hehe probeer al 3 dagen een berichtje te plaatsen, maar moest telkens stoppen met lezen. Net was ik voor het eerst weer helemaal bijgelezen hahaha. Ben gisteren ook weer goed gekeurd. Had wel een nieuwe verloskundige en stond binnen 3 min weer buiten. Was ook de laatste van die dag en ze was al erg uitgelopen, had verder ook niks te melden maar voelde me toch een beetje raar..... Ben ook begonnen met de pufclub. en tot nu toe vind ik het prima.... Is wel erg raar hoor het wordt ineens allemaal echt (kan het niet anders beschrijven) Begin nu toch ook wel af te tellen naar verlof jullie ook?? BEn verkouden en alles gaat wat moeilijker......Maar voel me nog niet ziek genoeg om thuis te blijven. HEb morgen wel een dagje vrij HEERLIJK Ga lekker naar het tuincentrum leuke herfstplantjes halen. Tot snel allemaal
@ Joyce, enenen hoe is het geworden? Lekker getut met inruimen? @ Elmo, heb de foto's bekeken, wat een leuke meiden!! @ Doortje, heel fijn weekend, geniet ervan!! @ Sylvia, leuke spulletjes maar heb geloof ik niets nodig. Wat leuk dat je in de babyspulletjes zit! @ Suus, oh nee toch geen blaasontsteking.... Heb je daar vaak last van? @ Jolinde, wat fijn dat alles goed was met de niertjes!! @ zwangerworden, ook al had je niets te melden, het is toch wel fijn als ze even de tijd voor je nemen toch?
dames, klets toch niet zoveel Baal ervan dat ik op het werk niet op internet kan.. hebben alles geblokkeerd daar Vanavond lekker getraind Was weer errug gezellig haha.. bij mn moeder op de koffie geweest.. was een half uur eerder vrij vandaag dus das wel lekker natuurlijk... Beeb is weer druk in de weer, dus rustig zitten kan ik wel vergeten... En mn voeten zijn al zo lekker dik haha.. vol vocht Straks lekker een kruikje maken, en dan nog even languit op de bank en dan heerlijk slapen
Zo kom net terug van mijn eerste zwangerschaps cursus Was erg leuk moet ik zeggen en leerzaam! heb nu al zin in volgende week
@joyce.. lief is Jesse he! @meloen.. haha.. ja ik wou soms ook dat mijn buik even weg kon! ! Grappige is,.... dalijk gaan we hem nog missen! @suus.. misschien ligt je beeb het meeste gedeelte van de dag,. andersom.. dat hij trap naar je rug.. dat je het daarom niet heel vaak voelt! Of misschien ben je gewoon nog te druk! Dat kan ook he! @collo.. haha hoe weet je nou dat ik een zwart witte kat heb? Ik zal morgen even een foto van de pc afhalen van Dirk haha! @toontje.. doe je alles alleen? Hee geef die vent van je eens een schop onder zijn kont! jij gaat toch niet meer in je eentje behangen!!!
ha meiden... Vandaag is er een moedervlek van mijn gezicht afgehaald.. hij werd de laaste tijd groter en toen weer kleiner.. ik houd niet van bewegende moedervlekken.. De prik zelf deed echt heeeel erg pijn! Maar daarna voelde ik niks meer.... Ik hoorde wel dat ze aan het knippen was... ieeeeh! Rob kreeg meteen kippevel.. Merk nu ook dat de verdoving uit is gewerkt.. dus ik duik zo lekker met een paracetamol mijn bedje in! Vandaag de laadjes van de commode geverft! Ik zal snel weer foto's maken!
