December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik moet vandaag werken dus zit de hele dag binnen :( ... ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vandaag helemaal geen zin heb en ik heb bijna nog niks gedaan :( ....

Heb nog steeds weinig symptomen, ben wel erg moe maar dat kan ook komen doordat ik de laatste week zoveel heb gewerkt ;) .

Allemaal een heel fijn weekend!!!

2. goeiemorgen meiden!
    aaah tis al middag zie ik!
    Vannacht ook beetje slechte nacht gehad.. Jesse is geloof wel 4 keer wakker geworden! Dacht dat het bij jullie, linda86, ook een feestje was?
    Gaaaaaaaaap

Hij ligt nu weer lekker te slapen.. en ik heb weer even lekker mama tijd!

Ik las iemand over een kraambed in de huiskamer.. waarom doen jullie dat?? Of wil je thuis bevallen?

Het is hier ook zo'n lekker weertje! Vanmorgen lekker naar de kapper gweest.. en daarna even met mijn ouders richting rommelmarkt! Altijd leuk!

3. MamavanAimee

10 apr 2009
    7
    0
    0
    Fotograaf
    Hoi allemaal,

Het zonnetje schijnt weer!!!! Al heb ik er nog niet veel van gezien :(
    Vanmorgen kaartenstress voor mijn favo bandje KANE!!! Maar als het goed is is het gelukt via iemand anders want zelf kwam ik er niet doorheen...

Zo ff boodschapjes halen als kleine meid wakker is en ff van het weer genieten.

@ Daddyo: leuk ook een pappa hier! En hier nog geen idee over het geslacht...

@linda86: Jep ben ook trots op de bv periode. Kijk er weer enorm naar uit!

@zeeprest: wat erg dat 1tje het niet gehaald heeft!

@Usmommy: Wat gaaf dat je in de USA woont! Is het daar heel anders met controles en echo's enzo?
    @Mili: Was ook voorbereid dat het nu weer en sneller kon komen... Maar ondanks dat het nooit echt helemaal weg is geweest had ik niet verwacht zo snel alweer klachten te krijgen. Maar ja... Niks aan te doen al hoop ik dat het nog lang duurt voordat het echt erg wordt... Doe in ieder geval alles eraan om het zo lang mogelijk stabiel te houden. Oefeningen, fietsen, letten op houding enz... Hoop voor ons dat het dit keer in de hand te houden is..

Groetjes Antoinette

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hoi meiden, ik kom me hier ook aanmelden ;) Ik heb gisteren positief getest. Ik heb al een dochtertje van 18 maanden. Ben super benieuwd of het allemaal goed gaat.
    Gelijk even een vraag aan jullie. Ik heb vorige week antibiotica gehad voor een blaasontsteking. Nu was mijn urine weer schoon. Maar ik blijf een zeurderig gevoel houden in mijn zij. Herkent iemand dit toevallig. Kan dit bij de zwangerschap horen ?

5. minimouse

minimouse Niet meer actief

@xenas: als het kan wil ik het liefste thuis bevallen ja dus dan is dat kraambedje natuurlijk wel nodig he :)

@ linda84: oei antobiotica is niet goed bij een zwangerschap. ik had waarschijnlijk ook blaas ontsteking vorige week, maar heb tegen de huisarts gezegd toen hij me aan de antibiotica wilde hebben dat ik mogelijk zwanger was. toen zei hij dat hij dan niks zou doen en dat ik de week er op weer terug moest komen. na dat consult heb ik getest en was hij positief. ben dus blij dat ik niet aan de antibiotica ben geweest. en dat pijnlijke gevoel met plassen was toen ook weer weg.
    Mijn schoonzus heeft door antibiotica een miskraam gehad. zij wist ook niet dat ze zwanger was, maar daar kwam ze later dus achter. hou het dus goed in de gaten!!

