December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Suus: ach meid, wat rot! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet lelijk vind maar daar heb je zo weinig he. Het is jou kamertje en jij moet er naar kijken. vind het zo rot voor je

2. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Weet je wat het punt is? Suusje had een bepaald beeld in gedachten en dat valt nu in 1000 stukjes uit elkaar....Je hebt een bepaalde verwachting en dan valt dit heeeeeeeel erg tegen! Ik overleef het wel, maar ik moet nu echt gaan kijken hoe we de kamer dan gaan aankleden hoor, want ik vind serieus het oranje heel erg tegenvallen bij het omacreme!

3. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    nou hier net ook een potje zitten janken:(. Vorig jaar december heb ik bij de cz aangegeven dat ik in het nieuwe jaar over wilde gaan naar de aanvullende verzekering gezinnen ipv jongeren. Kreeg toen een brief dat daar 9 maanden tussen moet zitten omdat iedereen anders op het laatste moment voor de bevalling overstapt (bij gezinnen krijg je veel meer vergoed bijv ook de poliklinische bevalling zonder indicatie en bij jongeren niet) Ik zou dan per september de aanvullende gezinnen hebben. Tot op heden nog niks gehoord dus ik net gebelt, krijg ik een man aan de telefoon en die zegt nee hoor mw je kan niet midden in het jaar over stappen dat gaat pas in per januari:$ Ik in de stress want wil in zkh bevallen en zag al helemaal die rekening voor me! Dus ik nog een keer uitgelegd maar die man bleef bij zn verhaal nou daar kwamen de tranen natuurlijk.... Die man schrok zn eigen rot en verbond me gelijk door met een vrouw:) Zij heeft een en ander nagekeken en nu blijkt dat ik wel keurig op tijd alles heb aangegeven alleen hun hebben het per ongeluk op 1 oktober gezet ipv september. PFFFF gelukkig dus toch alles omtrent de bevalling vergoed!!!

4. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    oh lieve suus, wat naar nou! Wat vind je precies niet matchen? Qua kleur kan het heel goed namelijk! Kan me wel voorstellen dat als je al liep te twijfelen, en je nu daarin bevestigd wordt, dat je baalt. Das niet leuk! Maar als je het even laat hangen, af en toe even gaat kijken, je hormonen probeert te stabiliseren (aaaaah lukt bij mij ook niet hoor!), dan zul je het vast mooier vinden!

5. Jolinde

Jolinde Actief lid

22 sep 2008
    101
    0
    0
    Drenthe
    Goedemorgen iedereen, was ik ook weer eens.

@kraamzorg en kraampakket: Kraampakket heb ik al heel wat weekjes in huis en de intake van de kraamzorg heb ik vorige week gehad.

@ shoppen : iedereen druk aan het shoppen bij de prenatal en de hema lees ik haha. Wij willen zondag even naar de prenatal voor de laatste dingen die we nog moeten hebben.

@ suuskebab: wat balen zeg dat het zo tegenvalt die gordijnen. Zo op de foto vind ik het niet lelijk ofzo. Maar begrijp heel goed dat jij een bepaald beeld in je hoofd had en dat is nu opeens heel anders en dat is natuurlijk een grote tegenvaller.

Hier verder alles goed, begint nu wel allemaal een beetje zwaarder te worden, krijg wat pijn tijdens langere stukken lopen.
    Morgen alweer 30 weken, en moet ik weer voor controle naar de verloskundige toe.
    Van de week boeken opgehaald om geboortekaartjes uit te kiezen. Best nog wel moeilijk zeg om iets uit te zoeken. We hebben gekeken wat we allebei mooi vonden en toen bleven er 3 kaarten over, daarvan viel er alweer 1 af en nu moeten we dus nog kiezen uit 2 kaarten. Maar ik twijfel de hele tijd zo erg, niet normaal. Dan vind ik de ene kaart weer mooier en dan de andere weer haha.
    Nouja we zullen er vast wel uitkomen toch?

6. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    ik snap het wel hoor suus, je hebt al maanden iets in gedachten idd. Je hebt geen ruimte om het bedje verder bij de gordijnen vandaan te zetten zodat het minder opvalt??

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Suus....je kunt de gordijnen ook verven....dat kan volgens mij in de wasmachine...misschien kun je daar eens info over inwinnen?

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    DYLON

Je kunt hier eens kijken Suus...er is best veel mogelijk.

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ suus; echt rot voor je, kan het me helemaal voorstellen, zo had je het gewoon niet in je hoofd :(.

@PSje; fijn dat het geregeld is, die rekeningen zijn niet niks inderdaad.