@snurken Hier ook een snurker. Ik vind het echt zielig voor mijn man, maar het lijkt ook net of mijn neus altijd dicht zit. Heeft misschien ook wel wat met die allergie voor mijn katten te maken. Hoop dat het na de zwangerschap weer over gaat RiTi Ja, mijn katten zijn echt mijn kindjes nu hoor. Slapen snachts ook gezellig bij ons op bed en afgelopen zomer zijn we gewoon twee dagen eerder naar huis gekomen omdat ik ze zo miste. Elmo Juist dat vertrouwen in je eigen instinct is wat veel First-timers hier een beetje missen. Geloof wel dat je dat snel genoeg ontwikkelt, maar toch fijn dat hier wat ervaringsdeskundigen zitten. Heb net even de fotops van de meiden zitten bekijken ohhh wat een mooie meiden zeg! Ben helemaal verliefd op die snuitjes. Ik snap dat je er nog 1 wilt! Meloen Vandaag idd ook moeten boeten voor een appelflap. Grossier hier in de Rennies Jolinde Wat een goed nieuws zeg! Hadden ze toch gelijk dat het allemaal nog bij zou trekken naarmate het kindje ouder wordt. Hoop dat je nu weer helemaal kan genieten! Xenas Katten weten altijd op fotos terecht te komen. In mijn album duiken ze ook regelmatig op op de achtergrond Antagel Is dat ook vloeibaar? Want die Gaviscon ga ik niet wegkrijgen hoor. Vind het er op de reclame al zo smerig uitzien. Dan maar Rennies
@ Jolinde; Fijn, goed nieuws! @zuur; hier een beetje op en af, maar wat vervelend zeg. Drink meer zuivel, dat helpt wel een beetje. En rennies zijn mijn vriendjes . @ Collo; O wat herkenbaar. Hier maar 1 poes, maar kan echt niet zonder dr, kan haar ook zo missen soms op vakanties. Vind het nu al moeilijk dat ze straks niet meer bij ons op bed mag slapen ivm de baby (we beginnen er wat eerder mee, om te wennen). Vraag me soms af of het niet moeilijker voor mij is dan voor haar . Maaruh, je bent dus ook een beetje allergisch voor je schatjes , of is dat tijdelijk? @ Xenas; kan me voorstellen dat je niet van bewegende moedervlekken houdt, lekker dat ie weg is. Nog last van gehad? @hier; moe, meer kan ik er even niet van maken. Wil erg veel, gaat niet allemaal (duh) en verspil juist energie me daar druk om te maken (handig joh). Maar verder alles prima
Goedemorgen allemaal!!! @psje: Bedankt voor de antwoorden hihi. Dat over die bevallinglijn is wel handig, want dat wist ik niet meer! Ben alleen het kaartje met de nummers kwijt na de vakantie. Beetje stom, even een nieuwe aanvragen dan maar. Vanaf wanneer moest jij elke 2 weken naar de vk? Vorige keer zat er bij mij 3 weken tussen en nu weer. Moet over 2 weken dus pas weer en daarna elke 2 weken. En hoe zit dit bij de andere dames hier??? @collo: Nee, er was hier iemand die heel blij was dat we nu allemaal over de 30 weken gaan omdat je kindje dan veel meer kans maakt als het geboren zou worden. Dat wist ik niet, dus daarom vroeg ik er meer over. Gelukkig nu geen tekenen dat ie eerder zal komen hoor. @Baby voelen: Ik voel de kleine wel bijna de hele dag door. In ieder geval heel veel. Placenta ligt aan de rugkant en hij schijnt heel dicht tegen mn buikwand aan te liggen. Vraag me af of ie ook zo wakker zal zijn als ie geboren is! Ik wil ook nog slapen!!! Hihi. @Manoe: Dat snurken herken het wel. Gisteren nacht niet geslapen door de regen en doordat mannetjes bomen om lag te zagen. Werd heeeelemaal gek en wist niet meer waar ik het moest zoeken. Zat m elke keer te porren, maar na 3 sec. ging ie gewoon verder met de volgende boom. @kaartjes: Ik weet denk ik wel wat voor soort kaartje ik wil, alleen moet ik nog gaan nadenken over de tekst. En de naam weten we ook niet helemaal zeker. Maar wel bijna hoor hihi. Vind het moeilijk hoe en waar de tekst moet staan en wat we zullen doen. Tijdens verlof kan ik me daar wel over gaan buigen @moontjemoon: Zat gisteren ook te denken dat ik heel benieuwd ben naar de eerste baby. Gaan we wel fotos plaatsen he!? Als iedereen dat wil natuurlijk! Eigen keuze! Straks gaan we allemaal een hele spannende tijd tegemoet! @Chicken: Gaviscon hoort bijna meteen wel te gaan werken! Hoeveel ml heb je genomen? Ik zou sowieso dan 15ml nemen. Je mag het ook meerdere keren op een dag. Antagel is trouwens eerste keuze bij zwangeren!!! Is ook een drankje! @All: Zo weer naar het werk. Moet nog ontbijten, dus ik ga maar weer snel. Tot vanmiddag!
