December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Present!!

Net even een kleine bestelling gedaan via de webshop van prenatal ivm de actie op beddengoed....20% korting :D
    Ook maar weer even achter mijn geboorteaangifte aangegaan...1-10 had ik deze aangevraagd maar schijnbaar is dit niet goed gebeurd. Net even gebeld met de gemeente dat er nu toch wat haast bij is en ik hem echt nodig ben ivm onze ondertrouw.
    Vanmiddag nog ff wat kleine boodschapjes doen en dan rond 16.30 weer aan het werk tot ongeveer 22.00.

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: hoezo mag je geen strings dan?
    ik heb V strings van de pabo en hunkemoller en diezitten perfect! niet te strak en door de v vallen ze precies onder de buik..
    oh en 's nahcts niks..

@ roeltje: ja fijn he, van die mensen die dan reageren en dat je denkt "wat mot je?"... ineens heb je een buik en ben je interessant!
    oefenweeen weet ik niet, wel wat vaker harde buik, maar is ook wat gevoelig in onderbuik.. morgen ff bij de vk overleggen.. ms blaasontsteking.. i dont know..

@ griepprik: denk het niet.. je moet er dus 2? hmm.. tegen de tijd dat je de 2de krijgt ben je ms al bevallen!

@ dretjuh: das een goeie tip hihi.. heb zelf volgens mij ook nog van die boxers, maar toch ff checken..

@ mili: pff heftig hoor!!! sterkte meis!!

@ suus: nope, maarem: thanks!!
    Hebben de kinderwagen nu ook naar huis gehaald! jeuj! en bijna alle wasjes zijn gedaan! heb zoiets van kan het beternu doen nu het nog gaat dan straks als ik echt niet meer kan, ja toch?

@ dretjuh: mooie buik!!

@ suus: wat waren de symptomen van je blaasontsteking?

@ elmo: druk druk druk, hihi! maar fijn dat je nu kunt afwerken! :D

@ collo: ja, bij ouderschapsverlof moet je na verloop van tijd weer meer uren werken.. MAAR: als je nu 36 uur werk.. heb je recht op 26*36 uur = 936 uur.. j neemt op als je naar 24 gaat: 12 uur per week.. 936 / 12 = 78 weken. dus das na 1,5 jaar!
    Voordeel: je krijgt via de belastingdienst een vergoeding voor die uren Ouderschapsverlofkorting dus je krijgt van je werk 67% van je loon, maar die doordat je 3,99 per uur krijgt, ga je er niet 33% op achteruit..
    Je pensioen loopt gewoon door, vakantie opbouw niet (maar ja, je neemt ook minder op)
    als je ontslagen word (stel) word je ww berekend over 100% van je salaris en niet de 67% die je op dat moment krijgt.
    je contract word niet aangepast dus in feite mogen ze geen aanpassingen doen in je arbeidsvoorwaarden!
    SZW – Ouderschapsverlof – Ouderschapsverlof: informatie voor werknemers

en wat er al gezegd werd: wil je weer meer mogen ze het niet weigeren!

@ suus: mooi kamertje!! en die gordijnen zijn helemaal top!

@ zwangerworden: nog 25 werkdagen maar heb nog 3 dagen sowieso vrij, nog halve dag ehbo en nog 1 dag bhv..
    en ben aant overwegen om ms toch weekje ervoor verlof te nemen... maar weet ik nog niet.. ff thuis ook overleggen... begint toch wel zwaarder te worden .. spiertje doet nog steeds auw! soms gewoon als ik stil zit datie ineens begint te zeuren! en meer maagzuur en harde buiken..
    en word hier toch wel erg geconfronteerd met het feit dat er wellicht ontslagen gaan vallen (beslissing genomen, knoop word neit doorgehakt) en word er super onzeker van! wil wel solliciteren maar zodra je parttime vraagt is het nee en aangezien ik wellicht wat anders wil dan nu word ik al afgewezen op cv want niet ervaring of diploma.. .. maar ja, wat ik bedoelde is dat hier iedereen (en dan met name degenen die NIEt ontslagen worden) erg negatief zijn..
    aan andere kant denk ik: kop op! nog 25 dagen -/- 3 vrije dagen -/- 1,5 dag = 21,5 dag en deze is ook weer bijna om!

@ lilith: ja, ouderschapsverlof is via de werkgever onbetaald! maar zie verhaal hierboven! je krijgt 4 euro/uur van de belastingdienst dus gaat er niet hetzelfde op achteruit (snappie?) en je houd alle verworven rechten! terwijl als je je contract aanpast ze ineens rechten weg kunnen nemen!

@ chicken: keep us posted over de griep he!!
    maar slechte nacht gehad dus? he bah.. das vervelend..

