Goede morge allemaal. hoe gaat het allemaal? mijn wel goed.,zwangerschap viegt weer eens voor voorbij. vandaag 31 weken zwanger. verders heb ik uwv gebeld. bij uwv wordt afgerond ik betaal het bedrag . en als ze bij me weer geld storte kunnen ze er naar fluiten. klinkt heel stom.,maar ik ben het nu gewoon beu met de uwv. verders ga ik weer verhuisdozen inpakken. xxx
@joyce dit was die 4e keer met verlengen. heb ik toe der tijd uvw op gebeld en alles uit gelegt en het uit gezocht voor me. als een bedrijf kan aantonen dat hij of zij fait loopt mogen ze je geen vaste contrackt geven. aleen een tijdelijke met vaste uren. als je eruit wordt gegooit dat je uren gewoon door de ww worden opgevangen.
@Joyce: dat onzekere gevoel heb ik ook de laatste dagen.. Gaat alles wel goed, kan ik het wel aan, draai ikniet door als de beeb maar blijft huilen, heeft ie het niet te warm/koud.......ga zo maar door.... Wel vervelend dat je zo'n pijn hebt.. is niet fijn idd... hopen dat het snel beter gaat... Straks weer lekker werken om 12.00uur, ben gelukkig om half 6 of 6uur alweer vrij..
@Gimena: kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.. dan is het ook maar afgehandeld natuurlijk... succes met verhuisdozen inpakken Vreemd dat ze je dan geen vast contract aanbieden of gaat het bedrijf echt failliet??
Dat herken ik ook wel ja, praat er alleen maar met niemand over omdat ik t zo gek vind dat ik die gedachtes heb. Ben soms ook wel bang dat ik niet weet wat ik moet doen als de baby blijft huilen en dat ik dan gek word. Geen idee of het zo zal zijn, want het is mn eerste kleintje...
@Lotte: ook bij ons is het de eerste dus vind het doodeng aan de ene kant.. Mijn vriend heeft het ook een beetje hoor... Volgens mn tante is het heel normaal.. ook zij heeft het gehad, zelfs bij de tweede...elk kindje is toch anders *oeh wat klinkt dat wijs*.. Het gaat vast helemaal goed komen
@Roeltje: Wel fijn hè dat je op zo'n forum dan merkt dat je niet de enige bent die dit soort gedachtes heeft!? vind ik wel in ieder geval. Soms denk ik echt dat ik straks helemaal niet weet wat ik moet doen als de kraamzorg weg is of dat ik een saaie moeder zal zijn of dat iedereen zich met me zal bemoeien. Bijv. mn schoonmoeder, want ze zegt nu al steeds: 'dan kun je beter dit kopen en dat kun je beter doen'. Ze is heel lief hoor, maar ben wel bang dat ze me gaat vertellen hoe het volgens haar allemaal moet. Heb ik helemaaaaaal geen zin in. Ga nu werken. Tot vanmiddag!
@Lotte: Ja het is wel fijn dit forum, als je ergens mee zit plaats je je vraag en hupaar is het antwoord.. Blijk je ineens niet de enige te zijn met dat probleem.. wel prettig idd... Ga even boodschappen doen, dan ook richting het werk... Net ff op mn rooster gekeken en mag lekker om half 6 al naar huis Lekker joh.. Morgen maar van 12 tot 16.30... nog beter haha... Werkze!
ja hij is ook fait gegaan ik zat net in de zietewet. en kregen een brief dat thuiszorge breda fait was. maar over 2 weken kregen ze te horen of het bedrijf werd overgenomen. en het bedrijf is over genomen door Caryne of zo iets.
He meiden.. Kom straks even uitgebreid verhaal doen.. zit namelijk thuis! Ben met vervroegd verlof gegaan! Maar ik wacht op iemand! Kennen jullie deze al? Met zwitsal kan je sparen... voor leuke dingen! Achterop de producten heb je de zegels... http://www.zwitsal.nl/files/pdf/zwitsal_spaarprogramma.pdf Altijd leuk toch?
Goede morgen meiden!! Ha fijn! We kunnen weer zp'en!! @ Gimena, balen zeg! Ik heb gelukkig nog nooit met het UWV te maken gehad dus heb geen idee hoe of wat.. Kan me voorstellen dat je op zulk soort gezeur niet zit te wachten nu. Succes ermee. @ Elmo weer goedgekeurd joepie! Stuit kan toch nog wel goedkomen of niet? @ onzeker gevoel. Logisch toch.. het is niet niks!! Maar meiden, niet teveel aan toegeven. Elke vrouw heeft een moederinstinct en als je je hoofd een beetje koel kunt houden en op je eigen gevoel durft af te gaan komt het helemaal goed!!!!! Weet iemand mss hoe het met Doortje is??
