December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ riti: gebruik je het toch als sprei?? en dan stop je hem gewoon niet helemaal in! :D

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    iemand verstand van de quinny luiertassen? ben benieuwd of daar ook zo'n matje enzo bij zit

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    ja het wordt gewoon een decoratief spreitje...her en der :D

Geen verstand van de quiny-tas hier. Luiertas hier is van de week bezorgt, vond 'matje' iets te veel eer, maar is wel prima.

Vind die lilly pads ook een uitvinding! Heb ze nog niet nodig, maar ze lijken me ideaal.

Hier heb je ook voorlichtingsavonden in het zh, ga het zelf niet doen (al te vaak op afd geweest) maar is wel leuk en fijn om een beeld te hebben. Al is het maar om te zien waar je moet zijn, welk muntje voor de rolstoel en waar (en of) evt parkeerautomaat en zo, hartstikke handig.

Vanavond laatste paar dingetjes halen bij de prenatal en ook nog langs de babydump. Heb de verkeerde klamboe meegenomen 3 weken geleden (zwart wit ipv wit) en nu wil ik ruilen, hoop dat ze niet moeilijk doen. Had het gewoon nog niet gezien.

4. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha decembermama's :) !

*breek in*

Heel in het begin heb ik met jullie meegekletst, totdat ik helaas voor de derde keer een miskraam kreeg. Wil even, na twee mooie echo's, melden dat ik een mei mama word :D.
    Af en toe lees ik nog een stukje met jullie mee. Wat zijn jullie al ver en wat een mooie buikjes heb ik al gezien :):).
    Nog heel veel geluk en een fijne zwangerschap voor iedereen !

*zwaai zwaai en breek uit*

liefs, Ilona

5. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Suus: oh wat fijn dat het zo opgelost word, wel super van die zaak zeg! ben blij voor je, word het toch zoals je in gedachten had.

@Happy: ben jij ook van jongeren naar gezinnen gegaan dan? en kon dat bij jou wel per direct? Ik kreeg toen bericht dat er 9 maanden tussen moet zitten dus ik zat nu te wachten op nieuwe polis en die kwam maar niet. Daarom ff gebelt vanmorgen.

@joyce: jah het werkte wel dat gejank:p Die man schrok zn eigen rot. Maar het was niet expres ofzo, ik schrok gewoon dacht dat ik alles goed geregeld had enzo en dan ineens zo'n vent die maar volhoud dat ik ongelijk heb. tja dan spelen de hormoontjes snel op he;)

6. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Ilona: gefeliciteerd meid! Geniet ervan en fijn dat je al 2 mooie echo's hebt gehad.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  8. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ilona, super dat je al twee goede echo's hebt gehad!!!

Geniet lekker van je zwangerschap.

9. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
  10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Mooie buik elmo!

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Moooooi Elmo!

Ik heb na al jullie berichten over shoppen ook maar even mijn slag geslagen, bij Prenatal. Een pakje gekocht en rompertjes en mutsjes.... aaah, weer zooo lief. Heb nog wel van mijn vorige zwangerschap, maar vind het toch leuk iets nieuws te hebben. Verder nog een zwangerschapsbroek bij H&M en 2 shirts.

En nu...... heeeeeerlijk een avondje bankhangen!!!

12. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @PSje Krijg je niet elk jaar zo'n papier waar je wijzigingen op kan doorgeven dan? Die krijgen wij altijd in november...dan kun je alles per januari veranderen (je pakket en je eigen risico enzo). Toen hebben we het doorgegeven; ben ook gewisseld van jongeren naar gezinnen...

Ilona; super meid! Van harte gefeliciteerd; probeer er inderdaad maar zo veel mogelijk van te genieten!

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    RiTi
    Fijn dat je weer een beetje mense bent vandaag.

Hier de logeetjes allemaal weg, dus vanavond weer lekker rustig....en dan te bedenken dat wij twee maanden bij hen hebben gelogeerd toen we dit huis aan het verbouwen waren....wat moeten die gek zijn geworden van ons...

Suus
    ...hihihihi steunkousenkleur...wat een leuke omschrijving, maar wel rot voor je meid. Vind zelf de gordijnen niet chockerend, maar ze voegen ook niet iets toe nee. Misschien zelf verven met textielverf?
    Aaaahhhh, opgelost, wat fijn!

