December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @ nieuwe mama's van harte!!!!

2. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    @xenas81 : Ik werk in een slagerij......hahahaha,maar heb nog nergens last van!!!!

@Mroos: Welkom bij de gezelligste club van het forum!!!! ;)
    En natuurlijk Van Harte Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!

Maar zoals ik al eerder schreef, ik heb geen last van kwaaltjes,alleen dat ik het dan warm heb,en dan weer heeel koud :(
    Ik ben 32 jaar en dit wordt ons eerste kindje!!!!

Oeffffffff nog 3 nachtjes slapen voor mijn eerste echo!!!!!!!

Liefs Brigitte

3. Wat leuk zeg! Het komt vast en zeker wel heel goed! Dat kindjes eerst bij de ouders op de kamer slapen, komt vaker voor hoor!

Dit is mijn 2e kindje. Jesse is geboren in oktober 2007 en ik ben 27. Wordt in oktober 28.
    Ik heb nu niet zo heel veel kwaaltjes nog. Ben erg moe. En met deze zwangerschap ben steeds met vlagen misselijk over de dag verspreid. Met Jesse was dat alleen in de ochtend. Met spugen. Maar dat duurde bij mij dan weer de hele zwangerschap!

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    @mroos: Welkom!

Ik ben 27 en word 28. Ik heb al een meisje, van iets meer dan 13 mnd. Dit zal ons tweede kindje worden. Ben erg erg moe, en zit snel vol en ben soms misselijk. Meer kwaaltjes op t moment niet echt..naast gevoelige en gezwollen borsten ;)

5. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Vanmiddag voor het eerst dat ik er echt aan toe moest geven... ben gewoon naar bed gegaan voor een uurtje..
    Gaat straks goed vermoeiend worden met nog een knul van 14maand erbij.

Hebben jullie het al aan familieleden verteld?
    Ik nog niet, zijn we ook nog niet van plan..
    We proberen het tot 13 week verborgen te houden, tenzij mijn schoonvader eerder wordt geopereerd (wordt daarna een pittige periode vol emoties)

Mijn zus is enkele dagen geleden bevallen en nu komt kleinkind nummer 3 eral aan voor mijn ouders... 3 in 2 jaar tijd. Pfffff
    Zij zullen dit totaal nog niet verwachten...

6. minimouse

minimouse Niet meer actief

heej allemaal

ben alweer even thuis. lange reis gehad.. mn zwager was jarig. daar zijn we met zn allen op bezoek geweest en daarna zijn we naar het ziekenhuis geweest. vond het zo indrukwekkend allemaal, dat ik er van moest huilen. maar heb me gauw weer kunnen verschuilen. niemand weet het verder nog van de mensen die mee waren naar het ziekenhuis. alleen mn vriend en mn schoonmoeder. ik heb toen maar even gauw met mn neefje geknuffeld en deed ik net als of het door hem kwam. zulke zielige dingen allemaal wat we tegen kwamen.. :( hoop niet dat als ons kleintje er is dat we daar dan ook zitten... lijkt me afschuwelijk! en toen gingen we weer naar de auto's en weer richting huis. toen moest ik weer huilen om mn schoonzus en zwager met hun mannetje daar achter te laten.. ze weten nu toch nog niet wanneer ze weer thuis komen, maar hoop zo gauw mogelijk.
    onderweg bekde mn collega op om het rooster nog even door te geven. en toen zij hij dat ik in de week van koninginnedag 5 dagen moet werken. nou ik kon wel weer janken. ik heb bijna 2 jaar niet gewerkt omdat ik 5 dagen per week in therapie zat. ( verwerking van traumatisch verleden) en nu gaat eht weer beter. ik werk nu 20 uur per week. en ik ben blij als ik dan weer vrij ben. vind het allemaal nog moeilijk. en om dan 5 dagen te werken wanneer het ook nog smoor druk is nou dan kan je me helemaal op vegen.... ik moet het toch maar even zeggen dat het me wat te veel is, want met 20 uur ben ik al op. :|

vanmiddag ook nog even in de speeltuin gespeeld met de kids bij mn zwager in de buurt, en toen voelde ik mn buikje enorm! als ik een van mn nichtjes op tilde omop de schommel te zetten, gaf mn lichaam niet veel mee.. nu nog wat krampjes. oja ik heb ook last van hoofdpijn! zal ook wel komen dat ik te weinig drink. en ben ook mega moe! mn vriend zegt altijd dat ik niet zo netjes moet zijn en dat ik af en toe ook wel wat mag laten zoals het is. dus deed ik dat laatst en toen was het niet goed :p haha en ik vroeg of hij gisteren de was wel even wilde doen, en toen zei hij vanochtend van gvd sta ik hier om half 10 'savonds de was een beetje op te hangen. en het staat ook nog eens in de kamer, want het rek boven hing nog vol:p dat moest ik ook nog oopvouwen ahhaahaha. ik denk dat ik hett toch iets te serieus heb opgevat :p

