December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @sinterklaas... Wij vieren het al jaren met schoonfamilie. Mega veel kadoos.. Zeggen ieder jaar weer dat we het niet zo uitgebreid doen.. haha! Het is wel gezellig.. alleen die tijd ervoor kadoos kopen enzo.. gedichtjes erbij.. pff ja dat is het idee.. bij ieder kado wat...
    vorig jaar, was jesse natuurlijk mega verwend.. snapte er nog geen drol van maar goed...
    Nu is hij net 2 geweest.. dus al wat leuker.. maar ja, ik ben de 6e uitgerekend..
    heb er gewoon geen zin in.. of ik nou bevallen ben of niet..manlief trouwens ook niet. Moeten het alleen nog zeggen...

2. @nursy.. dank je wel! Heb ze even naar mijn man zijn werk gestuurd, dan print hij ze even uit! Is makkelijker lezen!
    Lief dat je dit hier even komt melden!

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Nursy
    Bedankt voor de links, maar als ik de titels van de websites zie, vind ik de geloofwaardigheid alweer een flink stuk verminderd. Ik vind nl. dat er ook echt een hele hoop mensen zijn die echt overal een complot in zien.
    Ik denk dat ik wel voor de vaccinatie ga omdat ik dan weet dat die kleine vanaf de geboorte mee beschermd is en dat ik me tijdens de kraamperiode niet bij elk bezoek zorgen hoef te maken over of ze niet besmet zijn.

Ik ga het nog wel even met mijn huisarts overleggen en met de VLOS, maar ik denk wel dat ik het ga doen.

Chicken
    Ik snap precies wat jouw hormoontjes bedoelen hoor. Je wilt nu van meneer Chicken horen dat hij natuurlijk bij jou en mini-kipke blijft en dat zijn werk hem gestolen kan worden. Irritasnt dat mannen dat niet snappen he? En natuurlijk stuur je hem waarschijnlijk naar dat feest, maar daar gaat het niet om…

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    @ Mili; He wat goed dat je terug mag naar de vk!

@ Collo; Goed even te checken bij de vk, hoop dat alles goed is, succes vandaag!
    Is dat zo dat je kindje ook beschermd is na de geboorte met het vaccin? Dat kon ik namelijk (nog) nergens vinden en lijkt me wel belangrijk.

@ Doortje; he wat vervelend zeg, aambeien. Nog even volhouden, en hopen dat het wat minder wordt.

@ saskia; migraine, ik ben zo blij dat ik het niet meer heb gehad sinds ik zwanger ben, fijn dat het niet heeft doorgezet, brrr narigheid.

@ Nursy; bedankt voor de info, ga het eens rustig lezen. Vind de bronnen ook niet allemaal even betrouwbaar.

Het wemelt van de tegenstrijdige berichten uit zo veel hoeken. Veel huisarts halen hun informatie ook van ttp://www.grieppandemie.nl/, ook niet altijd even duidelijk, maar de bron is helder.

@hier; ben zo druk, bleh, wil nog zo veel doen pfff. Bij het begin beginnen....komt goed :)

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Goedemorgen allemaal!!!

Pff, wat een dag gister zeg.. Ontzettend gezellig gehad en mag me nu officieel Mevrouw Roeltje noemen hihi...
    Ontzettend veel lol gehad buiten bij het gemeente huis.. zwagerlief (hihi) had zich verslapen en had geregeld dat zijn oma hem kwam brengen, nou goed, zij ook maar bij het huwelijk, je kan haar moeilijk wegsturen.. Daarna koffie met gebak bij ons thuis, wat natuurlijk hilarische situaties opleverde zonder te weten waarom, maarja, dat gaat altijd zo bij ons ;)

De meesten zijn daarna naar huis gegaan en bleven met zo'n 8 man over... Beetje tv gekeken, bier ging om half 11al rond haha... wat gegeten tussen de middag, heel relaxed allemaal...

