December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @chicken; Leuk kamertje!!
    Ik zal zo straks even nieuwe foto's maken, inmiddels hangt hier ook het wandrekje boven de commode, canvas doek van woezel & Pip en het hemeltje boven het ledikant.

2. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!

@Joyce: de boeken mogen gewoon houden totdat we een keuze hebben gemaakt, of totdat we andere boeken willen inzien. Ik breng ze dinsdag wel weer terug, dan kom ik er toch langs!

@Chicken: je voelt je huid niet echt scheuren hoor…Het komt gewoon ineens tevoorschijn! Ik heb het ook op mijn borsten, dus ben huiverig voor mijn buik! Vooral na vandaag, de VK zei dat mijn baarmoeder iets boven gemiddeld is qua groei…. En we moeten nog 9,5 week…dus we wachten het maar af!
    Ahhhh spannend, het kamertje!!! Bij mij komen ze maandag avond de commode eindelijk compleet leveren, na 6 weken! Joepie!
    Gaaf kamertje hoor! En die lamp maakt het helemaal af! En wat schattig is het allemaal he!

@Collo: lang leve de Uggs! Ik heb er nog geen last van gehad, pas al mijn schoenen nog keurig… Ennuh, beterschap!

@Bapsie: ja! En de meesten van ons gaan DEZE maand met zwangerschapsverlof!!! Hoera!

@perieniemumieniemum: We dopen het gewoon om naar perimaximum!

@Doortje: over slappe sluitspieren gesproken zeg! Haha! Ik was dinsdag aan het werken, net even naar de wc geweest voor een plasje (1 van de velen op de dag), loop ik terug, voel ik ineens mijn broekje nat worden?!?! Ik weet nog steeds niet wat het was, urine of, of, of… maar het was wel vochtig zeg maar! En best flink! Ik dacht nog: ownee, suus incontinent op haar 27e, whaahahaha!

@Xenas; nog gefeliciteerd met je verhaardag! Haha! Chicken bedankt, hihi!

@Roeltje: die vrouw moeten ze gewoon een keer goed aanvallen! Dan is het gedonder zo afgelopen! Wat een kreng!

@Riti: balen van je stoel joh! Ik ken het helemaal, bij ons gaat ook eerst alles MiS!

@uitje: JA IK WIL OOK!

@Elegance en Toontje: fijn dat het goed gaat met jullie allebei!

@hier; Gisteren de keuring bij de VK weer heelhuids doorgekomen! 9 kilo erbij, volgens haar weegschaal vanaf 8 weken dan... 11 kg vanaf 4 weken bij mij thuis :(
    Mijn baarmoeder zit nu op 28 cm, was wat groter dan gemiddeld schijnbaar? Maar mijn buik oogde niet groot zei de VK. en toch is ons ukkie weer wel groot! Ach, lekker uitkijken naar striae dan maar he!? Hoe groot is jullie baarmoeder bij 30 weken? iemand een idee? Ik ben wel benieuwd!
    Oei, 10.10! Ik moet gaan werken! Het duurde ook zo lang dat teruglezen en reageren, hihi, met die gezellige kletspraat en taartjes enzo! haha, ik heb me weer kapotgelachen, dus het was de moeite waard!
    Ik kom vanavond weer gluren en hou het een beetje rustig vandaag meiden!

Doehoooooeeeeei!!!

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hoi Toontje,

Welkom terug! Raar is dat, als je uitgerekende datum voorbij komt... je denkt dan: hoe zou het geweest zijn als...?

Ik heb hetzelfde gehad, ik had het september topic geopend, en daar zijn ze nu ook allemaal bevallen... zo vreemd!

4. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ psje: pb maar!!
    @ riti: wat balen van je stoel zeg!... niet leuk!
    @ roeltje: dus alweer bijgekomen? gelukkig maar.. maar zou er wel ff achteraan gaan hoor!
    @ doortje: lekker gegeten en geyoga't
    @ roeltje: nee die buik blijft groeien.. of noua ja.. je kindje groeit.. en je buik groeit mee, maar wil niet zeggen dat je dat de hele tijd ziet.. soms groeit kindje maar heeftie nog ruimte dus staat buik ff stil.. en dan gaat je buik toch maar weer groeien voor je kindje etc.. en vanaf nu ongeveer 0,5 kg per week erbij.. cm zeggen ze nooit.. geloof ong 1 cm per week.. dus zie je niet echt he..

