December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verlofdagen lijstje..

2 oktober – Mili (6 weken, eerst 2 weken vakantie)
    23 oktober – Elmo
    26 oktober – Chicken (6 weken)
    26 oktober - Suuskebab
    26 oktober – xenas (6 weken)
    29 oktober – Doortje79 6 weken, eerst 2 weken vakantie)

4 november – Lotte1987
    6 november – zwangerworden (6 weken)
    16 november – Joyce81
    16 november – Meloen (6 weken)
    20 november - Roeltje (6 weken, eerst nog 2 weken vakantie)
    26 november – Collo

Wil je ook op de lijst? Stuur mij een pb met de datum J
    Stuur gelijk ook even hoeveel weken dat van te voren is!

2. @roeltje.. yep! aan het werk!
    Net even een lekker broodje gehaald!
    Geen idee of je boerenkool kan invriezen...Het is wel heeeeel lekker! jammie

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Oeh lekker....ik krijg meteen trek in zuurkool!!

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    ooooh andijviestampot

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Met spekkies!!!!!!!!

6. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Roeltje, gefeliciteerd met jullie ondertrouw! Stelt idd weinig voor hè?
    Jammer dan je man (alvast hihi) alweer weg moet.

Caruli, goed dat je hebt gebeld!! Fijn dat je 'm gelijk krijgt vandaag.

Elmo, succes met de echo, hopelijk blijft het een beetje binnen de perken.;)

Chicken, alsnog gefeliciteerd met jullie ondertrouw! Kan me voorstellen dat het wel dubbel voor je is maar geniet er lekker van hoor!

Dees, ook van harte met jullie voorgenomen huwelijk! Zijn jullie ook al in ondertrouw gegaan?

Joyce, zet 'm op! de box heb je ook voor elkaar gekregen :D

Riti, wow ook al een grote beeb maar je hebt gelijk hoor, beter te groot dan te klein.

Xenas, ik stop 4 wkn van te voren (kleinigheidje:))

Ego, vanmorgen bij de vk geweest en ben weer goedgekeurd!
    Qua groei ligt alles precies op schema, bloeddruk was ook weer goed gelukkig. Volgende keer weer hb prikken en urine meenemen, moeten jullie dit ook?

7. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Nog 2 nachtjes slapen voor het kamertje!!! Vanavond en morgenavond behangen....ik vind het zoooooooo leuk!! Kan ik al z'n kleertjes ophangen.
    Wassen jullie meteen alles of doen jullie dat een paar weken van tevoren. Ik denk dat ik het bedje gewoon uit de verpakking opmaak en dan 3 weken ofzo van tevoren lekker was.

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Meloen...ik heb niks gehoord over urine inleveren en hb prikken...

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    meloen: ik moet idd ook elke keer urine meenemen en nu moet ik 13 oktober weer bloed prikken

kaartje was net binnen via de mail, maar er zitten echt veel fouten in :(
    volgens mij heeft hij niet eens naar mijn opzet gekeken..
    ben benieuwd wanneer we nu de gewijzigde versie van de proefdruk gaan krijgen
    hopelijk niet weer pas over 3 weken ...

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Caruli..nou ja, dat is ook raar! Ik zou er bovenop blijven zitten hoor!

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja ik vind het ook slecht van hem
    had het niet verwacht
    we hebben al vaker kaartjes bij hem gehaald en eigenlijk nooit problemen gehad... maar nu?
    ik wil verder hihi

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hmmz...ik heb vandaag echt mijn dag niet :(
    Zal er enigzins mee te maken hebben dat vriendlief en ik gisteravond de reservering de deur uit hebben gedaan voor onze trouwdatum. Het kon jammer genoeg niet eerder (volgens de online kalender iig), de datum ligt nu op 23-11-2009.
    We hadden samen besloten dit zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen, dus op de maandag of dinsdag ochtend om 8.45 bij het gemeentekantoor.
    Nu belde ik vanmorgen mijn moeder op ( zij wisten van onze plannen om eenvoudig cq kostenloos te trouwen) maar nu had ze het helemaal niet meer verwacht dat wij nog dit jaar zouden gaan trouwen voor mijn uitgerekende datum. Ze klonk echt niet blij ofzo en begon gelijk over hoe we het dan zouden gaan vertellen aan de rest van de familie die er dus niet bij kunnen/zullen zijn. Mijn ouders + zusje en mijn schoonouders + schoonbroer zullen erbij zijn.
    Pffff....ik heb haar eerlijk gezegd dat het ons idee is om het zo eenvoudig te laten verlopen en dat de rest van de familie dit maar moet respecteren toch.
    Wij willen graag voordat de kleine er is getrouwd zijn en hebben nu niet de mogelijkheid om dit groots aan te pakken, kan dan wel verwacht worden van de rest van de familie maar dan is het toch niet aan ons om dit ook zo uit te voeren.
    Nou ja....ik zit hier nu een beetje mee en voel me sinds het gesprek met mijn moeder niet begrepen.

