Check...bericht gelezen!! hihi Hé meis, hoe is het met je? Met de kinderkamertjes is iedereen volop bezig...er zijn al wat albums gevuld! En jouw kamer? Ik zit nog niet in spanning.....misschien komt het nog, maar ik ben er niet bang voor. Jij?
@ Jolinde, oh das weer even spannend morgen! Ik hoop dat alles goed is, succes alvast!! @ Gimena, alles goed hoor, met jou ook? @ Manou, waarom ben je helemaal gestopt? (Als ik vragen mag...)
kinderkamer is niet af hoor. want we wonen daar nog niet we hebben alles in elkaar gezet enz. me moeten wachten op 1 nov voor we de rest kunnen doen. xxx
Je gaat 1 nov. verhuizen zie ik, pfft das nog pittig zo op het einde!! Heb je hulptroepen gereed staan?
@Zwangerworden: Mijn moeder is wel heel betrokken, maar is niet mee geweest naar de verloskundige. Heb dat ook nooit gevraagd. Ze is wel mee geweest naar 2 pretechos. Ze zegt vaak dat het voelt alsof ze weer zelf zwanger is, ze vindt het helemaal geweldig dat dr dochter zwanger is hihi. Schoonouders zijn ook wel betrokken, maar die zijn misschien net wat ouderwetser in bepaalde dingen. Wat jij zegt over de buik dat herken ik wel, misschien voelt het nu pas echter voor ze of zo hihi. Mn schoonmoeder is wel overdreven veel spullen aan het kopen, net of ze denkt dat ze 5 dagen per week op gaat passen whaaaa Mn moeder en schoonouders gaan beide 1 dag in de week oppassen. @Manoe: In mn zwangerschapsdagboek staat dat die pijn aan je ribben heel normaal is en dat je er vooral last van kan hebben in de nacht. Je kindje hangt dan op je ribben. Ik had t eergisteren voor het eerst, voelt best vervelend! En over die cursus. Wilde me 2 weken geleden opgeven, maar las dat je dat voor de 26 week moest doen, dus heb t toen maar gelaten. DAMN. Is dat die in Doesburg? Is trouwens ook wel erg ver weg voor mij Helaas. Hoop dat je het naar je zin zal hebben! @Elmo: Is er nog een stukje vlaai voor mij over of ben ik te laat??? Van die rode!? Zag dat Chicken een heel groot stuk pakte, dus ben er bang voor hihi! @Allemaal: Hier gaat het nog niet zo lekker helaas. Ben erg emotioneel, gestresst en heb nergens zin in Zaterdag kwam de campingbaas weer en ze had gezegd dat als we het tussenstuk weg zouden halen en het huisje lieten zakken dat we dan mochten blijven zonder gezeur. Binnen een week hebben we dus het stukje weggehaald en het huisje omlaag gehaald. Nou kwam ze dus en zei ze alleen maar dat ze het er even met haar man over moest hebben en dat we over EEN WEEK antwoord krijgen. Dus wij zeiden dat ze ons iets toegezegd had en toen ontkende ze min of meer. Ze zei: Nee, ik heb alleen gezegd dat dat (stukje weg, huisje omlaag) de afspraak was en dat jullie je daar niet aan hadden gehouden. Jaaaaaaja Ze zal wel bezig zijn met een advocaat of ons willen laten zweten. Ben dus heel benieuwd wat er nou weer gaat komen. Verder word ik helemaal gek van mn baas:x. Elke keer liegt ze weer. Ga vanaf nu echt alles opschrijven (had ik eerder moeten doen), want ze blijft liegen. Scheelt wel dat dat de rest van mn collegas ook al op is gevallen. Ik had 2 en een halve week geleden gevraagd of ik 2 en 3 november vrij mocht zodat ik de maandag en dinsdag voor mn verlof (4 nov) niet meer hoefde te komen. Ze zou erover nadenken en vroeg of ik het in de map (schrijven we onze aanvragen in) wilde zetten. Dus ik zei dat ik dat al had gedaan. Een week later vroeg ik of ze er al naar had gekeken, maar dat moest ze nog doen. 3 dagen later vroeg ik het weer en toen had ze het nog steeds niet gedaan. Vorige week vrijdag vroeg ik het nog een keer en toen zei ze: We zijn er nog over in beraad, maar ik denk wel dat het