Gisteravond om 6uur verzameld met hetzelfde clubje als 's morgens bij het gemeentehuis in het restaurant en hebben daar heerlijk gegeten.. Het was echt mega gezellig, en je raadt het al, hoe later het werd, hoe meer het niveau daalde haha..
    Rond kw over 11 waren we thuis, ik hield het echt niet langer vol haha..

Voor vanavond heeft mn vriend euhm.....MAN ;) de bruidssuite van de koperen hoogte in zwolle gereserveerd dus gaan daar tegen het eind van de middag heen en zijn morgen rond eind van de ochtend weer terug.. Onze hond gaat naar zijn tante, alles is geregeld en hoef eigenlijk alleen maar in de auto te stappen om mee te gaan haha.. Vandaag gaan we samen lekker opruimen en wil de babykamer even door met een doekje, dan is dat ook weer gebeurd, even de kamer / keuken opruimen aangezien dat gister een beetje een troep is geworden haha.. ben er vandaag dus niet zo veel maar zal proberen af en toe te komen buurten..

Liefs Mevrouw Roeltje;)

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Nou Roeltje, bij deze dan officieel GEFELICITEERD. Heb je nu ook de achternaam van je man, of heeft hij die van jou?

Leuk dat het zo gezellig was! En voor vanavond wens ik je ook vast een romantische tijd! :D Men... een bruidssuite nog wel... die heb ik nog nooit van binnen gezien, jaloers!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    oeps, wilde niemand jaloers maken....
    Heb er ook nog nooit één van binnen gezien, maar een huwelijksreis zit er gewoon niet in momenteel, dus dan maar 1 nachtje :D
    Heb zijn achternaam aangenomen, hij wilde zijn eigen naam houden haha

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Haha... nou ik gun het je van harte hoor, hartstikke leuk!

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Goedemorgen allemaal:)

@Xenas:

Dank je voor je positieve berichtje:D, jij bent al mama dus ik MOET het wel van je aannemen hihi:p

Ik weet elke keer niet welke banner ik nou wil en ik vond deze wel duidelijk hihi. Ook wel leuk die puzzel die steeds meer af is. Zo zie je nog meer hoe ver we al zijn! Whaaaaa haha.

Jippie laatste werkdag gehad!!! Nu lekker van je verlof genieten. Echt leuk dat we elkaar allemaal zo opvolgen!

@Chicken:

Snap je gevoel heel goed, ken dat soort situaties wel! Het van een andere kant bekijken is altijd makkelijk dan voor jezelf;). Je zou bijv. af kunnen spreken dat als je net bevallen bent dat hij alleen gaat en als je nog niet bevallen bent…ehhh ook haha. Sorry…zat nog even na te denken en denk dat hij sowieso dan alleen moet gaan. Maar als de kleine er net 1 of 2 dagen is dan zou je nu vast af kunnen spreken dat ie dan niet gaat. Hopelijk komen jullie eruit;)

@Dretjuh:

Heb ook nog helemaal geen krampen of wat dan ook gehad. En alleen een wilde baby hihi.

@Nursy:

Ga zo je linkjes lezen als ik nog tijd heb en anders vanmiddag. Was er eigenlijk vrijwel zeker van dat ik de prik niet zou halen omdat ik dan toch al bijna moet bevallen, dus hoop niet dat ik nou teveel in twijfel word gebracht haha.

@Collo:

Je kleintje is toch niet beschermd als jij de prik krijgt? Ik had ergens gelezen dat alleen jijzelf dan beschermd zou zijn. Whaaaaa overal lees ik wat anders hihi. Was nu al een tijdje gestopt met erover te lezen, want werd er helemaal gek van en de vaccinatie was er toch nog niet toen. Maar ja, nu wel bijna dus het is wel belangrijk om zoveel mogelijk te weten!

@Roeltje:

fijn dat je een hele mooie en leuke dag hebt gehad! Geniet van je nachtje in de suite!

