Vandaag weer naar de verloskundige geweest voor controle. Mijn bloeddruk was te hoog en daarom moest ik maar ff wat urine laten onderzoeken. Daaruit bleek dat er wat eiwit in mijn urine zat en moest ook maar ff direct door om bloed te laten prikken om er zeker van te zijn dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. Gelukkig bleek het bloedonderzoek goed te zijn. Nu maandag weer heen voor controle, kijken hoe de bloeddruk dan is. Voor de rest zag ik dat er hier heel wat meer zijn die last hebben van maagzuur. Ik heb het elke nacht en vind het erg vervelend. Ik gebruik tot nu toe steeds rennies, maar heb het idee dat het niet altijd even goed helpt. Misschien dus ook maar eens wat anders proberen. Vandaag alweer 32 weken zwanger!!!
‘Zwangere vrouw ook eerste drie maanden met verlof’ | nu.nl/werk en priv | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl tsss.. komen ze nu mee!
Ik las het tijdje terug idd ook, grappig hoor. @all; a.s maandag krijg je bij de prenatal 20% korting op al het beddengoed.....het is maar een tipje
hihi.. wist't al en 15% op kinderstoelen enzo hehe heb alleen voorlopig genoeg beddengoed en weet nog niet welke kinderstoel overigens: die mamamaandag is er elke maand he
I know, soms leuke aanbiedingen Ben zelf nog op zoek naar een extra deken, 1 is wat weinig en zag er leuke dekens tussen zitten in oa verschillende kleuren. Dus wacht nog ff tot maandag en maar 1tje bestellen denk ik
Heej allemaal. Net pas thuis. Heb grote plastic bakken gehaald in de stad om spulletjes in op te bergen. Ik kreeg heel aardig een karretje van de winkel mee bij de blokker toen de cassiere zag dat ik zwanger was hihi. Wel leuk hoor dat mensen zo behulpzaam kunnen zijn dan. Daarna nog een zak oude kleding weggebracht en wat boodschapjes gedaan. Als mn mannetje zo smst dan rij ik naar zn werk en dan gaan we vinyl, vloerplaten en beugels halen. Dit weekend moeten ze als een gek aan de gang. Word hier zoooo nerveus van!!!!!!! Maar ja... Ohja, even een vraagje aan allemaal! Wat voor onderbroeken dragen jullie nu? Haha, als ik mn vraag lees dan vind ik m al stom. Zal t even uitleggen hoor. Ik draag normaal strings, maar dit zitten nu niet echt lekker en het schijnt ook beter te zijn om gewoon ondergoed te dragen. Alleen is zwangerschapsondergoed zo duur, dus ik vroeg me af of jullie dat dragen of bijv. van die strakke boxers ofzo!? Fijn weekend alvast, misschien kom ik zo nog kijken en anders vast van het weekend nog wel een keertje! Liefs
Hey Lotte, Ik draag lage heup string alleen nu maatje L heb normaal een M. Valt mooi onder je buik en als je in je ondergoed sta is het ook niet zo oncharmant Vindt ik heerlijk zitten!
@ondergoed; Ik draag ook nog steeds strings, ook een maatje groter gekocht dan wat ik normaal draag. Van die grote onderbroeken zitten me nu echt niet lekker, straks na de bevalling zal ik ze denk ik graag aan hebben.
