Goedemiddag, Xenas, heeft hij er wat tegen kunnen doen? Roeltje ik ben benieuwd De rest ben ik vergeten ( schaam) Zo naar het CWZ. Kom vanmiddag even updaten.
Hé meiden, ben ik weer even. Ik heb net toch maar even m'n huisarts gebeld....jaja, weer over de mexicaanse griep.....sorry! Ze begrijpt volkomen dat we het als zwangere vrouwen echt niet meer weten. Zij zegt dat het in deze termijn geen effect heeft op de baby omdat het al helemaal volgroeid is. En als ik nu de griep zou krijgen, dan kan het zijn dat het kindje door de koorts geboren gaat worden en ook dat is met 36 weken niet echt een probleem. Het enige is zegt zij, dat je met de griep dus niet de kracht hebt om te bevallen en dat dat dus ook complicaties met zich mee kan brengen. Ik vroeg ook of ik al voldoende beschermd ben dan, omdat er nog een tweede injectie nodig is. Nou, bij de eerste krijg je al heel veel antistoffen binnen. De tweede is om volledig beschermd te zijn. En je kindje is na de geboorte door de borstvoeding ook wat beschermd. Ook in de kraamtijd, omdat je dan nog wat vatbaarder bent na de bevalling, is het dan allemaal wat beschermder. Ook voor de baby. Dit nog even ter informatie. Net met m'n moeder en man gesproken hierover en zij zeggen naar aanleiding hiervan om toch te vaccineren. Dus dames, chicken kan straks al terecht voor een prik en ik ga het doen. Ben het getwijfel meer dan zat, ben ik er in ieder geval vanaf.
Dat lijkt me dus helemaal erg, als je er zelfs ruzie over krijgt in je kraamtijd...hebben mensen dan echt een bord voor hun kop dat ze zoiets niet begrijpen???
Album is geupdate Ben echt blij met het resultaat.. heeft aardig wat uurtjes werk in het kamertje gezeten en ben blij dat het allemaal af is ga er snel vandoor, kom vanmiddag nog wel eens om de hoek kijken
@roeltje.. gaaf kamertje.. is het een beetje licht blauw of lila wat er op de muren zit? @chicken.. goed zo meid! Ik ben toch blij om te lezen dat steeds meer meiden het doen. Ik heb steeds het gevoel dat ik de enige ben. Ik ga hem donderdag halen. Vandaag hoorde ik op het nieuws dat kinderen onder de 5 ook ingeent moeten worden. Dus moet Jesse denk ik ook een prik.
Ik heb net een "groei" echo gehad... Zet groei express tussen haakjes want heb dus niet te horen gekregen hoe groot ie is en hoe zwaar hij ongeveer weegt.. Behalve dat hij iets flinker is dan Layla... Jah, dat moet toch ook met een jongentje of ben ik nou gek ?? Maar goed, alles was prima in orde, hij hoeft nog maar een klein stukje in te dalen. Meer is er eigenlijk niet verteld... De echo was best onduidelijk, meneer deed zn beentjes niet open zodat we nog ff konden checken @Voeten: Hier nog geen last van opzwellingen
Aangezien ik er al 1 heb rondlopen heb ik helemaal geen verlof-gevoel (ben ook thuisblijfmoeder dus geen verschil met normaal). Maar om dat te compenseren heb ik mezelf daarnet beloofd dat ik vanaf nu veel leuke dingen mag gaan doen (lees: geld uitgeven aan leuke dingen). En dat begint vanmiddag bij lekker shoppen in Intratuin.
Ben net meteen met de auto naar de etos gegaan en heb twee pakjes geurbuiltjes van zwitsal gehaald! (Zag dat ik net Switsal schreef haha, heb de laatste tijd meer van die rare dingen). Zo gelijk even in de kast hangen! Moet dat soort dingen dan ook meteen regelen hihi @Roeltje: Vrolijk kamertje!
Lekker zijn ze he die geurbuiltjes van Zwitsal! Ik heb ze ook nog liggen, ga ze zo meteen even uitpakken.
Had ze nog nooit gekocht, wist niet dat ze bestonden Maar ik ga zo even ruiken. Zal vast net zo lekker zijn als alle andere dingen van Zwitsal
joehoe dames! even geen reactie op iedereen (sorry!), maar wel even een vraag! Ben enorm in de war! Ik ben een lijstje aan het maken, want ik ga morgen met mijn moeder shoppen. Wie kan mij uitleggen wat ik allemaal voor het bedje nodig heb??!! Ik lees namelijk molton onderlegger, molton, hoelaken, laken en bovenlaken?? Wat is wat en waarom?
@Doortje: Heeeeeeeel herkenbaar dat "probleem". Op elk lijstje staat weer wat anders en ik werd daar ook helemaal gek van. Ik heb gewoon gekocht wat op het lijstje van de kraamzorg staat. dit vond ik op internet: Bed opmaken
Een molton hoeslaken is om het matras te beschermen. Daaroverheen komt het normale hoeslaken. Als je een dekentje wil met een lakentje dan komt dan het lakentje en daaroverheen het dekentje. Je kunt ook een dekentje nemen met een dekbedovertrekje. Dat heb ik. Leek mij makkelijker dan ook nog eens een lakentje. Een molton onderlegger gaat volgens mij tussen het bed en het matras aan de onderkant. Is volgens mij toch alleen als je een lattenbodem hebt? Dit weet ik dus niet zeker, maar heb je volgens mij niet nodig.
Nou lees ik net dit: Een slaapzak is geschikt vanaf een maand of vier, omdat eerder de baby nog te klein is. De armsgaten zijn dan nog te wijd, waardoor de baby dan te bloot ligt. Dacht dat je gewoon een slaapzakje mocht gebruiken!? Ik heb er 2 van maatje 60 gekocht. Weet iemand hoe dit zit?
Geen idee....ik heb gewoon een dekentje...zou eigenlijk niet weten wat ik met een slaapzak zou moeten....
Stond op het lijstje van de kraamzorg dat je die moest kopen en aangezien ik nog geen kindjes heb, heb ik t maar gewoon gedaan haha.
thanks lotte en chicken! Is een stuk duidelijker! Ik heb trouwens ook geen slaapzakjes, ze gaat voorlopig nergens heen in het bedje