@All:

Zo naar mn werk en dan vanmiddag naar het Juridisch loket voor al het gezeur wat hier speelt. Ben echt oververmoeid van al het gezeur. Maar zal er niet teveel over zeggen, het is net zo gezelli hier haha.

Misschien tot straks nog even.

Liefs Lot

10. Imm

Imm Lid

29 nov 2008
    53
    0
    0
    Nu nog Mama! Straks Student!
    Capelle aan den ijssel
    Goedemorgen.. Ben ook een December mama!

Nog net.. Ben 1 december uitgerekend!
    Me zoontje is van 4 december 2007.. Zat toen ook hier bij de December mama's maar dan van 2007!

Nu weer December..Ondertussen 35 weken en mag echt niet klagen.. Gaat allemaal zoo snel.. vinden jullie ook?

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Welkom imm!

Leuk dat je 2 jaar later weer bij de december mama's mag zijn!

Fijn dat je zwangerschap goed verloopt!

Veel plezier hier!:)

12. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Zo, je kan wel merken dat er al een aantal verlof hebben, kan het bijna niet bijhouden met lezen...! Leuk, geniet er maar van. Ik moet nog 4 weken...dan zijn sommige van jullie al gewoon bevallen; raar!!

Welkom IMM; voor jou gaat het ook opschieten! Alles goed?

Roeltje nog gefeliciteerd. Leuk dat jullie genoten hebben en veel plezier in de bruitssuite vanavond!

Dretjuh weer goedgekeurd gisteren?

@chicken, over dat feestje; is het ver van jullie huis vandaan? Eigenlijk zou ik voor mezelf besluiten sowieso niet te gaan. Als ik net bevallen zou zijn heb ik daar geen zin in (inderdaad met voeden en staan enzo) tenzij de kleine dan al een paar weken oud zou zijn en uit het flesje kan drinken thuis. Als ik nog zou moeten bevallen al helemaal niet. Wel zou ik mijn man laten gaan als ik weet dat hij binnen een bepaalde tijd thuis zou kunnen zijn...

Morgen komt hier de kraam voor intake. Ben benieuwd. Donderdag naar de VK; hoop dat het allemaal meevalt met de niertjes van ons kleintje...

13. gimena

gimena Niet meer actief

@ Imm.,Welkom :)
    @ Roeltje..Gefeliciteerd.

@ All..,
    weer aanwezig naar paar dagen!
    beetje druk hier ivm verhuizing.
    Gister zijn de ramen geplaast in de boederij.
    de verwarming en cz ketel wordt vandaag en morge gedaan.
    alle verzekeringen enz opgebelt ivm adres weiziging.
    druk aan dingen inkopen voor het huisje wat we nog nodig hebben.
    vrijdag gaan we oficeel aangeven bij de gemente Boekel als nieuwe inwoners + me mannetje gaan zijn kindje erkennen :D
    over 2 weken heeft me vriend een ballon vlucht geregelt.
    waarom i dont know.!?
    heb wel stiekum bedenkingen :D
    + heb gister gehoordt dat we de peet ouders van het kindje van me schoonbroer:D;).

en hoe gaat het met de Dames verders hier???
    zat even bij Nov mama,s te kijken maar daat gaat nu allemaal beginnen(ik vindt het spanned om te lezen)
    xxxx Gimena (esmee)

