December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bapsie

bapsie Niet meer actief

ooh okee dan weet ik t niet... denk zal fe googlen voor je... hier gewoon beschuit met muisjes straks :)

2. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Ik ga er maar gewoon vanuit dat het anderhalve week te laat komt, zodat de teleurstelling toch minder is als het ook daadwerkelijk zo is.
    Over dat sterftecijfer, daar probeer ik niet te veel naar te kijken, aangezien je er niet zekerder van wordt!

Was gisteren aan het zoeken op internet naar andere cijfers hoelang een gemiddelde baby op zich laat wachten. Kwam op een site terecht waarin iemand een maand lang van een forum bijgehouden had met hoeveel weken de kleine geboren werd. Op de dec pagina staat een tabel met 70% bevallen bij begin 40 weken, dat onderzoek kwam uit op 50% bij begin 40 weken (uitgerekende datum). Zal me benieuwen wat de werkelijke cijfers zijn!

Geboorte chocolade, eigenlijk nog nooit van gehoord..

(Heb wel terug gelezen, maar bijna eigenlijk bijna alles alweer vergeten) schaam me diep!

3. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    over chocolade: gewoon jamin volgens mij! Of anders een bonbon-verkoper, die hebben dat meestal gewoon in huis... Succes!

@sterfte; ik ga er gewoon vanuit dat alles soepel verloopt! Ik heb er ook wel vertrouwen in dat alles van een leien dakje zal gaan... ben ook echt niet zenuwachtig ofzo! Ik wil alleen wel heel graag dat het gaat beginnen, ben zo nieuwsgierig naar hetgeen we 'gemaakt' hebben! Maarja, dan zal het inderdaad nog wel een aantal weekjes duren....

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Heb toch maar even een stukje zitten kijken op uitzending gemist...het grootste probleem is toch dat ze vrouwen hier te lang laten doorlopen...tot 42 weken. Ik ga daar zeker morgen met m'n vk over praten.
    Vreselijk gewoon met dat meisje Vera....zo onnodig!!

5. happy79

happy79 Fanatiek lid

19 nov 2008
    2.334
    0
    36
    Ergens in Brabant
    @ Caruli, Ik hoop dat je morgen gewoon een datum mag prikken. Bij een collega van mij is het ook zo gegaan. Bij de eerste was het bijna fout gegaan met de moeder door bloedverlies etc, bij de tweede hebben ze direct een datum kunnen prikken voor de KS.

Over dat 2 weken overtijd lopen, ja dat vind ik ook zo slecht hier in NL. In Belgie wachten ze niet zo lang hoor...Zo vervelend dat je er zelf zo weinig over te zeggen hebt..

6. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
  7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ sterftecijfers e.d.: das echt veel idd! gaat er sowieso hier allemaal anders aan toe dan in bijv belgie..
    wat betreft bevallen en inleiden enzo: ik heb als voorbeeld mijn nicht.. bij de 1ste een keizersnede.. de 2de ging overtijd dus inleiden.. hebben haar 3!! infusen met weeopwekkers gegeven.. en weeen kwamen en zakten weer weg, maar ze kreeg pijn!.. antwoord: ja dat zijn de weeen.. haar antwoord: dit is anders.. maar ja ze moest zich niet zo aanstellen..
    uiteindelijk hebben ze toch maar besloten een ks te doen... en was dus echt NET op tijd!!.. anders was idd de baarmoeder gescheurd met alle gevolgen van dien.... later bleek dus idd dat als je een ks hebt gehad inleiden niet mag, maar ja.. daar hadden ze blijkbaar ff geen boodschap aan ofzo..

@ vk hier: nou uhm sja.. bloeddruk goed, buik goed.. baby wilde niet stil liggen haha.. cm goed, halve kg erbij.. kreeg complimenten over buik.. maar toen dus voelen voor indalen.. en nee hoor.. wederom een cbbbi....
    en het was zooo gevoelig dat hoofdje voelen!!! auw!
    en had nu last van onderbuik en onderrug enzo.. dat ik echt had gehoopt dat het toch wel ingedaald was, maar ja..
    Nu dus naar de gyneacoloog...... kijken wat het probleem is.....
    komt ws niks uit zei de vk, maar ja, toch wel ff schrikken eigenlijk... gaan ze dus kijken waarom niet indalen.. of er vleesboompje of iets anders in de weg zit of de kleine gewoon geen zin heeft..
    in ieder geval: zo lang die niet indaalt duurt het dus nog ff voor ie komt.. das iig duidelijk..

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Joyce..jeetje meid, dat is wel een tegenvaller. Wanneer moet je nu naar de gyneacoloog?

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai allemaal.

Pff anderhalve dag niet geweest en wat hebben jullie weer veel gekletst hihi:p

Gisteren was het nogal druk hier in huis en de computer was de hele dag niet aangesloten.