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Minimouse, ik had mijn blaasontsteking al een week afgewacht en het was goed ik mijn urine te zien dat het niet zo over zou gaan.(ik heb het vaker) Heb een kuur gekregen die geen kwaad kan als ik zwanger zou zijn. En gelukkig dat ik het aangeven heb anders zou het me niet lekker zitten. Heb jij vandaag getest ?

7. daddyo

daddyo Lid

10 apr 2009
    31
    0
    0
    Hallo dames,

Ik moet inderdaad bekennen dat hier wat word afgeforumt zeg.....!!!!!Iedere mama to be (en papa's natuurlijk) van harte....!!

Ik heb een vraagje: hoe houden jullie in vredesnaam alles geheim? ik voel me tegenover iedereen zo'n :^o , en heb regelmatig van die momenten dat ik zo iets heb van : "als jullie eens wisten...!" met name na de opmerkingen in de trend van dat is ook wel wat voor jullie zo'n kleintje! (om ons heen wordt nu veel geboren en is veel zwanger...nieuwbouwwijk he!)

De momenten waarop het echt moeilijk is zijn de "vaste stapavonden/ feesten/ terrasdagen" ik kan lekker mijn biertje drinken, maar je raakt snel uit de smoezen voor mijn vriendin. Niet dat we veel drinken, maar in het weekend met dit mooie weer was voor ons beiden een biertje/ wijntje eigenlijk vanzelfsprekend. En dat ik nu elke keer haar glazen leegdrink als ze niet opletten is ook niet zo heel goed voor de gezondheid. En een keer een sappie nemen is niet erg maar iedereen is superoplettend om ons heen (wij ook trouwens bij anderen, maar dat komt waarschijnlijk omdat je er zelf mee bezig bent!)

Hebben jullie Tips...??
    GEniet van het mooie weer allemaal!!en de rest uiteraard!! 8) :D

8. @daddyo! hahha moeilijk he!
    Wij hebben het daarom al wel tegen een paar verteld!
    Je kan altijd vertellen dat je meisje aan de AB zit. (vanwege een blaasontsteking oi) En daarom geen alcohol mag hebben!

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    @daddyo ja is heel moeilijk he. Ik had gisteren een bruiloft van mijn broer. Nou heb ik het geluk dat ik nooit alcohol drink. Maar er lag wel allemaal rosbief en dergelijk. En mijn moeder zij al van die is lekker proef die eens :( Nu is er bij ons al een aantal keer naar gevraagd van wanneer komt nr 2. Maar we hebben gezegt eerst maar eens op vakantie en dan zien we wel. Dus ze denken nu echt dat we nog even wachten (super handig)
    Nu maar hopen dat ik niet zo ziek word als bij de eerste want dan valt het niet meer te verbergen.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    goedemiddag meiden
    wat kletsen jullie wat af zeg :confused:

weet niet goed meer wat ik gelezen heb ondertussen

zeeprest: jammer dat er 1tje niet doorgegroeid is, maar wel fijn dat het met de ander goed gaat.

daddo: welkom hier , leuk een papa erbij

kraamhulp: moet ik nog regelen, ik wacht eerst op een goede echo ;)

mvm: krijg die kannen echt niet vol, ik plas 10x op een dag een beetje maar...

voor degene die zwanger is van de 2e of meer: zijn jullie weer in dezelfde periode uitgerekend?

ik was van de
    1e: 24 dec
    2e: 1 dec
    3e: waarschijnlijk 14 dec :)

alle nieuwe: gefeliciteerd meiden :D

ga weer even wat in de tuin doen
    fijne dag meiden :D

11. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    Hoi! Goedemorgen! Net wakker en wat een zonnetje!
    @daddyo: ik ben niet zon voorstander van liegen. Ik draai er liever omheen en what the heck als ze het weten?
    Wat heb je te verliezen? Jij ben er superblij mee samen met je vriendin toch? Dus ik zou het gewoon zeggen. Dat kan je superdubbel zo trots zijn! En dan heb je misschien ook wat begrip van je omgeving ipv rare blikken.
    Ik hoop dat je iets aan hebt!
    Kus

12. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik was van de eerste in Mei uitgerekend en is geboren in Februari.

