haha dat lijkt me ook wel wat, maar deze maand maar fe niet, iets te veel al uitgegeven en sinterklaas komt er ook nog aan
@roeltje: ja ben ook erg benieuwd! @bapsie: ik heb er ook enorm veel zin in! oh jij nog 40 dagen hahah!
Goedemorgen!! @zeeprest; Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Hopenlijk mag ze snel naar huis zodat jullie lekker samen kunnen zijn. @milli; Het aantal van 50 halen we denk ik nog niet eens, onze families zijn niet (meer) zo groot. En we gaan echt niet jan en alleman een kaartje sturen, alleen de mensen die we regelmatig spreken/zien. @all; vandaag 36 weken!!! Oeh oeh oeh, vanmiddag om 14.30 gaan we in ondertrouw
hallo! @Zeeprest: gefeliciteerd met de geboorte van Pippa! Wat een schattige naam! Ik hoop dat ze snel mee naar huis mag en dat jullie lekker kunnen gaan genieten! En als je je verhaal nog eens uitgebreid wil doen, dan mag dat altijd! @lilith: laat je ons weten hoe het met jullie dochtertje gaat? Sterkte! @voorweeen: geen idee hoe het moet voelen, dus ik denk niet dat ik heb heb? Ik heb alleen af en toe een wat gevoelige harde buik en pijn die wat uitstraalt naar mijn liezen (vooral 's nachts als ik moet plassen)... @kaartjes: wij versturen er ongeveer 72... dus mooi er tussenin! @roeltje; sterkte bij de tandarts vandaag! @Meloen: wij hebben de Mutsy 4 rider in de kleur team grey cord! Echt mooi! vinden wij dan althans
@vaccineren: nou, ik ben eruit. Ben net naar de ha geweest en heb echt een goed gesprek gehad over de voors en tegens. Heb al mijn vragen kunnen stellen en ze was heel duidelijk maar begreep ook heel goed dat ik het moeilijk vind. Mijn ha raad sterk aan om wel te vaccineren omdat het mex griepvirus momenteel erg snel verspreid. De jaarlijkse wintergriep is nog niet geactiveerd dus volgens haar kan je ervan uitgaan dat mensen die momenteel de verschijnselen hebben (hoge koorts, flinke hoest, spierpijn en hoofdpijn) de mex griep hebben. Als je de griep krijgt is het echt een aanslag op je lijf en als zwangere in het laatste trimester kun je dat er gewoon niet bij hebben. Je lijf heeft straks alle krachten en reserves nodig voor de bevalling. Verder is de kans op complicaties aan de longen gewoon echt aanwezig, of je normaal nou zwakke of sterke longen hebt maakt niet uit. De vragen die ik heb gesteld: - Waarom zou ik deze griep wel krijgen, normaal heb ik nooit griep? De normale griep is een bekende voor je lichaam, iedereen is er al eens mee in aaraking geweest en je lichaam herkent het virus bij de eerste aanraking en begint direct met afweer. Als je dan een normale weerstand hebt word je niet ziek. De mex griep is een heel nieuw virus, je lichaam zal het niet herkennen. Tegen de tijd dat je lichaam door heeft dat het moet beginnen met afweer is het virus al zover verspreid door je lichaam dat je er ziek van word. Het ligt dan aan hoe sterk je lichaam op dat moment is hoe ziek je word. (en bij zwangere vrouwen is het lichaam vaak niet op zn sterkst) - Het is niet bekent wat het vaccin op lange termijn met het kindje of met mij doet, hoe zit dat? Klopt, dit vaccin gaat voor het eerst in deze samenstelling gebruikt worden. Maar alle hulpmiddelen (adjuvants) die erin zitten worden al jaren in andere vaccins gebruikt, ook bij zwangeren. Deze zijn veilig bevonden. Het enige nieuwe in het vaccin zijn de virusdeeltjes van de mex griep. In het vaccin zit niet het hele virus, want dat zou zich in je lichaam kunnen gaan delen en dan word je alsnog ziek. Het zijn virusdeeltjes, die zich dus niet kunnen vermenigvuldigen maar waar je lichaam dus wel het virus aan kan herkennen en antistoffen kan gaan maken. - Na vaccinatie kan ik nog steeds de griep krijgen, waarom dan vaccineren? Door de vaccinatie herkent je lichaam direct het virus en begint dus direct met afweer. Daardoor zal de griep veel minder hard aankomen en niet zo'n uitputtingsslag voor het lichaam zijn. ook de kans op complicaties is heel klein. -De normale wintergriep is toch ook gevaarlijk voor zwangeren en daar word niet massaal voor geent bij zwangeren De normale wintergriep geeft bij zwangere kans op vroeg geboorte door koorts maar is verder minder gevaarlijk omdat het minder uitputtend is voor het lichaam doordat het virus in een veel eerder stadium aangepakt word door herkenning. - Op internet word steeds de link gelegd tussen dit vaccin en het DES medicijn van een aantal jaren geleden. Er is een groot verschil tussen een nieuw medicijn en een nieuw vaccin. In medicijnen zitten sterke werkzame stoffen waar men vaak pas na een aantal jaar van kan zeggen wat het op de lange termijn met je doet. In het vaccin zitten geen sterke werkzame stoffen, alleen hulpstoffen die al jaren worden gebruikt en virusdeeltjes. Naar aanleiding van dit gesprek heb ik besloten om me toch te vaccineren. Mijn ha begint volgende week met inenten maar dan ben ik op vakantie. Omdat de griep momenteel snel verspreid mag ik vrijdagochtend voor ik wegga de prik komen halen. Sorry voor het lange verhaal maar omdat veel van jullie toch steeds twijffelen dacht ik, ik zet het maar neer. Ik weet dat er ook weer artsen zijn die andere dingen zeggen en ik probeer ook zeker niet om mensen over te halen. Het blijft ieders eigen beslissing. Veel succes met het maken van die beslissing!
