@ collo nee ben morge jarig. grr weer een jaar ouder *Shock* haha over min 10 op naar uden in uden. ben eigelijk best zenuwachtig *bloos* @chiquita..,hoe gaat het met jou?? xxx
Zo te lezen begint het bij iedereen nu wat te rommelen en zullen de eerste baby's binnenkort komen! Is alweer even geleden dat ik voor het laatst wat schreef hier, wel weer trouw meegelezen natuurlijk, vind het erg handig en leuk om te lezen hoe andere vrouwen zich voelen die ongeveer even lang zwanger zijn. De gelijkenissen , maar ook de verschillen. Vorige week woensdag ben ik weer op controle geweest bij de gyneacoloog. Volgens hem ligt de baby al vast in de bekken, dus klaar om te komen. Hij vond mijn bloeddruk de laatste tijd netjes (onderdruk is constant rond de 90) en vind dat ik wel weer terug mag naar de verloskundige. Dus as. woensdag weer naar de verloskundige toe en ik mag dus ook weer thuisbevallen. Op zich mooi natuurlijk, maar dat heen en weer geslinger vind ik wel een beetje iritant. Zal je zien dat de verloskundige mijn bloeddruk woensdag weer te hoog vind en me weer terugstuurt naar de gyneacoloog. Nouja we zullen het zien, afwachten maar weer. Begin nu ook vocht vast te houden in mijn voeten, maar dat hoeft natuurlijk niet perse met de bloeddruk te maken hebben. Voor de rest zijn het echt de laatste loodjes. Begin het nu allemaal wel wat zwaar te vinden en ik kijk echt uit naar de bevalling. Vooral omdat je nu ook thuis mag bevallen dus het is nu echt wachten tot de baby zich aandient. Gek idee dat het vandaag al kan komen maar ook nog wel 4 weken kan duren.
@lotte.. fijn dat het zo goed gaat met je vader en jou! Een kolf apparaaat zou ik nu nog niet huren. Pas als je beebje is geboren! Bdankt voor het buddynieuws van roeltje! @gimena.. nou weer lekker rustig aan doen meid! Succes bij de vk. Hoeveel jaar wordtje? @stuit.. geen ervaring mee... heb wel eens iets gehoord over een mocsastick ofzo? @chiquita.. haha ik wordt ook zo lui van niks doen haha! @waterdichte molton.. waar kan je die kopen? ik ga ook maar even googlen! @saskia.. nee voel me vandaag nog steeds niet lekker. Maar een paracetemol doet wonderen! ohh leuk.. je vriendin ook zwanger! Lekker zo'n rustdag! @zwangerworden.. een kolf kan je beter in het begin huren.. Gaat het goed, en wil je die blijven gebruiken dan kan je er 1 kopen. Anders is het echt heel duur! Ik heb met jesse 6 weken afgekolft. hij pakte de borst niet. En ik wou toch wat geven.. maar je kan het idd in die ijsblokjeszakjes doen. glazen flesjes niet, want die breken... En als je een kolf huurt, koop je wel de flesjes hoor.. die aan dat apparaat moeten. Dat kan je ook in de koelkast gebruiken. En je kraamhulp legt het straks ook allemaal uit! no worries! @riti.. fijn dat je weer goedgekeurd bent!
@jolinde.. lijkt me idd ook niks dat heen en weer gestuurd.. Nu maar er vanuit gaan dat je lekker bij de vk blijft en thuis kan bevallen! Hier hebben we gisteren de box neergezet! Leuk weer... maar wat neemt dat een ruimte in beslag zeg! Moet echt even gaan rommelen zo om alles (dus ook speelgoed van zoonlief) een plek te geven! Ga weer aan de slag!
@collo: Haha, dat is dus een van de weinige dingen die ik WEL herken! Af en toe heb ik ook echt kramp in mn buik en dan beginnen ineens mn darmen te klagen. Dus dan weet ik meteen dat daar de kramp vandaan komt. Beetje moeilijke stoelgang de laatste tijd @Manoe: Heb niks gehoord over een liggingsecho, maar zou het wel willen haha. Even extra spieken naar die boef @riti: Zeker fijn dat alles weer/nog steeds goed is met jou en de beeb @Jolinde: Nee hoor, bij mij rommelt er niks. Maar ben een van de weinige geloof ik! fijn dat je nou toch terug mag naar je vk en thuis mag bevallen als het allemaal goed blijft gaan! @Xenas: Okee, dan wacht ik daarmee. Scheelt ook weer geld he hihi. Enne, graag gedaan, het buddynieuws doorgeven bedoel ik @waterdichte molton: Zijn die speciale kraammatrasjes niet waterdicht? Hmm, waarom zetten ze die waterdichte dingen dan niet op je kraamlijstje
@ Xena: Ja zo'n box neemt veel ruimte in beslag. Wij hebben hem al een tijdje staan, maar hebben niet zo'n hele grote woonkamer dus hebben eerst de hele boel om moeten gooien zodat de box niet te veel in de weg stond. @ Lotte : Bij mij rommelt er verder ook nog niks hoor. Maar lees hier wel veel over voorweeen en gerommel. Maar bij mij tot nu toe ook nog niks.