Voel me nu nog steeds helemaal goed.. Kan het nog moelijk bevatten..
    Ben wel ontzettend impulsief geweest.. :oops:
    Vond een wiegje op Marktplaats, bod uitgebracht, geaccepteerd en net al opgehaald...
    Super mooi wiegje.. maar ik weet nog niet eens hoever ik ben.. :oops:

Dit is hem! :D
    http://link.marktplaats.nl/242880438

Voorlopig ook het laatste wat ik gekocht heb totdat ik in de veilige zone ben..
    Mijn zoontje ligt namelijk nog een behoorlijk tijdje in zijn ledikantje... staat namelijk nog steeds op de hoogste stand..

13. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    @caruli : de eerste ongeveer 8 mei, de 2e 22 november de 3e waarschijnlijk 7 december.

14. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    Hé puzz! Jij ook online?

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mariebel: mooie wieg meid

dicky: dus nu kan kunnen de 2e en 3e dicht bij elkaar komen ;)

1e: 24 dec 2002 . geb: 9jan 2003
    2e 1 dec 2007 . geb: 5 aug 2007
    3e dan 14 dec 2009 hopelijk houd deze het iets langer vol in mijn buik ;)

het is en blijft toch spannend elke keer weer

geslacht: ik heb het gevoel dat dit een meisje is en mijn man denkt een jongen :)

16. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Wat zouden jullie vinden als het een Kerstkindje zou worden?

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Even reageren op alles wat ik nog onthouden heb (en dat is volgens mij niet zo veel ;))

@ Caruli: ik ben nu 21 december uitgerekend, en van Milan 1 augustus, heel anders dus!

@ daddyo: dat geheim houden is moeilijk ja, vooral met dingen als alcohol. Vorige keer heb ik gezegd dat ik medicijnen had, en daarom geen alcohol mocht. Dit keer gooi ik 't op de borstvoeding.

@ Mariebel: leuk joh, dat je nu al een wiegje hebt gekocht! :) Wij hebben besloten nog even te wachten met alles, om eerst even aan te kijken wat we nodig hebben. Misschien dat Milan tegen die tijd wel in een juniorbed kan, en dan kan ukkie in zijn ledikantje. Maxicosi en dergelijke hebben wij dus ook allemaal nog gewoon staan!

@ Nieuwe mama's: gefeliciteerd! :) Het wordt echt lekker druk hier!

@ degene die ook een kutnacht had (even naam vergeten, oeps): vervelend hè! Hoe oud is jullie zoontje? Slaapt 'ie normaal al wel door, of ook gewoon nooit?

En hier verder nog steeds niks nieuws, geen symptomen, geen zwanger gevoel, niks. Nu maar weer lekker genieten van 't zonnetje! :)

18. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    @caruli: ja ik hoop ook dat hij het wat langer volhoud! Mijn 2e was op de uitgerekende datum geboren, van de 1e was niet duidelijk wanneer ze was uitgerekend. Ik was al 4 1/2 maand zwanger toen ik erachter kwam. De een zei 15 mei, de andere zei 12 juni. Dus ja......

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mariebel: tja is niet zo leuk misschien
    maar ach de verjaardag kun je dan ook een paar dagen eerder of later vieren
    mij maakt het niet uit
    als ik maar een (gezond) kind krijg vind ik het al goed :D

20. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    @Caruli: Is ook zo.. Dan zou ik inderdaad er voor kiezen de verjaardag een paar dagen eerder of later te vieren, met de kerst heb je na mij idee altijd al zo'n drukte..
    Mijn zus is 30april jarig, en mijn ouders hebben dit nooit leuk gevonden.. Overal waren dingen te doen, maar zij konden nooit echt weg want met een kinderverjaardag komt de familie altijd verspreid over de dag aanzetten..
    Maar goed tegenwoordig wordt het vaker verzet, dus dat zou geen problemen moeten opleveren.

Deel Deze Pagina