December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @bezoek VK; eergister weer op controle geweest, bloeddruk was nu 90/55....laag maar niet schijnbaar niet schrikbarend. Ik heb er iig geen last van. Ze wilde me eerst over 4wkn pas weer terug laten komen....hier keek ik raar van op, dacht dat ik nu ook eens per 2wkn op controle moest komen. Nu bleek ze verkeerd te hebben gekeken en moet nu over 3wkn weer terug komen. Eerstvolgende afspraak staat in het teken van de bevalling, de voorbereiding ervan. Ik heb allerlei boekjes meegekregen om door te nemen, mocht ik vragen hebben kan ik die bij het volgende bezoek stellen.

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ vk: ik moet nu nog om de 3 en denk vanaf volgende week om de 2, maar dat weet ik niet zeker..

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @joyce, ik snap je volkomen! Maar jij/jullie zijn groot genoeg om zelf te bepalen wat wel of niet goed is. Zo zie je maar weer dat iedereen anders is, soms niet even makkelijk maar we zijn er allemaal mee groot geworden! Sorry dat ik het zeg maar ik zou er echt schijt aan hebben wat zij zeggen....zij hoeven niet te bepalen wat verantwoord is.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Manoe
    Kun je zo'n oefening eens hier zetten? Misschien helpt het bij mij ook iets?

RiTi
    Mijn katten mogen straks wel op bed blijven omdat ik vind dat ze straks al genoeg moeten inleveren qua aandacht. Wordt wel moeilijk om de beeb al vanaf het begin op haar eigen kamertje te leggen, maar goed, is ook maar 5 stappen weg.
    Ik ben wel allergies voor katten, maar wanneer ik twee weken lang met een kat omga, gaat dat weg. Maar nu ik zwanger ben heb ik het weer terug. Moet zeggen dat het wel steeds minder wordt. In het begin nieste ik me echt helemaal gek.

Joyce
    Je hebt helemaal gelijk met je huisbeveiliging. Ik ga idd ook niet het hele huis met bubbeltjesfolie inpakken. Tandje door de lip is idd zielig, maar niet het einde van de wereld en bovendien leren ze het zo wel snel.
    Waar ik nog wel over twijfel is dichtslaande deuren. Vingertjes tussen de deur vind ik dan wel weer heel zielig en daar heb je ook weer van die beveiligingsdingetjes voor...

5. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ dees: nee klopt.. voelt alleen dan zo frusti zeg maar.. maar doe gewoon mijn ding hoor.

6. Nursy

Nursy Actief lid

7 jul 2008
    200
    0
    0
    Hallo meiden!

Ik heb echt enorm lang al niets meer van me laten horen, maar wel meegelezen hoor.....Jullie gaan zo snel dat ik het niet meer bijhoud om steeds te reageren. Hier ff een update van mij en wat reacties:

Ikke: De kleine man was al vanaf 28 weken volledig ingedaald!!! :$ Tja, echt ongelofelijk toen de VK dat zei. Had veel last van pijnlijke harde buiken, dus geen avonddiensten meer voor mij en moest minder gaan werken, dus nu werk ik 6 uurtjes per dag sinds 2 weken. Heerlijk is dat!! VK vond dat mijn baarmoeder wat aan de hoge kant ligt (loopt 3 weken voor) dus moet een extra groeiecho krijgen de 19e. Alle echo's was de kleine juist te klein (voor de mensen die de groeicurve kennen, zat op de P25...) en nu wil de VK dus ff checken of de beeb nu niet ineens gigantisch is geworden. Het leek haar stug aangezien 3 echo's zeggen dat hij juist aan de kleine kant is, maar goed. Heb geen zwangerschapssuiker gelukkig, zal waarschijnlijk gewoon meer vrichtwater hebben of een grote placenta. Voel me nog steeds echt super goed! Alleen ben ik sinds 3 weken wat vermoeider, maar verder voel ik me dus super goed gelukkig. Hebben jullie dat soms ook dat het een beetje brand achter je schaambeen (geen blaasontsteking)? Volgens mij is dat gewoon de beeb die met zijn hoofdje draait in mijn bekken.....gek idee. Voel de beeb goed en veel bewegen, vooral als ik ga slapen of op mijn zij lig. Leuk is dat!

Reacties:

Tepel/speen verwarring: ik werk zelf in een kinderziekenhuis met babies en daar wordt borstvoeding en het geven van voeding via de fles ook gecombineerd. Als een baby de borst een paar keer goed heeft gepakt kan hij gerust met de fles voeding krijgen. Ik heb echt heeeeeel veeeeel baby's verzorgt die fles en borst kregen, maar heb pas 1x een tepel/speen verwarring meegemaakt! Ik ga ook fles en borst combineren als mijn borstvoeding goed op gang is. Vidn dat papa er ook van mag genieten om een fles te geven, ook al vind hij de borstvoeding ook al super dat ik dat ga doen.
    Trouwens, je kunt een borstvoedingsbaby gewoon ook een speen geven hoor! Dat raden ze ook altijd af bij de kraamzorg (tenminste wat ik heb gehoord en gelezen), maar het kan echt geen kwaad ivm tepel/speen verwarring. Die kinderen hebben nu eenmaal zuigbehoefte, je kunt moeilijk de hele dag met je vinger in de mond zitten :).

