Ben ook aant afsluiten! jeuj! morgen werk ik thuis vanwege kamertje.. dus weet nog niet precies hoe vaak ik er ben hahaha doeg!
@All: Lig even een uurtje op de bank (okeeeeeee, iets langer dan) en de dames hebben er weer 3 pagina's bij hoor...tjee, ben blij als ik met verlof ben, want kan het nu niet altijd bijhouden hihi @Meloen: Toen ik je stukje las over buik eraf dacht ik 'nee, waarom!?' Toen las ik een reactie over schoenen uit doen en dacht ik 'jaaa nu snap ik m' hihi. Echt erg, soms moet mn kerel mn schoenen uit doen omdat het niet lukt. Dan zit ik helemaal te hijgen als ik mn laarsen uit probeer te trekken. Dan denk ik idd wel eens...tjee dit wordt waarsch alleen nog maar erger hihi
hihi, ik heb niet het gevoel dat mn buik heel zwaar is, maar ga t wel proberen! Misschien voel ik dan pas hoe zwaar t eigenlijk is! Leuk idee, kijken of mannetje meewerkt! Die vind het vast weer zielig haha, die zegt elke keer als ik zachtjes in mn buik duw 'doe je wel voorzichtig'
haha lief he hoe die mannen reageren! Die denken dat het beebje echt geen porretje kunnen hebben het is altijd doe je wel zachtjes ja schat
pff, ben je ook een paar uurtjes aan het werk.......kan ik niet bijhouden geloof ik haha.. heb alles doorgelezen maar weet niet waar ik moet beginnen met reageren haha... Lekker gewerkt vandaag, daarna lekker gekookt en zit nu lekker op de bank met de laptop en een hond..Heerlijk..beetje tv kieken....
@chicken: welterusten alvast word bij mij ook niet zo laat hoor, net hond onder de douche gehad...beest stonk verschrikkelijk... vond ie leuk!!(not).. kruipt in een hoekje onder de douche tegen de muur van ellende hihi... erg handig... maar hij s weer heerlijk schoon
Hey, Bijna elke hond haat douchen haha. Ik ga ook zo plat. ben kapot. Hummel is weer flink aan het stuiteren dus zal nog wel ff wakker liggen haha. Weltrusten alvast!
Daar was ik weer! Wat een geklets! @lotte; bedankt voor je antwoord op mijn ziektewet vraag! @chicken: leuk jasje! Waar ik nou last van heb... gisteren van mijn moeder kei schattige schoentjes gehad en 2 rompertjes en nu vind vriendje het weer eens lelijk! pffff, word je niet goed van toch?! Zegt ie dat ik het wel mooi vind omdat het van mijn moeder komt... NOT, want als ik dat lelijk vind zeg ik het ook wel eerlijk tegen haar hoor! Oe wat kan ik hiervan balen.... gewoon niet dezelfde smaak...jammer, maar dat zal nog wel eens gaan botsen! @Joyce; ik heb je site weer ff gecheckt! (zou ik eigenlijk gisteren al doen..) Ziet er goed uit! Ben heel benieuwd naar jullie meubeltjes! @drukke beebjes; die van ons is maar af en toe druk... ik voel het echt niet zo heeeeeeel vaak hoor! Ik heb af en toe het idee dat jullie de beeb echt de hele dag voelen? Ik maar een aantal keertjes per dag en vaak moet ik dan ook nog zelf een verzoekje doen om een trap! sorry iedereen voor mijn onvolledige antwoord! Ik ga ook lekker chillen nu! slaap lekker alvast! doei!
