joehoe! Hoe is het hier? @verlofmeisjes: wat fijn! Wat hebben jullie gedaan op de eerste dag? Ik volg jullie na deze week! @Roeltje: jeeeeeeh, gefeliciteerd! Ik hoop dat het een mooie dag was! @collo: oedeempje? @dees: fijn dat je je beter voelt! @milli: helemaal weer goedgekeurd! Fijn dat je schoonmoeder weer thuis kan zijn. @xenas: heb je nog gebeld met de vk? @onzekerheid: had vandaag in 1 keer zo'n vlaag! Ojee als alles maar goed gaat, als ik het maar kan, dat soort dingen... @hier: pfff wat een nacht weer Maar goed we bijven positief! Nog 3 dagen werken!!! Heb wel enorme last van ...hmmm...noujaa...beestje bij z'n naam noemen...aambeien... Echt heel naar...moest vandaag gewoon een paracetamol nemen tegen de pijn...
@collo en Lotte...voelt als heftige ongesteldheidspijn, hield wel even aan en is nu weer weg, maar voel wel zo nu en dan wat druk beneden. @Doortje..niet veel gedaan nog hoor...beetje m'n draai aan het vinden. @Roeltje....gefeliciteerd met je huwelijk!!!!! @Doortje...vervelend die aambeien..is daar niks tegen?
@chicken: Lijkt me niet fijn. Wat ik hier wel gehoord heb is dat dat idd indalingskrampen kunnen zijn!
@lotte: joehoe, halloooo! Fijn he, dat aftellen!? @chicken: ja is wel wat voor, maar is helaas net gaan bloeden, dus kan er niets op smeren.. (jeetje, wat genant om te vertellen..is toch nog een soort taboe of zo). Doe jij rustig aan met die krampen?? Geniet van je yoga!
@doortje: idd fijn dat aftellen, kan me maar moeilijk voorstellen dat ik straks zo lang thuis mag zijn!!! hihi. Lekker veel bij jullie rondhangen! Voor mij zijn aambeien geen taboe, werk in de apotheek dus dan hoor je het met regelmaat. Zeker bij zwangeren! Niks om je voor te schamen! Het lijkt me wel heel erg vervelend!
oja das waar ook! je bent apothekers assistente toch? Mijn vader was apotheker (is al een tijd met pensioen) en ik hielp altijd in de apotheek in vakanties. Vond dat zo leuk!
Ja klopt hihi Over een tijdje wil ik wel verder studeren, maar weet nog niet precies hoe en wat. Leuk dat je vader apotheker is geweest! Ook leuk dat je dan mocht helpen, wat mocht je dan doen? Ook recepten klaar maken enzo?
ja ik mocht recepten klaar maken, medicijnen uitpakken en opbergen, recepten opbergen, oude(niet opgehaalde) medicijnen uitzoeken. Dat soort dingen Wil je iets studeren in deze richting, of weet je het echt niet?
Ik vond de opleiding heel interessant, maar in de praktijk gebruik je er nu niet heel veel van. Door al het gezeur met de verzekeraars doe je meer administratief werk en ben je veel aan het uitzoeken. Ik vind het wel boeiend om veel te weten van bijv. verschillende ziektes en aandoeningen en ook van medicijnen. Alleen de opleidingen die er zijn in deze branche kun je nu weinig werk in vinden en dat zou zonde zijn. Het verdient echt heel lekker, dus aan de ene kant vind ik het wel even best zo. Voor iemand van mijn leeftijd die ook nog niet lang werkt verdien ik echt wel goed hoor ik altijd. Ik wilde eigenlijk neonatologie gaan studeren, maar ook daar schijn je heel weinig kans te hebben op een baan. Niet alle ziekenhuizen hebben zo'n afdeling en de mensen die er werken blijven vaak heel lang daar werken. Dat werd mij verteld toen ik een ziekenhuis belde. Dusss...kortom...ik weet het nog niet echt haha In de apotheek werken levert momenteel heel veel stress op, we hebben personeelstekort en we krijgen er steeds meer taken bij.
nouja, eerst lekker je kleintje krijgen en dan verder orienteren! wel vervelend dat het op dit moment zo stressvol is! Is er geen personeel te vinden?