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Imm; welkom hier!! Dat de tijd snel gaat is zeker waar :D, ik weet nog goed het moment dat ik positief testte en dat is alweer zo'n 8 maanden geleden....moet je nagaan.
    @Lotte; Succes vanmiddag bij het Juridisch loket, ik hoop dat zij je daar een beetje kunnen geruststellen :)
    @Roeltje; GEFELICITEERD :D:D Zo te horen hebben jullie een leuke dag gehad...en wat een super leuk cadeau heb je gekregen zeg, een nachtje in de bruidssuite!! Ik wens jullie veel plezier :p
    @RiTi; Hier ook het gevoel dat ik nog megaveel dingen moet doen/regelen.....alles op zijn tijd hoor! 1 ding tegelijk ;)
    @Nursy; Bedankt voor de nodige info....ik zat tot gisteren nog sterk te twijfelen of ik wel/niet de griepvaccinatie en de vaccinatie voor de mexicaanse griep zou halen. Ik heb nu besloten het niet te doen! Ik ben van mening dat er teveel wordt gespeculeerd over wel/niet schadelijke effecten voor het ongeboren kind. Ik zie het als een te groot risico en zou het mezelf nooit kunnen vergeven dat ik ons kindje wat zou aandoen als ik die vaccinatie zou hebben laten zetten.
    @xenas; Goed om te horen dat het bloeden gestopt is! Hoe gaat het verder met je?
    @chicken; Pff moeilijke situatie maar ook heel herkenbaar wat de gevoelens nu met je doen. Hier vertelde vriendlief gisteren een soortgelijk verhaal.....hij is vanaf 27 nov. t/m 3 jan. vrij. Nu heeft hij op 14 of 15 december vanuit zijn werk een grote verhuizing gepland staan. Hij had zelf al bij zijn baas aangegeven dat of hij er wel/niet bij kon helpen, afhankelijk zou zijn van wanneer ik ben bevallen of nog op het punt sta om te bevallen. Zijn hulp is wel erg nodig maar de tijd zal uitwijzen wat hij kan betekenen.
    Meid, ik zou me er nu nog niet al te druk over maken!! Kijk eerst maar hoe de situatie er straks uitziet, dan is er vast nog tijd zat om te beslissen wat je gaat doen. En idd, je kan (mocht je al bevallen zijn) altijd zeggen van "ga jij maar". Misschien niet leuk maar luister naar je 1e gevoel.

@all; Gisteren zo ineens een emotionele bui gehad! Mannetje belde dat hij onderweg naar huis was en begon heel lief te vragen hoe mijn dag was verlopen.....pffff die vraag voelde alsof er ineens wat stuk ging in mij. Ik geef het maar op de hormonen!! Ik vertelde dat ik druk was geweest met de baby-wasjes draaien, strijken, bedje opmaken etc.....dat dat me allemaal toch wel erg zwaar viel en ik soms het gevoel had geen enkele energie meer over te hebben.
    Hij reageerde heel lief dat ik het maar rustig aan moest doen en goed naar mijn lichaam moest luisteren....er staat mij immers nog een grote energieke uitputting te wachten ;)....heb echt het gehele telefoongesprek zitten huilen :)
    Ik ben blij dat hij zo meelevend is en mij begrijpt :)

15. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    Spannend Esmee! Wie weet ;).

16. gimena

gimena Niet meer actief

haha idd we wachten maar netsjes af :p:D

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dees,
    Je zegt dat je het jezelf niet zou vergeven als je kindje iets aan die spuit over zou houden, maar kun je wel met jezelf leven als jij of nog erger, je beebje straks de mexicaanse griep krijgt?

Ik probeer je niet over te halen ofzo, vind dat iedereen het helemaal zelf moet weten, maar vroeg me af of je daar ook over nagedacht ha?

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Over de bescherming van je beebje:

Na de vaccinatie maakt uw lichaam antistoffen aan om u tegen het nieuwe
    griepvirus te beschermen. In het laatste deel van de zwangerschap kunnen
    deze antistoffen via de placenta bij uw kind terecht komen. Daardoor is uw
    kind net na de bevalling tijdelijk beschermd tegen het nieuwe griepvirus.
    Deze antistoffen verdwijnen echter weer in een paar maanden.

Zal het straks ook nog eens aan mijn VLOS vragen wat zij aanraad

19. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Maar wat ik me afvroeg... hebben jullie al een oproep gekregen voor de vaccinatie? Ik heb er namelijk nog niets over gehoord.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb wel een oproep gekregen, maar anders zou ik eens met je HA bellen. Ik moet 5 november de eerste spuit gaan halen.

Deel Deze Pagina