en dan heb je een volleblaas nodig om je baarmoeder om hoog te drukken. Ik kreeg mijn eerste echo inwendig dus hoevde dat niet. Volgens mij kan zo'n nekplooi geen kwaad je kan aan de vk vragen wat de risico's zijn. Je hoeft het natuurlijk niet te laten doen of heb je een speciale reden waarom je het wil?
Dank je voor je antw. usmommy. Nee, heb geen speciale rede, dus als het gevaarlijk is dan doe ik het waarschijnlijk niet.
ff gegoogled: Wat is een nekplooimeting? Een nekplooimeting is een echoscopisch onderzoek. Bij een zwangerschapsduur tussen 11 en 14 weken is bij elke foetus een klein ''schilletje'' vocht onder de huid in de nek aanwezig. De breedte van dit schilletje wordt gemeten tot op 0.1 mm nauwkeurig. Doorgaans is deze breedte minder dan 3 mm. Tijdens het echoscopisch onderzoek wordt ook gekeken of er geen afwijkingen te zien zijn aan de foetus, voorzover dit te beoordelen is bij deze jonge zwangerschapsduur. De uitslag. Bij een dikkere nekplooi is de kans groter dat de foetus een afwijking heeft. Er kan dan sprake zijn van een chromosoomafwijking zoals het syndroom van Down. Ook bij bepaalde aangeboren afwijkingen, zoals hartafwijkingen, is er soms een verdikte nekplooi. Het is mogelijk een kansberekening uit te voeren waarbij nekplooidikte, grootte van de foetus en leeftijd van de moeder gebruikt worden. BIj een verdikte nekplooi (risico op het syndroom van Down bij kansberekening hoger dan 1 op 175) wordt met U de mogelijkheid van een vlokkentest of vruchtwaterpunctie besproken. In het vruchtwater of in de vlokjes worden dan de chromosomen van de foetus onderzocht. Bij een verdikte nekplooi wordt ook uitgebreid echoscopisch onderzoek bij een zwangerschapsduur van 18-20 weken verricht. De betrouwbaarheid van deze test. Een verdikte nekplooi komt ook bij gezonde kinderen voor. Het kan dus zijn dat er onterechte ongerustheid ontstaat. Echter hoe breder de nekplooi, hoe groter de kans is dat er iets aan de hand is. Het is echter ook mogelijk dat U ten onrechte gerustgesteld wordt, zelfs als de nekplooimeting verricht wordt door een echoscopist die met dit onderzoek veel ervaring heeft. Slechts 70% van de kinderen met het syndroom van Down heeft een verdikte nekplooi, 30% van de kinderen met het syndroom van Down kunnen dus niet door middel van deze test worden opgespoord. Welke rol speelt de leeftijd? Net als bij de tripletest (bloedonderzoek bij de moeder bij 16 weken) wordt ook bij de nekplooimeting de leeftijd van de moeder meegenomen in de berekeing van het risico op het syndroom van Down. Chromosoomafwijkingen komen op hogere leeftijd immers meer voor
hey dames! @dds: fijn dat je geen bloedingen hebt gehad! Dat geeft goeie hoop! @gien: joepie! Een kloppend hartje! @stef: wat onzettend verdrietig voor je! Inderdaad: wannneer komt jullie tijd?? Heel veel sterkte! @dees: oeoeoh wat een bofkont ben jij! Mooie echo! @hier: ik heb sinds vandaag steken in mijn schaambot. . .wie herkent dit? En verder misselijk, pijnlijke boobies en onbewingbare hongerrrrrr!
haha dat zijn hele mooie duidelijke klachten haha ik heb ze ook maar gelukkig nog niet heel erg veel last van.
Hallo dames, Stef heel veel sterkte meid, ik weet niet hoe je je moet voelen.. Ik ben na een mk al meer dan bang dat het weer fout gaat.. Heel veel succes en geluk, je wordt dan wel geen 2009 mama, maar vast de topper van de 2010 mama's.. het is je zo gegunt.. een dikke knuffel voor jou meid..
@doortje79; Haha, bofkont Nou het waren eerder de zenuwen die ik gewoon niet meer onder controle had. Was blij dat mijn collega het zo positief opvatte en precies wist wat ik bedoelde. Partner kwam helemaal vrolijk thuis en was erg blij toen hij de foto's zag, moest hem alleen wel een beetje wegwijs maken waar hij nu precies moest kijken.
Hallo, Meiden, Daar ben ik weer na een lang weekend Frankrijk! Alle ouders zijn ingelicht en waren allemaal blij verrast! Allemaal genoten van het paasweekeinde? Zijn er nog belangrijke dingen die ik heb gemist??? Ik ben nu de dagen aan het aftellen voor de VK.... over 6.5 dag moet ik heen! Groetjes Keetje
Zeeprest Ik heb al 2 echo's gehad...de 1e in een echocentrum, omdat ik bloedverlies had en de 2e in het zh bij de gyn, omdat ik daar al sowieso loop ivm het HPV virus/PAP IIIB (ben ik voor geholpen) En bij de 2e echo zagen we dus 2 vruchtzakjes! Schrok in eerste instantie wel hoor! We hebben al 2 jongens, dus als deze zwangerschap goed gaat, word het een drukke boel bij ons thuis Groetjes!!
Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes!!!! Ga jullie verlaten heb het er moelijk mee om hier nu nog mee te lezen, sorry!!! Maar het doet erg veel pijn en elke keer wordt je er weer aan herinnerd dat ik ook één van jullie was!!! Ik hoop dat jullie allemaal en voorspoedige zwangerschap en bevalling tegemoet gaan en dat jullie allemaal één prachtig december kindje te wereld brengen! Ik gun het jullie van Harte!!! Succes aan allen, Liefs Stef1978
@ zeeprest hoe lang was je zwanger bij je eerste echo toen ze het ni hebbe gezien dat het een 2-ling was? en hoever was je toen ze het wel gezien heBben? groetjes