@ strijkenhydrofiel luiers; mooi, dat wordt niets strijken dan @ Dees; dat is schrikken, fijn dat ze langskomen. Hopelijk weet je snel meer. @ wassen; zat ook aan week 36 of zo te denken. @ Roeltjes; Fijn dat je vent bijna thuis komt, gezellig! Jij als centraal meldpunt: goed idee! @ ego; zucht, zó verkouden en voel me net een tuimelaar pffffff. Loop een beetje te slepen met mezelf de laatste dagen. Wel gek zo huppel je de dag door en zo is het zeulen geblazen.....geen peil op te trekken.
Hai allemaal, @psje: Over die pijn bij het schaambotje had ik iets getypt. De vk zei ook tegen mij dat ik niet om en om de trap op moet lopen omdat dit funest is voor je bekken als je al pijn hebt. Hij zei dat je dan steeds je ene been naast je andere moet zetten en dan pas naar de volgende trede. Alleen gaat dat nogal lastig als we op het werk van mn schoonouders meehelpen Daar zijn namelijk 10 trappen (geen lift!!!). Duurt dan een eeuw voor je boven bent haha. Verder heeft ie niks gezegd, alleen dat het normaal is en dat de een er meer last van heeft dan de ander. Ik durf al nooit iets te vragen of zeggen en als ik wat vraag dan wuift hij het weg. Vanavond moet ik weer naar de vk, hoop nu eindelijk weer eens een ander te krijgen. Over je misselijkheid. Ik heb het niet, maar ik heb wel gehoord dat het vaker voorkomt aan het einde van de zwangerschap. Hopelijk wordt het snel weer minder! @Dees: Tjee, vervelend zeg. Trekt het ook door naar je buik? Zit er regelmaat in? Ik zou voor je eigen rust de vk even bellen hoor! Sterkte ermee! Kan idd met je darmen te maken hebben, dat kan echt heel erg doortrekken naar je rug!!! @oplettende vks: Wel fijn als ze je serieus nemen. Ik heb nog NOOIT de vk gebeld en als ik er ben stel ik amper vragen. Als ik dan een keer iets vraag dan voelt het echt alsof die man me niet serieus neemt. Vorige keer zei ik dat ik de kleine al 2 dagen amper voelde terwijl het een hele drukke baby is en toen zei hij: ow, dat is normaal. Hij deed helemaal niks! En ik vind het al zo moeilijk om dingen aan te geven, dus dit helpt niet mee. Vanavond om 18.00 moet ik weer, dus ik hoop echt dat ik een ander krijg nu. Heb nu 3 keer die man achter elkaar gehad. Ben benieuwd hoe ze zouden reageren als ik een keer zou bellen met iets waar ik me zorgen over zou maken . @wassen: Denk dat ik er over 2 weken ofzo mee begin. Ligt er ook wel aan of de kamer dan een beetje klaar is, maar ben bang ban niet. @Meloen: Fijn dat alles goed is met de kleine! Jammer van het vocht in je handen enzo. Even volhouden nog en idd veel drinken!! @Riti: Vervelend he die verkoudheid, het heerst behoorlijk valt me op! @All: Vandaag ben ik vrij, dus ik zal wat meer rondhangen hier
Verlof!!!!! Heeel lang niet geweest..heel druk en heel veel gedaan en afgerond.. In deze zwangerschap heb ik een mooie nieuwe praktijk gebouwd, ik ben getrouwd, personeel aangenomen, kinderkamer gemaakt en nu heb ik verlof!!!!! alles is klaar!! alles gewassen, wiegje is opgemaakt, kinderwagen staat klaar en de box staat ook al op de plaats..hahahah nu hoef ik alleen nog rustig aan de kasten uit te mesten en mn huis gezellie te maken.. Ik zal mezelf hier dus weer wat vaker laten zien... heb er nu de rust weer voor!!! Hoe gaat het met iedereen..ik zal straks even stukjes terug lezen.. ben echt heel weinig op de site geweest.