@chicken & roeltje, hoe hebben jullie dit gedaan/geregeld. Ook alleen in zeer besloten kring?

sorry voor ego bericht maar moest het ff van me afschrijven.....:(

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Dees, ik begrijp je heel goed. Mijn moeder zou ook zo kunnen reageren en dat doet ze ook wel een klein beetje. Ze begon ook al over ringen enzo. Wij doen het op maandagochtend om 9:30 en dan alleen onze ouders erbij. Zij zijn getuigen. Ik heb ook gezegd dat ik het niet aan iedereen ga vertellen. Dat we het leuker vinden om bijvoorbeeld volgend jaar een feestje te geven en dan ons 1-jarige huwelijk te vieren. Ik kan me voorstellen dat je het je aantrekt, maar moet je proberen niet te doen. Het is jullie keuze en het is dan heel jammer van iedereen die vindt dat het anders "hoort". Daar heb ik zowiezo een hekel aan, aan van die opmerkingen: maar dat "hoort" toch zo?

Wij hebben trouwens als voogd een vriendin uitgekozen. Mijn moeder rekent er al helemaal op denk ik dat zij de voogd wordt als ons wat gebeurt. Ik vind dat geen optie. Als onze kleine dan 10 is en ons gebeurt iets, dan zijn zij in de 70...dan kun je ook niet verwachten dat ze ons kindje opvoeden hoe wij het graag willen. Maar ik weet nog niet hoe ik dat moet gaan brengen..haha.

Doe gewoon wat jullie willen, het is jullie leven en jullie keuze. En wat iedereen daarvan denkt.....JAMMER DAN!

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chicken, fijn dat je me begrijpt! Eerlijk waar :)
    Wij hebben ook al tegen elkaar gezegd dat we in de loop van de tijd wel een keer een groot feest gaan organiseren ter ere van ons huwelijk. Zal voor de meeste heel raar in de oren klinken maar wij, vooral vriendlief is niet zo van die groots opgezette feesten. Als ik alleen al kijk naar zijn verjaardag (die trouwens 11-11 is) kan hij daar erg tegenop zitten en hoeft het niet zo groot gevierd te worden. Nu met ons voorgenomen huwelijk ligt dat ongeveer hetzelfde, voor mij is het ook niet nodig om hier een hele dag groot feest voor te houden.
    Ik denk dat wij het ook maar proberen nog ff stil te houden en op het juiste moment komt het dan wel ter sprake hoop ik.
    Een huwelijk is voor iedereen weer anders weggelegd, wij vinden het nu gewoon belangrijker dat we getrouwd zijn voordat die kleine er is.
    Tja en de ringen, die hebben we al in huis.....op vakantie in Turkije hebben we ringen uitgezocht waar we erg van onder de indruk waren. De ringen zijn van witgoud, in de ring zijn onze namen gegraveerd.
    Gaan jullie de rest van de dag nog wat leuks doen? Ik zit me al suf te bedenken want dat was gelijk de volgende vraag van hun wat de verdere dagplanning was....

15. Jolinde

Jolinde Actief lid

22 sep 2008
    101
    0
    0
    Drenthe
    @ degenen die in ondertrouw zijn gegaan gefeliciteerd!
    Grappig dat er nu toch wel wat zijn die nog even gaan trouwen voordat de baby geboren is. Wij wilden dat ook graag, gratis trouwen voordat de baby geboren is en zijn maanden geleden al naar het gemeentehuis geweest voor een datum. De eerste datum die vrij was voor gratis trouwen was toen eind November. Dus dat is niet doorgegaan, ben 4 December uitgerekend dus dan hoogzwanger of misschien al bevallen.
    Nu willen we volgend jaar gaan trouwen

@ Caruli : Nou dat is ook wat zeg, eerst vergeet de drukker jullie en daarna ook nog zo veel fouten in de proefdruk. Dat is niet leuk. Hopelijk is de gewijzigde versie wel goed.