Oh, jullie willen de antwoorden ook weten, dan hebben jullie straks zelf niks meer te vragen Nou, dit is wat mij verteld is, weet niet of het overal hetzelfde is: - hoe worden de uren zorg verdeelt over de dagen? De eerste 3 dagen 8 uur daarna elke dag wat minder, hoe het na de 3e dag verdeelt word ligt een beetje aan hoe het gaat op dat moment. - gaan er uren af als je wat langer in het zkh moet blijven? Ja, als je bijv 1 dag in het zkh blijft na de bevalling gaat er ook 1 dag kraamzorg af. Er kunnen daarna ook weer uren bijkomen als het allemaal moeizaam gaat. Ze hebben daar een lijstje voor hoeveel uur extra ze mogen geven. Bijv als borstvoeding moeilijk op gang komt 4 uur extra oid. - wat als je eind vd middag bevalt en begin van de avond thuiskomt, komt er dan nog iemand of pas volgende dag? Als je in het zkh bevallen ben en alles is ok mag je naar huis zodra je geplast hebt. Is dit na 20.30 uur 's avonds dan blijft je een nachtje over, het zkh stuurt je niet om 23 uur 's avonds met je beebje naar huis. Op het moment dat je het zkh verlaat bel je de bevallingslijn. In principe is er dan binnen het uur iemand bij je thuis die je even op gang helpt. Diegene blijft dan tot max 23 uur en dan komt de volgende ochtend om 8 uur de vaste kraamhulp. - Beebje bij ons op de kamer of gelijk op eigen kamertje? Liefst bij ons op de kamer. vooral eerste dagen om ritme van je kindje in beeld te krijgen en te proberen om elke keer als je ziet dat beebje wakker word gelijk de borst aan te bieden. - borstvoeding/flesvoeding combineren? Dit antwoord heb ik al eerder getypt, over die tepel/speen verwarring.
Lotte Vasnaf 28 weken maken beebjes een goede kans op overleven. Maar ja, wat zegt dat eigenlijk een goede kans. Gewoon er vanuit gaan dat je beeb voorlopig nog blijft zitten. Heb je soms voortekenen dat hij eerder zal komen? Elmo Ik ben het helemaal eens met jouw visie op borstvoeden. Iedereen moet het idd zelf weten, maar vind stiekum wel dat je het eigenlijk wel zou moeten proberen. Zal echter niemand veroordelen als ze het niet willen. Vind jou echt zon oermoeder met je wijze raad en al twee dochters. Roeltje Die vraag van heeft mijn beeb het straks niet te warm/koud zat ik ook al mee. Ben bijna in staat er permanent een thermometer naast te leggen. Ach meiden, we gaan het vast wel goed doen. En anders hebben we elkaar hier toch om alle domme vragen te stellen? Jezebel Snap dat je je weer zorgen maakt en wat wij ook zeggen, dat maakt niet uit denk ik. Je moet maar denken dat er de vorige keer ook niks aan de hand was. Liever een keer teveel controle dan een keer te weinig toch? En we willen wel fotos zien hoor van dat kamertje Xenas Gaaf behang zeg! Echt heel stoer. En rot dat je zoveel last van je bekken hebt, maar goed dat je een grens hebt weten te stellen. En zet eens een foto van je kat in je album Ik ben dol op zwart/witte katen. Meloen Oh, idd gewoon heel even af doen om je weer even fit te voelen . Zou hem wel missen, maar begint nu toch wel zwaar te worden hoor.
@Suus: Ik voel de kleine ook niet heel de dag hoor! Het zijn echt momentjes dat ik denk, zo die is lekker bezig. Ik werd er ook een beetje onzeker van want als je hier zo leest lijkt het alsof de beebjes de hele dag in beweging zijn maar een aantal vriendinnen hebben me al gerust gesteld dat het heel normaal is.
