zwangerworden: jeetje meid hopelijk kan het niet kwaad voor de beeb helaas kunnen ze op de echo nog niks zien van de kleine heb nu 2 echo's al gehad kraamhulp: aanmelden is idd al goed, decembermaand zijn ze al snel vol, aangezien er dan ook minder hulpen werken kwaaltjes, veel afscheiding, schrik me steeds te pletter borsten nog wel wat gevoelig, buik is weer wat rustiger, wel nog wat last van mijn darmen niezen: herkend iemand dit: als ik nies krijg ik steken in de onderkant van mijn buik zou dat iets kunnen zijn of alleen de banden van de baarmoeder? het is en blijft toch spannend he helaas weten wij nu al dat we geen rust gaan krijgen tot zeker de 26 weken maar goed we gaan wel proberen er een beetje van te genieten zodra de echo goed is
hey meiden! wij gaan een weekend weg en vertrekken nu dus geen tijd om bij te lezen! Milan is weer een heel eind beter gelukkig, het eten en drinken gaat steeds beter! tot maandag allemaal. liefs rebbel
@ anneke: steekjes is vant groeien van de bm, krampen ook.. dus kan geen kwaad! Zelf ook last van.. en van onderrug.. en steeds vaker gevoelige . . van de (.)(.) en moe.. en emotioneel.. en voel me soms een echte muts! haha @ linda: oh ben benieuwd wat er in zit ,ik bedoel, of er wat leuks in zit. @ buik: heb het idee, dat net onder mijn broekrand, of rand van ondergoed, net boven schaamstreek zeg maar, wat dikker is.. buik ook wel maar denk dat dat darmen zijn dus.. maarem.. hebben jullie dat ook?
@ joyce, ik heb nog geen last van een opgezette buik...maar dit kunnen inderdaad je darmen zijn. @caruli, dat gevoel in je onderbuik kan inderdaad komen van het niezen...groeien van je baarmoeder en de banden. Is niet raar dus! @zwangerworden, Hopelijk mag je een echo, om jou goed in de gaten te houden. Dat kan in ieder geval alvast geen kwaad. Ik hoop dat je met goed nieuws terug komt. @Ilona PS, stiekem meelezen????? Dat mag niet.....nee hoor grapje. Ik begrijp heel goed dat het in het begin allemaal erg onzeker is, en zeker na zo'n voorgeschiedenis. Lees gezellig mee en als je je geroepen voelt mag je natuurlijk ook meekletsen!!!
@ Bapsie: gefeliciteerd met de uitslag van de MvM-test! Ik heb me zojuist aangemeld, nu afwachten tot ze me bellen! Hoe lang duurde dat bij jou ongeveer? @ Anneke: ik heb er nu nog geen last van, maar ik ben nog wat korter zwanger dan jij. Bij Milan had ik 't wel, maar ik weet niet meer in welke week dat toen was begonnen. @ Caruli: van dat niezen had ik met Milan ook! Niks om je zorgen over te maken volgens mij hoor . En verder fijn natuurlijk dat alles zo goed gaat! @ Rebbel: fijn dat 't weer beter gaat met Milan! En veel plezier dit weekend! @ Joyce81: ik heb er nu nog geen last van, maar ik denk ook idd dat dat je darmen zijn. Je baby'tje zit nu echt nog heel laag, en is natuurlijk ook nog inieminie! Waar ben je verzekerd? Ik zit bij CZ, en daarbij krijg je dus dat boek + knuffel! En na de geboorte krijg je nog een knuffeltelefoon! En verder natuurlijk de standaarddingen die in een kraampakket horen!
@ berenbotje en linda: ik bedoelde niet het deel boven de broekband hoor! weet zeker dat dat darmen zijn... haha.. heb ik zowiezo last van met al die krampen dus.. bedoelde dat deel onder de broekband.. weet dat het nog heeeeel klein is maar vroeg het me af.. ook darmen dus, hihi.. ok! @ linda: ben bij menzis verzekerd.. ach ja, zien we tegen die tijd wel! @ all: heeft er iemand chicken al gezien??
duurde bij mij een dag of 2/3 geloof ik... maar heb me gelijk aangemeld met 4 weken en dan kunnen ze toch nog niet langs komen... ze bellen je wel, je bent mooi op tijd, reken maar op maandag of dinsdag dat ze je bellen
Oké, dankje! Leuk! Ik vind 't altijd wel fijn om aan zoiets mee te kunnen doen. Ik ben me er echt heel erg van bewust dat wij heel veel geluk hebben qua zwangerschappen (tot nu toe), en ik kan me daar wel eens schuldig om voelen. En door dan aan MvM mee te doen, kan ik toch iets goeds doen voor vrouwen die moeilijk zwanger worden! @ Joyce81: dan had ik 't idd verkeerd begrepen. Maar ik denk toch ook dat dat van je darmen komt. Ik hoop trouwens dat mijn buik nu wat sneller begint te groeien dan destijds met Milan. Toen kon je pas rond de 25 weken zien dat ik zwanger was, en toen leek 't nog heel pril. Met 39 weken vroeg iemand of ik al bijna op de helft was . Maargoed, we zien allemaal wel hoe 't loopt!
