ja weet dat het op natuurlijke basis is, werk in de apotheek Maar mn baas zei dat het niet goed is om teveel van al die vitamines binnen te krijgen.
Heb de ene keer een man en dan weer een vrouw. Er werkte eerst 5 verschillende en nu nog 3 geloof ik. Heb 3 verschillende gehad. Laatste 3 keer een man. Hoor heel vaak dat mensen t apart vinden dat het een man is hihi. Alleen heb ik er iets minder vunzige gedachtes bij omdat hij hartstikke homo is hihi. Voelt toch op de een of andere manier anders. Maar ik heb er al wel over nagedacht hoe ik het zou vinden als hij bij mn bevalling is....niet fijn!!!!! Dan wil ik toch liever iemand die in hetzelfde lichaam zit hihi
Wie van jullie heeft ook een intake van de kraamzorg thuis gehad? Ik had het gisteren. Was echt een super aardige vrouw met veel ervaring. Ze is echt ruim 1,5 uur hier geweest en heel veel verteld. Ik heb ook heel veel vragen gesteld. Ze heeft ook nog even naar het kamertje gekeken maar gewoon uit nieuwsgierigheid en niet ter controle ofzo. Ik vond het echt heel nuttig. Ze heeft het aantal uren kraamzorg vastgesteld op 49 uur maar dat kan later altijd nog aangepast worden als er meer nodig is, bijv bij problemen met de bv of als er complicaties zijn geweest bij de bevalling. Als je kiest voor flesvoeding dan gaan er gewoon 4 uur zorg af, dat is wettelijk zo geregeld! TSS hoezo pushen om bv te geven, dat moet ieder toch voorzich weten!
Nee, teveel zal inderdaad niet goed zijn....maar ja, beter dan ijzertekort als je straks moet bevallen. Ik slik alleen de dagravit mama en dan extra ijzer. Slik jij nog meer? @Xenas...hahaha....wat een lekker ventje! @marktplaats...ik ben goed bezig!!! Heb het boek "Veilig bevallen" voor 7,50 en ik heb een supergave winterjas van Timberland voor maar 20,-!!!
@psje: ik heb de intake een maand geleden al gehad. Ze zeiden dat ze het bij een eerste kindje liever bij je thuis doen en bij een tweede kan je het ook telefonisch doen. Ik vond het ook wel fijn dat ze langs kwam, want ze vertelde best veel. Dat over die 4 uur minder kan ik wel begrijpen. Het schijnt gewoon meer tijd te kosten om goed uit leggen hoe je het beste borstvoeding kan geven en als het bijv. niet goed lukt...Maar ik weet niet zeker of dat de rede is hoor
Bij mij komt ze maandag thuis langs. Wat fijn dat je zo'n leuke vrouw hebt. Ze klonk bij mij ook ietsje ouder en ook heel aardig....ben zo benieuwd!! Wat heb jij allemaal gevraagd.....?
@chicken: ik slik Prenatal van "now". Is niet heel bekend. Mn collega had 2 miskramen gehad en haar homeopaat (tevens gynocoloog geweest) raadde haar toen aan om dat te gaan gebruiken omdat het wat hoger gedosseerd is. Het is een multivitamine en er zitten echt heel veel soorten vitamines is. Ik gebruik dat dus ook al vanaf voordat ik zwanger werd. Mn baas zei dat ik anders daar 1 caps minder van moet nemen, maar dat voelt gewoon niet fijn omdat ik het al maanden slik. Baas wist ook niet zeker of het echt kwaad kan om vitamine b soorten dubbelop te slikken, maar dat moet ik nog maar even uitzoeken dan Idd niet echt fijn als ie nog meer zou zakken en ik straks uitgeput ben tijdens de bevalling en erna! Niet een bij nagedacht, heel slim haha.
@chicken: ik heb gevraagd: - hoe worden de uren zorg verdeelt over de dagen? - gaan er uren af als je wat langer in het zkh moet blijven? - wat als je eind vd middag bevalt en begin van de avond thuiskomt, komt er dan nog iemand of pas volgende dag? - Beebje bij ons op de kamer of gelijk op eigen kamertje? - borstvoeding/flesvoeding combineren? en dan nog dingen die tijdens het gesprek in me op kwamen maar dat weet ik nu ff niet meer.
@ Doortje, alles gaat helemaal goed! En.. gaan jullie het droog houden? @ Xenas, wat een geweldige foto's! Ik heb van de week ook geverft met Julia maar die begint al te piepen als er 1 spatje op d'r vinger komt.. echt een meid..
@meloen: vrijdag en zaterdag houden we het hopelijk droog met bewolking en zon. Zondag ziet er iets minder veelbelovends uit...
Dus vrijdag en zaterdag lekker shoppen en misschien nog wel op een terrasje zitten en zondag eerst heerlijk uitslapen en dan romantisch saampjes onder de plu. Wordt een topweekend!!!