@lotte: adem in adem uit! Baby's van 0-6 maanden mogen niet ingeent worden. Wat wel geadviseerd wordt, is dat gezinsleden (papa, mama, brusjes) worden ingeent. En aangezien onze beebs bijna geboren worden, ga ik even bij de huisarts vragen wanneer mijn man de vaccinatie moet halen.
Net een telefoontje gehad van de verloskundige, ze hebben het ziekenhuis gebeld en ik heb weer een afspraak bij de gyneacoloog die de vorige keer het strijdplan met mij had besproken. Dus ik moet nu 20 november om 11.30 voor een consult en groeiecho. Ik hou jullie op de hoogt, nu even snel wat boodschapjes halen ( heb er even de tijd voor nodig nu) groetjes!!!
ohoh... ik ben er ff niet en jullie gaan van 1132 naar 1158! jeetje.. Had rest weekend geen tijd en maandag op't werk ook niet . vandaag echo en vrij gehad.. moest de moeilijke beslissing aant werk doorgeven.. en de stelletjes pipo's zijn zo dom om niet mijn vraag om pas na mijn bevalling te beslissen in te willigen... ach ja, so be it! snap het niet want contract einde is pas halverwege volgend jaar, dus waarom dan nu beslissen! ook als ik dan beslis komen we op zelfde eind termijn! maar ja.. Vandaag dus echo gehad! en paar fotos mee dus die staan op de babysite!! kei lief snoetje! hihi De kleine lag al mooi met koppie naar beneden en al stuk ingedaald! en ze vond dat het ms toch wel beter was om idd toch al eerder te stoppen dan tot vrijdag doorwerken.. Wist het eigenlijk wel maar toch heb namelijk al vanaf vrijdag zoveel maagzuur, overloop gevoel etc! dat ik nu last heb van mijn darmen van de rennies!! Ms toch maar ff wat rustiger.... En aangezien werkgever nu toch zo doet Bijlezen en reageren doe ik morgen ofzo wel! Hoop iig dat hier ook alles goed gaat!!
Het is idd een lastige keuze! Zoals ik er nu over denk en al een tijdje over denk, is dat ik het niet doe...en jij?
@lotte: je kunt je ook na de bevalling laten vaccineren, toch? Misschien dat je je daar prettiger bij voelt
Dacht dat je alleen kon op de dag dat je opgeroepen bent, maar lijkt me eigenlijk ook niet. Dan kan ik altijd de ha nog bellen tegen die tijd idd! Ik heb nog nooit griep gehad (in ieder geval niet dat ik t heb gemerkt), dus daarom denk ik ook dat het niet nodig is. Maar ja, als je zwanger bent is je weerstand minder he...Ben laatst wel verkouden geweest en dat ben ik eigenlijk ook nooit. Als ik het ooit was dan duurde het 3 dagen ofzo en nu ruim 2 weken! Maar ik kijk het gewoon aan en ga morgen niet.
@lotte: bij mijn huisarts is het 1x inde week inloop van 3 uurtjes. Dus denk niet dat je morgen hoeft te gaan hoor, zeker als je er nog niet helemaal uit bent! Snap je twijfel!
Hey meiden! Alles goed met iedereen? Heb veel teruggelezen, maar kan maar niet onthouden welk verhaal er bij wie hoort . Sorry! Las dat de eerste inleid-datum ook al gepland is voor volgende week. Jeetje wat gaat het ineens hard allemaal!! Hier verder weinig spannends. De usual kwaaltjes, niks dramatisch. Laatste dagen op het werk, voelt wel als een mijlpaal. Hopelijk ga ik me niet teveel vervelen, want ben nooit zo goed in mezelf lang entertainen (lijk wel een kleuter ...). Moet nu weer even iets nuttigs doen (ahum), maar kom snel weer terug!! Oja.. over de buddies: ik heb ook nog niemand en lijkt me toch wel handig om te hebben nu D-DAY steeds dichterbij komt (wij hebben dr namelijk 'besteld' in week 38 (maar geen idee of ze luisteren wil ...))
ik twijfel. mijn gevoel voor nee is toch iets sterker. want heb zo gevoel me baby is nu ook al vol groeit.(net zo als een baby van 0 maande) heb ook niet eens een oproep gehad!! en de baby krijg niet meer de 2e prik mee. en als je bevallen ben val je weer uit de risico factor. dus heb zo iets wat heeft het voor nut op dit momend. maja dit is mijn mening... heel moeilijk allemaal
@gimena: als je bevallen bent, val je nog steeds onder de "risico groep". Het wordt nl. geadviseerd dat je je als huisgenoot van een baby van 0-6 maanden laat inenten. Om de baby te beschermen.