@ roeltje: balen dat het niet klikte, maar wellicht is ze niet voor niks nu op kantoor werkzaam?

@ panos: fijn hoor! dat je der nu weer goed voelt! :D

@ chicken: ben er al! was ff bijlezen!!

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: thanks! moeten alleen nog plankjes ophangen.. en wilden een sluier maar vonden er geen die we beiden leuk vonden... en we moeten nog schildpadjes voor op de muur... maar ja, verder wel af! :D

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Op marktplaats staan ook heel veel sluiers!!

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hier ook een sluier van Marktplaats, soms echt voor een koopje!

Whoohoo, bekeek net mijn banner en zie dat ik nog maar 50 dagen te gaan heb :D

6. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Zeker voor een koopje Dees. Ik heb vrijdag dat winterjasje opgehaald en het boek. Nou echt, beiden splinternieuw!!! Dat jasje is echt megaleuk!

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ja, maar we hebben een meningsverschil over de sluier ;) haha
    dus worden het ws gordijnen voor het vouwgordijntje om toch wat meer kleur te hebben..

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ohhhh...hahaha. Ik zit ook nog te twijfelen over een hemeltje. Ach, we hebben nog een aantal weekjes..hihi

9. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ja, want je hebt met zo'n punt erop, of zonder punt..
    en sja... ik vind met punt leuker, vriend zonder punt maar ook niet alle
    en de standaards vinden we lelijk... en dan zeg ik: die zetten we in de hoek maar ja, daar is niet iedereen het mee eens!

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wij hebben ook zo'n sluier met punt, eigenlijk kun je ze idd aan een standaard hangen maar wij hebben voor een haak in het plafond gekozen....geen gedoe met een standaard etc.

11. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ dees: ja dat vond vriend uiteindelijk dan beste oplossing, maar hij had niks met die punt...

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    hij wil dus graag zo'n kleinere, een ronde is dat geloof ik toch.
    Volgens mij is daar niet zo gauw een andere oplossing voor te vinden dan idd zo'n standaard achter het bedje te plaatsen...

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Hij maakt er wel een PUNT van zeg...hahaha

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
  15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    oh en dees: bij die rond is de standaard in de sluier, dus die zie je niet.. bij die met punt hang je het er aan dus word de paal niet bedekt.. da wast probleem..

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    hmm...lastig, maar ik snap het wel hoor. Eigenlijk hou ik ook meer van wat stoerder, maar dat is ieder z'n eigen smaak. Vooral omdat ik weet dat we een jongen krijgen, twijfel ik ook erg aan een sluier. Hoewel je wel leuke stoere ook hebt.

17. gimena

gimena Niet meer actief

heeey Dec mama.s :D
    hoesty allemaal hier??
    xxx gimena

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen meiden!

@panos; welkom terug!

@collo; je kamertje is heeeel mooi geworden! En je katten zijn ook schattig! Ik zou ze zo meenemen! :D

@Chicken; hmm, ik was ook heel stellig dat ik geen griepprik wilde, maar ik heb ook nog steeds geen oproep gehad of iets dergelijks dus... Die 3 vrouwen in Engeland zetten je idd wel aan het denken, maar ja, onze beebjes mogen al bijna komen toch!?! In feite over 5 weekjes al! Dus dan is de 2e spuit nog niet eens geweest.. Ik weet het ook niet meer hoor! Ik denk toch dat ik het maar niet doe!

@Joyce; Mijn blaasontsteking is nu voor de 2e keer hetzelfde. Wakker worden van buikpijnachtig gevoel in onderbuik, soort menstruatiepijn, harde buiken (vaker dan normaal) maar geen pijn bij plassen ofzo! Puur en alleen die buikpijn gecombineerd met harde buiken voordat ik naar het toilet moet.
    Ik ben benieuwd naar jullie schildpadjes! Ik zal eens even mee op zoek gaan!

@intake kraamzorg; ik heb nog geen bericht gehad wanneer ze bij mij komen... ben benieuwd! Ik wacht het nog wel een weekje af!

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    jullie willen dus ook een klamboe?
    ja, vind die wel stoer, maar sluiers vind ik wat te lief.. is meer meisjes achtig
    en aanegzien we het niet weten, ga ik dan liever voor stoer dan zoet..
    dus ja, nu bedacht dat we 1 vd 2 plankjes boven het bed doen met knuffels ofzo erop en dan gewoon gekleurde gordijnen... dus.. tenzij we ons weer bedenken ;)

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Suuskebab....vervelend joh die blaasontsteking. Ik denk dat ik de prik ook niet doe, maar dan alleen omdat het toch geen zin meer heeft denk ik. Als ik wat minder ver was geweest in de zwangerschap had ik niet getwijfeld, dan had ik het gewoon gedaan. Het zal je toch maar gebeuren....

Deel Deze Pagina