December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse1973

Ilse1973 Actief lid

19 okt 2007
    160
    0
    0
    Hoihoi,

Hier een bericht van een "oudgediende". In den beginne was ik redelijk actief op dit forum maar op een gegeven moment lukte het me niet meer om alles bij te houden.

Toch even een update (als er al mensen zijn die mijn naam nog herkennen ;)).

Alles gaat goed, heb met 17 weken nog wel een bloeding gehad waardoor ik compleet in paniek raakte (ik had daarvoor al 3 miskramen gehad). Gelukkig viel het mee, de placenta lag wat laag en in de buurt van de baarmoedermond.

Verder weten we sinds een week of 15 dat we een jongetje krijgen. Week 26 hebben we een pretecho gedaan en ons ventje nog eens goed kunnen bekijken. Hij lijkt erg op zijn papa :)

Al met al gaat alles redelijk voorspoedig. Nog twee dagen werken en dan mag ik met verlof!

Groetjes,
    Ilse

2. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen..

dees: oh jammer dat je toch klossen moet wij hebben ook een boxspring die zijn noormaal toch hoog genoeg. nou ja nu dan extra hoog :)

uhm verder... even denken

ilse: nog een jongen dus.. spannend horo over 2 weken mag hij al komen... spannende tijden breken voor de meeste al aan...

riti: slapen is ook lekker.. nu kan het nog ;) als het maar gezellig is toch zon weekend.

nou hier ik voel me niet echt super. constant erg duizelig en zie zwarte stipppen.. ook als ik maar een stukje loop of trap loop helemala buiten adem of ik de marathon heb gelopen en krijg t dan toch benauwd.. .. ik kijk het vandaag even aan anders misschien toch de dokter bellen. of komt iemand dit bekend voor???

3. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ dicky: hoor je idd vaak, maar ben ook erg blij dat mijn mannetje (ondanks de hormonsters) me altijd steunt en er gewoon echt zin in heeft ! hij kan echt niet wachten!!

@ doortje: tja.. dat stond hier in de krant geloof ik... maar dat de ha zegt dat ze wel zou doen? hmm.. ok..

@ dees: hihi.. gefeli met de ondertrouw! en das wel mooi dat je nu alles geregeld hebt!

@ gebit: denk afentoe dat ik een gaatje heb.. maar ja, tanden kunnen oiok extra gevoelig zijn nu he..

@ kwik: mijn EHBO instructrice heeft nogal wat connecties en gaat niet in een les info geven die onjuist of via complot theorie Zou komen.. zal nog eens zoeken hoor, ms dat ik het kan vinden.. maar ik vertrouw haar iig..
    Zie idd een krantenbericht waar die stralingsarm in staat, maar of dat een complot theorie organisatie is weet ik niet..
    Mogelijk ernstige bijwerkingen vaccin Mexicaanse griep | Mens en gezondheid: Diversen
    1 ding weet ik wel: denk dat de mex griep een oneindig discussie geval blijft..

@ kraamzorg: gister intake gehad.. 1,5 uur!! my god! was wel interessant iig en heb alle vragen gesteld! iig de flesjes en speentjes hoeven pas te worden gesteriliseerd op moment dat je ze nodig hebt.. dus niet nu al (anders kun je het straks weer doen ;))
    en knuffels hoefden niet gewassen.. en boxkleed ook niet.., gaat eigenlijk om alle dingen waar de baby zijn huid rechtstreeks mee in contact komt.. dus ook dekentje hoeft eigenlijk niet perse..

@ lotte: wat een eikel zeg!! pfff... nou ja, hopelijk kun je snel weer wassen met al je babywasjes..

Gister begon de kraamzorg ook dat de kraamzorg dus dan elke dag bed evrschoont! pfff.. als we beddengoed wassen hangt bij ons altijd hele huis vol!! als ze dat dan elke dag gaan doen! my god!! dan is het tegen het bezoek zegge: ontwijk de was! jesus.. maar gelukkig, soms doen ze om de dag! ja hallo!!!
    maar ja, ik moest niet druk maken van vriendje, zagen we dan wel..

@ manoe: poeh, vervelend zeg, hoofdpijn!
    wel genoeg drinken he!

@ riti: het uitje is naar utrecht en dan afspreken op hoog catherijne en dan gezamenlijk een leuke kroeg zoeken en evt shoppen.. start is rond middaguur.. (ben er wel niet bij, maar heb goed opgelet ;)) (en hoop stiekm nog steeds dat mijn vriendje die dag thuis werkt!)
    Maar: veel plezier met je weekendje weg!!!

