December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Bij mijn eerste had ik het gevoel dat het allemaal later zou beginnen, wat klopte, maar vk en omgeving dacht dat het met 37 weken al zou komen.. Nu is het net andersom, maar denk dat ik geen gelijk krijg dit keer, al hoop ik er wel op! Kan maar beter niet hopen trouwens, want dat geeft alleen maar teleurstelling :( als de dagen voorbij zijn en je geen beeb in handen hebt....

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Moontjemoon: Denk dat je er beter rekening mee kan houden dat je doorloopt tot 42 weken, dan kan het alleen meevallen.. Of het komt toch eerder of idd rond 42 weken.. Vind het zo moeilijk.. Wil de kleine zo graag vasthouden en knuffelen, troosten en lekker van genieten... maarja daar hebben we niks over te zeggen... Hoop voor je dat het alsnog voor de 40 weken komt:D Ga heel hard voor je duimen meid..

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Goedemorgen
    Hier ook weer zo'n draai/wc bezoek nachtje gehad. Kom hier niet echt lekker opgestart.... en elke dag wordt mijn "to do" lijstje langer en kan ik niks afwerken... Weh, zit mezelf in de weg. Ben ik ook nog knal-misselijk en de katten proberen mijn ontbijt te roven...

*einde klaag*

straks met goede moed verder

4. moontjemoon

Vorige keer ook lang moeten wachten op de beeb 41+4 bevallen.. En dat terwijl de vk telkens vroeg waarom ik nog rond liep omdat ze het eigenlijk al verwacht had.....das minder.. (Heb me zelfs op 42 1/2 week ingesteld omdat ik in het weekend uitgerekend ben en ze soms nogal moeilijk doen over inleiden voor de 42 weken. (bij de vorige wel, maar woon nu ergens anders).

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    @Moontjemoon: Kun je niet vragen of ze je niet eerder kunnen inleiden.. Vind 42 weken of langer nogal lang eigenlijk.. Raar eigenlijk dat dat overal anders is geregeld..

@Collo: Zijn jou katten stiekem familie van mijn hond? Hopen dat het snel beter gaat vandaag!

6. moontjemoon

Ik zou eigenlijk niet langer dan 41 weken lopen door complicaties vorige bevalling. (na de tijd) , maar omdat mijn reserve hb niet op pijl is proberen ze het zo lang mogelijk uit te stellen + het feit dat als het op een natuurlijke manier begint de kans op complicaties minder worden). Maar als ik de 41 weken bereik dan ga ik zeker een gesprek aan met de gyn. De VK heeft nare ervaringen met vroeg strippen, dus die wil dat pas doen na de 41 weken grens....dus daar schiet ik dan ook niks mee op.....

Maar genoeg over dit alles....
    Beeb moet er vroeg of laat toch een keertje uit ;) Is er nog nooit een blijven zitten en vind 15 dec een hele mooie datum ;) (trouwdag)
    Ga vanaf vandaag maar met die instelling verder!!!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha ja das waar idd..

Ga me even klaar maken voor de VK.. hopen dat ik goedgekeurd word:D

Tot vanmiddag!!

8. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ lotte: dat van met je benen over elkaar zeiden ze vroeger, dus was inderdaad een geintje ;)

@ chicken: goed te horen dat je helemaal bent goedgekeurd!!

@ urine: hier ook geen controle elke week... of iig tot nu toe nog niet..

@ collo: ja precies, dat gevoel!

@ chicken: heb bedje opgemaakt voor het idee.. en ga ik denk ik volgende week ofzo nog keer opmaken met het eerste beddengoedje ;) heb al tips van vriendinnen gehad hoe het moet, dus hopelijk rukt de kraamzorg niet meteen alles er weer af ;) snap dat je het schoon wilt houden, maar het staat zo leuk he ;)

@ blije doos: ja heb ik al een tijdje! zitten wel leuke dingen in, en 1 pak luiers!! ben wel benieuwd naar de babydoos ;)

@ dretjuh: volgens mij gokken ze bij het meten maar wat ;)

@ roeltje: kan idd indalen zijn, hoeft niet.. en verweken bekken gebeurd al vanaf week 1 ;) alleen staat er nu meer spanning op, dus kan het zijn dat je banden dan ineens tegensputteren..
    en je mag best ff sikkeneuren hoor, nu je helemaal alleen bent.. en je mag ook hier klagen etc!

@ dees: lekker toch een verplicht dagje niks..

@ zwangerworden: als je gehecht moet worden kan dat ook thuis, tenzij je een totaal/subtotaal ruptuurtje hebt, dat moet een speciale arts doen omdat er dan ook spieren zijn geraakt.. dus de 1-2 hechtingen doet gewoon de vk! Ook als je in zh bevalt poliklinisch met eigen vk doet gewoon de vk de hechtingen, tenzij die (sub)totaal ruptuur.. dus no worries
    (anders zouden er een stuk meer nog naar ziekehuis moeten na de bevalling ;))

@ zwangerworden: ja op decemberweb, zie mijn handtekening.. bij babys staan de bevallen mensen, bij de bevallinglijst iedereen die hier ooit is geweest..

@ riti: waar is dat dan voor?

@ lilith; haha.. je moet ergens je frustraties kwijt he ;)

@ mroos: alles goed ook?

