Hahaha, nou hier is het nog rustig hoor! Ben ook heel benieuwd hoe de nacht gaat verlopen, ik ga me nu denk ik maar eens op de bank settelen.....heb ik nog niet opgezeten/gelegen vandaag Mochten er veranderingen zijn horen jullie het zsm!!
@Dees: Dat is je geraden ook gheghe Nee hoor meid, gewoon lekker doen waar je momenteel zin in hebt! @Collo: Die dagen heb ik ook hoor, volgens mij heel normaal..
doortje: persoonlijk vin dik een broodjehamburger lekker. of een mexicano speciaal mmmm.. kipcorn speciaal ook leker of berehap met satesaus... (ben geloof ik wel van de sausjes zeg) roeltje: ohhh zit je helemaal alleen melig te wezen ... red je hond het wel dan met zon melig baasje hahah dees: nou hopelijk gaat t bij jjou lekker rommelen ik horo het wel slapen doe ik toch niet goed dus tijdstip maakt niet uit haha collo: is het zoo moeilijk om een kdv te vinden?? jeetje zeg!!! werk je ook in den bosch? anders misschien ergens rond je werk? hier: ja het is nu wat beter.. wel veel harde buiken maar geen pijnlijke meer. dus maar gewoon lekker rustig aan doen he...
Hai dames. Tjee, ik moet even 16 pagina's bij gaan lezen! Eerst maar even vertellen hoe mijn dagje is gegaan dan kan ik daarna rustig lezen wat jullie vandaag heeft bezig gehouden Vanmorgen hadden Ronald (vriend) en ik een begravenis van zijn ex-collega in Amsterdam en daarna moesten we naar het UMC in Leiden voor de uitslag van het dna onderzoek. We waren vroeg ik Leiden dus zijn ergens wat gaan eten en drinken. Eeeeeindelijk een keer samen iets kunnen doen! Eerste keer sinds meer dan een jaar (op de vakantie na dan)!!! Daarna dus naar het ziekenhuis. Ronald blijkt inderdaad drager te zijn van de erfelijke afwijking helaas. Dat houdt in dat zijn kinderen 50% kans hebben om drager te zijn, maar de aandoening kan bij de kinderen van een man ook tot uiting komen. Dus ons zoontje kan drager zijn, maar er zelf ook last van krijgen. Als het tot uiting komt dan gebeurd dit meestal vanaf het 20e levensjaar en daarom beginnen ze met onderzoeken vanaf 18 jaar. Dus dat duurt nog wel even. De aandoening houdt in dat je goedaardige tumoren kan ontwikkelen, maar op hele nare plaatsen. Naast een slagader, bij de nieren en bij je gehooroorgaan. Deze goedaardige tumoren kunnen wel groeien, maar dus niet uitzaaïen. Ze zijn er pas sinds kort achter in Ronald zijn familie de ergelijke variant zit. Zijn moeder heeft zelf 3 van die tumoren en is daardoor ook bijna helemaal doof. Het scheelt dat ze er tegenwoordig meer vanaf weten en wij weten nu al vroeg hoe en wat. De arts zei ook dat we ons er echt niet druk om moeten maken. Oeps, lang verhaal... Ronald is nu naar zijn werk, want anders kon hij geen vrij krijgen. Heeel fijn bedrijf. Dus zal wel laat thuis zijn. Maar gelukkig heb ik jullie hihi Vannacht weer slecht geslapen helaas. Ronald lag weer bomen om te zagen en als ik dan al onrustig ben kom ik helemaal niet meer in slaap. Net maar even oordopjes gehaald. Hopelijk helpt het maar slaap ik niet door mn wekker heen! Nu zijn jullie aan de beurt, ik ga "even" lezen @Chicken: Grappig dat je dat gisteren vroeg over het bedje opmaken. Mn schoonmoeder zei van het weekend: 'Morgen kom ik het bedje opmaken'. Ehhh wat? Ik zei dat dat niet hoefde want dat kon altijd nog wel en ik dacht dat de kraamphulp dat evt. wel deed. Nou heb ik maandag toch maar het bedje vast opgemaakt, want mn moeder zei ook dat zoiets juist leuk is om zelf te doen. Nou...ik heb het geweten...Kon amper bij het matrasje (zat nog in plastic), want mn buik kwam steeds tegen de rand van het ledikantje aan. Ben beetje klein als het je nog niet was opgevallen. En dan eerst een zeiltje erop tot 1/3e van het bedje en als je dan de molton erop doet dan glijdt dat zeiltje weer dubbel enz enz. Vond het helemaal niet leuk om te doen haha. Heb het dekentje en lakentje maar laten zitten, werd er gek van. Maar verder is het bedje dus wel klaar nu... @chiquita: Ik kreeg al een mail met 27 weken ofzo dak m op kon halen! Dus heb m al een tijd! @All: Testen jullie van te voren uit hoe je de maxicosi in de auto moet vast maken of doen