@ ilse: welkom terug! spannend hoor! bijna verlof!!

@ chiquita: oei, klinkt niet goed, klinkt beetje als een lage bloeddruk ofzo..... zou idd de vk of de ha ff bellen!

4. chiquita1

chiquita1 Fanatiek lid

27 jun 2009
    1.663
    0
    0
    NULL
    NULL
    joyce: nou als ik dat stukje lees dan denk ik geen inenting voo rmij.. bah... zul je hebben he zoals in 1976
    ik was dekentjes enzo toch maar wel en boxkleed. wete nooit wie er aan heeft gezeten.. ook ivm virussen.. je weet nooit...

nou ik kijk even nog een uurtje of 2 aan anders bel ik idd.. het stomme is dat de duizeligheid gewoon blijft of ik nu zit of lig :S

5. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chiquita: dan zou ik direct bellen!! klinkt niet goed namelijk...

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Chiquita: Klinkt als lage bloeddruk, gewoon gelijk bellen, weet je gelijk waar je aan toe bent.. zou VK dan bellen, die kan je altijd nog doorverwijzen naar de HA...

@Joyce: ZO, wat actief op de vroege ochtend, pff......

@Lotte: Lekkere campingbaas (zeg je dat zo?) hebben jullie zeg. je verwisselt de stoppen toch niet zomaar??? Gelukkig dat de advocaat misschien kan helpen.. als jullie niks doen, gebeurd er natuurlijk ook niks... En tja, dat het duur is...helaas... maar als het werkt zou ik het er denk ik ook wel voor over hebben. .Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering?

@Riti: Lekker hoor een weekendje weg!! waar gingen jullie ook alweer heen? Weet dat je het poosje terug wel geschreven hebt, maar heb hier last van zwangerschapsdementie :D Elk geval heeeeel veel plezier en geloof me,, heel veel slapen kan echt zo lekker zijn!!!

@Manoe: veel succes straks bij de dokter...hoop dat hij wat kan vinden/eraan doen..

Nou, hier net uit bed haha.. straks huis ff door met een doekje.. moet ook maar weer gebeuren...ramen even wassen, babykamer afmaken, wassen... PFf ben het nu al zat haha..

Goedemorgen trouwens!!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Ilse: Welcome back:D Alles gaat nu verder goed met de kleine? Je zal wel geschrokken zijn met die bloeding... Je bent er bijna meid!! nog 1.5week en het mag thuis gaan gebeuren!! spannend zeg! OVeral klaar voor?

8. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeehhhhhhhhhh laatste werkdag!!!!!!!!!!

:) sorry moest er even uit :)

@ Dees, van harte meid!!
    Jeetje dat er zoveel klossen onder een boxspring moeten.
    Wij hebben er ook een maar eigenlijk geen idee hoeveel poten daaronder zitten.. vanavond maar eens op de knietjes...
    Vind m'n bed eigenlijk nu al zo hoog, als er ook nog een klossen onder moeten heb ik een trapje nodig.

@ Lotte, wat gezeur toch hè? Echt enorm kl*te dat je dat er nu allemaal bij moet hebben!! Wel goed dat die advocaat zo'n fijne man was en zoals je zelf zegt, als het maar helpt.

@ Riti, heerlijk zeg nog een weekendje weg!! Veel plezier met lekker niets doen!!

@ Ilse, welkom terug. Ook bijna verlof, lekker hè?

@ Chiquita, vervelend. Zou ook even bellen hoor. Ik ben ook wel snel buiten adem na traplopen ofzo maar juist als je zit zou het toch wel weer over moeten gaan....

@ Joyce, ze verschonen idd je bed elke dag!! :$
    Je wasmachine draait echt non stop zolang de kraamhulp in huis is.
    Beetje overdreven...

Ga nog maar eens even verder met AFRONDEN!!!

:) sorry, kon het niet laten....:)

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Meloen: JOEHOE!!!!!!!! *viert een feestje hier op de bank* laatste werkdag haha..

zeg, had het er net met manlief over dat er bij de novembermama's weer één bezig is (ja hou alles in de gaten haha) met bevallen... Nu vroeg hij hoeveel weken ik nog precies moet (hij weet de uitgerekende datum maar weken houd ie niet echt bij), toen zei ik dus nog ruim 6 weken maar over ongeveer 3.5week mag ik al thuis bevallen.. Oei, zegt hij,, dat komt errug dichtbij!!! Tja dat zet je wel aan het denken ook al is het hier al een paar keer vermeld dat het snel gaat nu...
    Volgens mij begint het bij mn man ook te dagen haha..