Heb zelf bij CZ gewerkt, maar toen was die aanvullende gezinnen er nog niet. Zou wel erg balen als ik daar in januari niet in zou kunnen zeg, dan ga ik echt ook janken :p

Joyce
    Ik heb binnenkort ook een voorlichtingsavond in het ziekenhuis.

Vanavond hebben mijn man en ik besloten dat we het kaminaat in de babykamer toch niet mooi vinden en dat er gewoon lekker warme vloerbedekking moet gaan komen. Morgenavond maar even naar de kwantum ofzo, nu kan het nog...

14. @chiquita.. je hebt weer lekker geshopt bij de ikea zeg! Heeerlijk!
    @roeltje.. hoe ging je functionerings gesprek? Ohh niet dus! Beetje jammer dat hij dat weer heeft afgezegd! Whoeeehoeee! Gefeliciteerd meid! Ga je gewoon nog ff trouwen! Heel cool!
    @joyce.. hier heb ik sinds gisteren ook als ik in mijn tepels knijp dat er vocht/melk uit komt!
    @chicken.. steeds kleine dezelfde bewegingen van je beeb kan ook zijn dat je beeb de hik heeft!
    Ik voel wel hoe mijn beeb ligt… soms duw ik een beetje en dan voel ik hem beneden weer haha\

@psje.. ohh gelukkig maar! Dat je beeb weer wat los is gekomen! Ik heb met Jesse trouwens ook extra controles.. ze vonden dat zijn buikje wat te groot was.. en toen weer te klein.. en toen weer te groot.. pfff.. ze maakten me wel onzeker hoor in die tijd!
    En als klapper zei ze nog.. als je nou even geen leven voelt.. geen nood dan bel je gewoon ons.. nou ik hing dus als de volgende dag huilend aan de telefoon omdat ik niks meer voelde.. toen ctg gehad, en alles was gelukkig goed!
    ohhh ik snap dat jij helemaal in tranen was.. om die verzekering.. gelukkig dat het toch nog geregeld is meid!

@dees… geweldig kamertje hebben jullie! Leuk behang!
    Je kan altijd tot de 6 weken van te voren met verlof gaan! En 5 kan natuurlijk ook altijd! Die weken erna zijn lekker.. maar je moet ook aan jezelf denken lieverd!

@bgw.. welkom hier! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Is dit je 1e kindje?
    @gien.. ohhh wat balen dat jullie de sleutel nog niet hebben! Maar goed, bedenk ook dat het bedje op jullie kamer kan staan he!
    @doortje.. wat vervelend meid! Hier vandaag ook een begrafenis gehad, van de vader van mijn beste vriendin! Hahah jij bent goed geslaagd bij de hema! Ik had ‘maar’ 53 euro!
    @saskia.. haha hier ook weinig energie hoor! Ik ben ook echt aan het aftellen naar mijn verlof!
    @collo.. hahahaha hier ook last van.. lijkt wel na een trap oplopen alsof ik 3 marathons achter elkaar heb gelopen haha!
    @shir.. gefeliciteerd met je zwangerschap! En welkom hier!
    @ouderschapsverlof.. kunnen papa’s dat ook aanvragen?? Rob werkt om de week 4 dagen en de andere 5 dagen.. hij is dan 2 x per maand de dinsdag vrij.. en nu wil hij ouderschaps verlof aanvragen voor de andere 2 dinsdagen. (2x per maand dus.. ) kan dat.. dat zij ook ouderschapsverlof krijgen?
    @gimena.. is het ondertussen gelukt met het UWV? Leuk he! Dat heb ik ook gehad met mijn vorige zwangerschap. Mijn moeder was van mij 21 september uitgerekend (op de datum van Rob zijn verjaardag nu.. ook wel grappig) maar ik kwam later.. 1 oktober.. Van Jesse ben ik 14 oktober bevallen!
    @dretjuh.. gefeliciteerd met je dochtertje!! Heb jij die bekkenband ergens besteld?
    @caruli.. fijn dat je weer bent goedgekeurd!!
    @hema.. hier ook met de 15% korting besteld! Lekker een boxkleed, een deken voor in het ledikantje en nog wat spulletjes.. veel heb ik niet nodig voor het bedje, want Jesse slaapt al in een groot bedje J
    @happy.. pff hier al op 11 kilo! Echt erg!
    @riti.. dikke knuf meid! Denk je wel aan jezelf?
    ik zou wel lekker weg gaan meid! Je kan dan wel niet meer zo veel doen, maar toch.. ergens anders zijn is altijd fijn!
    Zou wel een vluchttasje meenemen.. voor het geval dat … haha!