Hallo dames! Terug van weg geweest, dus ik meld me hier weer is! Ben eindelijk verhuist en na een eeuwigheid heb ik pas internet (*** KPN:x) dus dat verklaart waarom ik het december 2009 mama's forum zo verwaarloosd heb! Sorry, sorry, sorry!! Ik heb een beetje terug gelezen en volgens mij gaat het wel aardig goed met iedereen, op wat pijntjes en kwaaltjes na! Goed om te lezen! Even een update: Ik ben dus verhuist eindelijk, en het is zooo mooi geworden!! Er is echt een last van mijn schouders gevallen. Was wel even doorbijten, dat klussen ging toch niet zo soepel als ik had gedacht maar het resultaat mag er zijn! Ook het kamertje van de kleine prins is helemaal af, en ik ben er echt helemaal verliefd op!! Vind het zo leuk geworden, loop er elke dag een paar keer naar binnen gewoon puur om het even te bekijken! Voor de rest had ik een paar weken geleden een extra controle echo omdat mijn baarmoeder te hoog ligt, en de verloskundige wilde graag weten wat de reden daarvan was. Alles was goed, mannetje liep perfect op schema qua groei, en mijn vruchtwater was ook niet te ruim. Ook heb ik geen zwangerschaps diabetes. Al met al niks aan de hand gelukkig, maakte me al weer vreselijk zorgen. Maar nu ben ik vorige week weer bij de verloskundige geweest en vond ze weer dat mijn buik teveel voor loopt, zo'n 4 a 5 weken, en stuurt ze me door naar de gyneacoloog. Ik baal er behoorlijk van, want nu maak ik me dus weer zorgen, de vorige keer was er niks aan de hand en nu wordt het zelfde onderzoek weer gedaan. Volgens haar moet ik me niet teveel zorgen maken en heb ik waarschijnlijk teveel vruchtwater, maar ik maak me natuurlijk juist heel veel zorgen. Straks is er wat met de kleine! Aan de ene kant heel fijn dat ze me zo onder controle houden, maar aan de andere kant bleek uit hetzelfde onderzoek de vorige keer dat er niks aan de hand was. Iemand hier toevallig ervaring mee? Ik heb opzich niet het gevoel dat er wat is met de kleine, hij is lekker wiebelig en laat de hele dag door goed van zich horen, maar ik maak me toch echt veel zorgen. Sorry voor mijn zeur update, ik beloof plechtig dat ik vanaf nu weer wat fanatieker ga mee forummen! xxx
Goedemorgen allemaal!! Alles gelezen....maar ik heb geen puf om te reageren...ben zo moe.....solly, dus ik sluit me aan bij alle andere adviezen enzo....hihi.... Gisteren VK. Ik ben gewoon lekgeprikt!!! 1. prik in m'n vinger om ijzer te testen, was 6,8. Moet tussen 7 en 7,5 zijn dus ga wat bijslikken. 2. prik in m'n arm om bloed af te nemen voor het rhesusgebeuren. 3. prik in m'n been voor het rhesusgebeuren......MY GOD! Ik ben geprikt door een stagiair, het deed pijn!! Binnen 10 seconden was die spuit leeg...zegt de VK dat ze wel rustig moet prikken, omdat het anders zeer doet, zij trekt er al snel een paar minuten voor uit!!! Die stagiair spoot de vloeistof veel te snel naar binnen... Maar goed....ben er nog...hahaha Kindje lag met hoofdje naar beneden aan de linkerkant. Verder alles goed!
Hey Jezebel, fijn dat je huisje lekker af is en dat het zo mooi is geworden! Wanneer moet je naar de gyn? Als er echt reden voor paniek is sturen ze je wel met spoed door toch? Zekerheid voor alles denk ik. Als je je heel erg zorgen maakt kan je misschien de vk nog eens bellen om je zorgen te bespreken.... @ Chicken, lekker makkelijk hoor Fijn dat alles goed was en auwww schijnen gemene prikkies te zijn...