@ vraagje voor iedereen; zouden jullie een weekend (3 nachten) weggaan naar een (wadden) eiland in week 36?

We hebben tot week 37 nog maar 2 weekenden vrij, en ik wil er zo graag even tussenuit, even helemaal niets. Nou kunnen we echt overal naar toe hoor, als het maar goedkoop en rustig is. Maar nu word ik zelf zo blij van strand en duinen (ook al kan ik er alleen nog maar rollen met mn bolle buik) en zie ik veel leuke deals op de eilanden.

Is zoiets te doen? Of is de kans groot dat ik thuis wil cocoonen...
    Als er iets 'mis' gaat hebben ze daar ook een vk, toch?

10. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Ik wel hoor Riti, lekker genieten als je je goed voelt..Misschien duurt het dan nog 6 weken, kan moeilijk thuis op de bank blijven zitten al die tijd...

Balen Suus; dikke knuffel! Hoop dat je er een beetje aan went...Misschien moet je wat dingentjes aanschaffen die een beetje dezelfde kleur hebben als de gordijnen..maakt het weer een beetje een geheel. Vind het niet misstaan hoor, maar snap helemaal hoe je je voelt (kan dat precies hetzelfde hebben met sommige dingen!)

Raar van CZ, ik heb ook in december gewisseld; dan krijg je toch ook die papieren om je polis te veranderen?? Raar verhaal moet ik zeggen..

Gisteren naar de yoga geweest; was wel een beetje zweverig voor me, maar zal er de juiste dingen uithalen en de rest maar gewoon
    meedoen...Ga zeker vanavond even kijken of ik nog kan zwemmen; dat is toch meer iets voor mij...

Shoppen; gisteren lekker veel besteld bij de Hema. Zaterdag naar de prenatal!!

11. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    lieve lieve lieve meiden!

Bedankt voor al jullie steunbetuigingen en oppeppertjes enzo! In het bijzonder Chicken met je verfidee (goed bedacht!) maar ik heb een oplossing! :D:D:D:D:D

Ik heb mijn moeder opgebelt, helemaal overstuur natuurlijk! Die is komen kijken en was het met me eens dat het niet zo mooi was! Toen keek ze eens goed naar het gordijn (1 van de 2) en zag in de stof een fout (die dus ook echt opvalt!) Daarbij hebben we ook ontdekt dat de man de gordijnrails scheef :$ heeft opgehangen, dus we zijn in de auto gesprongen en naar de winkel gereden!

Nu hebben we de volgende deal gesloten met de gordijnenman:
    1 gordijn (die met die fout) word kosteloos vervangen voor een gordijn in de goede kleur
    Het andere gordijn (waar niks mis mee is, behalve de kleur dan) bestellen we ook opnieuw in de goede kleur en betalen we 50-50. Hij de helft, wij de helft! Is dat geen unieke service in nederland?!
    Nu kan ik dus voor ongeveer €100,- extra nieuwe gordijnen bestellen! En laat mijn moedertje nou zo lief zijn om ons dat te schenken! Ow ik ga ze straks nog een knuffel geven! Ik ben zo blij! Ik zal even een foto plaatsen van de stof die het vermoedelijk WEL moet gaan worden!

ps. na dit bericht ga ik weer sociaal doen en reageren op jullie....VOORAL op psje, want jij moest ook huilen! Big hug!

12. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    De lap stof die je voor het huidige gordijn ziet, word dus waarschijnlijk de definitieve kleur... Dat is wel wat neutraler en beter en dus ook zoals ik het aanvankelijk ook in gedachten had! Me=happy! (tenminste totdat ik het uiteindelijk ook zie hangen natuurlijk)

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    YIHAAAAAAAAAAAAAAAAA, wat fijn Suus!!

14. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Fijn Suus!!

15. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

1 jul 2008
    2.292
    0
    0
    Dat is super Suuskebab!

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    jeee goed opgelost suus!

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @suus, haha wat een verhaal! Maar kan me goed voorstellen dat de gordijnen wat tegen vielen. Zo op de foto vond ik het er best aardig uit zien. Maar je hebt een mooie deal gesloten zeg, zou ik ook mee akkoord gaan :D Nu maar hopen dat deze volgende gordijnen helemaal naar je smaak is.

@riti, ik zou er nog ff lekker op uit gaan hoor! Het gaat maar om een weekend.....ik bedoel als het nu een week was of langer zou ik er denk ik liever voor kiezen lekker thuis te blijven. En mocht jullie kindje zich aankondigen dan is er daar toch altijd wel een VK in de buurt aanwezig. Ik zou me geen zorgen maken.