@kraamzorg.. ik krijg hier ook telefonisch een intake. Met Jesse ook gehad! En mijn kraampakket staat sinds vorige week in de weg hahahah!
    @silvia.. lekker zeg zo weinig bijleggen! Je bent echt goed geslaagd!
    @suus.. wat erg van die gordijnen.. is het echt zoo erg? Wat vind je vriend ervan? Tja, het staat wel mooi bij de vloer.. maarre.. wat hebben jullie allemaal in oranje? De klamboe? Ik vind het trouwens ook wel mooi staan bij de muur. Die is crème toch? Misschien een idee om toch een andere kleur klamboe te nemen.. anders is het zoo zonde van het geld om andere gordijnen te kopen! Snap je wat ik bedoel? Ohhh het wordt al opgelost! Tjeee wat een super service!!
    @elmo… whoeehoee.. wat een mooi buikje heb jij zeg!

15. zo meiden.. ik heb mijn best weer gedaan voor jullie...
    Heb het in word gedaan en zag dat ik gewoon 702 woorden heb getikt! Vandaar mijn lamme arm!

Hier verder alles goed.. op de bekkenklachten na..
    Ook weer goedgekeurd bij de vk!
    bloeddruk was 120/70
    ijzer was 7.2 ook netjes...
    hartje klonk echt goed... en mag over 3 weken alweer terug komen! Dan gaat mijn mams mee!

en ojaaaaaa hoef nog maar 16 dagen te werken! Is nog 4 weekjes!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Xenas: heb het gesprek onverwachts gister gekregen.. niks bijzonders eigenlijk al vind k t wel schijnheilig dat hij niks toe te voegen had, heb m een aantal dingen voorgelegd, er word belachelijk veel geroddeld over mensen die in dezelfde ruimte zitten, echt achterbaks, er worden kutopmerkingen gemaakt (als je even langsloopt:" Tja, sommige mensen zijn zo belachelijk dik, dat ze dat over hebben voor een kind).. daar ben ik dus niet blij mee.. het advies van de baas: Daar moet je je voor afsluiten..........mmm tik van de molen gehad? Daar kan ik absoluut niet tegen.. we hebben voor dit kindje gekozen en een ander heeft daar niks mee te maken... kan mij het wat shelen dat ik een buik krijgen, er groeit iets heel moois van ONS samen in en als je daar niet tegen kan moet je gewoon je kop houden...... zo, amen..
    zat me even dwars..

vanavond meegeholpen klussen in het nieuwe huis van vrienden van ons.. was wel ff gezellig al merk ik wel dat ik te veel gedaan heb, ontzettend zere rug...maar heb het er wel voor over haha...

tja, en nu kan ik niet slapen :(

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mm ik moet nog 21 dagen werken, over 7 weken mag ik ook:D:D
    Mooi dat alles goed is,, jij ook al bekkenklachten? hier nog in het beginstadium maar word elke dag een beetje erger:(

18. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hey meiden! Zo iedereen lekker geshopt zie ik :D
    Ik had vandaag een groei echo en wilde hier even zeggen dat hij weer helemaal bij is! Hij loopt zelf 2 dagen op voor :D 2 weken terug liep hij bijna 2 weken achter en had veel te veel harde buiken en nu ik me rust neem gaat alles weer heel goed! Dus meiden voldoende rust is dus echt heel belangrijk!!

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Manoe, gelukkig dat de beeb is gegroeid,, krijg je een groeiecho standaard of moet je daar om vragen?

20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    @bekkenklachten: same here! Ik loop al bij de fysio en draag 24uur per dag een bekkenband.
    Heb hele erge bekkeninstabiliteit :(

@shoppen: ohhhh ik was volgens mij van de aarde verdwenen want wist niks van hema of prenatal kortingen etc...
    Maar ga in Oktober de hele babyuitzet bij elkaar shoppen ! :D
    6 Okt. komen ze de kamer brengen :D

Deel Deze Pagina