jullie dat pas als het evt. nodig zou zijn? Ronald dacht dat het niet nodig is. Wij hebben niet zo'n cabriofix trouwens, kon niet in onze oude roestbak. Is niet heel erg toch? @Dretjuh: Zou me dan maar niet teveel vasthouden aan de groote van je beeb...Je hoort zo vaak dat het niet klopt uiteindelijk. @Roeltje: Die steken achter je schaambot dat heb ik al vanaf 26 weken!! Schijnt met je bekken te maken te hebben. Al je kraakbeen wordt weker, dus ook daar! Ik heb het de hele dag en kan dus amper omdraaien in bed en opstaan vanuit een stoel. Scheelt wel hoe lang en hoe ik zit! @Steken beneden: Nou dames, eindelijk weet ik (denk ik) wat de meeste van jullie dus al een tijdje voelen. Gisteren had ik ineens van die rare steken echt in mn vagina en onderin mn buik. Had het 's morgens en 's avonds. Vandaag geen last gehad. @Vragen aan vk: Elke keer als ik vragen heb aan de vk dan vergeet ik ze op te schrijven of ben ik er te lui voor en dan weet ik ze niet meer. Nu dus weer zo. Weet dat er belangrijke dingen waren...maar wat??? Hmm, vannacht maar over nadenken dan @Zwangerworden: Er is wel een bevallingslijstje, maar die staat op de decembermama site, misschien toch wel leuk om hier ook een lijst te maken he? En dan ook voor de gene die overtijd zijn enzo!? Dat vond ik bij de andere mama sites wel leuk staan en makkelijk terug te vinden @Poohbeer: Gefeliciteerd met je 37 weken @Roeltje: Hihi dat is denk ik wel nesteldrang. Zou willen dat ik het had eerlijk gezegd...Voel me zo onrustig en druk in mn hoofd dat ik amper vooruit kom...Als je het zat bent mag je mij wel wat nesteldrang geven @Moontjemoon: Dus jij bent eigenlijk een nov mama? Was je datum in het begin veranderd? Word je misschien toch nog dev mama, you never know @Joyce: Okee, nooit gehoord dat geintje over benen over elkaar PSje: Ook jij gefeliciteerd met je 37 weken!!! @Collo: Whahaha wasknijpers op zijn piemel zetten haha. Arme ziel @Roeltje: Jeeej ben zo blij voor je. Echt super dat je ijzer omhoog is gegaan. Dus lekker blijven volhouden met de drankjes en pillen, want het is in ieder geval de moeite waard. En dan was het bij jou waarschijnlijk idd het indalen @Dees: Ohhhhw spannend. Moet je blazen op je hand en dan kijken of je vocht verliest! Dan is het vruchtwater! @Roeltje: Ow dat wist ik al niet meer dat je overdag wel meteen moet bellen ook al is het weinig vruchtwater. Goed dat je het even zegt hihi. @Sex om weeën op te wekken: Gisteren vroeg ik aan Ronald of hij nog wel eens zin had en toen zei hij: 'Jawel, maar kleintje....' Dis ik: 'Wat is er met kleintje?' Zegt hij: 'Dan kan hij toch eerder komen?' Haha, die arme ziel is helemaal bang dat ie dan eerder komt en dat we dan niet op tijd klaar zijn hier met alles8) @Chicken: Hier ook geen pijnlijke schaamlippen gelukkig @Zwangerworden: Oh jee, hopelijk valt het mee en is ie kleiner dan ze verwachten @Moontjemoon: Wwwwwooooooow 5 kilo en 58 cm. Was ze overtijd gegaan??? @Xenas: Die van mij is juist heel druk de laatste dagen... @Chiquita: Las gisteren in mn bevalboek dat als je twijfelt het geen echte weeën zijn, maar weet niet of dat klopt natuurlijk @Dees: Hoop voor je dat het wel vruchtwater was/is, want anders had/heb je misschien hoop voor niks en dan wordt het wachten helemaal erg! Succes! @All: Tjee, ben helemaal uitgeput nu van het bijlezen...
ik ga ook lekker even op de bank liggen krijgen over 1 uur visite wel last van mijn buik, maar volgens de gyn zijn het de spieren van de baarmoeder dus heel mijn buik doet zeer, als de kleine schopt zak ik door de grond... ach ja de laatste loodjes he meiden nog een paar dagen en dan is het december
lotte: jeetje jij kan schrijven hahaha.. maar ja is wel minder goed nieuws maar je wete in iedere geval waar je aan toe bbent he.. hopelijk is jullie kindje dan drager en krijgt hij t niet maar je weet t dus kun je er rekening mee houden.. maxicosi: wij hebben zon ding erbij waar je de maxic cosi gewoon inklikt dan heb je dat gekloot niet met die gordels om de maxicosi zelf.. wete allen niet of ze dat ook hier hebben want we hebben m buiten europa gekocht...