pff hoop dat ik een beetje kan reageren haha.. jullie gaan weer zo snel haha.. @Betrokkenheid: de ex van mn vriend en een meisje waar ik nooit mee kon opschieten laten regelmatig berichtjes achter op hyves.. Vind ik dubbel eigenlijk.. nooit zien we mekaar (wonen niet echt bij elkaar om de hoek) en nu willen ze van alles over je weten, want het is zo spannend allemaal...........mmm..tja... Familie enzo is wel heel betrokken maar tis niet zo dat ze elke dag aan de telefoon hangen om te vragen hoe het gaat... gewoon regelmatig een bezoekje of belletje vind ik voldoende... @Prenatal: Mooi had nog niet gekeken op de site, dus wist niet waar je korting op kreeg.. wil van beddengoed nog wat extra's in huis hebben.. @Veiligheid: Het enige wat we wegwerken dat zijn de verlengsnoeren en uiteindelijk de keukenkastjes, en de stopcontacten.. uiteraard komt er een traphekje, maar daar houd het wel mee op... paar kabels moeten we nog wegwerken, maar das meer voor de hond haha.. Tja, voor de rest eigenlijk niks..vind ik ook niet nodig.. iemand anders gaat voor ons niet het hele huis ombouwen als wij op visite komen dus.... @Hier: Lekker gewerkt vandaag.. voor ik het door had was de dag alweer voorbij.. Vanavond lekker paar uurtjes languit op de bank en om half elf in de auto om mn mannetje op te halen Helemaal blij... Hij heeft uit Engeland het spel professor layton en box van pandorra *ofzo* meegenomen, dus kan weer lekker nintendoen dit weekend haha... wel in het engels, maar das neit erg gelukkig @Zuur: Heb ik nog nooit gehad, maar als ik dit zo lees moet ik daar blij mee zijn haha.. @VK: Ik moet nu elke 3 weken en vanaf volgende week elke 2 weken.. verschilt dus ook per VK zei ze, wist helemaal niet dat je naarmate je zwangerschap vordert dus ook vaker op controle moet.. @Oefenweeen: Iemand daar al last van? Begreep van mn VK dat je bij de eerste meer kans hebt op oefenweeen vanaf 29 a 30 weken.. ja hoor hier zijn ze toegeslagen.. nog niet veel of heel erg gelukkig.. elk uur een half minuutje ofzo.. alsof je ongesteld word ofzo.. heel apart.. lekkere kruik op de buik en het is zo weer weg.. Gelukkig werk ik al niet zoveel en moet ik het al rustig aan doen, dus dat scheelt, hopen dat het niet erger word.. Nou, volgens mij heb ik op elk onderwerp gereageerd haha..
Ondergoed Ik heb van dat soft cotton naadloze ondergoed van de Hema. Dat rekt echt heerlijk alle kanten op. Bij de Zeeman hebben ze ook zulk soort ondergoed, lekker zonder naden. Griepprik Help....heb vandaag de oproep gehad voor het H1N1 Virus, dus de Mexicaanse griep. Weet alleen niet of ik ze nou ook echt moet gaan halen. De eerste zou ik rond 10 november moeten gaan halen, de tweede rond 8 december. Volgens mij is het nog steeds niet 100% zeker dat dit vaccin geen invloed heeft op je beebje (ook niet dat het wel effect heeft).. Wat doen jullie?
@ondergoed: ik draag nog gewoon de strings die ik voor mn zwangerschap droeg. Vlak na de bevalling (als je dat heerlijke dikke kraamverband hebt) draag ik de boxers van mn man... Die zaten heerlijk toen ik net bevallen was van Layla @oefenweeen: ik voel nix
@ ondergoed, ik draag de hipsters die ik anders snachts aan heb steeds vaker overdag. Normaal altijd strings maar die zitten nu toch minder lekker. @ Collo, de Mex. griepprik, ik denk dat ik het niet doe. Inderdaad i.v.m. de nog onbekende invloed voor de baby.