@ elegance: goed wat van je te horen! maarem.. er is er wel al 1 te vroeg ... maar we hebben afgesproken dat de rest blijft zitten voorlopig Goed te horen dat bij jou/jullie ook alles goed gaat! @ dees: hmm, minder fijne nacht gehad in zkh dus? balen dat je geen internet hebt, maar komt goed! reageren doe je maar als je terug thuis bent, of niet! eerst aan jezelf denken! @ elmo: uhm.. ik weet ff niet wie er nog buddyloos was, maar wellicht dat er een groepje van 2 wel en derde erbij wil? hihi En de date staat voor 18 nov @ gimena: maar wat zei de vk verder dan? geen tips ofzo?? oh zie het al.. sja meis! hup benen omhoog dan! en belt er spontaan bezoek aan gewoon wegsturen! en die dozen: dat komt nog wel!!! en tv: das wel balen.. @ griepprik: blijft toch een hot issue he? ik vind het een beetje jammer dat ze niet ff vergelijken met de normale griep.. ik bedoel daar gaan ook 1500 mensen per jaar aan dood! en die worden niet stuk voor stuk genoemd!! en tja.. je kunt er heel paniekerig over doen met bezoek enzo.. maar met 1 bezoekje aan de supermarkt loop je denk ik al net zoveel risico.. en thuis blijven is ook geen optie.. of je vaccineert of niet is je eigen beslising.. ik denk meer: de normale zou ik ook niet doen, dus deze wel. nu met het nieuwe advies wacht ik het ff af of ik een oproep krijg.. en of vriend een oproep krijgt en dan zien we dan wel.. @ de beurs: was echt leuk! haha... iets teveel tassen mee terug (allemaal opvolgmelk die ik niet kan gebruiken maar ok, het was gratis) zusje was wat laat dus waren pas 15 uur binnen. Wel relaxed: lekker rustig en nog wat uitzet dingen geregeld hehe @ lente: ik moet me ook zelf melden bij de ha.. want ze wisten niet wie er wel en niet zwanger waren... dus vandaar.. @ dees: oh jeej.. dus alles is er klaa voor? en nu zkh blijven in afwachting van? @ mili: oeh bij jou dus ook al spannend!! @ bapsie: wahahahahahaha.. we liggen hier ff onder tafel! zie het helemaal voor me! alles gedrukt en klaar en roze! en dan is het een jochie! wahaha... sorry.. ben blij dat ik het nog niet weet @ chicken goed te horen dat je broer opknapt! en idd: hop rusten jij hier gaat het goed.. of nou ja.. last van delaatste loodjes.. morgen ff regelen dat ik vanaf donderdag verlof heb.. ipv vanaf maandag.. heb echt paar rotdagen achter de rug: slecht slapen, veel maagzuur, overloop gevoel en krampen en zelfs licht gekleurde ontl.. nou ja, je weetwel wat ik bedoel.. laatste kwam van de rennies! en de darmkrampen ook! tsss.. ws teken dat het gewoon teveel is nu.. en sowieso is met werk ook ws teveel stres gewoon.. maar verder prima! hebben net 5 geboortekaartjes opgevraagd.. 