@ mroos: Hee welkom hier en gefeliciteerd met de zwangerschap! ik ben ook de 26e uitgerekend :D ben benieuwd of het een kerstkindje word!

nou ik ga de was maar opvouwen haha

doeidoeii

7. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    joehoe meiden!
    Kom even om een hoekje kijken! Phoe, wat voel ik me zwanger zeg :) Zit nu weer misselijk op de bank na een avondje uiteten :) Ik wist trouwens niet meer wat ik moest drinken, geen alcohol en geen prik (hou ik niet zo van...). Ik kon kiezen uit fristi, appelsap of water... Iemand anders nog tips?
    @mroos en alle andere nieuwe zwangeren: welkom!!!

Wat denken jullie? Zou het echt fout zijn met Chicken? :(

8. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    hahah iedereen al op 1 oor?

9. mroos

mroos Niet meer actief

Hoi allemaal,

Leuk om te weten dat er meerdere mensen zijn die het met 2 kamers gedaan hebben!
    Ik ben me ondertussen lekker aan het verdiepen in alles wat nodig is voor de baby en lekker op internet aan het zoeken. Nog niks kopen natuurlijk. Vrienden van ons kregen na 3 maanden een miskraam nadat ze al veel gekocht hadden en het aan iedereen verteld hadden, en dat was voor hun zo pijnlijk dat we het rustig afwachten!

Wanneer vertellen jullie het aan de mensen om jullie heen? Aan ouders e.d.?

Verder ben ik aan het kijken naar wat ik allemaal nu moet regelen:
    - zorgverzekering bellen (waar ik voor verzekerd ben e.d.)
    - afspraak met dokter (ik gebruik allemaal medicijnen en zalfen voor astma en eczeem)
    en verder weet ik het eigenlijk allemaal niet zo goed, hebben jullie nog dingen?

En waar ik ook benieuwd naar was, zijn jullie al aan het nadenken over namen of gaan jullie daar pas veel later over na denken?

Heel veel vragen, maar ik vind het ook allemaal zo leuk!

Liefs M

10. mroos

mroos Niet meer actief

Ik werd op een zaterdagnacht ongesteld dus het is 26 of 27 december hahah dus vandaar dat mijn metertje ook een dagje voorloopt. Ben erg benieuwd of het een kerstkindje wordt!

11. patrien

patrien Niet meer actief

tjonge jonge wat gaan jullie snel.
    ik kan het niet bijhouden, ben een paar dagen niet online geweest en boem... een pagina of 12 erbij.
    maar goed alle nieuwe zwangere welkom.
    verder weet ik niet zo veel meer wat er allemaal geschreven is.(ja,ja ook hier zwangerschapsdementie)

heb een leuke week achter de rug.
    afgelopen donderdag hebben ze van mijn zoontje een onderwaterfoto gemaakt.
    ben zo benieuwd hoe hij geworden is.
    we zitten op baby/peuter zwemmen en daar hadden ze iemand uitgenodigd die onderwater foto's maakte.
    als ik hem heb zal ik hem hier laten showen.
    verder was ik vrijdag jarig.
    viel niet mee om mijn mond te houden om te vertellen dat ik zwanger ben.
    een goede vriendin van me heb ik het wel verteld en die kwam met een heel leuk boekje aan van: mama wat zit er in je buik?
    toch zo'n leuk boek met allemaal flapjes en een kindje die wil weten wat er in mama's buik zit.
    mama zegt dan het zwemt nu nog in het water en als je het flapje dan optilt (de buik) dan staat er: zou het een inktvisje zijn? hahaha.

verder niet veel te melden.
    ben aan het aftellen tot dinsdag, dan 1e echo... kan niet wachten.

12. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ xenas: 1,5 jaar...

@ mroos: welkom! en gaat goed komen hoor! met die 2 kamers! En wat betreft regelen: verloskundige bellen en apotheelk is ook wel handig en dan kraamzorg en kinderopvang..

@ dicky: tis wat met die huizen he! haha..overigens ik denk dat ze er samen voor gaan zorgen want hij wilde dus daarom dichtbij hun huis nu zeg maar waar zij blijft wonen..

@ doortje: hihi! ik heb gister fanta en cola gedronken, maar is lastig ja! haha!En wat betreft chicken: ik hoop dat de laptop is gecrasht.. of internet... durf niet aan de rest te denken.... :(

@ ego: heb 1,5 uur geslapen vanmiddag! heerlijk! was wel nodig...

13. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    Hallo!

@mroos; welkom en gefeliciteerd! Eens kijken of jullie echt met kerst een kindje krijgen!

@doortje; tja, jus d'orange, dubbelfris of iets van aquarius of extran (maar dat zullen ze niet overal hebben) Verder is het inderdaad lastig als je niet zo van prik houd... ik ben nu namelijk heel vaak aan de spa citroen! En over chicken... ik maak me zorgen hoor... jullie?

@all; vanavond weer hard gewerkt! Wat ik me afvroeg; kan hitte tegen je onderbuik kwaad? Omdat er overal staat dat als je bijvoorbeeld op een hele warme werkplek werkt (in een keuken ofzo) je met je baas moet overleggen over tijdelijk ander werk... Ik werk in een cafetaria en dat is dus ook soms behoorlijk warm! vooral als je bij de bakplaat staat...
    Iemand een idee?

14. mommyo

mommyo Lid

19 apr 2009
    7
    0
    0
    Ha dames,

Even voor de duidelijkheid; we gaan nu gewoon at random op elkaars naam, ik lees net alles voor, want mw is nl. erg moe...!!alle respect want ze heeft weer 75 km op de race fiets meegetrapt en vervolgens chauffeur gespeeld naar Alkmaar / waagplein (AZ Kampioen!)!! En om nog even geen argwaan te wekken initieerde wij even om heen te gaan met de vrienden ( zij rijden, dus niet drinken...heel jammer.....volgende keer een ander ;) !)

@ weet even niet meer wie het was: nee ik weiger kluun te gaan lezen, want ik heb een vriend zien veranderen van een normale jongen tot een superoverbezorgd vrouwmannetje na het lezen van dat boek, dus deze jongen slaat dat even over....!! (sorry)

Nog 2 weekjes en dan de echo, dan gaan we het vertellen op "bevrijdingsdag"toepasselijker kan niet denk ik....

Vandaag weer 2 mensen over kinderen begonnen tegen ons,,,,,je krijgt bijna het gevoel dat het moet... gelukkig nog altijd eigen keus en eigen werk (best leuk werk trouwens!! :) )

Verder nu moe van al het tikken, moet nu mijn verhaal voorlezen wat ik heb getikt en dan ga ik slapen, (ondertussen 3 x gevraagd wat heb je getypt.....!! leuk hoor...!!)
    best schattig maar neemt die zwangerschapsdementie toe per maand???dan kan ik daar op voor bereiden!! =P~

Prettige nacht gr ons mommyo en daddyo

15. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ daddy en mammy: ??? dan heeftie het verkeerde boek! kluun is voornamelijk humor! word op zijn kluuns verteld hoe de zwangerschap gaat en in mannentaal hoe groot het kindje is.. bij roulette balletje ofzo.. gewoon heel herkenbaar.. zie mijn mannetje nog niet veranderen hoor maar ja.

@ suus: maak me ook zorgen ja.... mijn pbtje staat nog steeds in postvak uit.. dus ze is ook niet online geweest.... :(
    spa citroen iswel goeie tip.. rest gaat zo ontzettend vervelen.. en wat betreft de hitte.. zou het niet weten.. sorry..

16. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    ik weet dat ze in het april Nod ook regelmatig mee kletste... Ik zal daar eens even vragen of ze nog is geweest... misschien weet iemand het daar wel...

Ik ga dat van die warmte sowieso voorleggen bij de vk... morgen over een week! Pfoe en ik weet nog niet eens wanneer we dan een echo krijgen! Jij ook niet he? haha! Is op zich wel goed hoor, heb ook eigenlijk net zo lief een perfecte echo rond de 10 of 11 weken, dat stelt denk ik meer gerust dan een goede echo met 7 weken en dan nog 5 spannende weken tot aan de 12...

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    heb ff gekeken.. heb haar nl als vriendje dus das wel handig ;)
    Als je op naam klikt kun je zien wanneer die laatst online was.. en dat was donderdag..
    Maar wie weet heeft in april iemand der msn ofz...

18. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    ik ga het wel ff checken...

En nu maar even afwachten wat ze daar zeggen...

19. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    hmm.. als je wat weet, pb je ut me dan?
    Ik ga afsluiten! tot morgen dames!

20. mommyo

mommyo Lid

19 apr 2009
    7
    0
    0
    dames hoe in hemelsnaam krijgen jullie die mooie banner er onder?? mijn vriendin wil het ook graag (en om of een of andere reden nu gelijk!! eigenlijk liever net nog??) HELP??

Deel Deze Pagina