December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Dretjuh: spannend :D:D Weet nog wel dat wij het kamertje konden ophalen (gewoon via MP) zouden het 6weken na het kijken ophalen, maar kregen 2dagen later ineens telefoon dat we het kamertje dat weekend al konden ophalen haha.. kun je nagaan, was ik nog maar 12weken zwanger hihi..

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Ilona; gefeliciteerd!!

@ Elmo; mooie buik!

@Lilith; Leuk he al die kleertjes, moeilijk om het niet te doen.
    Ik heb hier gisteren een lijst gemaakt van alles wat ik nu heb in maat 50-56 en ben tot de conclusie gekomen dat het genoeg is :D.

@ Collo; hebben jullie al een idee voor de kleur van de vloerbedekking?
    Wel lekker aan je voeten in de winter :).

@ Xenas; ja ouderschapsverlof is ook voor papa´s. Het hangt alleen van de cao af hoe het geregeld is (financieel) en van je werk en leidinggevende (en jezelf) hoe daar praktisch mee om te gaan. Maar in ieder geval hebben vaders recht op ouderschapsverlof, minimaal onbetaald (helaas blijft het daar meestal bij, bij de overheid wil het nog wel eens anders zijn).
    Fijn dat het weer goed was bij de vk!

@Roeltje; jeetje wat een rotopmerking (en) en wat een rotsfeer. 'je er voor afsluiten' tssss. Vind het vrij normaal dat zoiets je raakt en een negatieve uitwerking heeft. Snap wel dat zoiets moeilijk op te lossen is, maar dat 'men' zich er dan bij neerlegt vind ik onbegrijpelijk! Dat is toch voor niemand een constructieve werksfeer, ook niet voor degenen die dat doen trouwens (hebben ze niks beters te doen op hun werk?). Ik wordt er zelfs boos van, zo zonde van je energie en zo. Meid, nog even volhouden! lekker spuien hier als dat je oplucht.

@Manoe; Fijn zeg dat ie weer ingelopen is en dat rust dus zo veel goed doet!

@hier; gisteren 'wat laatste dingetjes' gekocht bij de prenatal en de babydump. We gaan wel hard door onze reserves heen zo :(.
    En toch, misschien onverantwoord gaan we toch dit weekend een weekendje weg plannen. Wel low budget, maar met benzine en alles zo weer 300 euro. Voor de laatste keer met zn tweetjes, 3 dagen geen telefoon of internet, alleen een open haard en een stapel boeken..........zucht...kan niet wachten.
    Maak me wel een beetje zorgen financieel, maar ik ben dan ook wel iemand die altijd heel erg op safe zit met dat soort dingen.
    Wel leuk om naar uit te kijken :)

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    NOu ik ben ineens een dagje vrij..
    Vanmorgen opgestaan met wat rugpijn, maar is niet meer te houden,,,:(Heb me ziekgemeld,, gelukkig komt mn mannetje morgenmiddag weer thuis dus die kan me heerlijk verwennen hihi.. zondag lekker zwemmen en hopen dat het dan beter is....

Nu lekker met een kruikje op de bank tv kijken...

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Dretjuh: bij prenatal is nog hele weekend korting!!

Ilona: gefeliciteerd!!!! goed te horen!! we duimen voor je!

Elmo: mooie buik hoor!! gaat goeie kant op!

xenas: oh dat heb ik niet uitgetest... had meer dat ik ineens vlekken zag.. in bed of op kleren..
    En tuurlijk kunnen papas ouderschapsverlof aanvragen! anders was het wel mamaverlof he!! je krijgt het aantal uren dat je per week werkt x 26. (daar heb je recht op) en hoe je die dan opneemt, mag je helemaal zelf weten! wettelijk is onbetaald. sommige werkgevers doen betaald! maar laat hem wel opletten: het is geeen contractaanpassing! en ze mogen het niet weigeren en ook niet eisen datie dat maar ff doet.. als je 1 dag in de week doet komt het meestal op ongeveer 2,5 jaar.. maar je mag het opnemen in 6 delen.. doe je namelijk in 1 deel en je word ontslagen dan ben je de rest van de uren waar je recht op hebt kwijt.. maar als je googled op ouderschapsverlof + svw vind je een hele pagina erover.. heb de link hier al eens geplaatst..
    SZW
    en lekker aftellen meid! weohoe!

@ roeltje: uhm.. had je functionering of beoordeling?? wel beetje vaag ja..

@ manoe: goed zo!!! lekker blijven rusten dan!

@ riti: hihi.. ben ook altijd zo.. safe spelen en alleen uitgeven indien nodig.. maar neem aan dat je nog wel ergens een spaarrekening hebt?

5. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ roeltje: sterkte met je rug!

@ babydump kamertjes: hoe hebben jullie betaald? bij aflevering? en met de pin of contact of vooraf overgemaakt?

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    joyce; een spaarrekeningeTJE tegenwoordig.....hihi

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oh ja, die voorlichting... uhm sja
    waren met 140 man (!!!!) dus geen rondleiding enzo gekregen...
    Wel filmpjes enzo.. en panel waar je vragen aan kon stellen.. en goodies..
    alleen ja.. die filmpjes: standaard bevalling.. bevalling stuitligging.. keizersnee... plaatsen van ruggenprik....
    mijn vriend heeft veel weggekeken.. hadie toch niet hoeven te zien.... bij stuit was het ook nog flink ingeknipt.. dus ja.. hoorde er meer zuchten en steunen.. hahaha...
    krijg vandaag mijn bevallingsboek binnen..

oh.. en maak me beetje zorgen om mijn vriend... zoals aantal al weten heeftie last gehad van B.O. wat soms nog ff terug komt.. en heb laatste tijd toch steeds meer gevoel dat het weer meer boven komt drijven.. en gister gafie dat eigenlijk ook wel toe.. maar ja... kunt er zo weinig aan doen he..........
    ik moest iig aan mezelf denken en aan de baby.. maar heb hem ook gezegd: daar hoor jij ook bij!!.. zucht..
    ach ja, zal wel weer goed komen hoor..

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Joyce: had een functioneringsgesprek maar leek er niet echt op.. Mn baas vliegt morgen naar Marokko voor een vakantie van 2weken, dus heerlijk haha... hij wijdt het op de hormonen,, ook zoiets, als je iets zegt wat mensen niet aanstaat ligt het ineens aan de hormonen! zo irritant, alsof mensen je niet voor vol aanzien..*vliegt van frustratie tegen het plafond*
    lig lekker op de bank met een bak thee, kruikje in mn rug, hondje erbij... straks nog even boodschapjes doen..

@babykleertjes: Wij moeten alleen nog in maat 60-62 halen en wat extra jasjes en broekjes in maat 52, omdat de kleine als het goed is in de winter komt,, en dan is het best koud haha.. heb dan liever wat achter de hand dan dat ik ineens te kort heb..

@ouderschapsverlof: de papa heeft hier idd ook recht op, maar dat is afhankelijk van de cao van het werk... mijn oom heeft geloof ik 1dag in de week en de mogelijkheid om een extra vrije dag te nemen, wat hij dan ook doet.. de laatste mogelijkheid is niet officieel geregeld maar heeft gewoon een leuke baas haha... volgens mij is er over het algemeen wel wat te regelen met de baas *tenzij hij bij mijn baas werkt, dan kan hij het op zn buik schrijven hihi*....
    even zonder gekheid, even navragen en een gesprek aanvragen met de baas dan moeten jullie er vast uitkomen..

9. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!

@manoe; wat fijn dat alles ok is met jullie kereltje! Dus als ik het goed begrijp groeit je kindje lekker hard als je rust neemt? Oproep aan iedereen met grote kindjes: Lekker lang doorgaan, zonder pauzes, rust is niet nodig, hihi!

@roeltje: een groeiecho krijg je volgens mij alleen als daar aanleiding toe is, dus bijvoorbeeld bij een wat groot of een wat kleiner kindje. Je hoeft er dus niet om te vragen, als jullie beebje netjes op schema loopt dan vrees ik dat je geen groeiecho krijgt...
    Ow, sterkte met je rug!

@Dretjuh: leuk de babykamer komt! En dan daarna alles in 1 keer bij elkaar shoppen! Ik ken het gevoel! Dat hebben wij in augustus gedaan, in 2 dagen tijd heeeeeeel veel gekocht! Honderden euro's vlogen eruit! :D

@Riti: lekker gaan genieten van jullie weekendje samen hoor! Dat met dat geld herkent denk ik iedereen wel een beetje. Voor je eerste heb je toch alles nog nodig en je wilt ook niet alles van iedereen overnemen.... Onze spaarrekening heeft ook een zware maand gehad hoor!

@Joyce: betalen kamertjes babydump hebben wij gedaan bij aflevering en dan gewoon met de mobiele pin. Lekker handig vind ik dat!

10. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Tja inderdaad suus haha rust is groeien!!!
    en nee het is geen standaard echo, ik kreeg hem omdat op de pret echo paar weken terug te zien was dat hij wat achter liep.