1 van die 5 gaat het worden! en we hebben 2 jongensnamen! ook goed he! hihi.. @ tip: we zijn net bij ikea geweest! en hebben 2 waterdichte moltons voor 2 persoonsmatrassen!! heb ze nergens anders kunnen vinden dus! @ suus: vanaf 37 weken dacht ik.. dus ja joh, als je nu 36 bent is alles prima! Wat betreft enveloppen: ws ga ik etiketten schrijven en die op de enveloppen plakken.. site die we hadden gevonden rekent namelijk geld voor het vooraf sturen van de enveloppen! En ach, misschien is dit net zo makkelijk.. ms zelfs wel handig om dan alles te typen! voor volgend jaar met kerst ook weer handig; ) Tas ben ik mee bezig, staat klaar bij de maxicosi en gooi er afentoe wat in! @ doortje: als jij hem hebt en je er fijn bij voelt is dat toch prima meis!! @ werk: wahah.. had gister al aanbod dat iemand van hr wel mijn printjes naar beneden wilde brengen.. hoefde ik niet steeds de trap op en af morgen toch ff gebruik van maken! @ sint: hebben wij 28nov of 29, iig die zondag @ lotte: spannend zeg van je paps!! hoe was het? @ saskia: he wat vervelend zeg! hoop dat je verder wel hebt kunnen slapen? oh@ echo nieuwtje: de placenta ligt aan de zijkant! hahaha.. jaja.. dus niet voor, niet achter, maar zij.. toch blij dat we nu duidelijkheid hebben (er werd steeds achter gezegd maar op de formulieren stond voor..) @ doortje: klinkt als indalen ja.. had ook steeds vaker bij draaien dat ik daar dacht van: auw!! en ja hoor, was toch al stuk ingedaald! @ uitje feiten: woe 18 nov vanaf plus/min 13 uur op station utrecht: roeltje is contactpersoon dus haar pb-en voor nummer e.d.! @ dees: alsnog dikke knuffel voor je emo buitje @ chicken: haha.. dus eerst je uithoren en dan alsnog een bak koffie willen tsss.. @ afscheiding: hier ook wat meer en dnner.. maar vruchtwater schijnt anders te ruikn @ sokken en schoenen: krijg er maagzuur van! maar mijn mannetje wil ze wel doen hoor.. alleen ja.. ik wil het dan toch zelf doen.. hmm we lijken we kleutertjes hier.. zelluf doen!!! @ mamaweentje! dus nu thuis en voorbereiden op volgende week! wat spannend!!! ben je de 2de die hier bevalt!! spannend man!!.. doe nog lekker rustig aan he! en we horen je graag snel weer als het er is Oh: alle details van zeeprest kun je vinden op de decemberweb pagina.. als je na je bevalling een keer tijd en zin hebt en dat naar me door pb't doe ik die bij jou ook invullen! @ gimena: lichtbruine klont? heb je vk gebeld? @ chicken: daarom ben ik blij dat we camera systeem hebben. als er dan iemand aanbelt kunnen we checken wie en dan pas open doen en anders regel je toch dat de kraamzorg ze weg stuurt @ lotte: goed te horen dat het goed ging met je paps dat van die geur merkte ik ook al.. ach ja.. nog eens nadenken wat ik er mee doe @ geurbuiltjes: ruikt heerlijk! heb je ook van robijn! ms toch maar ff doen ja.. elke la 1tje @ lilith: wat zielig, je kleine meis pseudo croep! nu weer helemaal beter? goed op blijven letten nog ff iig! @ tips voor de tas staan op decemberweb he!