Hoi Lieve meiden!!! Hier eindelijk weer berichtje van mij. Ik heb de afgelopen dagen in het ziekenhuis gelegen ivm weeen, harde buiken en een BM die open was gegaan. Moest volledige bedrust houden en heb ik dus in het ziekenhuis gedaan. Ik mocht gisteravond weer naar huis, alles was weer rustig gelukkig maar ik moet echt heeeel rustig aan doen nu. het nare was/is is dat mn schoonmoeder woensdag te horen heeft gekregen dat de kanker die ze had waarvoor ze chemo heeft gehad terug is. Ze hebben haar geopereerd, nou ja open gemaakt en direct weer dichtgemaakt. ze kunnen haar niet meer helpen, ja rekken en pijnbestrijden. Ze kan niets eten door de kanker in de darmen Dus ik lag op de verlosafdeling en zij op chirurgie. En mn man was dus alleen thuis met onze meid en ik kon er niet voor hen zijn. Afwachten nu hoe lang ze nog heeft, maandag horen we hopenlijk meer. Knufffff mij
Jeetje Mili wat een situatie. Fijn dat je naar huis mag en dat het rustig is, maar wat een vreselijk nieuws van je schoonmoeder. Heel veel sterkte en een cyberknuf van mij! @griepprik; Heb geprobeerd zo veel mogelijk info te verzamelen, maar helaas is er nog veel onduidelijk. De vaccinaties geven geen garantie dat je de griep niet krijgt. Het is niet duidelijk of de baby ook beschermd is of dat er een negatieve invloed van uit gaat voor het kindje. Mocht je de griep krijgen is het ook nog maar de vraag hoe heftig die toe zal slaan en in hoeverre dat invloed heeft op je kindje. Slechts een enkele (zeldzame) griepsoort heeft een echt slechte invloed op een ongeboren kindje, het is vaker de moeder die er last van krijgt. Het risico op complicaties is bij zwangeren groter omdat het kindje daar ook tegenaan ligt. Dan zou de vraag zijn in hoeverre antibiotica in geval van een longontsteking nadelig zijn voor moeder en kind. En dan zijn er nog de virusremmers voor als de griep er is maar je er snel bij bent, die zijn ook nog niet volledig uitgetest wat betreft zwangeren en baby's. Die schrijven ze ook niet maar zo voor. het is mij een raadsel allemaal. Sorry voor mn lange verhaal, maar het is mn vak dingen uit te zoeken en informatie boven tafel te krijgen en vind het zo frustrerend onduidelijk allemaal . Ik doe het niet, de entingen. Maak me nu geen zorgen, vind het strakjes in de kraamtijd enger. Mocht ik het al krijgen, en mocht het dan al een verloop krijgen waarbij ingrijpen nodig is dan dealen we er dan mee en komt er vast een oplossing. @weekend; en wat een grijs grauw nat prutweer, jammer zeg. Zo lekker de markt afstruinen en lekkers halen. Als het weer zo blijft blijf ik morgen lekker binnen en wordt het tijd om een enorme pan pompoensoep te gaan maken om de diepvries mee te vullen . Hoezo denk alleen maar aan eten ?
Jeetje Milli wat een heftig verhaal van je schoonmoeder. Kan me voorstellen dat dat erg dubbel voor je voelde. Gelukkig gaat het met jou wat beter! Hoelang ben je in het ziekenhuis geweest? En ook last van harde buiken, had je er veel per dag?
Mili; wat een verschrikkelijk verhaal! Heel veel sterkte met je schoonmoeder en ik hoop dat je het een beetje rustig aan kan blijven doen... Laat dat beebje nog maar even wachten! Over de inenting voor mex. griep; ik heb nog helemaal geen oproep of iets gehad, maar ik laat me ook niet inenten... ik denk dat het allemaal reuze mee gaat vallen! En van een griepje vallen we zomaar niet om, we zijn allemaal jong en verder gezond toch!? Joyce; had ik al gezegd dat je een mooi kamertje hebt? Dan bij deze! Over mijn kamertje: de nieuwe gordijnen hangen en het is nu helemaal AF! Joepie! Ik maak zo foto's voor in het album!
@ griep prik. Ze weten niet of het invloed heeft op je kindje dus ik doe het niet. Vind het een te groot risico.
@Griepprik: Hier ook nog niks gehoord... @Kamertje: Wij zijn deze week begonnen, en opzich al best ver, de muren zijn getext, alle meubels staan in elkaar, de kleertjes die we hebben liggen erin. Volgende week weer shoppen! Ik maak dan ook nog wel foto's @Hier: 31 weken alweer, jeeeetje wat gaat dat snel!!!