@Lotte: Echt oneerlijk dat jouw vakantie zo ff gepasseerd word, alsof jij er geen recht op zou hebben.. @Dees: Is het alweer wat beter met je rug? Hier ook een steeds gevoelligere rug helaas, begin er echt last van te krijgen.. @Roeltje: Spannend zeg, het is al bijna maandag Ik hoop dat je Hb snel weer wat stijgt.. @PSje: Hier smorgens af en toe ook weer wat misselijk, alles begint een beetje in de verdrukking te raken dus ook me maag helaas.. @Lilith: Hier zijn de dagen ook erg wisselend wat energie betreft.. @Roeltje: Wat fijn dat je zo'n goede dag heb vandaag zeg @Dees: Jeetje dat klinkt echt rot zeg, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.. Wel fijn dat ze even komen kijken bij je. @Babsie: Ik heb de beebwasjes al gedaan, wil zo langzamerhand alles een beetje af krijgen aangezien ik mijn rug steeds meer ga voelen. Voor hetzelfde geld kan ik het straks allemaal niet meer zelf doen.. @Meloen: Fijn dat bij de VK alles weer goed was, tja die laatste loodjes wegen blijkbaar echt het zwaarst.. @Lotte: Wat naar dat je je niet serieus genomen voelt door die man, hoop voor je dat je vanavond een ander krijgt! Welkom terug Lente. Hier: Begin mijn rug steeds meer te voelen, vanacht had ik ook last van mijn bekken en kon ik niet lekker meer liggen.. Overdag en met name als ik zit voelt het ook of er een hele strakke band om me ribben zit, kan dus ook niet zo lang meer zitten. Zal ik er dan na al die weken toch aan moeten geloven? Ik mag eigenlijk nieteens klagen na al die makkelijke weekjes, gelukkig zijn dit de laatste loodjes. Keek even bij de november mamas en daar waren ondertussen de eerste baby's geboren Dat betekend dus dat het bij ons ook binnen een maandje kan gaan beginnen! Komt nu echt steeds dichterbij, heel erg spannend
Jaaa spannend he!? Misschien over een maandje de eerste baby al! Ben benieuwd wie het eerst zal bevallen! Als ik het maar niet ben haha, ben nog lang niet klaar!!!
@ Lotte, wat vervelend zo'n verloskundige. Misschien kan je vragen, als je 'm vanavond weer hebt, of je de volgende keer bij iemand anders mag. Bij ons doen ze dat bewust zodat je iedereen een keer hebt gezien voor de bevalling. Gewoon vragen hoor!! Beter een kort antwoord dan dat je je alleen maar onzeker voelt. @ Lente, welkom terug. Ook getrouwd, wat leuk, van harte!! Wat heb je voor praktijk? (als ik vragen mag ) @ Saskia, wat goed helpt is een beetje een plat kussen tussen je knieën als je op je zij ligt. Beetje lastig met omdraaien maar helpt heel goed bij pijn in bekken en rug!! IEKKKS eerste beebjes bij nov.mama's??? Voor mijn gevoel duurt het nog heel lang maar het komt idd nu wel heel dichtbij...
Dag dames daar ben ik weer ff. De VK is geweest en heeft als 1e mijn urine nagekeken, deze had ik alvast voor d'r klaargezet. De stick liet zien dat de leukocyten verhoogd zijn wat kan duiden op een blaasontsteking. Ben bekend met blaasontstekingen en heb voor niet als te lange tijd terug een opstijgende UWI gehad die uiteindelijk een nierbekkenontsteking werd. Moest dus net gelijk een afspraak maken bij de HA, ik kan er om 14.45 terrecht. Er wordt dan gelijk naar de pijn in mijn rug gekeken en mijn urine zal op kweek worden gezet. Verder heeft de VK voor alle zekerheid nog een inwendig onderzoek gedaan om te kijken of ik al dan niet aan het onsluiten was.....dit was niet het geval. Ons frummeltje lag wel mooi met het koppie in het bekken maar was nog niet ingedaald. Mijn buik voelde soepel aan wat ook een goed teken was. Ze vroeg hoe ik mij voelde en vertelde haar dat ik net hersteld was van de griep, dat ik net weer 1 dagje gewerkt had wat erg tegen was gevallen. Ik vertelde haar dat ik me ook totaal niet fit voel. Ik heb maar even om advies gevraagd wat ik het beste nu kon doen aangezien ik nog 4 daagjes zou moeten werken....ik moest me maar gewoon ziek melden (alweer ) en dan lekker met verlof gaan. Ik heb dus net mijn werkgever gebeld met de mededeling dat ik mij weer ziek kwam melden.....ze was hier totaal niet verbaasd over! Ze pakte het gelukkig heel goed op en complimenteerde me dat ik het verder zo goed had volgehouden....ben immers hier pas in augustus in dienst gegaan en heb tot vorige week veel voor hun kunnen betekenen om allerlei openstaande diensten op te lossen. Ze was dus totaal niet 'boos/teleurgesteld' waar ik nu eigenlijk wel een beetje bang voor was.....gelukkig maar.