verlofdagen lijstje.. 23 september 11 weken van te voren (wegens vervroegd met verlof) 2 oktober Mili (6 weken, eerst 2 weken vakantie) 6 oktober xenas (9 weken, wegens vervroegd met verlof) 22 oktober Lente1973 (6 weken) 23 oktober Elmo (6 weken, eerst 2 weken vakantie) 26 oktober Chicken (6 weken) 26 oktober Saskia1982 (6 weken) 26 oktober Suuskebab (6 weken) 29 oktober Doortje79 (6 weken, eerst 1 week vakantie) 31 oktober Dees (5 weken) 4 november Lotte1987 (6 weken) 6 november - Roeltje (6 weken, eerst nog 2 weken vakantie) 6 november zwangerworden (6 weken) 16 november Joyce81 16 november Meloen (4 weken) 26 november Collo (4 weken) Wil je ook op de lijst? Stuur mij een pb met de datum J Stuur gelijk ook even hoeveel weken dat van te voren is!
Xenas, ai , auw! Weinig wat je er aan kan doen denk ik? Hoop dat het snel minder wordt! Voel sinds gisteren allemaal nieuwe dingen in mn buik hihi, echt even wennen. Alsof ie zich uitrekt naar beneden of zo en een beetje gaat wroeten, weet niet hoe het anders uit te leggen . Absoluut niet pijnlijk, maar het is echt lang geleden dat ik zo laag van alles voelde, dat was echt helemaal in het begin. Maar goed, weer wat nieuws dus, leukie
@ jolinde: wat fijn dat het nu wel goed was!! @ zwangerworden: jep! tel ook af! nog 5 x 5 + 1 werkdag! maar! heb nog 3 vrije dagen en nog halve dag ehbo cursus.. dus echt werken.. is 23 dagen!! woehoe!! @ manoe: leuk he! hihi! nog wat spannends geleerD? ik ben echt benieuwd of ik er kennissen aan overhoud... @ kamertje: heb al wat fotos gemaakt, staan in album! zijn niet echt geweldig want met telefoon, maar toch! beetje getut ja.. hihi.. heb alleen nog ts met krijgertjes kleertjes.. die nog ff was en er ook in en dan is het hele huis opgeruimd en kamertje klaar etc! HEERLIJK! @ rennies: hier ook een verslaafde! maar probeer ook meer zuivel te nemen en dat helpt wel moet ik zeggen Tuurlijk fotos plaatsen! duh!! zijn dalijk allemaal trotse mamas!! hehe.. is het niet hier dan wel op de babysite!! @ kaartje en naam: we moeten nog steedsn jongens naam.. en kaartje moeten we ook een keer achteraan..vooral die jongensnaam.. als we de bakerpraatjes moeten geloven is het een joch namelijk, maar hebben alleen meisjes naam.. dus sja.. vooral mijn vriend vind dat we nu toch maar eens echt een jongensnaam moeten gaan vinden haha @ xenas: auw! das niet fijn! @ schoonouders en bemoeials Gister hadden we schoonvader nog op bezoek.. en mijn vriend zei dus dat we nu kastje zonder handgrepen hadden want dat die wel erg veneinig waren en als op mij lijken bla bla.. (mijn idee is dat ze dan wel op de badkamer of de keuken ertegen aanlopen, maar die zijn wel iets minder scherp ja... IETS!) maar iig.. schoonvader (degene waarvan mijn vriend al vind datie niet goed is in opvoeden maar zichzelf geweldig vind...) die was het er helemaal mee eens want was zooo zielig! en sja we moesten sowieso nog flink wat doen! want ja, al die punten aan de meubels! en toen had mijn vriend het over een speaker die dichtbij de box staat dus datie nog verzet moet worden.. zegt schoonvader : ja want daar gaan ze aan trekken, bla die bla.. (maw uit de woonkamer ermee..).. m'n stiefschoonzusje heeft, hoorde ik al van schoonzusje, alles in de woonkamer idd kids proof gemaakt: salontafel en kastjes leeg en overal op elke hoek van die plak stoot strip dingen.... en blijkbaar word er nu dus geacht dat wij dat ook gaan