@meloen: oh ja, heel even de buik af, bijv als je ff snel iets moet doen. want ff snel zit er hier niet meer in en ik vrees dat ik de komende weken nog trager word
tjonge wat gaan jullie toch snel. heb niet alles bijgelezen, schaam,schaam. heb het erg druk gehad met de babykamer. is jullie hubbie ook zo als die van mij??? ik heb en doe tot nu toe alles alleen, kleertjes wassen,kamertje opknappen (schilderen en behangen), wat laatste spulletjes kopen, dingentjes schoonmaken zoals het badje/bedje/box. afentoe heb ik het idee dat ik alleen zwanger ben. maar goed: gisteren weer apk keuring bij de verloskundige. 27 oktober moet ik er voor het laatst naar toe en ga dan over naar het ziekenhuis ivm bevalling in het ziekenhuis omdat mijn eerste kindje met een keizersnee is geboren. ik zal de intieme sfeer wel missen van de verloskundige. in het ziekenhuis ben je ook maar zo'n nummer. verder ben ik weer apk goed gekeurd, was zelfs een paar ons afgevallen (waar vanaf...?) verder de geboortekaartjes besteld dus alles is om en om geregeld.
Zo zit ik dan, half 7 die man van mij is echt aan het snurken dat ik helemaal de kriebels krijg, kan echt niet slapen! Nu lekker aan de warme melk en dan straks poging 2. @ baby voelen. De ene dag voel ik hem veel op 1 dag. En een dag zoals gister moet ik ze bijna tellen zo weinig voel ik hem. Het blijkt normaal te zijn hoewel ik me ook af en toe zorgen maak! Maar als je dan even ga liggen en even over je buik aai dan krijg ik gelukkig altijd reactie Nou tot straks ga weer proberen te slapen!
sorry dames, ik laat het vreselijk afweten. Ben zo ontzettend moe, niet normaal. Nu heb ik dat eigenlijk altijd wel als de herfst zich laat zien, heb dan echt even nodig om me aan te passen . Het wordt ook zwaarder nu natuurlijk, lees dat er veel moe zijn allemaal lekker uitrusten . @drukke beeb; wordt wat minder druk, maar voel 'm wel zo de hele dag door. PSje; dank voor de antwoorden, handig. Vooral over dat s avonds terug en aan het eind van de dag nog opstarthulp: fijn! Nu is er hier in Utrecht wel een tekort aan kraamhulp (verloskundigen ook trouwens), dus als het even tegenzit met drukte, feestdagen en zieken zal het er wel iets anders uit gaan zien. Aan de andere kant houden ze natuurlijk echt wel rekening met de situatie bij mensen thuis, en zullen ze zijn daar waar het t meest nodig is. Als dat niet bij ons is gaat het vast goed . @Collo; wat een schatjes van poezen heb je, ze staan zo heerlijk tevreden op de foto . @toontje; het gevoel alleen zwanger te zijn is ook naar . En het missen van je verloskundige lijkt me ook jammer. Ik hoop dat je man gauw aanhaakt en je je niet meer zo alleen voelt. @kamertje; ligt een beetje stil, weekend weer. Ik vind het wel jammer dat ik het nog niet definitief kan inrichten omdat het onze kamer voorlopig ook is. Luxe probleem hoor, maar heb enorme afmaak drang nu . Heb nog tig aankleed-freubel-zelfmaak-en opleuk ideetjes die een beetje blijven steken nu, maar first things first. Maaar....de stoel is er! Heel en wel en hij is leuk! @kaartjes; uh tja, geen idee zeer binnenkort maar eens voor gaan zitten. Lastig hoor, wat ik leuk vind is vaak ook prijzig en zo veel heb ik er nu ook weer niet voor over. Goed uitzoeken dus nog. @ Manoe; hoop dat je nog even hebt kunnen slapen!
mijn mannetje is eigenlijk heel betrokken! heb wel vanalles alleen gehaald, maar had ik via internet eerst laten zien.. ook naar de vk gaatie altijd mee! voelen: sja.. ene dag meer en minder.. zit nu wel meer een ritme in merk ik.. en heb het idee datie het krapper krijgt.. die felle trapjes zijn er niet meer, maar wel van die beentjes en armpjes enzo die ineens voorbij vliegen... snappie?