Er is hard gewerkt hier. We hebben nu een bed in de woonkamer staan...en jeetje...wat is 70cm hoog! En dan steekt het matras er ook nog bovenuit, dus eigenlijk liggen we nog hoger. Ik moet met een trapje het bed in haha. Word er weer even fijn aan herinnerd hoe klein ik ben;)

'S avonds was ik dood en doodop door alle hectiek in huis en toen moesten we ook nog uiteten. Mn schoonzusje was jarig. Was wel gezellig, maar erg vermoeiend. Hele dag veel last van harde buiken gehad. Voor we gingen eten ben ik even gaan douchen, maar dat hielp niet. Tijdens het eten heb ik in een uur tijd zeker 10 harde buien gehad. Twijfelde of ik de vk moest bellen, maar toch maar niet gedaan omdat het zondag was:). En ik wist ook niet wat er eigenlijk erg aan is als je er zo veel hebt. Weet eigenlijk alleen dat ze zeggen dat je even moet bellen als het er meer dan 4-6 in een uur zijn. Maar waarom??

Vannacht heel slecht geslapen, maar dat zal wel door het andere bed komen en dat we ineens in de woonkamer slapen. Het is een heel hard matras en maar 1.40m breed. We zijn een bed van 1.80m gewend hihi. Wel lekker knus:D. Heb 2 en een half uur op de bank gezeten en maar wat gelezen en gepuzzeld op de nintendo ds.

Ik heb een hoop bij te lezen, dus ik begin vast:p

@Gimena:

Lees nu dat je vliezen zijn gebroken! Dus als ik zo verder ga met lezen dan zal ik wel zien dat je bevallen bent! Zie je wel dat de gyn gelijk had dat je vliezen snel zouden breken;)

@Xenas:

Tjee, jij ook al weer 38 weken voorbij! Spannnnnend!

@Dees:

Ohhwww, vandaag ga je trouwen! Hopelijk binnen, want het is echt bagger weer! Geniet van je dag! En ik hoop ook voor je dat je je goed voelt:)

@Gimena:

Gefeliciteerd met Sophie! Geniet van je gezinnetje:).En idd erg vlot zeg! Nog geen 2 uur geloof ik!?

@Chiquita:

Misschien heb je ondertussen al een antw. gehad, maar als je op je hand blaast blijf je dan ook vocht verliezen?

@Mili:

Fijn dat het zo goed gaat met je kleine man en leuk hoe zijn zusje erop reageert:)

@moontjemoon:

Vervelend dat je niet lekker hebt geslapen en dat je mannetje ook nog eens ziek is geworden.

@meloen:

succes bij de vk vandaag.

@joyce:

Vervelend dat je boefie niet wil indalen. Hopelijk krijg je bij de gyn meer duidelijkheid, of is de kleine dan stiekem ineens wel ingedaald;) Fijn dat alles verder wel goed was!

10. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ja best wel.. moet ook zeggen dat ik stiekem best beetje emo ben nu.. gelukkig leuke middag voor de boeg
    afspraak staat voor komende donderdag ochtend..
    er was morgen ook een plaatsje maar mannetje kan dan niet en wil toch echt dat die mee gaat.. maar die is nu aant kijken of hij ms toch morgen zou kunnen zodat we ms morgen alsnog kunnen.. en ik niet zo lang hoef te wachten..
    zal allemaal wel meevallen, maar toch..
    1 voordeel: heb ik iig al een ponsplaatje wat dan meteen de vluchttas in kan.. scheelt weer gedoe bij de bevalling...

11. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: meiske toch! gewoon bellen hoor!! vk en kraamzorg doen niet aan weekenden en feestdagen!! ;)

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Weet iemand misschien nog iets leuks te doen?

13. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik kan ook iets lekkers gaan bakken!

14. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    @joyce81: ik lees hier wel eens mee en wou even op jou reageren omdat je je zo down voelt vanwege in het indalen.. maar het zegt helemaal niks hoor! mijn eerste daalde ook niet in en heb toen met 37 weken een echo gehad.. was niks aan de hand maar had gewoon een zin blijkbaar.. week later lag ze ver genoeg dat ik niet hoefde te liggen als de vliezen braken maar ze was nog niet ingedaald en toch ben ik bevallen met 39,2 week.. het zegt niks over wanneer je gaat bevallen!

15. Poohbeer

Poohbeer Fanatiek lid

26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @chicken, goed plan! Voor ons allemaal dan wel he! ;)

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Haha, dat zei mn vriend dus ook al:p. Soms denk ik ook dat ik niet helemaal goed ben hoor haha, dan wil ik niet bellen omdat ze weekend hebben en misschien bel ik dan voor niks;) Maar ja, denk niet dat ik er nu nog voor hoef te bellen toch? Nu is het minder, de harde buiken

17. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: nee, bij de afspraak ff aangeven, tenzij ze terugkomen, dan wel!

@ missfloweR: thanks voor je reactie... was al aant googlen, en kan idd dat kindje gewoon nog genoeg ruimte heeft en geen zin.
    hoopdat het zoiets is, maar ben toch wel blij dat de afspraak morgen is en niet woensdag pas...

18. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    ik ga ff stad in, met vriendin lunchen! Tot later weer!

wat ik overigens stom vind: in geen enkel boek wat ik in de kast heb staan word er ook maar IETS uitgelegd over niet indalen en wat ze dan gaan onderzoeken... maar ja...

19. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ja uiteraard!!

Ik ga iets lekkers uitzoeken in m'n taartenboek..

20. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    @joyce:

Veel plezier in de stad!

Deel Deze Pagina