@Lotte; Ja hoor die zijn waterdicht, maar dat kraakt en zweet zo lekker, dus vandaar dat de meesen kiezen voor een molton. Je moet er toch vanaf week 37 op liggen.
@jolinde: Vind het wel fijn dat ik niet de enige ben dan! Sommige zeggen dat het juist beter voor jezelf is als je geen voortekenen hebt, omdat je anders misschien teveel hoopt op dat het beebje lekker vroeg komt. Als mijn kleintje over 2 weken komt dan zou ik echt verbaasd zijn en als je al van alles voelt dan ga je er misschien sneller vanuit dat hij over 2 weken komt!
Jippieeeeee.........ik heb kinderopvang!! We kunnen zelfs kiezen uit twee, dus ik ga van de week even kijken bij beiden. Ben zo blij!! Maandag is een hele drukke dag, maar beiden hebben vanaf maart gewoon plek. Pffff....weer iets van het lijstje!
@Chicken: fijn dat je opvang hebt! Geeft goed gevoel he dingen van je lijstje afstrepen!? @All: ik ga even naar de stad, moet ook zorgen dat er wat dingen van mijn lijstje kunnen hihi.
Heb niet heel veel nodig gelukkig. Moet vooral nog heel veel gedaan worden in huis helaas. Mr ga zo handoeken en theedoeken halen en ondergoed (van die tenten weet je wel). Misschien de klossen halen als ik het red. Weet niet of ze zwaar zijn?? Geboorteslingers enzow moet ook nog...
Ik heb het weekend bij de Hema hele fijne onderbroeken gekocht. Je hebt daar echte zwangerschapsonderbroeken, die gaan helemaal over je buik heen, daar heb ik er een paar van. Je hebt ook gewone zonder naden. Die zijn heel zacht en vallen onder je buik. Zien er ook gewoon prima uit en zitten heerlijk!
Bedankt voor de snelle tip, nog net voor ik weg ben. Ga ik even bij de hema kijken. Is toch wel handig om wat grotere broekjes te hebben voor het kraamverband. Denk niet dat het handig zit in mn strings. Dan ga ik nu echt Tot snel
Dag dames, nog niemand bevallen hier? Ik ben 1 dec uitgerekend. Hier is het al wel even spannend geweest, dacht dat ik misschien vruchtwater verloor, en de vk dacht t waarschijnlijk ook (afgelopen donderdag). 's avonds zou een vk bellen hoe t ging of langskomen. Maar waarschijnlijk moest ik dan in t ziekenhuis bevallen. Ik helemaal in de stress! 's Avonds wist de vk het ook niet zeker. Voor een test naar het zkh gegaan: niets aan het handje. Hele opluchting, ik was er nog niet helemaal klaar voor en als het kan wil ik graag thuis bevallen. Maarre.. het heeft ons wel nog een hele mooie echo opgeleverd (volgens mij hadden ze het rustig, was erg uitgebreid). Iedereen hier: geniet van je verlof! En succes met de laatste loodjes! Waterdichte molton.. ja, is wel beter dan zo'n zeiltje hoor, dat kraakt en gaat de hele tijd los als je draait en bedekt je matras ook niet afdoende. Ik kreeg van iemand n tip voor een waterdichte molton bij de Action, voor weinig uiteraard. Ben net de laatste babydingetjes op zn plekje aan t zetten.. ZUCHT wat schattig he!
**BUDDYNIEUWS- INBRAAK** Mili heeft vanmorgen de gel gehad en hoopte dat het z'n werk zou doen,zodat ze om 12 uur de vliezen konden breken! Ik heb nog niets weer vernomen,dus denk dat ze druk bezig is óf misschien haar kleintje al wel in dr armen heeft!! ** buddynieuws uitbraak** kweet trouwens niet of mili ook een december buddy had,dus misschien loop ik achter de feiten aan.... sorry dan!
Ik ben het zwanger zijn even spuugzat.....kan niet eens meer fatsoenlijk de was doen en stofzuigen is ook al bijna een dagtaak geworden.... (Heb vandaag al een aantal keer het huis vervloekt omdat het zo groot is en we de ruimte helemaal niet nodig hebben, zo denk ik er dan over, maar ben blij dat we niet zo klein meer wonen). Hoop dat het hier niet meer rommelt tot de bevalling zich aandiend, want het geeft idd hoop zoals iemand al schreef, maar het is telkens weer een 'teleurstelling' als het daarbij blijft. Jammer genoeg nog geen buddy nieuws, behalve roeltje? die niet op internet kon. gimena, hopelijk is alles goed gegaan bij de vk, ik gun je beeb dezelfde geboortedag als jezelf Ik vind die zwangerschapsonderbroeken die over de buik komen, naadloos dan, helemaal niet fijn, maar dat zal wel aan mij liggen! Ik zou wel weer de helft vergeten zijn waar ik op wilde antwoorden of reageren, maar zal de volgende keer een splitscreen doen zodat ik gelijk kan typen als ik iets lees Kom straks weer kijken of er nieuws is, dochter is bibaboederij aan het kijken (dvd) en kan het deuntje bijna niet meer aanhoren, dus ga een poging doen om de laatste was op te hangen. (Vind het ook zoiets dat als je bevalt de wasmand helemaal vol zit) En mijn mannetje laat ik niet wassen, want dan heb ik zo alles rose.