@roeltje: ja wordt weer ouderwets een kaassoufle!! En misschien een kroket! @chiquita: hihi, ja veeeel saus!
ik neem altijd 2 snackjs de froet eet ik noit op.. eet maar 10 frietjes ofoz en dan hoeft t niet meer.. dus jat ze gewoon van mn man altijd...
@Caruli: AAAHHH daar wil ik nog niet over nadenken dat het bijna december is haha.. @Lotte: JEetje meid, wat een verhaal!*stuurt meteen wat nesteldrang naar je toe* Brr, begrafenis...jakkes... das minder.. haha over wanneer wel en niet bellen ben ik morgen ook weer vergeten hoor, maar had vanmiddag toevallig het blaadje nog op tafel liggen haha
@Dees: Ontzettend spannend bij jou zeg, ben benieuwd of het gaat doorzetten! @Doortje: Fijn dat alles weer goedgekeurt is @Chiquita: Ik hoop dat het snel afzakt en even weg blijft, je moet natuurlijk wel even die 37 weken halen @Collo: Jeetje wat naar zeg, weer een afwijzing Ik hoop dat je toch snel een KDV vind met plek.. @Lotte: Wel vervelend die onzekerheid zeg, kunnen ze er niet al eerder op testen? Maxicosie: Wij hebben hem wel al even in de auto gehad, stelt op zich niets voor maar was wel weer een mooi droommomentje @Poohbeer: Gefeliciteerd met je 37 weken! @PSje: Ook jij gefeliciteerd met je 37 weken! Zat me trouwens net te bedenken.. Wie weet hebben wij elkaar al eens onbewust gezien, jij zat ook bij de vk praktijk in Brielle toch? Hier: Nog steeds af en toe harde buiken en rare steken.. Stiekem hoop ik dat het voorbereidend werk is, maar heb helaas nog steeds het gevoel dat het nog wel een paar weken kan duren..
@chiquita: Haha, nu ik het terug zie is het inderdaad wel veel. Vind het zo flauw als ik wel vertel maar nergens op reageer Ik hoop zelf niet dat hij drager is, maar gewoon niks heeft. Maar mocht hij toch drager zijn dan hopen we dat ie niks krijgt. Hij kan het dan helaas ook weer doorgeven en zijn kinderen kunnen ook weer drager zijn en het krijgen. Beetje ingewikkeld allemaal haha. De kinderen van vrouwen die het hebben kunnen namelijk alleen drager zijn en het niet ontwikkelen. Dat ding heet geloof ik cabriofix, maar kan niet bij ons in de auto. Wij moeten m dus op een andere manier vast maken. Onze auto is er te oud voor.
@Doortje: Lekker hoor! vrijdag is het bij ons ook patatdag waarschijnlijk dus kaassouffle is niet zo'n gek idee haha.. @Lotte; 18 jaar is nog een tijd vooruit, jullie weten gelukkig wel waar jullie aan toe zijn.. @Chiquita; Je mag de overgebleven frietjes wel naar me toe sturen,heerlijk hoor!
ja saskia jij mag al.. ookal iedereen mag al bijna behalve ik en t is al flink aan het rommelen maarja ik ga de 37 weken halen!!!! thats the spirit
owwwwww je helpt me weer! Je zegt: 'blaadje nog op tafel liggen'. Ik moet morgen ook naar de vk en dan moest ik wat boekjes doorlezen die ik vorige week mee heb gekregen en een formulier invullen. Woepsie, ook vergeten! Stel alles uit Snel ergens opschrijven en dan morgen doen
lotte: ooh ja las t nou terug had t verkeerd gelegen er is 50% kans ik dacht dat hij wat moest hebben maar gelukkig niet .. nou dan gaan we voor niks!!!! komt vast goed... roeltje: ja zal ze de volgende keer opsturen!!! heb nietoveel met friet op t moment bah.. en mn man kan er niet genoeg van krijgen
@Saskia: Dat kan wel, maar dat doen ze bewust niet. Vaak is dat niet goed voor kinderen en ouders om het te weten omdat er toch nog niks aan gedaan kan worden dan. Ik vind dat ook niet zo erg hoor. De kans dat ze iets ontwikkelen voor hun 20e is heel erg klein en heel erg zeldzaam. De aandoening zelf komt bij minder dan 0,1% van de wereldbevolking voor.