Indalen: Volgens mijn VK gaat een baby rond de 30 weken beginnen met indalen (die van ons was er dus echt vroeg bij ;)).

Geboortekaartjes: Ik ben er al over uit welke ik wil, alleen mijn vriend nog niet helaas. Net als over de naam, daar is hij ook nog niet over uit.......

Kamertje: Zo goed al af, alleen nog wat afwerking en accesoires, maar verder kan de baby er zo in. Heb het aankleedkussen van Kidzimpulz gekocht, is zo'n vet ding!! Ben d'r helemaal blij mee.

Jonge gezinnen beurs: Gaan hier nog mensen naartoe? Ik heb zelfs al een lijstje wat ik wil kopen......;), erg he?

Betrokkenheid vriend: Tja, dat laat ook wel te wensen over soms. Doe bijna alles in huis zelf qua huishouden. Ook nu ik minder werk en last heb van poetsdrift is het voor hem wel makkelijk......al meerdere malen in huilen uitgebarsten omdat ik me soms ook alleen zwanger voel. Hij gaat wel altijd mee naar de VK en de babykamer en spulletjes hebben we allemaal samen gedaan. Hij vind het gewoon moeilijk voor te stellen dat het voor mij soms teveel is omdat ik nog alle normale dingen doe en best een TE druk baasje soms ben......Hij zegt steeds dat hij zijn best gaat doen......dan doet hij een keer de vaatwasser ofzo.....en dan blijft het daar weer bij :x. Moet hem steeds klusjes geven die hij moet doen, en dan doet hij het vaak pas een paar dagen later. Tja, blijf hem achter zijn reet aanzitten hoor! Hij is nog niet van mij af!! Aan de andere kant gaat het bij hem nu wel kriebelen qua dat de baby al bijna komt. Zo wilde hij ineens het wiegje kopen en klaarzetten en zit hij ineens veel meer aan mijn buik. Snap echt niets van die mannen soms :(.

We gaan zometeen naar onze nieuwe (occasion hoor..) gezinsauto kijken.....we gaan hem denk ik ook kopen. In ieder geval een proefrit maken. We waren al eerder wezen kijken, maar toen konden we de auto niet meenemen voor een proefrit. Maar vandaag gaan we echt onderhandelen, hij is ZO mooi!! Het is trouwens voor de geïnteresseerden een seat altea XL.....een zwarte.....Zat al een tijd te zeuren dat ik een andere auto wilde namelijk (heb nu een seat Ibiza) omdat ik dat ahndiger vind met een kind. Mijn vriend heeft een bedrijfswagen, een Renault scenic, maar die gebruiken we niet prive. Eindelijk heb ik hem dan zover.....Is het me toch gelukt!! :):p

Trouwens, wat ik me nog afvroeg: zijn er ook dames hier die zo teleurgesteld zijn in de btrokkenheid van familie en vrienden? Ik had het me namelijk heel anders voorgesteld, maar alleen 2 vriendinnen en mijn moeder en stiefvader zijn erg betrokken. Hebben ook nog niet eens zoveel kado's gehad van de rest van de familie......Ben d'r soms best wel emotioneel door.....

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ collo: ja das een twijfel.. alleen sja.. zul je zien dat ze dan ergens op bezoek zijn en daar met de vingertjes ertussen komen.. ms idd van die dichtklap dingen, van die rubbers ofzo die je bovenop de deur doet..
    zit nog te twijfelen over de keukenkastjes beveiligen.. maar denk dat die kids dat te snel weer oppakken.. zien ze je 1 keer doen en lukt het ze zelf of je staat er zelf continue mee te klooien..
    denk iig dat ik nog veel discussie ga krijgen.. pff..
    mijn familie omdat ik dan te voorzichtig en volgens boekje ben
    en zijn familie omdat ik niet voorzichtig genoeg ben..
    en tja.. helaas hebben ze pech! we hebben gewoon gekozen voor een gulden middenweg! ..

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ nursy: nou ja, ik ben niet teleurgesteld.. heb wel dat ik het bij mensen had verwacht en daar komt niks van en andersom..

@ harde buiken oefening: volgens mij is dat gewoon de buikademhaling die die weg tovert.. diep door je neus naar je buik ademhalen.. en dan langzaam weer uit ademen.. evt met ogen dicht
    en anders de eerst wee opvang ademhaling: diep inademen en in 1 keer uitademen alsof je kaars uitblaast cq van de glijbaan af..
    werkt die niet, dan de tweede wee opvang ademhaling: diepe buik inademing en dan weer de glijbaan af maar met hobbels.. dus in stootjes..
    en volgens mij was er nog 1 maar die ben ik ff kwijt..

deze werken overigens ook goed als je naar de wc moet (grote boodschap) en het lukt niet...

9. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Inderdaad joyce je hebt gelijk, zo zijn de oefeningen:D Tja moet je ook maar weten! Is ook leuk om die oefeningen te doen om zo contact te maken met je beeb!

10. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Verloskundige ik moet a.s do weer controle 2e x al dat ik elke 2 weken moet!

11. verlofdagen lijstje..

10 juli – Gimena 22 weken, wegens vervroegd met verlof)
    23 september – 11 weken van te voren (wegens vervroegd met verlof)
    2 oktober – Mili (6 weken, eerst 2 weken vakantie)
    6 oktober – xenas (9 weken, wegens vervroegd met verlof)

22 oktober – Lente1973 (6 weken)
    23 oktober – Elmo (6 weken, eerst 2 weken vakantie)
    26 oktober – Chicken (6 weken)
    26 oktober – Saskia1982 (6 weken)
    26 oktober – Suuskebab (6 weken)
    29 oktober – Doortje79 (6 weken, eerst 1 week vakantie)
    31 oktober – Dees (5 weken)

4 november – Lotte1987 (6 weken)
    6 november - Roeltje (6 weken, eerst nog 2 weken vakantie)
    6 november – zwangerworden (6 weken)
    16 november – Joyce81
    16 november – Meloen (4 weken)
    26 november – Collo (4 weken)

Wil je ook op de lijst? Stuur mij een pb met de datum J
    Stuur gelijk ook even hoeveel weken dat van te voren is!

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ veiligheid in huis; misschien een suffe instelling maar de ongelukken zitten altijd in de rottigste (kleine) hoekjes waar je simpelweg niets aan kan doen. De stopcontacten gaan hier dicht, en ik let op verlengsnoeren en stekkerdozen en ruim de onderste kastjes tzt 'om' ivm schoonmaakspul.
    Verder is het opletten, de kachel is bijvoorbeeld ook heet. Hoop dat ie van ons de box een beetje leuk vind, maar kan m ook niet eeuwig veilig stellen door in te sluiten of vast te snoeren oid.
    Ik heb juist weer ouders en schoonouders die bij alles roepen, ach dat hadden wij ook niet vroeger. Die vinden alles maar een beetje overdreven geloof ik (van maxi cosi in de auto, tot rood vlees en loodhoudende verf), het zij zo, wij doen ons ding.

@ betrokkenheid anderen; volgens mij vinden mensen het wel leuk, maar ik merk er niet zo heel veel van eigenlijk. De cadeautjes en de aandacht zijn juist vaak voor mn vriend ;).

@Collo; jaa dat wou ik dus ook, al eerder uit onze kamer verhuizen en de baby daar alleen neerleggen. Blijkt alleen niet heel handig en we gaan dat ook niet op tijd redden met onze (nieuwe) kamer. Vind ook dat t beestje al genoeg voor dr kiezen krijgt. Zo hoop ik bijvoorbeeld ook op een erg poesvriendelijke kraamhulp :).

Net heerlijk boodschapjes te voet gedaan, het is zulk mooi weer!

13. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ riti: mijn schoonmama had laatst zelfs al de zalm voorgebakken......... omdat ze niet zeker wist of het anders wel goed voor me was.......................................

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    hihi jeetje wat een verschillen hè :p

15. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Lotte: Tussen mn afsraak bij de vk gisteren en de keer ervoor zat nog 3 weken. Nu dus voor het eerst over 2 weken weer terug.

@Nursy: Oh, dus het valt wel mee met die tepel/speen verwarring! Ach ja, ik heb er geen ervaring mee dus als de kraamverzorgster dat zegt geloof ik dat meteen:):)
    Gaaf een seat altea XL, die zijn echt lekker ruim! Hoe oud is ie?? Zijn wel duur helaas.
    Ik herken het wel een beetje, dat teleurgesteld zijn in bepaalde mensen. Mijn ouders zijn heel lief en heel betrokken (soms te;)) maar mn schoonouders valt een beetje tegen. De 2 keer dat mn schoonzusje (vrouw van mn vriend zn broer) zwanger was konden ze echt nergens anders over praten. schoonmoeder ging mee zwangerschapskleding kopen en ze kregen echt veel pakjes enz. Ik heb nu 1 paar schoentjes gekregen en dat was notabene voor mn eigen verjaardag.(niet dat ik nou perse evenveel kadotjes wil maar gaat om het idee) En praten doen ze alleen over het feit dat hun eigen docchter over 8! mnd gaat trouwen, dat schijnt belangrijker te zijn dan het feit dat hun oudste zoon over 2 mnd papa word.

16. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    @Joyce: leuke foto's, ik mis nog de nemo's op de muur;), nog niks kunnen vinden?

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ psje: we hebben paar sites gevonden waar je zelf foam kunt laten bedrukken en vriend had wellicht connecties.. dus wilden eerst connecties afwachten.. maar geloof fdat dat toch nog teveel tijd gaat kosten dus we toch wellicht ergens gaan laten afdrukken...

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Leuk kamertje Joyce en wat een vreselijk leuk boxkleed....

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ collo: thanks! :D gekregen van schoonouders toen we hun net hadden ingelicht en we met hun in duitsland waren.. en toen wisten we nog niet eens dat het thema schildpad zou worden! :D..

Deel Deze Pagina