Oja, hebben een box!! stond er gelukkig nog één op voorraad!! gelijk meegenomen gister haha..

10. meloen

meloen Bekend lid

24 jul 2009
    581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Roeltje, joepieee ** doet met je mee vanachter haar bureau en negeert hierbij de vreemde blikken van collega's ** haha

Het komt echt heel dichtbij!! Mijn dochter is 9 dgn "te laat" geboren dus ik ging er al helemaal vanuit dat dit nu weer zo zal zijn maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Gister realiseerde ik me dat ineens, dat het idd al met drie weken geboren kan worden....

Leuk de box gekocht!! Kan er weer wat van je things to do lijstje af ;)

11. gimena

gimena Niet meer actief

Goede morge.,
    hoe gaat het hier??

@ all hoe krijg ik in hemels naar het vocht uit huis.
    ik heb al 4 vocht vreters.
    verwarming staa aan ook een raampje open om het vocht eruit te laten.
    we heeft de goude tip????

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Morguh dames :)

@meloen; Lekker vooruitzicht je laatste werkdag, nog ff en dan kan ook jij genieten van je verlof.
    @chiquita; Ik dacht idd ook gelijk aan een te lage bloeddruk, of misschien is je HB gehalte wat aan de lage kant. Iig zou ik ff de VK bellen om je RR te meten!
    @Ilse; Welcome back :)
    @RiTi; Kortingscode is: proefbrief of proefmail. Succes :D

Voor de rest weet ik het ff niet meer....sorry!

Vannacht is hier geloof ik ons frummeltje ingedaalt of ik had voorweeen!!? Geen idee wat het nu precies was maar damn wat was dat pijnlijk zeg :( Ik heb zeker vanaf 3.45u wakker gelegen tot +/- 6.00u
    Ik had constant een soort van menstruatieachtige kramp?? die uitstraalde naar mijn rechter lies. De pijn nam niet in hevigheid toe maar was wel telkens ff weer weg voor eventjes en dan kwam de pijn weer opzetten. Het heeft me erg wakker gehouden en twijfel nu dus wat het is geweest en/of ik de VK daarvoor moet bellen?

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    dees: klinkt idd als voorweeën of indalingsweeën
    kunnen best pijnlijk zijn ook.
    kan nu ook ondertussen wel bij jou met je 36wk ;)

14. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ gimena: 1 raampje is niet voldoende en de verwarming zou ik eigenlijk gewoon op een normale temp laten staan..
    De vochtvreters regelmatig leeggooien en goed ventileren.. dus hup meer ramen open! en als het niet regent, zelfs de deuren open!
    Verder kan het gewoon aan het huis liggen en dan is er helaas weinig aan te doen.. is sowieso tijd van het jaar..
    maar waar heb je last van dan mbt vocht?

@ meloen: ja.. gelukkig dus niet perse elke dag... zie ik echt niet zitten! is al zo krap!! pffff

@ roeltje: woehoe een box!!

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ dees: bellen!!!

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @caruli; Is het noodzakelijk om daarvoor de VK te bellen om dat te controleren? Alles is nog zo nieuw en maakt je een beetje onzeker.
    Hoe gaat het eigenlijk met jou, jij schiet ook alweer mooi op met je aantal weken :)

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    je kunt ze even timen en dan even doorgeven aan de vk
    zij zal dan kijken of ze je wil controleren of dat het idd voorwerk is ;)
    hier gaat het redelijk, beebje is al een stuk in de bekken gedaald.
    banden zijn flink aan het uitrekken kan er soms niet door lopen..
    en heb carpaal tunnelsyndroom erbij gekregen
    hopelijk gaat dat na de bevalling over ;)
    het begint nu spannend te worden, aangezien verwacht word dat ik eerder beval. ben benieuwd of we er een nov of dec verjaardag bij gaan krijgen :D

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @caruli; Ik kan ze nu niet meer timen aangezien ik er nu geen last meer van heb, heb alleen een soort van beurs/lichtelijk pijnlijk gevoel in mijn lies. Vannacht waren ze voelbaar zo om de 2 a anderhalve minuut.
    Hopenlijk gaat het carpaal tunnelsyndroom weer over na je bevalling, valt helaas nu nog niks over te zeggen.
    Ik gok erop dat het een decemberverjaardag gaat worden voor jullie.

19. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Goedemorgen allemaal.

Vannacht wel aardig geslapen hier. Wel veel pijn aan mn ribben, maar ik heb wel tot 10:00 gelegen! Dus ben er nog niet zo lang uit hihi.

Heeft jullie boefje ook zo vaak de hik? Hij heeft t echt meerder keren per dag. Arm kind hihi:p

Ohja, ik was net ineens weer behoorlijk misselijk! Hopelijk komt dat niet terug! Misschien waren mn darmen gewoon even aan het klieren:)

@Manoe:

Vervelend die hoofdpijn! Hopelijk weet je dokter er iets tegen.

@Joyce:

Dat wassen zit er niet in ben ik bang hoor, moet het helaas maar met koud water doen! Hij gaat de stop echt niet terug doen. Maar ja, gelukkig bestaat er sinds kort wasmiddel voor 15 graden wasjes! En dan ruikt je was serieus nog fris ook! Maar omdat het ook moeilijk droogt nu doet mn schoonmoeder nu een deel en mn eigen moeder. Wel heel fijn, scheelt al een hoop stress en gedoe!

Aaaah echt? Hmm, dan moet ik nog wat dekbedovertrekken enzo erbij gaan halen, want het droogt hier echt niet in 2 dagen!! Wel goed dat je het zegt, maar ook nieuwe stress haha. Fijn is dat! En wij zetten tijdelijk een oud bed van mn moeder beneden en die is 140 breed, dus daar hebben we verder niet eens beddengoed voor. Beetje zonde om dat voor zo’n korte periode aan te schaffen denk ik dan…We hebben 1 set van ze gehad die erbij zat…

@Roeltje:

Moeten even nakijken of we die rechtsbijstandverz hebben, maar de advocaat zei wel dat het kan zijn dat zij dan beslissen welke advocaat je moet nemen. En het kan ook zijn dat hij dat dan niet is. Dan krijg je iemand aangewezen. Maar moeten we allemaal even bekijken.

Ik zei eergisteren ook tegen mn vriend dat de kleine over 3 weken al thuis geboren mag worden en toen kreeg hij het wel even benauwd. Moeten namelijk nog erg veel doen, dus voelde me nog schuldig ook toen ik het zei haha. Maar ja, je moet er wel rekening mee houden, want gek is het niet als het dan gebeurd! Zal je zien, ga ik dik overtijd haha.

@Meloen:

Jeeeeeeej jouw laatste dagje en dan hoor je bij de verlofclub hihi:p Vandaag is trouwens mijn officiële eerste verlofdag! Gisteren en eergisteren waren vakantiedagen;). Voelt goed!

@Gimena:

Dat probleem hebben wij nu ook omdat de centrale verwarming het nog niet doet. We hebben nu een oliekacheltje en de luchtvochtigheid zit tussen de 77 en 85%…Dat zie je niet veel hoor, maar ja…wordt aan gewerkt. Maarrrr, mijn partner zegt dat je dan een aantal dagen de verwarming moet laten draaien, ook snachts, om het vocht overal uit te krijgen. Het zit namelijk in het begin echt overal in!

@Dees:

Wat ik van anderen heb gehoord lijkt dit idd op voorweeen. Als ze niet aanhouden dan zou ik de vk niet bellen.

Liefs Lot

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ha die Lotte!! Lekker uitgeslapen dus? Lekker he? haha..kom zelf ook niet voor tienen uit bed hoor.. Gebroken nachten genoeg haha..

@Dees: Zou voor de zekerheid wel even bellen alsje er weer last van hebt.. Heb van de week zelf indalingsweeen gehad, ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft.. VK was blij dat ik belde.. was ook overdag en manlief was paar uurtjes weg dus dat had er ook wel mee te maken.. als het niet met regelmaat komt zijn het geen weeen...

@Caruli: Wat is dat syndroom?;) sorry, ben een leek wat dat betreft haha..

@Gimena: Vochtvreters regelmatig verversen/vervangen, zoveel mogelijk ventileren in huis, dus zo veel mogelijk ramen open zetten... meer kun je eigenlijk niet doen.. wij hebben het heel erg in de kelder en daar staan 2 vochtvreters en zitten elke 3 dagen vol... Maarja het helpt wel... word al een stuk minder...

@meloen: laat de collega's maar lekker kijken haha.. verlof is wel een reden voor een feestje haha..

Deel Deze Pagina