doen... ik zei al tegen schoonzusje: no way! als ik thuis alles weg ga halen, dan leertie toch nooit hoe het op een ander is? of ga jij ook alles weg halen? nou ja, anyway.. ik zei dus tegen schoonpaps gister dat we dat ws niet gingen doen.."maar ja dat zei ik nu maar was echt zielig hoor want ja, die kleine van stiefschoonzusje was met open mondje op kastje gevallen en tand door de lip etc.. ik denk : uh ja, zielig ja.. klopt.. maar was dat niet gebeurd cq niet met dat resultaat als er zo'n stoot ding had gezeten?? Ik snap ook wel dat een punt niet fijn is, maar kan toch moeilijk overal op de hele wereld alle scherpe en puntige voorwerpen gaan afplakken?? Daar leren die kids toch vanzelf mee omgaan?? OF ben ik nou zo'n hard en vreselijk mens (zo werd ik nl wel aangekeken gister) dat ik het onzin vind om alles thuis maar weg te halen? Ik bedoel: tuurlijk een traphekje als je een trap hebt en van die dingen in stopcontact : oke.. maar verder?? zucht.. wat vinden jullie?? Overigens nog wat anders: bij stiefschoonzusje had schoonvader met zijn vrouw dus eigenlijk zo'n beetje alles gedaan in de babykamer... en sja, wij nu dus alles zelf.. "ja maar we hadden hem toch kunnen bellen?".. ik had echt zoiets van ja had gekunt, maar we kunnen het zelf (het is tenslotte slechts verf), hadden er tijd voor etc.. dus wat moeten wij dan doen? op de bank wachten tot het af is? nou ja, moestie toch wel toegeven dat ik daar wel gelijk in had en hij had toch wel respect dat we het zelf deden.. pfff (overigens dit is geen aanval naar mensen die wel door ouders dat laten doen hoor! ik bedoel! ieder heeft zijn eigen reden om iets wel of niet te doen.. en bij stiefschoonzusje is dat gewoon vanwege gemakzucht.. en dat bedoel ik dan in de zin van te lui om het zelf te doen.. .. snppie?)
@Joyce Ja is erg interessant! Heb ook wat ontspanning oefeningen mee gekregen voor me harde buiken! En ze werken ook nog
@joyce; Volg je eigen gevoel! Gewoon doen waar jij/jullie je het beste bij voelen. Hier wordt ook niet alles kids-proof gemaakt....ik ben van mening dat er altijd wel een paar onveilige situaties aanwezig zijn en blijven. Misschien ook wel heel erg achterhaald maar vroeger hadden ze al die beschermende dingen/maatregelen ook niet. Natuurlijk komt er hier in de loop der tijd ook wel een traphekje en van die plaatjes voor in het stopcontact maar heel veel meer dan dat zal er hier ook niet komen. Al doende leert men en op den duur weten ze heus wel wat niet/wel mag en 'au' doet......toch??
@ dees: ja precies! mijn vriend heeft best dure apparatuur, die gaan we echt niet weg doen hoor! dat word leren dat die apparaten van papa zijn en niet aankomen!.. word er alleen beetje moe van.. ik ben wat dat betreft iets anders opgevoed dan mijn vriend.. ok ik ben een kluns, klopt, maar mijn moeder haalde niks weg en liet me bij wijze van spreken soms vallen of auw doen.. zodat ik wist volgende keer niet meer (wel verantwoord hoor) maar mijn vriends ouders zijn wat bezorgder.. nog steeds richting vriend, maar nu dus ook richting de kleine... zijn moeder is nl ook zo.. allemaal heel lief, maar kindjes doen zich vanzelf een keer auw.. is het niet thuis dan wel ergens anders en zelfs die kluns die ik ben is groot geworden zonder dat mijn moeder alles weg haalde of van die dingen op hoekjes plakte.. maar id.. gewoon eigen gevoel volgen! maar ja, als je dan zo aangekeken word.. snappie?