11. gimena

gimena Niet meer actief

@Xenas..,
    nee het is nog niet geregelt bij de uwv.
    ik ga vanmiddag weer bellen en dan vraag ik of ze een rekenmachiene nodig hebben.
    ik kreeg elke maand rond de 700 a 800 kunnen ze gewoon opvagen bij me werkgever of bij mijn.
    nu kreeg ik een berekening binnen van 69,70 per week.
    dus dat houd in dat ik 200 nog iets verdien in de 4 weken.
    klopt allemaal geen reet van.
    en anders stuur ik mijn dingen wel op of wil ik wel een gesprek want hier wordt ik echt niet goed van,'
    waarom moeilijk doen als het makelijk kan bij de uwv.
    is al bijna weer 3 maande verder en ze weten nog niet hoe ze me moeten uitbetallen!
    pfff.te triest voor woorde.
    xxx

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mmm, wel jammer dat de echo niet standaard is, snap het ook wel, maar toch blijft het jammer.. de kleine groeit volgens het boekje en baarmoeder zit op de hoogte zoals het letterlijk in de boekjes staat:D:D Wil eigenlijk de kleine nog zien voor de bevalling :)

maar ja als ik moet kiezen tussen het kindje niet zien op de echo en wel zien omdat het *misschien* achterloopt in de groei, dan wacht ik wel geduldig af tot de kleine er is :D

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ouderschapsverlof is volgens mij wettelijk hoor! Een CAO kan daar weinig aan doen! enige wat daar in staat is dat je pas na 1 jaar in dienst te zijn beroep erop mag doen en of ze wellicht nog een uitgebreide vorm ervan hebben.. Ze zijn VERPLICHTom het te doen!

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    Naar welk email adres moet je mailen dan?
    Maar je kreeg maar op 4 dingetjes die korting toch?

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Babydump <Service@baby-dump.nl>
    Je krijgt dan korting op een klamboe/hemeltje/sluier, lampje, hoofdbeschermer of een dekbedovertrek.
    Toch de moeite waard lijkt me :)

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    zo.. gemaild! ben benieuwd! hehe
    En dan straks maar WEER bellen naar de baby-dump...
    ik bedoel.. jullie zijn toch ook echt netjes van tevoren gebeld?
    onze kamer komt week 41! terwijl op de achterkant van de bon staat dat ze 3 weken van tevoren bellen.. ik vind dit 1-2 week van tevoren.. niet eens 2 weken.. maar ja....
    zucht... ikke ongeduldig!!!!!!!

oh! wel goed nieuws! de nieuwe badkamer kastjes zijn wel binnen!!!
    kunnen we weer ffkes opruimen!

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oeh oeh oeh! ze hebben gebeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jaaaaa eindelijk!! 8 oktober!! jeuj!!

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Joyce: Leuk he? Om je daar naartoe te kunnen leven :D

Is het trouwens verplicht om een klamboe over het ledikantje te hebben? Zie ze op elk uitzetlijstje staan, maar wij willen het eigenlijk niet.. Nu weet ik wel dat niks verplicht is, maar ze zullen er toch niet voor niks op staan?

Net bij de Blokker de film Oorlogswinter opgehaald, ben ik thuis,,,,,,, zit de film er niet in.. Morgenvroeg maar ff terug, nu geen zin meer in :( straks komt de vriendin van de buurman een bakkie doen, zit ik elk geval niet alleen vandaag :):)

20. *aaaaah heeel verhaal getikt.. klik ik op een verkeerd knopje.. alles weg! Dan maar even een verkorte versie!

@ouderschapsverlof... Rob wil dit straks gaan doen.. en dan voor 2 dagen in de maand.
    Hij werkt nu om de week 4 dagen en de andere week 5. Zo zouden we alle dinsdagen samen zijn met onze kids!
    Nu komt dat eigenlijk te weinig voor.. zaterdag is hij vaak met de voetbal weg.. en op zondag als feyenoord speelt.. gaan we samen daarheen (als dat lutk met oppas) of hij gaat alleen.. met een thuiswedstrijd dan he!
    Dus het zo een mooie oplossing zijn zo!

Vandaag drukke dag gehad..vanmorgen boodschappen gedaan.. taart gehaald... kadootje gehaald.. vanmiddag verjaardag van buurjongetje.. en vanavond vieren wij onze verjaardagen! Rob was de 21e jarig.. en ik ben 1 oktober jarig!
    Ben nu ook al echt kapot.. gelukkig hoef ik nu niks meer te doen.. heb gedweild.. huiskamer is opgeruimd..
    en alles voor vanavond staat al klaar! Scheelt ook wel!

Alleen 1 taart die ik gekocht heb, is half geplet.. beetje jammer! Ach.. ze eten hem toch niet heel op!
    haha

Deel Deze Pagina