@Roeltje; Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!! Je bent volgens mij de 3e die nu op korte termijn wil/gaat trouwen. Wij zijn er ook druk mee bezig en hopen nu zsm alles geregeld te hebben. Grootste zorg voor mij is wie ik er allemaal bij wil hebben, familie etc...

@doortje; denk je nog ff aan mij :p....zag weer een berichtje van je voorbij komen over je kraampakket en moest er ineens weer aan denken. Ik heb inmiddels contact gehad met het kraamzorgbureau en de situatie voorgelegd dat ik dus ook geen recht heb op een kraampakket, nu waren zij zeer verbaasd over het feit dat zij een kraampakket zouden gaan uitgeven. Dit was niet bij haar bekend en wilde dan ook graag weten hoe dit bij jou dan geregeld is. Haha, je raadt het vast alwel.....ik ben ook heel benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt weten te krijgen :D
    Volgende week vrijdag komt er trouwens iemand thuis langs voor de intake, ben ook al bezig om een vragenlijstje in elkaar te zetten.

Pffff en toen wist ik het ff niet meer, sorry voor degene die ik vergeten ben :(
    Hier gaat alles nog steeds soepel, maar begin wel steeds meer te merken dat ik minder energie overhoud op een dag. Buikje begint goed te groeien en voelt steeds zwaarder aan.
    De baby-kamer begint ook al lekker op te schieten, deze week proberen we de laatste dingentjes op te hangen zodat de kamer verder ingericht kan worden, foto's staan trouwens in mijn album :)

18. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Goed geregeld suus!!!!

En ik ga ik november ook nog een weekendje weg.
    dan kom ik weer thuis op de dag dat ik 37 weken ben.
    Gewoon doen.
    Als je op de bevalling gaat zitten wachtten stel je het alleen maar uit.

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: nee.. weet ut nog steeds niet!!! heb weeeer gebeld, maar ja ergens vandaag of morgen gingen ze toch echt bellen..
    En ik denk wel warm genoeg hoor.. kleertjes aan en dan onder lakentje en dekentje en die kap die er overheen zit..
    heb extra dekentje gekocht en ook moltons enzo voor wieg voor de kinderwagen.. leek me wel zo handig..
    Kraamzorg komt hier niet op bezoek geloof ik.. doet alleen ff bellen geloof ik..

@ riti: hmm.. heb je dan wel de goeie maat gekozen??? en zie idd dat er geen maat bij staat.. uhm... wat kan is: verkeerde verpakking! en dan moet je dus ff opletten dat je niet teveel hebt betaald..

@ sylvia: das nog eens lekker shoppen! mazzelkont ;) hehe
    ikke kleertje, postitiekleding, slabbetje, lakentjes, waskussenhoes, kruikenzak, lillypads, uhm sja.. veel dus! hehe
    (bij mij stonden er voor die 6 nog wat andere getallen ;))
    en mijn pakket heb ik vorige week ontvangen! met knuffeltje enzo..

@ doortje: oh das handig! misschien wel goed idee om wat vragen op te schrijven ja

@ suus: oh nee toch....... diep in en uit ademenen.. en uhm sja.. ms valt het na verloop van tijd wel mee? ff wennen?
    vind het op de foto wel meevallen eigenlijk.. maar ja.. als het niet matcht bij je idee is ff k u t ... maar uhm sja, hormonen???
    maar zie al dat het opgelost is? jeuj!

@ psje: wow echt? hahaha.. nee niet gehoord.. hier bij hema druk, en prenatal mwah.. maar had ook warenhuis ipv stadswinkel.. is wat ruimer!
    hahaha.. wel goeie actie om te gaan janken! hielp wel dus? hihi

@ riti: ja, denk wel dat ik zou gaan.. maar wel afhankelijk van de voorzieningen daar.. dus als ze er wel medische zorg kunnen bieden.. en anders risicotje lopen? als je nl ineens bevalt bel je gewoon 112 en dan word je denk ik gewoon met de heli opgehaald!! en zwaartekracht helpt he, dus ja, stil zitten vanaf week 36 is ook niks ;)

Vanavond voorlichting in ziekenhuis.. gaan er hier meer dat doen?

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ dekentje hema; die gebreide is dus maar 1 maat....vaag, maar nog steeds leuk!

@ weekendje weg; vind dat het gewoon kan eigenlijk ;). Zag net wat bij Lauwersoog, ook mooi, ook wad , maar ook Groningen in de 'buurt', vind manlief fijner geloof ik :p.

Deel Deze Pagina