@ xenas: nope, nog niks bekend.. maar als we kijken naar uitgerekende datums en verlof dan zou dat ergens 27 nov handig zijn... utrecht is wel handig, kan ik mooi met de trein, doen we vlakbij hoog catherijne, goed?
    hoorde nl dat je de laatste maand beter niet zelf kunt auto rijden.. ahha.. en aangezien ik nu al brokkenpilootje ben ;)

@ toontje: welkom terug! kan me voorstellen dat je die rust nog even nodig had!.. het is niet niks, maar je mag hier alles spuien hoor! ook als je het er toch ff over wilt hebben!...
    hoe gaat het met je zwangerschap?

@ elegance: jeuj!!! gefeliciteerd meid! geweldig dat het nu zo goed gaat!!! :D:D hoe voel je je?

@ xenas: leuke kadootjes meis!

@ collo: fijn dat je je weer beterder voelt!
    lastig he, rrustiger doen? ik heb ook geen rust in donder, maar ja, dat spiertje doet dan auw dus das een goed alarm.. maar ja, echt handig ist nie..

@ roeltje?: denk dat meloen gelijk heeft, alleen moet je je verlof dus 3 wk vantevoren aanvragen dus als je nog 9 weken voor je verlof zit, moet het geen probleem zijn..

@ chicken: hihi.. lekker aant freubelen dus? hihi.. 3 weken is echty weinig nog! ikke 6.. ofwel 30,5 werkdagen ;)
    ga vant weekend wassen, dan kan ik donderdag bedje meteen opmaken en kastje inrichten enzo.. :D

@ suus: geen afscheiding? heb ik nl nog steeds afentoe dat het ook zo is zeg maar... oeps! werkse!
    en ach joh, wie weet valt het wel mee en krijg je geen striae.. heeft er voornamelijk mee te maken hoe snel het gaat

@ chicken: leuk joh, kamertje!! en je hebt al een luiertaart!

5. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @Chicken; wat een ontzettend leuk kamertje!

6. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    Goeiemorgen/middag!
    @riti: ow, das balen zeg! Is het al opgelost?
    @roeltje: Miscchien heb je zelf het idée dat je buik niet meer groeit, maar denk wel dat het gebeurt hoor! Niet teveel piekeren! En wb je verlof: je hebt recht op 4, 5 of 6 weken van tevoren! Hou je poot stijf hoor!
    @collo: ja zwemmen is een goed idée, lijkt me heerlijk!
    @xenas: ja zo’n ontspanningsoefening doen wij ook aan het einde van de yoga. Ik vind het dan heel moeilijk om weer “terug te keren” hahaha!
    @toontje: fijn dat je er weer bent! Je gevoel is heel herkenbaar voor mij. Had dat in September. Was er helemaal niet mee bezig, maar dacht er in 1x aan. Is dan wel weer verdrietig, he? Fijn dat je het nu wat meer kunt afsluiten.
    @Ele: jaaaaaaaaa! De “magische grens” is bereikt! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn voor je! Herbie is een blijvertje! Dikke knuf terug!
    @meloen: oooh nouja soms moet je jezelf verwennen, he?!
    @suus: hahahaha, fijn dat dat op je werk gebeurt! Doe je mee?: spannnn, ontspannnnn, spannnnn, ontspannnn En werkze!
    @uitje: Utrecht vind ik een topidee, kan ik met de fiets komen J Lijkt me erg leuk om jullie live te ontmoeten!
    @hier: gister heerlijk naar yoga geweest! Vanochtend naar de dokter om info in te winnen over de mex. griep prik. Ook even naar mijn longen geluisterd en die klonken goed! Ga zo even naar de stad, het is weer tijd voor een nieuwe bh J

