December 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door fempje, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    hihi..nee ik bedoel eigenlijk dat ik niet weet wat een combinatietest is... :oops:

2. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ gien en chicken: ja das idd voor down enzo.. nekplooi en bloed..
    Alleen weet niet of ze dat onderzoek tegelijkertijd met de termijn echo van 12 weken doen of dat dit een aparte afspraak is.. en mijn vk doet niet zelf de echo, dus vandaar dat ik sowieso moet bellen naar een speciaal centrum, maar denk dus dat ik dan meteen aan moet geven of ik ook dat extra onderzoek zou willen.
    moest nl eigenlijk ook eerst langs de vk, nog voor de 1ste afspraak, om boekje te halen. maar die heeft ze nu opgehaald zodat we er alvast over na kunnen denken..
    hmm.. sja.. ik zou eigenlijk het liefste voor pinksteren de 1ste echo hebben.. dan kunnen we het met pinksteren aan onze ouders vertellen namelijk..
    en er staat wel dat de wachttijd kort is.. maar toch....

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    Ik snap.. Dan zou ik gewoon alles tegelijk doen, misschien kan inderdaad wel alles in één keer. Bel je even de VK en dan leg je het voor, misschien regelt zij dan wel meteen de combinatietest.
    Ik hoop trouwens ook dat ik volgende week de echo heb, want ik had me ook al voorgenomen om het na het 1e bezoek aan de VK te gaan vertellen....maar ja, nu weet ik dus niet of ze meteen een echo doen.
    Vinden jullie het ook vervelend om voor dit soort dingen de VK te bellen? Heb het gevoel dat ze me dan meteen al een zeikerd vindt...hahaha

4. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    Hey,

Ik kom ook weer effe spieken. Gisteren kon ik de site niet opkomen .....grrrr!
    Maar nu gelukkig wel weer!

Vanmorgen mijn innige band met het toilet maar eens goed aangehaald.....bah! Maar ach, het stelt me wel weer gerust. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook....en toen zat het goed! Dus ik vertrouw er maar op, dat nu ook alles goed is en blijft.....

A.s. woensdag heb ik echo nr 2, dus hopelijk ben ik dan helemaal zeker van mijn zaak. Bij mijn MA in november ging het deze dag mis, zoals ze uit de meting konden halen, dus een beetje spannend is het wel.....

Ik ga even teruglezen.

5. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    @ Rebbel wat erg voor je zeg, heel veel sterkte deze tijd.

Ik kom net terug van de dokter, het is een hevige verkoudheid met een griep die niet doorzet en de boosdoender is spanningshoofdpijn. Volgens heb na de echo vrijdag moet de spanningshoofdpijn wat afzakken. Echt ik lig nu in bed, wist niet dat spanningshoofdpijn zo heftig kon wezen!

6. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: mijn vond ik ook al was voor de rust hier ;) hehe

Heb net het echo centrum een reactie per website gestuurd met mijn vragen.. nu hopen op een snelle reactie.... zou wel fijn zijn als ik dat al kan inplannen.. en dat het nog voor pinksteren kan...

7. joyce81

joyce81 Fanatiek lid

26 nov 2008
    4.372
    0
    0
    Eindhoven
    @ chicken: we denken nog na of we die test willen of niet.. en de vk gaat het met me bespreken en dan kan ik beslissen en dan word het door echo centrum (die doen ook bloed onderzoek enzo) uitgevoerd.. heb echo centrum nu gevraagd of die test tegelijk moet of apart.. en of ik de afspraak al kan maken voor ik bij de vk ben geweest... duurt het antwoord me te lang dan bel ik de vk wel ;)
    ik heb wel zelfde als jij ja.. dat ik denk: nou ja, ik wacht nog wel ff met bellen..

@ manoe: spanningshoofdpijn is heeeel erg ja.. ken het... succes en doe maar lekker slapen! das vaak het enige wat helpt, nog beter dan pijnstillers!

@ berenbotje: oh in dat geval gefeliciteerd met je misselijkheid ;) hoop dat je echo binnenkort mooi is1

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    rebbel: heel veel sterkte meid! :(

toontje: bij ons was eigenlijk geen sprake van een spontane zwangerschap
    was 0.01 procent
    maar goed zo te zien kun je wel eens geluk hebben he ;)
    na alle ivf's enzo hadden wij er niet meer op gerekend
    en de gyn ook niet
    maar goed zoals ze zeggen zijn de wonderen de wereld nog niet uit
    en nu maar hopen dat het goed zit en blijft gaan.

maar misschien toch omdat je het niet verwacht dat het dan juist wel gebeurd ;)

9. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    @ rebbel, Wat vreselijk meid! Probeer het een plaatsje te geven. Al zal dat niet meevallen, als je dit voor de 2de keer meemaakt! Hopelijk is alles schoon en hoef je geen curretage meer te ondergaan. Ik zal voor je duimen dat je in 2010 een heel mooie beeb in je armen mag houden!!!! Knuffel voor jou!

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Omgeving Rotjeknor
    @Joyce, ok, ik snap het....ben blond he, duurt allemaal wat langer..

Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht...is het normaal dan tegenwoordig dat je die test kan laten doen? Ik dacht dat het vanaf een bepaalde leeftijd ging.

11. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    Sorry, ik heb niet alles teruggelezen, wordt heel veel gekletst hier ;)!

@ combinatietest, Het is en blijft een kansberekening en mocht die niet zo gunstig uitvallen, wat zou ik er dan mee gaan doen? Een punctie? waardoor ik weer een kans op een mk heb, niet voor mij dus!!!!
    Gelukkig zit ik ook niet in de risicogroep, dus voor mij genoeg reden om het niet te doen.