@Psje: Tja, als je het zo bekijkt is het misschien verstandiger om m wel te halen.. zal het er met mn man nog even over hebben en volgende week met de VK.. ik weet het echt nog niet... Bedankt voor de info! @Doortje: Oeh lekker centjes uitgeven!! Ik wil ook!! ga lekker niet doen, te lui om het huis uit te gaan haha... Hebben de boodschappen alweer binnen heerlijk... internet vliegt er steeds uit!! grr....zo irritant.. straks Online maar eens bellen.. word er gek van.. grootste deel van de dag ligt ie eruit maar je mag wel volop betalen... @Dees: Schiet mooi op bij jou zeg!! 36 weken alweer.. waar blijft de tijd nog een weekje dan mag het komen.. Tenminste, dan mag het thuis @Doortje! OVer 4 weken mogen wij ook thuis bevallen!!!!!!
@PSje; Bedankt voor de info. Toch ben ik nog niet overtuigd en blijf ik bij mijn besluit om me niet te laten vaccineren. Misschien een oud gezegde maar ik heb nu zoiets van: "bij twijfel niet inhalen" .
Goedemorgen kletskoppen!!! @Zeeprest, gefeliciteerd met de geboorte van je kleine meisje..hopelijk mag ze heel snel naar huis. @All, hoe is het verder hier? Ik mag straks eindelijk m'n nieuwe auto ophalen...jippieeeeeeeeeeeeeeeee. Heb net babykleertjes staan strijken...ik was helemaal vertederd..hahaha. Wat zijn ze klein he en dan die sokjes!!!!
@PSje, bedankt voor de info. Ik denk dat ik het ook maar wel ga doen. Wat ik gisteren al schreef, ik zie het ook niet zitten om als ik het krijg heel ziek te moeten bevallen. Of meteen het kindje aan te steken. Nu is de baby ook gewoon even beschermd. Goed ook om te lezen dat er een verschil is tussen medicijn en vaccin ivm dat DES gebeuren destijds. Ik ben om....je weet tenslotte ook niet wat het met het kindje doet als je wel de griep krijgt...is ook niet onderzocht..
Spannend Chicken, eindelijk nieuwe auto Ook ik ga me nog niet laten enten.. Hier: Net even foto's gemaakt van de babykamer Ze staan uiteraard in mijn album. Verder nog een foto van mijn buikje:
@chicken: ja, het blijft lastig allemaal. Ik heb nu ook gemerkt hoe ziek mn moeder en broer zijn geweest en die vallen niet eens in een risicogroep. Ze zijn echt flink benauwd en beroerd geweest en echt hoge koorts (mn moeder op zn hoogst 39.1 en mn broer zelfs 39.5) Dan denk ik dat kan toch ook niet best zijn voor je ukkie. @all: weet iemand wanneer zeeprest was uitgerekent? ik kon haar niet vinden op de lijst. Goh de eerste dec beeb is er gewoon al, komt nu wel heel dichtbij.......
@chicken; Yahoo dan eindelijk straks je nieuwe auto!! Geniet ervan en veel veilige km's gewenst @saskia; Mooie foto's van je buik en jullie baby-kamertje @roeltje; al een idee welke box het gaat worden? @PSje; Geen idee wanneer zeeprest was uitgerekent, kon haar ook al niet vinden op de lijst.
@Psje, ik zie het nu ook aan m'n eigen broer. Heeft nu ook de griep en is zo beroerd. Hij heeft zelfs Prednison gekregen tegen de benauwdheid en het hoesten. Nou, als ik nu al eens hoest doet het al zeer in m'n buik, laatstaan als je niet meer kan stoppen. Die hoest houdt zeker twee weken aan...lig je te bevallen...zie je het voor je....