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @doortje; vanmorgen het intakegesprek gehad van de kraamzorg instantie. Nog even het puntje van het kraampakket aangekaart maar ook zij keek erg raar op dat jij wel het kraampakket krijgt aangeboden van hun.
    Bij deze zou ik toch graag je naam willen vragen, dan kan ik verdere actie ondernemen om toch het kraampakket in mijn bezit te krijgen.
    Ik ben echt de vervelendste niet en kan ook best wel zo'n pakket zelf aanschaffen, maar ik wil het toch eerst ff proberen of ik het niet via hun kan krijgen.
    @all; vanmorgen dus de intake gehad, was een erg relaxed gesprek en de nodige dingen zijn gesproken. Veel vragen had ik niet aangezien ik zelf in de kraamzorg gewerkt heb. Heb nog een leuk pakket gekregen met allerlei proefmonstertjes, geboorteslinger, zwitsal muismat etc.
    Haha, ik ben er helemaal klaar voor :D

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ohwja, ik ben ook voor het uitje!! Lijkt me erg leuk en gezellig.
    Mocht het in Utrecht georganiseerd worden is dat lekker dichtbij, bijna een thuiswedstrijd :p
    Wat willen we eigenlijk gaan doen, ergens wat eten/drinken??

Er staan ook weer nieuwe foto's in mijn album, kamertje is zo goed als af....

9. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ doortje: heb echt nog niks gehoord over griepprik.. wat zei je huisarts...?

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ dees: jij krijgt wel gesprek? hmm.. krijg ik geloof ik nie... toch eens goed uitzoeken..

11. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @joyce: hij zei dat ik de eerste was die daar concreet iets over vroeg. Hij gaat zich er wat meer in verdiepen. Hij kon mij iig vertellen dat ik in november een oproep zal krijgen. Er is een onderzoek geweest onder 280 vrouwen die de prik hebben gekregen en daar zijn geen bijzonderheden uit gekomen. De reden waarom je de prik zou willen, is omdat onze longen steeds meer in de verdrukking komen, en dus tijdens griep hogere kans hebben om een longontsteking te krijgen. Dit brengt de nodige risico's met zich mee (oa vroeggeboorte, moeilijk te behandelen). Ik ga er nog eens goed over nadenken en met mensen over praten. Hoef in november dus pas de beslissing te maken.
    @Dees: ik zal je een pb sturen!

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ doortje: ik snap het!! ben benieuwd hoe dat sowieso allemaal gaat lopen... op zich schijnt het niet echt veel bijzonderder te zijn dan gewone griep, behalve dan dat je meer hoest..
    ach ja, zullen we elkaar gewoon beloven geen griep te gaan krijgen?

13. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    @ Griepprik; ik kreeg net de brief voor de gewone griepprik binnen. Over de mexicaanse heb ik ook nog niks gehoord. Ik hou niet zo van prikken waarvan je het resultaat maar af moet wachten... aan de andere kant... ik val dubbel in de risicogroep (zwanger en astma) dus ik ben benieuwd.

14. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Las net dat iemand vroeg over of het kan dat de buik niet meer groeid...

Mijn buik is kleiner geworden. Is ingezakt zeg maar...
    De kleine ligt nu helemaal goed om op de wereld te komen, dat zakken van de buik blijkt vaker voor te komen.

Nog 8 weken en dan is het bijna zover.

Nu bijna wekelijks controle gyn of vk....

Heb gisteren nog een echo gehad en alles zag er mooi uit.

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai dames!

@striemen:

Ik smeer mn buik ook elke avond in. Ik werk in de apotheek en ik heb veel goede verhalen gehoord over Olivia. Het is een soort olijfolie en smeert erg lekker vind ik. Ik heb NOG geen striemen op mn buik en ik hoop ze ook niet te krijgen. Op mn borsten heb ik er wel een paar gekregen, dus die smeer ik nu ook maar in! Weet niet hoe jullie het doen, maar ik masseer best een aardig tijdje dat spul in, dat schijnt je velletje dan ook op te rekken.

@bapsie:

Wat je zei over volgende maand mogen bevallen…ik wil er niet aan denken:(!!! Ben nog lang niet klaar met alles, pfff…hopelijk blijft de kleine in ieder geval zitten tot het grootste deel klaar is!