@ linda: .. ga er dan gewoon vanuit dat het de darmpjes zijn idd.. vond het zo raar dat hetdaar was.. maar ja, zitten ook darmen natuurlijk Zal voor je duimen dat je buikje snel komt!!!
linda: dat is hier ook zo, hoop dat ik door zo iets simpels iemand anders heel blij kan maken heb nu ook al zin om met mijn buik te pronken, lijkt me zo bijzonder!!! maar zal nog wel even moeten wachten voor t zover is!!!
Ongeveer bij de 12 weken komt je baarmoeder boven de schede uit. Zodra je baarmoeder hierboven uitkomt, dan voel je ook wel verschil, dat voelt toch echt anders als darmen.
@Linda86 Ik zou ook wel mee willen doen aan MvM maar ik werk 40 uur/5 dagen per week.. Beetje stomme vraag misschien, maar dan kan ik alleen thuis er maar in plassen.. Is dit niet te weinig? Dan krijg je toch nooit die flessen vol?
alle kleine beetjes helpen voor je naar je werk gaat en 's avonds kun je er wel in plassen, en ook de 2 dagen dat je vrij bent, dus denk wel dat ze je plas erg zullen waarderen!!
@ Anneke: ik zou gewoon eens bellen naar MvM. Als je elke avond en in 't weekend je plas "doneert" heb je toch aardig wat hoor! En ik denk dat ze blij zijn met alles! @ Joyce81: alvast bedankt voor 't duimen 't schijnt wel dat je 't bij een tweede meestal eerder ziet! @ Bapsie: ja super idd! Er zijn zoveel vrouwen mee geholpen. Ik vind 't echt goed dat er nu ook weer heel wat dames meedoen! En dat pronken is echt leuk hoor! Ik vond 't altijd geweldig als wildvreemden spontaan tegen mij begonnen te praten alleen maar omdat ik zwanger was!
@ anneke: op de site staat dat dat niet uit maakt.. mijn probleem is alleen dat ik het nergens voor ze klaar kan zetten enzo.. dus gaat gewoon echt niet... @ berenbotje: ja.. nog ff geduld, dan voel ik het vanzelf he is nu zo nieuw en raar allemaal.. Wist idd van na 12 weken pas boven het botje, dus ging wel al uit van darmen maar toch hmm.. voel me nu ineens een echte muts en kei blond! en dat terwijl ik toch echt brunette ben!!
hai ladies Ben terug van de kaakchirurg. 2 kiezen lichter. Moest een foto laten maken. Ik heb het toch maar gedaan. Ik kreeg een soort schild om en de vrouw verzekerde me dat de stralen daarmee niet bij mn buik konden komen. Goed, en als het zo is dan is het mijn eigen schuld en zal ik er lering uit trekken. Wat zijn er a veel meiden die een echo hebben gehad! Ik heb nog niet eens de VK gebeld. Zal ik maandag maar doen, volgens mij zijn ze er op dond en vrijd namelijk niet. In ieder geval geen consult op die dagen. Ik doe niet mee aan MvM. Bij de 1e was het drámá. Plus ik piste die kannen bij lange na niet vol. Daarnaast is mijn man er heilig van overtuigd dat er toch veel wordt gebruikt voor andere doeleinde. "jij ziet 16 weken af, krijgt er niets voor terug, zij vangen veel geld en het wordt ook nog eens voor afslankpillen gebruikt" Ik krijg hem niet omgepraat, ik kan lullen als brugman maar nee. "ik ga van je af als je meedoet" zei hij. Maargoed, vond het geen pretje de 1e keer. Dus ik laat het maar. Ik ben blij dat ik de 1e keer vrouwen heb kunnen helpen. Maar laat het nu aan me voorbij gaan.
@ joyce: waar is jou huisje dan?? ik probeerde een PB te sturen maar kwam er niet helemaal uit :S @ Zwangerworden: Heel veel strekte vanmiddag!! @ Caruli: ik moet ook steeds niezen en ben steeds bang dat ie er uit floept zeg maar.. hihi maar dan is het ook best gevoelig daar in mn buik.en als ik s'ochtends wakker word moet ik bijna overgeven omdat mn keel helemaal dicht zit, beetje beetje ziekjes denk ik.. Is dat ook een symtoon?
@ mamaria: das toch maar 10 weken? van 6de tot 16de week" tenminste, staat op de site. en geeft toch niet dat de kannen niet vol zijn, toch? maar idd als je het niet fijn vond dan houd het op!.. ik zou ze hier aan de straat moeten zetten.. nou... dat doen we maar niet!! iets te "vreemde" buurt!.. Wat dat betreft was Venlo handiger geweest.. Ik beloof wel plechtig om volgende beebje wel mee te doen!