Jezebel, lekker dat je huisje af is.... heerlijk. Hier begint het eindelijk op te schieten. Babykamer alleen nog inrichten. En onze slaapkamer komt het weekend van 18 oktober af! dan alleen nog de overloop en trap voorzien van nieuwe vloerbedekking en het trappegat schilderen. Dan nog wat kleine afwerk en aankledingsklusjes maar daar zit dan niet zo'n druk meer achter. Chicken lekker dat alles goed was! heb al meer gelezen dat die prikken zo pijnlijk zijn.... niet fijn! Xenas, ben er benieuwd naar je verhaal!!!! Nu met verlof lekker!!!! Ik zit nu even ziek thuis, blijf morgen ook nog thuis en dan nog 2 weekjes van 4 dagen per week 4 uurtjes dussss.... waarvan de laatste week ik mijn vervangster moet inwerken dus mag ik dirigeren ipv werken haha Geen idee hoe het met Doortje is. Doortje waar ben je?????!!! Stuit: Volgens mij kan dat kindje nog alle kanten op hoor, er is niets bijzonders over gezegd dus zal wel meevallen. Als het met de groeiecho met 34 weken nog zo is zal ik er eens naar vragen, of volgende keer bij de verloskundige.
Hey meiden, Ik las dat jullie het over borst/flesvoeding combineren hebben gehad. Toevallig heb ik het er gisteren over gehad met de intake van de kraamzorg. Zij vertelde mij over tepel/speen verwarring. Dat betekent dat kleintjes voor voeding uit de fles veel minder hard hoeven te zuigen dan aan de tepel. Als je dus al snel begint met een flesje erbij heb je grote kans dat de kleine de borst gaat weigeren omdat ie vind dat ie daar te veel moeite voor moet doen. Ze vertelde ook dat als de kleine in de 1e dagen wat bijgevoed moet worden ze dan meestal geen flesje maar theelepeltje gebruiken omdat de kans anders gewoon heel groot is dat borstvoeding dan niet meer lukt. Als je na een aantal weken gaat kolven ivm het werk zie je in de praktijk dat de meeste daarna toch heel snel overgaan op alleen de fles omdat de kleintjes dan gewoon te lui zijn om nog moeite te doen om voeding uit die tiet te krijgen.
@ meloen: Ik ben opgeroepen voor volgende week donderdag, terwijl de verloskundige op haar fax had geschreven om mij vorige week of uiterlijk deze week op te roepen. Ik ga er van uit dat ze niet eerder een plekje hadden, maar zit nu dus nog langer in spanning. @ prikken: Misschien heel dom, maar die krijgen we dus allemaal? Ik heb er nog helemaal niks over gehoord. Ik ben al wel geprikt voor het rhesusfactor aangezien moeders dat ook heeft, maar je wordt dus ook in je been geprikt? xxx
@ roeltje en lotte: pff.. fijn dat ik niet alleen ben met dat gevoel! heb idd ook, doe ik het wel goed enzo! merk gewoon dat ik mijn lat weer te hoog aan het leggen ben en alles goed wil doen en dan ook nog eens leuk thuis en fit en zo.. ja da werkt niet.. onbewust dus ook met werk bezig en dat potentiele ontslag geneuzel.. had laatst ook hoor, was met zusje en mama enzo aant kletsen en ging over uitzet. dus ik zeg "nee mag niet van kraamzorg" en "op lijst staat dat dus.." .. opmerking met vervelende onderklank "ja jij moet weer alles volgens het boekje doen".. uh ja!!.. is mijn kind, 1ste kind, en doe alles volgens die lijst en dan kan ik als de kraamzorg het uitlegd altijd nog zien waar ik mijn korreltje zout doe, toch? pff.. beetje vaag, ben normaal redelijk nuchter, maar voel me nu echt labiel! @ gimena: sja, als je idd geen verlening krijgt door faillisement en bedrijf word overgenomen heb je helaas pech gehad ja... dan zijn ze je niks meer verplicht.. @ xenas: jeuj!! vervroegd verlof!! goed man! @ meloen: goeie vraag! Doortje???? waar ben je?? @ jezebel: gefeliciteerd met je huisje! Balen dat je weer zo onzeker geworden bent! komt vast allemaal goed joh!! @ chicken: fijn dat alles goed was.. maar wel balen van al die prikjes!! @ all: jeuj!! morgen komt de babykamer!
@ chicken rot zeg wat ze deed Heb die prik ook gehad maar deed geen pijn alleen een stijf been. Je moet je spier goed ontspannen, ja weet het makkelijker gezecht dan gedaan, maar helpt echt.