@haar verven, ik ben ook al weer aan de beurt....ik wacht nog even, weet nog niet wat ik nu met mijn haar wil doen....andere kleur, lang haar of kort?

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tegenwoordig mag iedereen die wil een test laten doen
    ik twijfel nog of ik hem deze keer nog eens laat doen
    ik heb nu zoiets van: als het goed gaat dan maakt het me niet uit wat voor kind eruit komt
    maar aan de andere kant, is het wel handig om van te voren te weten als er iets mis is..

13. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ik doe het idd ook niet, bij ons is alles welkom ook een kindje met Down, kijk liever niet natuurlijk dat is logisch maar mocht hethet geval zijn... geen test dus voor ons, wij zitten ook niet in de risicogroep, zijn allebei nog hartstikke jong en zit niet in de fam enzo dus we wachten het maar af ;)

14. mroos

mroos Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2 dagen echt een raar gevoel in mijn buik. Niet echt buikpijn maar meer een soort druk dat ik hem de hele tijd 'uit' moet zetten. Als ik hem helemaal uitzet is de grootste druk weg. Herkent iemand dit?

Morgen een afpsraak bij de HA, mijn moeder werkt daar als assistente (welliswaar andere huisarts maar zelfde gebouw) dus ik heb als reden aan de assistende(vriendin van mn moeder) maar iets heel anders opgegeven haha. Wat gaat de HA precies doen?

Liefs mroos

ps. rebbel, sterkte! lijkt me heel heftig.

15. @ Rebbel heel veel sterkte meid en probeer er wel een beetje in te blijven geloven.. en een volgende zwangerschap hoeft niet hetzelfde te gaan als bij je zoontje.

@ Linda gefeliciteerd! Wat een leeftijd al zeg :p :)

@ Caruli wat een wonder he.. hier was de kans ook minder dan 0,01% bij het laatste spermaonderzoek hadden ze maar 20 zaadcellen gevonden in totaal en hiervan was het grootste gedeelte misvormd en/of dood.. het is zo gek dat het dan ineens toch nog spontaan lukt terwijl het met die ivf's niet is gelukt (behalve met Tygo †). Echt een wonder, geniet er maar van!! Denk ook dat als je juist zoiets hebt van nou het zal niet meer gebeuren.. dat het dan ineens kan gebeuren.. had het ook nooit verwacht..

@ berenbotje gezellig zo met de wc :) hier blijft het de laatste dagen bespaard, maar dat zal komen omdat ik zo weinig eet.. heb echt geen eetlust.. :pale: spannend bijna weer een echo!

Ik heb ook een echo gehad afgelopen vrijdag en het hartje klopte al :D ben zoo blij.. ik zag het zelf niet, maar manlief zag het heen en weer gaan, en de gyn bevestigde het.. maar wat ziet dat er raar uit een baby-in-wording :) een soort wit ding en daarnaast het hartje zwart.
    Kan verder niet alles bijhouden wat hier gebeurt, jullie kletsen zoveel.. de nieuwe zwangeren in ieder geval welkom en gefeliciteerd :D

16. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    Is niet raar volgens mij, een raar gevoel in je buik....er groeit toch een kindje in!!!!
    Spannend dat je moeder assistente is in hetzelfde gebouw als je huisarts.....Hopelijk komt ze er niet achter ;)!
    Wat je huisarts gaat doen. Dat ligt aan je huisarts. Bij mij vertelde hij de eerste informatie die ik nodig had. Wat mag wel, en wat niet. Hij verwees me door naar de dichtsbijzijnde vk. Hij maakt ook een notitie in je dossier, zodat hij weet dat je zwanger bent bij eventuele medicatie.

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    desiree: jee jij ook al een wondergeval :)
    wat super zeg dat ook het hartje al klopte
    ik hoop dat dat bij ons donderdag ook zo is ;)

vlindertjes: vind het ook moeilijk om te lezen
    maar het is de realiteit....
    ik hoop echt dat wij dat niet meer mee hoeven maken
    1mk en tygo* vind ik wel genoeg :(
    word ook wel weer angstig als ik zo lees dat er al meiden een mk hebben gehad...

18. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    Bij jullie is het dus ook een mooi wonder!!!! Zo zie je maar, af en toe bestaan ze toch: en dat zijn misschien wel de mooiste!!!
    En wauw, ook een kloppend hartje! Lekker van genieten hoor! :p

19. berenbotje

berenbotje Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.308
    0
    0
    Brabant
    Het is ook moeilijk om te lezen, dat er weer meiden zijn met een MK. Het zou verboden moet worden, maar ja, daar kunnen wij helaas niets aan veranderen.
    Zoals ik hier lees, zijn er ontzettend veel meiden die een MK hebben gehad. Dus we snappen allemaal hoe erg het is. :cry:

Hopelijk blijft verdere leed, hier bij de decembermama's gespaard!!!! [-o< En jullie helemaal, dit wondertje moet lekker bij mama blijven!!!!

20. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Weten jullie al wanneer jullie gaan beginnen met de babykamer?

Hier is de discussie al een klein beetje losgebarsten..
    Dit omdat ik 3 maand te vroeg ben bevallen van mijn zoontje en anderen hier de kamer hebben moeten klaar maken..
    En ik wil het zo graag zelf doen en dan nog lekker vaak met een dikke buik in het kamertje snuffelen..
    Of ben ik nu iets te sentimenteel? :oops:

Deel Deze Pagina