kan. Ik kan je er alleen nog geen uitsluitsel over geven. Dus ik weer een week gewacht en vanmorgen ben ik toch maar weer gaan vragen of ze het nou al wist. Zegt ze: Ehh, ja ik denk niet dat het kan want ik wil ook nog op vakantie. Dus ik zeg: Maar ik had het 2 en een halve week geleden al aangevraagd, dus ik ben dan eigenlijk eerder. Zegt ze: Nee, ik was er nog mee bezig. Ze heeft dit niet in de map gezet of aan ons medegedeeld terwijl dat wel de gang van zaken is. Ook al is ze de apotheker. Nou zijn er meerdere die erbij waren toen ik het de eerste keer vroeg. Ik zei ook tegen haar dat ze tegen me had gezegd dat het waarschijnlijk wel kon en nu ontkend ze dat. Dat doet ze dus altijd!!! Ze heeft gewoon rustig zitten kijken naar dr eigen vakantie .Wat moet ik hier nou mee!? Het gaat mij echt vooral om het feit dat ik het niet eerlijk zou vinden als zij dan ineens wel op vakantie gaat terwijl ik het netjes op tijd heb aangevraagd! Sorry dat ik elke keer niet veel positiefs te melden heb komt vast wel weer goed hoor hihi. Zit er gewoon even helemaal doorheen en praten vind ik vaak moeilijker en vermoeiender dan typen Dan heb ik nog een vraagje voor jullie. Misschien zit er iemand tussen die het herkent. Ik heb steken net boven mn schaambeen en ik vraag me af wat het is. Heb het al de hele dag vandaag. Had sowieso wel pijn aan mn schaambeen, maar dit zit erboven en het zijn echt steken. Had wel gelezen dat steken in je vagina kunnen betekenen dat kleintje aan het indalen is, maar deze steken zitten dus hoger. Bedankt! Fijne avond nog allemaal en bedankt voor het lezen hihi
Zwanger worden Mijn ouders hebben wel interesse, maar lopen niet de deur plat ofzo. Merk wel dat ze sneller hulp aanbieden met dingen sjouwen en klussen enzo... Schoonouders komen morgen het kinderkamertje behangen, dus die zijn ook genoeg betrokken. Hoeft van mij ook niet meer dan dit te zijn. Mijn moeder wil waarschijnlijk altijd wel oppassen, maar wil niet op een vaste dag oppassen ofzo. Ach ja, daar heb je dan het kinderdagverblijf voor. Ben allang blij dat mijn ouders beide nog een eigen leven hebben. Sylvia Echt heel erg lief behang. Liet het net aan mijn man zien, maar die vindt het helemaal niks zie je wel dat hij geen smaak heeft . Chicken Idd leuk onderschrift humor. En geef toe, je hebt het vast gedacht Hier vandaag de 3D gehad en ze ligt nu met haar koppie naar beneden. Ben benieuwd of ze zo braaf blijft liggen Die easybases zijn op MP idd erg duur. Maar mijn vader vroeg gelukkig gisteren nog of ik nog een kado wist voor die kleine nou, ja dus! Elmo ..zie ik al groen ..? Ik moet nog lang werken . Hoe is het eigenlijk met je buik? Alweer zo massief groot of valt het nog mee? Joyce Ik zou ook niet zo snel voor die griepprik gaan hoor. Misschien dom, maar idd hoe groot is die kans nou helemaal? BV Ik ga wel BV proberen, maar ook niet tegen elke prijs. En zodra ik weer aan het werk ga wil ik bijna volledig over zijn op flesvoeding, want ik zie dat wel bij een collega nu hoe lastig dat kolven is. Zie dat hele kolven sowieso niet zitten Weet iemand of je meteen vanaf de geboorte fles en borstvoeding kunt combineren? Ik zie dat Chicken hier al een zinnig antwoord op gegeven heeft. Ach, anders overleg ik het wel met de kraamverpleegster. Een borstkolf is zo gehaald Lotte Wat een vervelende baas heb jij zeg! Daar zou ik echt niet tegen kunnen
als er iets was konden er aantal mensen helpen, meeste dingen staan al in huis enz! dus we hoeven maar kleine dingen af temaken enz! dus niet heel zwaar werk.(gelukkig)