Hoi Dees, nou goed nieuws dus en minder goed nieuws. Altijd vervelend een blaasontsteking, maar wel fijn dat alles goed is met de beeb!! Fijn dat je baas zo goed reageerde....dus je hebt nu al verlof!!! Welkom terug Lente!!!
Oh meiden, wat wordt het spannend allemaal!!! Ik hoop wel dat we straks ook gewoon lekker blijven kwekken en misschien zo nu en dan iets afspreken. Lijkt me zo leuk!
Dees gelukkig is het "maar" een blaasontsteking, gauw aan de anti-biotica en hopelijk voel je je dan een stuk beter! dikke knuff!
@ Dees, vervelend dat je dit nu weer moet hebben nu je net weer een beetje was opgeknapt!! Maar gelukkig nog geen ontsluiting. Hopelijk kan de h.a. je verder helpen. Kan die pijn in je rug bij je nieren vandaan komen? Fijn dat je baas zo meelevend is!! Dat is vast een hele geruststelling.
@ Dees; Succes bij de HA, wel fijn dat je geen ontsluiting hebt! @ Lente; Wat ontzettend leuk, zo'n eigen praktijk! @ Hydrofielluiers strijken; Dat hoeft dus niet las ik ergens? Gelukkig! Moest het vorige keer juist WEL doen, en nu weer niet. Nou ja, niets om over te treuren.
@chicken; Ik heb idd nu al verlof! Ik moest wel, nu alleen nog ff aan het idee zien te wennen. Straks eerst naar de HA voor verdere controle en dan zien we wel verder. @bapsie; thanx!! Ik hoop dat ik me gauw weer wat fitter mag voelen @meloen; De pijn in mijn rug kan idd met de nieren te maken hebben, zit echt rond mijn flanken aan weerszijden. Heb het al eens eerder gehad en dit lijkt idd ook op een beginnende....ik hoop het niet eigenlijk Ben idd echt blij dat mijn baas zo luchtig reageerde, kon me daar net voordat ik ging bellen alweer helemaal druk over maken.
@ Dees, succes straks! Hopelijk valt het een beetje mee allemaal. @ Lente, wat leuk dat je al van de grote meiden hebt! Vinden ze het ook leuk om er nog een zusje bij te krijgen? Ideaal zo'n praktijk aan huis zeg! Drie weken eerder zou wel fijn zijn, je kan er maar weer vanaf zijn
@Dees: pfff gelukkig zeg, geen ontsluiting. Ik ben helaas ook bekend met blaasontstekingen en moet nu regelmatig mijn urine laten checken. Hopelijk is het snel over. Rustig aan jij en genieten van je verlof! @lente: welkom terug! Mevrouw Lente dus! gefeliciteerd hoor! @beebjes bij nov mama's????? Waar wie hoe wat??? Wordt idd enorm spannend allemaal!!! AAAAAAAAHHHHHH! Ben wel heel benieuwd hoe alle beebjes hier eruit gaan zien!
Wat vervelend Dees, maar gelukkig kunnen ze er nu wel wat aan gaan doen. Ik had het gelezen bij de novembermama's, maar mijn geheugen laat me in de steek geloof ik dus kan even geen namen noemen. Waren wel al meerdere beebjes, dus ja komt hier ook enorm dichtbij.. Ik hoor bij de hele vroege decembermama's met 3 december als datum, binnen 3 weekjes zouden de eerste beebjes hier ook kunnen komen! Dat zullen dan wel de hele vroege zijn..
Eruit zien, ben na vanochtend zeker benieuwd!! Er was een stagair bij en die kon niet echt voelen of het hoofdje al onder lag dus toen zei de vk dan zet je het echo apparaat even aan. Dus dat vonden wij (stagair en ik) allebei wel leuk!! Hoofdje lag dus onder en toen ging ze nog een beetje naar het gezichtje kijken maar die van mij lijkt dus op................. een zeehondje. We hebben helemaal in een deuk gelegen. Ik zei het is net Seabert, weet niet of jullie die kennen, maar je zag het gezichtje een beetje van bovenaf en dan met dat neusje en oogkassen... Ben zo benieuwd..