Jawel, maar ze willen niemand aannemen. Gaat even niet zo lekker in de apotheek wereld haha. Toen ik begon kon ik overal terecht! Maar idd lekker over een tijdje gaan orienteren! Eerst kleintje en dan zien we wel weer Ik ga er weer vandoor, tot morgen! Liefs
Medicijnmannen (vrouwen) Wat raden jullie dan aan tegen aambeien? Begin er volgens mij ook 1 te ontwikkelen. Echt niet cool! Oedeempje = dikke enkels, voeten en de rest
Een aambeienzalf waar zink in zit, dit droogt de aambei uit en dan issie sneller weg. Mag dus niet gebruikt worden als de aambei open is!
doei lotte! @collo: oja dikke enkels...laat dat idd maar even nakijken. En wat betreft die aambeien...pfff... ik heb iets homeopatisch (wat niet helpt) en theranal. Sperti schijnt ook goed te zijn. Sterkte
lang niet hier geweest, ben dan ook hondsberoerd geweest en ik heb het gevoel dat als ik een gaatje vrij heb om evt achter de pc te gaan zitten ik moet bijtanken. pff wat ben ik moe de laatste dagen. maar heb mezelf nu voorgenomen om toch echt meer online te zijn hier. verder alles goed met de dames? lees veel over dikke enkels enz. pff, heb ik nog niet zoveel last van. en wat betreft indalingsweeen, zou kunnen, dacht er vanmiddag nog aan. heb ook veel last van krampen en dacht dat het misschien ook wel indalingsweeen konden zijn. moet morgen naar de verloskundige (voor het laast en dan over naar de gynocoloog) en zal het eens navragen.
@Lotte: Ik weet aan het eind van de nacht idd soms niet meer hoe ik moet liggen, ben tegenwoordig ook uit ellende al voor 8 uur me bed uit terwijl ik soms best nog even had willen slapen. Daarintegen is het dan wel weer lekker om eind van de ochtend/begin van de middag even een uurtje te liggen, daarna voel ik me ook wel weer fit. Lekker dat je nu in je laatste week zit zeg, nog even doorzetten en dan genieten van je verlof! @Roeltje: Hoe was DE dag???? @Suus: Jeeeej verlof!!! Geniet ervan! @Chicken: Jij ook lekker genieten van je verlof hoor!! @Lilith: Laatste loodjes wegen het zwaarst, hier gingen de eerste weken ook zo makkelijk en breekt hbet me nu ook wel op.. Veel respect voor jou omdat je al een kleine meid rond heb lopen! @Dees: Wat fijn dat je je al beter voelt zeg @Manoe: Fijn dat alles weer goed was bij de VK Hier nog geen zorgen over de bevalling, maargoed dat kan nog komen.. @Xenas: Als het bij de tweede keer naar de wc weer wat bloed is zou ik toch even bellen denk ik @Lotte: Lekker zeg, jij ook al bijna met verlof @Mili: Wat fijn dat alles goed was en je weer naar de VK mag zeg @Chicken: Die had ik gister dus, alleen bij mij kwam het omdat ik teveel gebukt had.. Misschien even de VK bellen als het te lang aanhoud? En even een tijdje rustig aan doen, lekker bankhangen en een kop thee deden bij mij wonderen @Collo: Veel succes morgen, lijkt me erg naar om zoveel vocht vast te houden. @Doortje: Ook jij al bijna verlof Lijkt me heel erg naar om aambeien te krijgen, maar je leest het helaas regelmatig dus je moet je er niet voor gaan schamen hoor.. Zo heb ik weer mooie zebrastreepjes gekregen op mijn heup.. @Toontje: Eerst aan jezelf denken en daarna aan het forum hoor Wij lopen niet weg.. Hier: Vandaag wakker geworden met een lichte opkomende migraine, hele ochtend dus rustig aangedaan en nog een paar uurtjes op bed gelegen. Gelukkig heeft het niet doorgezet dus kon ik vanmiddag nog wel iets in huis doen. Buik is verder heel rustig, op de bewegende bobbels na haha Morgen weer naar de VK voor controle
Hoi dames! Heb nog niet de tijd gehad om alles terug te lezen, dus nu even geen reactie op iedereen.....Maar wilde toch even iets met jullie delen wat ik vandaag op mijn werk doorgestuurd kreeg m.b.t. de vaccinatie voor de mexicaanse griep. Weet dat er veel discussie over is......Daarom juist belangrijk voor ons als zwangeren te weten dat er aan het vaccin stoffen zijn toegevoegd die allerlei nadelige effecten kunnen hebben op onze ongeboren kindjes als bijv. auto immuun ziektes, blindheid e.d. . Hier de link naar de stukken, lees het ff door dames, ik schrok ervan! (ook al zou ik de vaccinatie toch niet nemen.......had ik al besloten toen werd verkondigd dat ze als eerste zwangeren wilden vaccineren). https://webmail2.amc.nl/attach/Kort%20Geding%20Vaccinatie.pdf?sid=enB/JuYM+z8&mbox=INBOX&uid=1238&number=10&filename=Kort%20Geding%20Vaccinatie.pdf https://webmail2.amc.nl/attach/BrieFinstanties.pdf?sid=enB/JuYM+z8&mbox=INBOX&uid=1238&number=9&filename=BrieFinstanties.pdf Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!! Hier: nog 2 dagen en dan verlof!!!! JIPPIIIEEEE!!!