@ Lotte is doesburg? die cursus, ik melde me aan met 15 weken en gewoon in heerhugowaard waar ik ook woon. eerst wilde ik geen cursus maar een vriendin raade me het aan, zij had er wel baad bij. @ Meloen, ik moest helemaal stoppen vanwege mijn hoeveelheid harde buiken. Zat gemiddeld op 23 op een dag! Veel te veel. Zit nu op ongeveer 12 op een dag alleen vandaag weer meer, terwijl ik me rust goed hou... @ borst of fles ik ga voor borst maar als dat niet lukt ga ik niet heel moeilijk doen over fles voeding. Maar vind aan de borst toch wel heel speciaal en tja je heb ze niet voor niks
goedenavond dames, weer lekker actief geweest vandaag zie ik haha... Ben nu net een half uurtje thuis.. vanmorgen besloten dat ik naar de kapper wilde haha.. dus zat in de stad na die tijd nog bakkie te doen bij mn oude werk, krijg ik telefoon van tante van vriendlief.. Haar hond is weg.. pff, ik die kant op, fiets gepakt en ruim 1.5uur in de regen rondgefietst....zitten we net tien minuten binnen op te warmen, komt een jongen de hond terugbrengen.. Hij zou al de hele tijd in de steeg hebben gezeten.. Lijkt ons sterk, kwamen via die kant terug in huis, dan hadden we haar moeten zien, wij zeiknat van de regen en de hond was warm en droog...mmm.... heel apart,,,, Maar goed, gelukkig is ze terecht Kon ik eindelijk naar huis, gelijk wat gegeten, terug op de fiets naar de bieb,,, Heb een boek op aanraden van mn tante gehaald: Duik in je weeën... ben benieuwd. lig inmiddels met een kruik op de bank haha.. straks maar lekker beginnen in het boek haha.. Zal zo ook even terug proberen te lezen, er is nogal wat geschreven
Borst/fles: Ik wil zeker voor borstvoeding gaan, maar als alles tegen zit dan ga ik niet onnodig moeilijk doen om toch BV te kunnen geven. Net als collo zie ik het trouwens niet zitten om op het werk te kolven, dus tegen die tijd ben ik al flink aan het afbouwen en krijgt de kleine misschien alleen savonds nog de borst.
@ Lotte, nou het houdt maar niet op hè? Wat vervelend allemaal. Ik vind het ook echt belachelijk van je bazin, zo ga je toch niet om met je personeel! Maar probeer je daar in ieder geval niet druk om te maken joh. Laat ze die twee dagen lekker in d'r r**t stoppen!! @ Gimena, ik dacht dat je dan pas de sleutel kreeg maar jullie schieten al aardig op, gelukkig maar. @ Manou, zo dat zijn er aardig wat! Weet je hoe dat komt dat je er nu nog best veel last van hebt of niet? @ Roeltje, lekker in de weeën gedoken?
Even over bv en fv combineren... heb dit voor gelegd bij de vk en die heeft me aangeraden om bij specifieke vragen een lactatiekundige in te schakelen. Wordt door veel verzekeringen vergoed en heeft meer tijd om alles uit te leggen en alternatieven te geven dan op een borstvoedings cursus waar het toch in het algemeen gaat. Misschien een optie voor de mensen die twijfelen of er nog niet helemaal uit zijn?
Oh ja, 3D foto's van ons beeldschone meisje staan in mijn album. Ook een erg mooie 2D van haar voetje...
Hoi! Ben ik ff snel tussendoor! Vanmiddag net mijn berichtje hier geplaatst, trekken ze buiten met het aanleggen van een straat een kabel door, waardoor we mooi zonder stroom zaten, dus..... nu pas alles bijgelezen en weer TE lek om te onthouden wat er allemaal geschreven is/was! In ieder geval hier ook BV, maar ook zoals de meesten: zolang de voorraad strekt en moeder het trekt! De commode is er! JOEHOE! Foto's volgen deze week nog wel een keertje... nu lekker onder de douche en mijn bedje in... ow en winterjasje 62! En allemaal lieve diertjes! En Collo, prachtige dochter, met mooie voetjes! En Chicken; ik had de kruimeltjes die uit je mond vielen al bijna in mijn mond gestopt, hihi recyclen! En nu ga ik echt! Tot morgen!
