Zo'n winterzak voor in de maxicosi is echt ideaal!! Ze hoeven dan idd geen jas meer eronder want ze zijn echt heel warm. Je wil niet weten wat een getob het is om een baby in een winterjas te wurmen....
Ja ik heb voor elke auto 1, anders ben je nog aan het heen en weer verhuizen enzo. Vind ik niet echt makkelijk. Ik krijg er één kado, dus dat scheelt weer. En je kan ze weer supermakkelijk kwijt later op marktplaats...voor nog heel veel geld.
Xenas, borst/fles twijfel ik ook nog erg over. Bij Julia ging het ook allemaal niet zo geweldig en ik kreeg er stress van. Had me eigenlijk voorgenomen nu gelijk voor de fles te gaan maar ik ga toch weer twijfelen... ook al doe je het maar een paar weken is toch weer mooi meegenomen..... twijfeltwijfeltwijfletwijfel. Balen trouwens dat je rot slaapt!! En pindakaas hagelslag JAKKES!!
Het lijkt me wel prettig als je het zou kunnen combineren, fles en borst. Weet iemand mss of dat kan??
@meloen...nou ben ik een absolute leek in dit soort dingen, maar ik lees wel veel. Als je afgekolfde melk in een fles combineert met direct aan de borst kan dit geloof ik wel. Maar flesvoeding en borstvoeding is niet handig, omdat borstvoeding wordt gegeven naar vraag. Dus hoe meer het kindje vraagt en dus drinkt, hoe meer voeding je maakt. Dit zou verstoord worden door het combineren van flesvoeding. Maar misschien is het goed om naar een borstvoedingsbijeenkomst te gaan en het na te vragen?
Sjonge probeerde even snel te lezen maar ondertussen kwamen er weer drie pagina's bij. Iemand vroeg hoe ver ik met de kamer was. Deze is klaar. We hadden hem best vroeg klaar omdat we niet wisten hoe lang ik nog fit zou zijn vanwege rug en nekklachten. Wij hebben een winterjas maat 62 gekocht. Hoeveel pyama's heb je eigenlijk nodig? Die zijn we vergeten Ennnn ik ga flesvoeding geven ivm medicatie. Geloof wel dat je ook allebei kan geven. Misschien kun je dan ook kolven dat je dat via het flesje geeft.
Fles/borst-combi kan wel, maar dat is een gedoe denk ik. Dan moet je als je een fles geeft ook weer afkolven omdat je anders uit elkaar springt en je productie wel op gang moet blijven. Zelf heb ik bv gegeven bij mijn dochter maar na 6 weken gestopt ivm medicatie. Nu ga ik maar meteen flesvoeding geven omdat ik niet zonder de medicijnen kan. Ik baalde er flink van maar nu ik voor mezelf de voordelen van flesvoeding weer opgesomd heb, vind ik het wel prima.
@ chicken, mss wel een idee zo'n bijeenkomst..Bij Julia gaf ik geen borstvoeding op verzoek maar gewoon om de drie uur, verschilt misschien weer per kraamhulp ofzo... @ Joycje, pyama's dragen die kleintjes haast niet. Ze slapen gewoon in van die zachte pakjes.
@ Lilith, als dat het is zou het voor mij juist handig zijn want mijn dochter viel te veel af van alleen borstvoeding dus waarschijnlijk had ik niet genoeg ofzo.
Dat zou kunnen, maar volgens mij is dit weer het nieuwst ofzo. Ik lees het wel veel dat het tegenwoordig naar vraag gaat..
@ chicken, ja kan ook nog, dat het inmiddels alweer veranderd is... Maar over dat op verzoek hè, (jij bent nu ff de deskundige ) hoe weet je nou of ze honger hebben als ze huilen in het begin?
Ik denk dat dat een kwestie is van proberen.....even kijken met je vinger of gewoon aanleggen.... Verklarende woordenlijst volgens Kluun: aanleggen = het vastkoppelen van de baby aan de tepel....hahahahaha die vind ik zo leuk!!
Hey meiden! @verlof en ziekte, ik ben eerst halve agen gaan werken, daarna helemaal gestopt, maar wel verplicht 6 weken voor de datum stoppen. @ taart aahh zo lekker, echt als ik niet tegen gehouden wordt dan eet ik de complete koek en snoep uit de super markt. Gelukkig weet me mannetje me nog te beheersen. @ kinerkamertjes, leuke kamers komen er voorbij zeg! Wij zijn ook nu helemaal klaar heerlijk nu elke dag even binnen kijken gek idee dat er over 2 maanden zo'n klein hummeltje in ligt!
Zo ik ben weer bij gelezen! Weer eens teveel om op iedereen te reageren, zag ik elk geval wat mooie kamertjes voorbij komen! Leuk om al die verschillende kamertjes te zien. @ borst/fles: Ik ga wel proberen om borstvoeding te geven, maar mocht het niet lukken of mocht ik het niks vinden dan word het gewoon de fles. Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen weer naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken hoe groot de nierbekken nu is. Ik ben erg benieuwd. En ook leuk om onze kleine nog eens een keer te zien natuurlijk. Is er ook een lijst van wie wanneer uitgerekend is? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik weet dat jullie ook zo'n site hebben maar daar staan volgens mij een heleboel op die hier nooit meer komen. Vind het wel leuk om een beetje in de gaten te houden wie bijna uitgerekend is en om te zien wanneer de baby dan daadwerkelijk geboren is.
@ bv: sluit me bij chicken aan: als je kolft kun je fles en borst combineren.. anders zou ik het niet doen, of alleen de fles als bijvoeding enzo.. heb laatst bij een vriendin info ingewonnen (kleine is nu 4 maand en nog steeds succesvol bv, ook op het werk etc) en ook goeie tip voor een kolf.. en binnenkort ook naar voorlichting, dus moet goed komen wat betreft de voorbereiding.. oh oeps.. moet er vandoor! naar kraker! doeg!
Heeey dames.., hoe gaat het allemaal met jullie? hopelijk lezen jullie mijn berichtje een keertje meestal wordt er gewoon over heen gelezen alle kinderkamertjes af??? en zitten jullie ook een beetje in spanning waneer jullie mogen bevallen? xxx gimena