@ roeltje: succes bij de vk

@ moontje: hopelijk komt het eerder en laten ze je anders niet te lang lopen..

@ collo: heeft het klagen opgelucht ;)

Zoo.. en nu sint kados shoppen.. alhoewel.. bijna lunchtijd :S

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    pfff heb ff de puf niet om alles door te lezen van gisteravond van vanochtend...

@Moontjemoon: WAUW nog 3 daagjes joh!!! :D
    SPANNEND!!

@Joyce81: Leuk he cadeaus shoppen, wij gaan 6 dec. shoppen voor de cadeaus. 4 dec. voor kleding en 6 dec. voor cadeau's.. 2 zware maar leuke dagen :)

@Hier: Vandaag Layla prikken voor mex. griep, en de gezinsmedewerker komt weer voor mn stiefzoon.
    Verder gaat alles prima :D

10. PSje

PSje Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.170
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    zuid-holland
    Goedemorgen!!!!

JAHHHHHH, 37 weken!!!!!!!!!!!!!!
    zo dat moest er even uit:D

heb net bijgelezen maar heb geen tijd om te reageren. Ga zo naar de fysio en straks als mannetje wakker is de auto naar de garage brengen.

Ik had gisteravond echt felle steken in mn vagina, echt heel erg auwie:( mn mannetje lachte zn eigen rot omdat ik schijnbaar nogal gekke bekken trok van de pijn, dat word nog wat met de bevalling straks;)

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ps-je
    Dreigen om wasknijpers op zijn piemel te zetten... Dan kan hij zich er misschie ook wat bij voostellen...:D:D:D

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    @Roeltje..hahaha..leuke blog!

@Collo…dat zijn nog eens dreigementen…maar wel waar!!

Ik ga mezelf ook maar eens nuttig maken..strijken!

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    JOOOEEEHHHOOOEE!!!!! goedgekeurd bij VK!!!
    beeb is volledig ingedaald, dat was de pijn waarschijnlijk gisteravond.. Bloeddruk 95/60.. normaal wat laag, maar voor mij hartstikke goed.. hartje van de beeb ook goed, en jaja HB is omhoog gegaan naar 6.4.. Net boven de grens haha.. Nieuwe ijzerkuur meegekregen voor 30 dagen.. Het werkt dus eindelijk:D:D Helemaal happy hier:D:D

14. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hahaha begon ik hier vanmorgen als eerste vol goede moed en kijk nu eens. Spullen uitzoeken en opruimen plannen zijn veranderd in het lezen van een nieuw boek (vanmorgen even bij bruna gehaald) en bakken van pepernoten hahaha niks schoonmaken,.

@ Joyce Super nu zie ik het staan!!!! Dan kan ik soms even spieken.
    Ik ben trouwens van plan om thuis te bevallen het is ons eerste kindje we weten nog niet wat het wordt en wil graag bv gaan geven en mijn buddy is Saskia1982 oja ben 27 jaar oud.

@roeltje JEEHEE Lekker hoor en nu maar hopen dat ik er ook weer goed vanaf breng vanmiddag hahaha

Oke thee is klaar nog even verder lezen...

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Goedemorgen!!.......euh goedemiddag alweer :p
    Ik heb denk ik als 1 van de weinige heerlijk geslapen vannacht, kom dan ook net mijn bed uit.

Nog 6 daagjes te gaan tot mijn uitgerekende datum....spannend hoor. Sinds gisteravond verlies ik volgens mij wat vruchtwater, het is niet heel veel maar mijn ondergoed en inlegkruisjes waren doorweekt (sorry voor de details). Vannacht werd ik dan ook 1x wakker dat ik het gevoel had weer de boel nat te hebben, dit was dan ook het geval. Het is veel dunner dan afscheiding en het droogt helder op......vandaag maar ff in de gaten houden denk ik?? Morgen moet ik weer naar de VK en zal het daar (mocht de situatie niet veranderen) ook aangeven.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oe Dees, spannend! Zou het idd wel in de gaten houden en als het erger word even je VK bellen hoor...Lekker rustig aan doen meid!

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    En ik had voor vandaag juist wat meer in de planning staan....durf nu alleen de deur niet uit te gaan!
    Is dit gek of moet ik maar gewoon gaan??
    Ik wilde wat cadeau's gaan inkopen voor de kerst enzo.....gisteren de folders gehad en dacht dat het alwel slim was om nu wat dingen alvast in huis te halen mocht zich straks de kleine aandienen.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mmm, moeilijk moeilijk.... Anders bel je je VK gewoon op en vraag je of het gewoon kan. als het wel vruchtwater is zal er denk ik een scheurtje zitten in je vliezen.. meestal moet je dan toch rustig aan doen? Kweet het niet....

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    haha, ik weet het juist ook niet! En om nu alweer te moeten bellen vond ik ook alweer zo wat. Ik moet morgen toch ook weer op controle komen. Aaaargh soms wordt je zo onzeker van jezelf :)

20. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Spannend Dees, maar ik zou wel even bellen voor de zekerheid, helemaal als je lekker wilt gaan shoppen. Daar zijn ze voor en ze zijn echt wel wat gewend hoor!

Deel Deze Pagina