sodeju wat lullen jullie veel joh ben maar 1.5uur weggeweest en 3 pagina's erbij haha.. @Vaccinatie: Ik heb eind van de week een afspraak met de ha voor overleg, en gaat mn longen, hart, bloeddruk e.d. opmeten en kijkt dan wat het beste is.. als het net zo is als normaal raad hij het af, omdat er te weinig bekend is.. zo irritant dat iedereen elkaar tegen spreekt... ene ha zegt van wel en de andere ha dus niet.. @Elmo: Rustig aan doen hoor meid! @Rest: Ben het alweer vergeten haha.. Net thuis, even zitten en dan maar aan het koken.. ondertussen was even ophangen.. mocht van manlief niet schoonmaken vandaag omdat we 1.5 uur bij tuinland hebben gesjouwd.. morgen dus maar.. morgen om 11.20uur eerst naar de VK, kijken hoe het ervoor staat.. Meneer is even gedraaid Voetjes lagen links en nu liggen ze rechts... Pff, wat een hel...Dat voel je wel even haha..Hopen dat hij wat verder is ingedaald... vanavond lekker niks, nouja, met een kruikje op de bank haha
@Meloen Fijn dat ze meteen zo goed slaapt zeg @Roeltje: Kan me voorstellen dat je even moet klagen hoor, hopen dat dit de laatste keer was dat je hierover kan klagen @Doortje: Lekker hoor dat je nu bijna alles heb, tja en dat oude wijven gevoel is denk ik bij velen van ons ondertussen wel bekend @Joyce: Verstandig dat je eerder stopt hoor, eerst lekker aan jezelf denken hoor Zo nu eerst maar even wat te eten maken
Echt stommmm... Had ALTIJD mn adressenboekje bij de pc liggen en nu ik de namen op de enveloppen wil zetten is ie weg! Gisteren hele tijd gezocht maar kan m niet vinden. Word er helemaal gek van! Vriend weet ook niet waar ie is. Grrrrrrr, zal je net zien haha. Zeg ik gisteren in mn opgefokte-zwangerschapsbui: "nou, dan sturen we toch lekker geen kaartjes, kan mij het schelen!" Ach ja...hoort erbij he
@Lotte: Whahahaha, leuk he? Gebeurd hier ook om de haverklap hihi.... met een kwaaie kop iets roepen en manlief zit er dan met zo'n dom gezicht bij:Waar heb jij het nu weer over? haha.leuk joh..
@ chicken: dus ook de knoop doorgehakt en gehaald! lijkt me fijn als je twijfelt dat je dan iig besluit, wat het dan ook is! @ doortje: voor het bedje: GEEEN zeiltje!! verder een molton hoeslaken of molton onderlegger, wat je zelf fijn vind, een hoeslaken, een boven laken en een dekentje en klaar! matrasbeschermer is weer wat aparts en gaat tussen matras en bodem in.. @ lotte: slaapzak heb ik vorige week gevraagd aan d kraamzorg bij de intake: je unt de armgaten wat kleiner maken, want das wel fijner dan.. je kunt zelfs met lange mouwen, dan hoef je geen dekentjes en toestanden. het mag, als het maar goed past en als je kleintje onrustig is dan is het sowieso wel handig om te doen.. ik wcht het ff af en doe iig voor als het straks naar kdv gaat, want daar willen ze het vaak tegen onverwacht draaien @ roeltje: leuk kamertje! @ elmo: jeetje wat een verhaal.. spannend zeg! (PS: kon het niet laten toch ff bij te lezen en te reageren.. hihi) @ riti: fijn dat je weekend zo leuk was. alleen wel jammer dat die check dan zo snel komt.. @ nieuwe buddys: graag ff doorgeven, dan pas ik de site aan! doorgeven graag via pb! @ chicken: als het ingedaald is blijft de kleine om zijn asje draaien.. verklaart het gevoel down there alsie druk is @ lotte: wat lief van je paps! joepie! verwarming! (bijna bijgelezen! jajaa) @ chicken: jeuj! bij jou ook alles prima! goed om te horen!! @ dees: word echt spannend! @ lotte: de bevallen mensen staan al in een lijstje op decemberweb, zie link in mijn handtekening. @ urine meenemen: hoeven we nooit.. @ uitleg: zal ik volgende week wel krijgen verwacht ik en heb al veel gevraagd.. @ roeltje: zou je niet eens met je man overleggen dat jullie alleen nog dingen voor jezelf doen? @ meloen: dan is je kleine meid nu echt grote meid! en nu heb ik genoeg mijn best gedaan! ga lekker boodschapjes doen voor de boerenkool!! jammie!!!!!!!!!!!!1
Heb het pas sinds kort eigenlijk en later kan ik dan ook wel om mezelf lachen haha. Maar ja, mn boekje heb ik nog steeds niet!!!!!
@joyce Ik heb er eentje met lange mouwen en eentje met hele kleine armgaten! Had dat lijstje wel gezien, maar bij okt en nov mama's hebben ze een lijst met geboorte datum, geslacht, lengte, gewicht en hoeveel weken degene was die bevallen is Misschien kan je dat ook zo maken op je site? En daaronder zag ik degene die nog moesten en overtijd waren enzo