@ Meloen, geen idee nu ik er weer zo veel last van heb. Hou me rustig, maar misschien in me hoofd wat drukker als normaal, wil zo graag de geboorte kaartjes klaar hebben. Maar denk dat we er nu echt uit zijn gelukkig! @ Collo echt een mooie foto! @ 30 weken. Sinds ik 30 weken ben, ben ik echt een stuk geruster, hebben jullie dit ook? Tuurlijk mag hij nog 9 weken blijven zitten maar als het wel komt dan heeft hij wel een grote kans om het allemaal te overleven
JAA!! hij doet ut weer!! @ gimena: het is hier vaak erg druk, dus zou het niet opvatten als over je heen lezen.. Hier alles goed hoor! kamertje komt pas donderdag... Succes nog met klussen en straks met verhuizen.. bevalling maak ik me niet druk over.. is een van de weinige zekerheden van de zwangerschap: het gaat gebeuren, het doet pijn en het is vermoeiend! dus zie het allemaal wel! @ lotte: he bah wat een gedoe! heb je zelf ook al rechtsbijstand ingeschakeld? en verder: is het echt van belang dat jullie er allebei zijn dan? ik bedoel: hoe gaat ze dat anders doen dan als jij straks 16 weken weg bent en er wil iemand vakantie?? beetje jammer.. Maar kan me je reactie al voorstellen.. Denk dat je redelijk op je laatste tenen loopt of niet? je kunt hier iif spuien he! dat weet je!! knuffel vanaf hier! en wat betreft die steken: zijn je banden/bekken en verweken enzo.. goed opletten dat het niet erger word en gepaard gaat met rugpijn.. dan gaat het richting de bekkeninstabiliteit.. @ collo: werk jij 40 uur of niet? zo niet, welke dag ben je vrij? ivm de mogelijke meeting en dan kunnen we ff kijken of het te combineren is met verlof en jou werk enzo.. zou me overigens niet laten leiden door hoe het bij anderen gaat.. ms gaat het kolven bij jou fantastisch!! maar idd, die kolf is snel genoeg gehaald! @ moontje: thanks voor de tip, was ik idd van plan straks! eerst zien hoe de voorlichting is, dan hoe de bv gaat en dan ga ik nadenken over kolven @ suus: mooie commode hoor!! @ manoe: denk onbewust wel ja! hehe @ all: heb mijn babysite geupdate met buikfoto en foto van de schilderactiviteiten!!
Hi! @meloen & collo: ik wilde ook graag de fv en bv combineren. Volgens de vk kan dit wel zodra de bv eenmaal goed is opgestart. Ofwel, de eerste week alleen bv en daarna 1 of 2 voedingen vervangen door fv, je lichaam gaat dan ook wennen aan 1 a 2 voedingen minder. Belangrijk was wel dat je het eerst opbouwt.
jeetje wat is er lekker veel geschreven, sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer . @BV; Ik wil graag bv proberen, geen idee wat ik er van ga vinden, geen idee of het gaat lukken. Geloof sterk in het positieve effect van een blije mama, dus het moet wel leuk blijven . @(schoon)ouders; Erg betrokken, erg lief. Mijn ouders zijn enthousiast en bescheiden dus bieden hulp aan en laten me verder lekker. Ze wonen ver dus ik zie ze niet zo vaak, als ik ze zie wel altijd een cadeautje oid . Mijn schoonouders zijn een iets ander verhaal, die zetten me naar mijn gevoel vooral klem en hebben hun mening over het algemeen al klaar. Iets vertellen over de zwangerschap heeft daardoor niet echt zin, ze weten het toch al beter. Ze zijn zo superblij met het komende kleinkind, maar ik krijg het er benauwd van door de manier waarop . Ons kind krijgt 4 geweldige grootouders, dat is een natuurlijk super! @ winterjas; heb een gevoerd pak van de hennes die je bij de handjes en voetjes ook nog eens kan 'dichtklappen' maat 62 lekker warm. Verder hebben we ook een maxi cosi slaapzak (prenatal eigen merk, veel goedkoper), samen wat te heet, maar de combi leek me handig. @herfst; ja hoor, de verkoudheid komt al lekker door. Hebben we die ook maar weer gehad. Voel me een dweil, maar dan wel een héle grote .