@perieniemumieniemum:

Haha, had hier eerder moeten komen, dan had ik tenminste even kunnen lachen hihi. Was de afgelopen dagen zo depri! Maarrehh…ff serieus, moet je die echt masseren dan? Of zitten jullie te dollen? Ik ben een leek hoor, dus mij kan je (bijna) alles wijsmaken:p:);)

@Xenas81:

Het huisje was sowieso nog niet bijna af hoor, maar het is wel heel erg dat we nu weer opnieuw moeten beginnen. Was toen al heel bang dat we het niet af zouden krijgen, maar nu helemaal!!! We hebben geen computerkamer. We hebben alleen een badkamer, keuken, woonkamer en boven een zoldertje wat op het hoogste punt 1.60m is. Helaas! Dus boven slapen met de kleine is geen optie, is ook te gevaarlijk.:$

Heb de bedrijfsarts niet aan de lijn gekregen, dat schijnt niet te kunnen. Kan alleen met brancheloket bellen. Heb ik gedaan ondertussen en zij begreep mn verhaal wel. Volgens haar mag mn baas mn vrije dagen niet afpikken, maar toen ik daarna mn baas weer aan de lijn had zei mn baas dat ze tegen haar iets heeeel anders zei, maar dat ze me voor deze keer ziek zou melden dan. Lekkere muts dus…

En nog gefeliciteerd!!!

@Allemaal: Waar is Gimena gebleven eigenlijk??????:(

@PS-je:

Op een gegeven moment willen we dan een deur aan de zijkant van beide huisjes maken, dan is het maar ongeveer anderhalve meter lopen hihi. Het is te duur om nu weer opnieuw een douche en alles te kopen…De keuken is het makkelijkst te verplaatsen. Maar bedankt voor het meedenken:D

@Roeltje:

Jij hebt zeker weten recht om met 6 weken verlof te nemen hoor! Je mag alles kiezen tussen de 4 en 6 weken en daar hebben ze op je werk niks over te zeggen!!!

@allemaal:

Ben ondertussen weer een beetje bijgekomen.

Als we het aanbouwtje weghalen en het huisje laten zakken dan mogen we voorlopig nog wel op de camping blijven wonen. Dus omdat we de tijd en energie niet meer hebben om er tegenin te gaan, doen we dat maar. We gaan onze keuken verplaatsten naar het huisje (moeten we wel eerst naar buiten om in de keuken te kunnen komen) en dan komt de babykamer waar nu de keuken zit. Dit is in ieder geval beter dan de baby in het huisje haha. Kan natuurlijk echt niet! Verder hebben we boven maar een klein zoldertje waar we slapen en die willen we dan helemaal doortrekken naar voren. Dan hebben we dus over het hele huisje een zolder. Hebben we weer opbergruimte. Het zal even flink zwoegen zijn en ik ben ook echt bang dat het niet af komt, maar het moet maar even zo. De babykamer is het belangrijkste. We moeten dan zelf even beneden gaan slapen, want het is niet te doen om de kraamzorg boven te laten komen en het is ook echt niet handig met de bevalling en visite!!! Weet iemand of je ergens bedden kan huren ofzo om beneden te kunnen slapen? Of is dat een hele domme vraag?

Zooooooooooooo ik ben weer bij denk ik;)!?

Kussies

16. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: bij de thuiszorg kun je denk ik wel een bed regelen...
    en dat van die massage is geen grapje... gaat erom je bekkenbodem wat te masseren en op te rekken.. zeg maar... had hier een link geplaatst dus veel plezier ;)

17. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Halloooo!

@Joyce: je hebt PB!

@iedereen die me heeft gepbt: Bedankt voor jullie reacties!! Vandaag hebben we het er nog weer even over gehad maar ik denk dat het toch een andere naam gaat worden want ik heb hem nog niet kunnen overtuigen. We zoeken gewoon weer verder;)

@Elegance: Gefeliciteerd met de 12 weken grens meid! Heerlijk dat het goed met jou en de kleine gaat!

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
  19. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    @joyce: afgesproken!!! Leuk stukje trouwens op nu.nl J fijne avond!

Deel Deze Pagina