Hb is dat ijzer? Vorige week vrijdag hebben ze bij mij geprikt op ijzer en dat was goed, dus dat word nu niet meer herhaald. Urine heb ik nog nooit in hoeven leveren.

Zondag lekker aan het winkelen geweest bij de prenatal, kleertjes gekocht en een hele leuke badcape.
    Geboortekaartje is nu uitgezocht, we zijn er over uit en die gaan we donderdag bestellen en sinds gister zijn we ook uit de naam!

En verder weet ik het niet meer allemaal, zijn zoveel bladzijdes bijgekomen in die dagen dat ik hier niet was. Toch maar proberen om elke dag ook te reageren inplaats van alleen ff snel bij te lezen. Maar dat zeg ik elke keer haha.

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Vind ik ook. Je gaat nu in principe trouwen omdat het allemaal dan goed geregeld is, vooral voor de kleine. Dat hebben wij ook. Ik kan me best voorstellen dat je familie er een andere voorstelling van had, maar dat is dan meer hun probleem dat het jouwe!

Tja, de rest van de dag....ik heb geen idee. Wat mij betreft (en ik denk m'n vriend ook) gaan we daarna gewoon aan het werk...hahaha. Ik heb er gewoon totaal geen romantische ideeën bij. Mijn ouders en zijn ouders zullen het zich ook wel afvragen. Ik denk gewoon een kopje koffie ofzo bij ons en misschien dat we dan wel samen iets leuks gaan doen.

Wij willen ook allebei geen ringen. Wat we wel willen, misschien volgend jaar of het jaar erna een hele mooi huwelijksreis met de kleine erbij. Zoiets als Blue Lagoon....hihi. Misschien dat we dan ook wel iets met ringen doen. Voorlopig gewoon even lekker ja zeggen, tekenen en weer weg!

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Jeetje Dees, ik snap goed dat t niet leuk is de reactie van je moeder te horen. Wij zijn afgelopen zomer getrouwd, beetje het zelfde verhaal. Alleen ouders, broers en zussen + aanhang en die 3 héle goede vrienden.
    Ik kan toch echt er toch echt niet anders tegen aan kijken dat het huwelijk iets van 2 mensen is, daar begint en eindigt alles mee. Alles daartussenin en daarbij is voor deze twee mensen en niet voor anderen. Mooi om te delen, prachtig als mensen meegenieten en blij voor jullie zijn, maar het draait om jullie!

Ik was blij dat de mensen aanwezig oprecht blij voor ons waren, ondanks dat niet iedereen het begreep werd het gerespecteerd (door de mensen die belangrijk zijn).
    Lastig om je niks aan te trekken van diegenen die belangrijk voor je zijn, maar blijf in ieder geval bij je zelf. Het komt zeker goed!

18. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Mooie woorden Riti!!

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Het is ook best lastig vind ik, je probeert rekening te houden met maar toch wil en ga je ook op je eigen gevoel af. We zullen wel zien hoe het gaat verlopen, vind het iig erg spannend nu.
    Eens zien of ik wat leuks kan bedenken voor de rest v/d dag....
    Okay, dus jullie willen misschien helemaal geen ringen? Dat vonden wij dan wel weer mooi en gaf ons het gevoel van verbintenis. Zo zie je maar weer dat het overal weer verschillend is.
    Hmmz, lekker zo'n huwelijksreis! Zo zie ik het ook wel in mijn dromen maar ik ga er maar niet meer vanuit.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @riti, mooi gesproken! Ben het helemaal met je eens :)
    Nu moet ik mezelf er ook nog ff van overtuigen dat dit is wat WIJ willen, een ander kan en hoeft dat niet voor ons te bepalen.
    Zucht.....ik dacht dat ik nu op zo'n soort van roze wolk zou zitten maar die is ff ver te zoeken.....:(

Deel Deze Pagina